Списание АЕРО - брой 48 (август 2012 г.)

Раздел посветен на българското авиационно списание АЕРО.
Място за анонси за предстоящи броеве, въпроси и предложения към редакцията и други подобни.
Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Списание АЕРО - брой 48 (август 2012 г.)

Непрочетено мнение от Грозев » чет авг 30, 2012 11:57 pm

Броят е достъпен вече в електронен формат, а от утре и на хартия!

Изображение
Последна промяна от Грозев на ср сеп 05, 2012 10:15 pm, променено общо 1 път.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
gig
Мнения: 507
Регистриран: чет окт 04, 2007 10:20 am
Местоположение: Sofia

Re: Списание АЕРО - брой 47 (юли 2012 г.)

Непрочетено мнение от gig » пет авг 31, 2012 10:48 am

Last minute offer 8)

Дочакахме броя за август :)
Сашо написа:Давай Гриша, че сбирка без теб е като авиошоу без Свилен Иванов!

Потребителски аватар
techo
Мнения: 401
Регистриран: ср апр 21, 2010 9:20 pm

Re: Списание АЕРО - брой 47 (юли 2012 г.)

Непрочетено мнение от techo » съб сеп 01, 2012 1:54 pm

:D Чакам и аз с нетърпение втория юлски брой :D

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Списание АЕРО - брой 47 (юли 2012 г.)

Непрочетено мнение от Грозев » ср сеп 05, 2012 10:06 pm

Ето го и съдържанието, чакаме коментари! :)

ВВС – промените са вече факт
Красимир ГРОЗЕВ разглежда накратко основните промени, които претърпяха Военновъздушните сили в последните години, и маркира насоките за бъдещо развитие.

Новини – Военна авиация

Новини - Гражданска авиация

Новини от България

Авиоотряд 28 днес

В средата на август около правителствения Авиоотряд 28 (АО28) се разгоряха скандали с остър политически оттенък, но на заден план остана какво всъщност представлява днешният ден на правителствената авиация у нас. Красимир ГРОЗЕВ се срещна с генералния директор на отряда Пенчо ПЕНЧЕВ.

Шоу и въздушна обиколка за 100-годишнината
Красимир ГРОЗЕВ и Евгени АНДОНОВ разказват за авиошоуто на летище Лесново, втората въздушна обиколка на България и споделят своите размисли за това, къде е българската авиация днес.

Грандиозно честване с много авиация
Александър МЛАДЕНОВ посети авиошоуто на летище Жуковский до Москва, с което беше отпразнуван 100-годишният юбилей на ВВС на Русия.

Луфтвафе на лов за Раптори
Красимир ГРОЗЕВ анализира наличната информация за учебните въздушни боеве между изтребители F-22 Raptor от състава на ВВС на САЩ и Eurofighter от състава на Luftwaffe (Луфтвафе), провели се в края на юни 2012 г. над Аляска.

T-50 – първа стъпка към успеха
Борис ЛИЛОВ раказва накратко за амбициозния проект на корейската компания KAI, който може да се превърне в бъдещия стандарт за учебно-тренировъчен самолет за напреднало обучение и да се реализира в пазарната ниша за леки бойни самолети.

Да любопитстваш на Марс
Екипът на АЕРО прави кратък обзор на една от най-амбициозните изследователски мисии, които НАСА е предприемала в последните години.

Антики под наем
Как би изглеждала в България частна компания, която оперира със самолети от поколението на МиГ-17 или L-29 и предоставя широк спектър от услуги на Министерството на отбраната? Вероятно като пълна екзотика, на ръба на реалността. Но в западния свят това е факт и един добре смазан бизнес, при това съществуващ не от днес. Екипът на АЕРО разказва накратко за една от тези оригинални цивилни компании, които използват военни самолети за тренировки на военни организации.

Вече на години, но все още актуален
Александър МЛАДЕНОВ разглежда последните развития около бойния вертолет Ми-24/35 и продължаващото му разпространение по света.

Фолклендската война - Част III
Ужасът на Exocet

Красимир ГРОЗЕВ продължава разказа си за Фоклендската война, като в тази част ще разкаже за това, как се е зародило страховитото име на противокорабната ракета Exocet.

Ил-18 – част III
Българската история

В трети пореден брой продължаваме да разглеждаме интересни епизоди от експлоатацията на първия турбовитлов пътнически самолет на родната гражданска авиация – Ил-18. Евгени АНДОНОВ проследява протворечивата съдба на самолета и на хората, които летят на него през годините.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Eglin
Мнения: 3
Регистриран: нед сеп 02, 2012 2:23 pm

Re: Списание АЕРО - брой 47 (юли 2012 г.)

Непрочетено мнение от Eglin » ср сеп 05, 2012 10:26 pm

Промени във ВВС са малко и все още има един голям недостатък - пилеенето на ресурси по отношение на някой хора.Но няма как да го знаете когато не сте част от системата.Относно мисленето - прародителят на всяко действие е мисълта.Мисленето е диалог колеги.Да може би единствено милите колеги от Крумово завоюваха добри позиции сред обществото и това разбира се е оправдано. Дали е редно да се възстановява подготовката на човек, който дори не носи бойно дежурство,а?Ахилесовата пета е цялата система, не само изтребителите, вервайте ми!Но и всички ние мълчим вече над 10 години, затова и няма как да знаете истината такава каквато е.Да не говорим,че основната бойна група която вземахме участие в ученията през последните 10 години се стопи с 70 % и сега се радват на пенсионерството,така че инвестицията на държавата отиде по дяволите защото не запази истинските бойни летци. Има какво да се каже, ама не му е тук мястото и времето. Що се отнася до списанието ми харесва, но четейки го имам чувството,че чета едно друго списание . Инак ми хареса неопределеността по отношение на статията за Eurofighter и F-22. Не е само борд 30+30 с профили на F-22, същия го има и на 30+29.Инак е готина машина, ама половината в световен мащаб са на земята и дават бъгове.Безспорно самолета има да се развива занапред. Ще видим и какви ще са нашите “нови“ бойци в небето след има няма 5-10 години, след като обявиха,че ще се строи магистрала Хемус за 5 години, а забравих и за магистрала "Струма", тунелът под връх Шипка и скоростните пътища Русе-Велико Търново и Русе-Шумен.

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Списание АЕРО - брой 48 (август 2012 г.)

Непрочетено мнение от Грозев » ср сеп 05, 2012 10:41 pm

Eglin, практически всички проблеми, които изброяваш във ВВС сме ги посочвали не веднъж. Прегледай например миналогодишният ни анализ за състоянието на ВВС: http://aeropress-bg.com/categoryblog/74 ... -utre.html

Замисълът на статията от последния брой бе да посочи по-скоро положителните тенденции, а по-обстоен анализ идва в броя за октомври.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Eglin
Мнения: 3
Регистриран: нед сеп 02, 2012 2:23 pm

Re: Списание АЕРО - брой 48 (август 2012 г.)

Непрочетено мнение от Eglin » чет сеп 06, 2012 1:17 pm

Разбирам идеята ви, ще чакам следващата ви статия относно обзора за състоянието на ВВС. Но знайте, че подготвения ресурс в последните 5-7 години си отиде почти всичкия и си заслужава да бъде споменато,не че бяхме топ файтъри но на фона на последните 10 години бяхме в своята сива, чувствахме се уверени и спокойни,че можем нещо, а сега просто няма подготовка. Безспорно и ние сме правили грешки, и то не малко, няма незаменими.А тази година и още един инсруктор на МиГ-29 ще си отиде...след като в началото си заминаха 3-ма с добър опит.ВВС са отговорни да влязат минимум 10 нови летци на възраст под 30 години, защото това е истинската инвестиция , а не на бъдещи пенсионери, ВВС ще носи отговорност и трябва да си понесе наказанието ако не инвестира в млади летци, било то и юридически да са зависими, защото някой хора си позволиха много неща последните години, и останха безнаказани с оправданието, че няма ресурси, просто ги преориентираха към себе си.И стига сте премълчавали подобни въпроси пред командването , а си питайте директно аджаба защо става така, че летят определени старци като повечето от нас.Просто има наличие на корупционни схеми и просто закона не ги забелязва, но е време държавата да търси отговорност към ВВС къде отиват парите, за кой се пилее ресурсите и пр.Доказателства има много.Успех и бъдете по-независими, по-директни, по-целеустремени и по-национално отговорни, поне към ВВС.Не пестете критиките си към Радев и Попов, макар да са много умни и можещи хора, хора които наистина искат промяна, защото ги познавам лично.Хубаво е, че те са на власт.

Потребителски аватар
komuso
Мнения: 11
Регистриран: чет сеп 25, 2008 11:07 pm

Re: Списание АЕРО - брой 48 (август 2012 г.)

Непрочетено мнение от komuso » чет сеп 13, 2012 7:54 pm

Искам да попитам какво става със списанието,защо вече втори брой не се продава в нито един от варненските РЕП-ове.В посоченият Inmedio се доставят само 1-2 броя,а Варна нее никак малък град.Благодаря!

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Списание АЕРО - брой 48 (август 2012 г.)

Непрочетено мнение от Грозев » пет сеп 14, 2012 4:30 pm

komuso написа:Искам да попитам какво става със списанието,защо вече втори брой не се продава в нито един от варненските РЕП-ове.В посоченият Inmedio се доставят само 1-2 броя,а Варна не е никак малък град.Благодаря!
Както писах и за миналия брой, работим по въпроса и ефект ще има в броя за септември.
Проблемът с Варна е сложен и свързан с типични прояви на начина, по който се прави бизнес у нас, но както казах, работим сериозно по темата.
Компанията, която зарежда Inmedio е снабдена с допълнителни бройки и специално ѝ е обърнато внимание върху Варна.

Eglin, благодаря за мнението!
Anyone who fights for the future, lives in it today

Отговори