Списание АЕРО - брой 56 (април 2013 г.)

Раздел посветен на българското авиационно списание АЕРО.
Място за анонси за предстоящи броеве, въпроси и предложения към редакцията и други подобни.
Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Списание АЕРО - брой 56 (април 2013 г.)

Непрочетено мнение от Грозев » пон апр 29, 2013 1:03 am

Ето го и новия брой.
Готов за четене в електронен вид от сега (само за 3,50 лева!) и на хартия във вторник!

Изображение
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Списание АЕРО - брой 56 (април 2013 г.)

Непрочетено мнение от Грозев » вт апр 30, 2013 9:55 pm

Ето и съдържанието на броя.
Малък на брой, но големи като обем материали. И хвърлете едно око на редакционното обръщение :)

Новини – военна авиация

Новини – гражданска авиация

Новини от България

МиГ-29 в Европа днес

Изминаха точно 30 години от постъпването на първите серийни МиГ-29, предадени на 234-ти Гвардейски изтребителен авиополк в Кубинка, с което започва и експлоатацията на типа във ВВС на СССР. В следващото десетилетие МиГ-29 ще бъде продаден на почти всички страни в Източна Европа, а след разпада на СССР ще се озове на въоръжение и в повечето независими бивши съветски републики.
Днес МиГ-29 продължава да служи вярно на седем европейски страни, включително и България. Красимир ГРОЗЕВ хвърля поглед към експлоатацията и моментното състояние на този забележителен изтребител в Полша, Словакия, Сърбия, Украйна, Беларус и Русия.

Корабният МиГ-29 днес
Александър МЛАДЕНОВ и Андрей ФОМИН проследяват прогреса на програмата за разработка и създаване на корабните варианти на МиГ-29.

В разкрачено положение
Екипът на АЕРО прави бърз обзор на състоянието на правилата за сертифициране на най-лекия клас в авиацията с общо предназначение в САЩ и Европа, както и общата криза, която преживява бранша на Стария континент.

Z-10 - Китаец с руски корени
Китайският боен вертолет Z-10 може би е перфектната илюстрация за това, какво представлява днешната китайска авиационна индустрия – част от технологиите, вложени в него, са купени от чужди компании, част – директно откраднати, трети – придобити с измама. Изпитанията и точните характеристики са обвити в мъглата на секретността, а крайният резултат явно се опитва да догони съвременните стандарти.
Красимир ГРОЗЕВ разказва за най-сериозното произведение на китайската, а както наскоро се оказа и руската вертолетна индустрия.
Допълнителни материали от Александър МЛАДЕНОВ.

„Железният” генерал
Ганчо КАМЕНАРСКИ се срещна с ген. Желязко Желязков, една от живите легенди на българската военна авиация през 50-те, 60-те, 70-те и 80-те години.

Самолетоносачи с червени звезди - Част IV
Красимир ГРОЗЕВ приключва своя разказ за палубната авиация на СССР, като в последната част ще опише изпитанията на първите класически палубни самолети на съветската авиация, тестовете на борда на самолетоносача „Тбилиси” и нереализираните проекти за атомни самолетоносачи и следващо поколение палубни изтребители.

Бягствата - Част III
Евгени АНДОНОВ продължава да разказва известни и неизвестни епизоди от бягствата на летци и самолети от България в периода 1944 -1949 г.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
gig
Мнения: 507
Регистриран: чет окт 04, 2007 10:20 am
Местоположение: Sofia

Re: Списание АЕРО - брой 56 (април 2013 г.)

Непрочетено мнение от gig » ср май 01, 2013 12:50 am

Отново много интересен брой 8)
Разбира се започнах с материала на 4-та и 5-та страница - чета го и го препрочитам и ми става мило на душата, че видях 25-цата как разцепи септемврийското небе 1984 година. Спомних си и април 89 г., когато търсихме на екраните на баба Двина изчезнал наш изтребител, и тъжното настроение, което ни обхвана, когато казаха, че се е разбил (подробностите ги научих след години). Е сега авиация почти няма, но поне Хора има. Браво пичове :!:
Сашо написа:Давай Гриша, че сбирка без теб е като авиошоу без Свилен Иванов!

Потребителски аватар
фен27
Мнения: 377
Регистриран: чет сеп 23, 2010 10:54 pm

Re: Списание АЕРО - брой 56 (април 2013 г.)

Непрочетено мнение от фен27 » чет май 30, 2013 6:31 pm

Много интересен брой, браво! За Викрамадитя обаче искам да питам нещо. Преди да бъде продаден на Индия и преработен в самолетоносач е бил тежък противолодъчен авионосен крайцер т.е. носел е вертолети ли? И поради каква причина ВМФ на Русия е спрял да го използва?

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Списание АЕРО - брой 56 (април 2013 г.)

Непрочетено мнение от Грозев » чет май 30, 2013 7:05 pm

фен27 написа:Много интересен брой, браво! За Викрамадитя обаче искам да питам нещо. Преди да бъде продаден на Индия и преработен в самолетоносач е бил тежък противолодъчен авионосен крайцер т.е. носел е вертолети ли? И поради каква причина ВМФ на Русия е спрял да го използва?
Виж брой 53 и 54, където беше първата и втората част за съветската палубна авиация.
Викрамадитя е всъщност "Новороссийск" от Проект 1143.4 и там има описание на кораба и операциите с него.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
фен27
Мнения: 377
Регистриран: чет сеп 23, 2010 10:54 pm

Re: Списание АЕРО - брой 56 (април 2013 г.)

Непрочетено мнение от фен27 » чет май 30, 2013 7:18 pm

Грозев написа:
фен27 написа:Много интересен брой, браво! За Викрамадитя обаче искам да питам нещо. Преди да бъде продаден на Индия и преработен в самолетоносач е бил тежък противолодъчен авионосен крайцер т.е. носел е вертолети ли? И поради каква причина ВМФ на Русия е спрял да го използва?
Виж брой 53 и 54, където беше първата и втората част за съветската палубна авиация.
Викрамадитя е всъщност "Новороссийск" от Проект 1143.4 и там има описание на кораба и операциите с него.
Да, в брой 54 е отговорът, но пише, че "Новоросийск" е продаден на южнокорейска фирма през 1996г., която го нарязва за скрап, а "Викрамадитя" е бившият "Баку/Адмирал Горшков", който е носил Як-38.

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Списание АЕРО - брой 56 (април 2013 г.)

Непрочетено мнение от Грозев » чет май 30, 2013 7:59 pm

фен27 написа:
Грозев написа:
фен27 написа:Много интересен брой, браво! За Викрамадитя обаче искам да питам нещо. Преди да бъде продаден на Индия и преработен в самолетоносач е бил тежък противолодъчен авионосен крайцер т.е. носел е вертолети ли? И поради каква причина ВМФ на Русия е спрял да го използва?
Виж брой 53 и 54, където беше първата и втората част за съветската палубна авиация.
Викрамадитя е всъщност "Новороссийск" от Проект 1143.4 и там има описание на кораба и операциите с него.
Да, в брой 54 е отговорът, но пише, че "Новоросийск" е продаден на южнокорейска фирма през 1996г., която го нарязва за скрап, а "Викрамадитя" е бившият "Баку/Адмирал Горшков", който е носил Як-38.
Не ме гледай какво пиша, а се сещай какво имам предвид :lol: Важно е, че уцелих номера на проекта :)
Anyone who fights for the future, lives in it today

Отговори