Списание АЕРО - брой 45 (май 2012 г.) + приложение

Раздел посветен на българското авиационно списание АЕРО.
Място за анонси за предстоящи броеве, въпроси и предложения към редакцията и други подобни.
Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Списание АЕРО - брой 45 (май 2012 г.) + приложение

Непрочетено мнение от Грозев » пет май 25, 2012 12:02 am

Само след седмица! 8)

Изображение
Последна промяна от Грозев на ср юни 27, 2012 7:36 pm, променено общо 1 път.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
mitko-eurofighter
Мнения: 145
Регистриран: пет окт 07, 2011 11:20 am
Местоположение: София

Re: Списание АЕРО - брой 45 (май 2012 г.)

Непрочетено мнение от mitko-eurofighter » пет май 25, 2012 5:02 pm

Като гледам корицата,броят се очертава като най-добрия до момента.Ако приложението е като това за Bf-109,ще бъде чудесно. :D
Изображение Изображение

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Списание АЕРО - брой 45 (май 2012 г.)

Непрочетено мнение от Грозев » вт май 29, 2012 8:20 pm

mitko-eurofighter написа:Като гледам корицата,броят се очертава като най-добрия до момента.Ако приложението е като това за Bf-109,ще бъде чудесно. :D
Идеята е подобна, да.

Иначе, броят излезе от печат днес и от утре, 30 май е в широко разпространение.
Вече е достъпен в електронен формат - http://clubs1.bg/magazine.php?m=42.

Изображение
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
gig
Мнения: 506
Регистриран: чет окт 04, 2007 10:20 am
Местоположение: Sofia

Re: Списание АЕРО - брой 45 (май 2012 г.)

Непрочетено мнение от gig » ср май 30, 2012 10:23 am

Много добър анализ на катастрофата с МиГ-29УБ борд 11 :!:
И като цяло интересен брой. Липсва само статия от Евгени посветена на авиационната история.
Сашо написа:Давай Гриша, че сбирка без теб е като авиошоу без Свилен Иванов!

Потребителски аватар
mitko-eurofighter
Мнения: 145
Регистриран: пет окт 07, 2011 11:20 am
Местоположение: София

Re: Списание АЕРО - брой 45 (май 2012 г.)

Непрочетено мнение от mitko-eurofighter » ср май 30, 2012 10:32 am

Наистина е много добър този брой.Имам две предложения към Евгени Андонов-Ил-14 в България и МиГ-25 в България.А щом в приложенията се пише за немски самолети-помислете и за Щуките в България.
Изображение Изображение

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Списание АЕРО - брой 45 (май 2012 г.)

Непрочетено мнение от Грозев » чет май 31, 2012 11:11 pm

Доста народ вече е прочел или е в процес на прочитане на списанието, което е радостно :)
В новия брой сме ви подготвили 84 страници висококачествено авиационно четиво разделено в регулярен брой и специално приложение посветено на Eurofighter Typhoon. За новия брой сме пътували от Лондон до Казан за да покажем как работи easyJet и къде се сглобяват днешните Ми-8/17. Не малко труд хвърлихме върху анализа на инцидента с борд 11 и разказа за учението "Тракийска звезда 2012".
Надявам се, че броя ви е харесал и чакаме мнения, желания и препоръки :)

Предизвестен инцидент
На 26 април 2012 г. сутринта при излитане за полет в рамките на българско-американското учение „Тракийска звезда 2012” се разби двуместен учебно-тренировъчен изтребител МиГ-29УБ. Какво, как и защо се случи в тази априлска сутрин? На тези въпроси се опитва да отговори Красимир ГРОЗЕВ.

Новини – Военна авиация

Новини – Гражданска авиация

Новини от България

Скъп ремонт

Екипът на АЕРО разглежда възстановяването на конструкцията на повредения пътнически самолет А380 на австралийския превозвач Qantas.

easyJet
Евгени АНДОНОВ пътува до Лондон и ни запознава с лидера на нискотарифния авиационен пазар британската авикомпания easyJet.

Казански записки
Като част от обиколката на руските авиационни заводи, заети с вертолетно производство, Александър МЛАДЕНОВ посети през април и Казанския вертолетен завод – най-голямата компания от бранша в Русия, и разказва за днешния му ден.

„Тракийска звезда 2012”
Учението на ученията

Красимир ГРОЗЕВ и Александър МЛАДЕНОВ посетиха последния ден на българско-американската тренировка „Тракийска звезда 2012”, която се проведе през април–май 2012 г., и разказват как бе осъществено това грандиозно по замисъл учение.

Огън над ледовете
Изтребителите Gripen от ескадрила Puma на унгарските ВВС изпълниха бойни стрелби, проведени на шведския полигон Видзел до Полярния кръг през март. Габор ЗОРД беше там и разказва за АЕРО как преминаха пусковете на ракети и стрелбите с оръдие по въздушни мишени.

Да видиш и поразиш отдалеч
Александър МЛАДЕНОВ прави обзор на съвременните универсални контейнерни системи за целеуказване, наблюдение и разузнаване, използвани на тактическите и стратегическите бойни самолети на Запад.

А-37 – от тренер до дракон
Борис ЛИЛОВ разказва историята на един скромен реактивен самолет, но с огромна роля в развитието на американската и западната военна авиация през 50-те, 60-те и 70-те години.

Специално приложение за многоцелевия изтребител Eurofighter Typhoon:

Германия ще предложи Eurofighter на „политическа цена”
Красимир ГРОЗЕВ разговаря с Уве Тимке, директор на кампанията на Eurofighter за България, относно последните развития в бъдещия изтребителен конкурс и най-новите предложения от германска страна.

Раждането на европейския изтребител
Създаването на един модерен боен самолет никога не е прост, бърз и лесен процес. Усилията по избистрянето на концепцията, разрешаването на техническите трудности, изглаждането на политическите различия, справянето с бюджетните ограничения, проектирането и изпитанията може да отнеме години и дори десетилетия.

Изграждането на изтребителя
Когато приключат процесите на проектиране на бъдещия изтребител, идва не по-малко отговорният етап на създаване на прототипите, тяхното изпитване и разгръщането на серийното производство.

Конструкцията
От какво и как е изграден Eurofighter Typhoon? Какво представлява конструктивно той? На тези и други въпроси ще отговорим в този материал.

Моторът на успеха
Реактивният двигател Eurojet EJ200, който задвижва многоцелевия изтребител Eurofighter, е кулминацията на над 21 години изследователска работа и тестове. Той е и една от причините за високите летателни характеристики на изтребителя и неговата безопасност.

Сензори и авионика
Какво е един съвременен боен самолет без своите очи, уши и електронен пълнеж? Във времена, когато принципът „виж пръв, унищожи пръв” е жизнено определящ във въздушния бой, обикновено изтребителят с по-съвършени сензори излиза победител.

Ноктите на Евробоеца
Какво е един боен самолет без своето оръжие? Eurofighter Typhoon може да се похвали с един от най-модерните арсенали, които до момента са поставяни на бойни самолети. За да задържи тази си позиция, арсеналът на Typhoon ще бъде непрекъснато обновяван и в бъдеще.

Eurofighter на бъдещето
За да останеш на върха, трябва да полагаш непрекъснати усилия за себеусъвършенстване. Точно такива са намеренията на мениджърите и инженерите, които стоят зад прогреса на програмата Eurofighter. Вече е начертана пътна карта, наречена Eurofighter 2020, която полага пътя за бъдещото развитие на Typhoon. Но как ще изглежда изтребителят в края на десетилетието?

В експлоатация и експорт
Към днешна дата са изминали 18 години от първия полет на Eurofighter Typhoon и девет години от официалното му приемане на въоръжение. За това време изтребителят може да се похвали с немалка експлоатационна биография и експортни успехи.

Eurofighter в бой
Eurofighter Typhoon за разлика от значителна част от съвременните многоцелеви изтребители може да се похвали със съвсем прясна бойна биография, където успя да демонстрира не малко от предимствата си.

На крилете на Eurofighter
В края на 2009 г. пилотът на МиГ-29 от авиобаза Граф Игнатиево капитан Любомир Славов имаше шанса да лети на Eurofighter Typhoon от състава на ВВС на Италия.
Статията е оригинално публикувана в списание АЕРО, бр. 19/март 2010 г.

Eurofighter в България
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
techo
Мнения: 401
Регистриран: ср апр 21, 2010 9:20 pm

Re: Списание АЕРО - брой 45 (май 2012 г.)

Непрочетено мнение от techo » нед юни 10, 2012 9:50 am

Най-накрая успях да прочета броя...Дай Боже всеки месец приложение така добре написано('а дано' не ми се иска да е 'ама едва ли')...За 'Typhoon' и немската оферта 'на старо' ми доиде на ум паралела с колите- швабите отдавна ни продават старите си коли, а сега искат и самолети на старо да ни дават(при всичкия ми респект към самата машина) :D ...За руския вертолетен бизнес пак яка статия- май само за завода където правят Ми 26 не сте писали/ходили?И пак браво за избора на А-37!

Отговори