Списание АЕРО - брой 57 (май 2013 г.)

Раздел посветен на българското авиационно списание АЕРО.
Място за анонси за предстоящи броеве, въпроси и предложения към редакцията и други подобни.
Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Списание АЕРО - брой 57 (май 2013 г.)

Непрочетено мнение от Грозев » пет май 31, 2013 8:58 pm

Ето го и новият брой!!!

Изображение

И разбира се, освен на хартия и в електронен вид, достъпно от целия свят и само за 3,50 лева:
:arrow: http://e-spisanie.com/magazine_view/99
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
фен27
Мнения: 367
Регистриран: чет сеп 23, 2010 10:54 pm

Re: Списание АЕРО - брой 57 (май 2013 г.)

Непрочетено мнение от фен27 » нед юни 02, 2013 10:20 am

Тези дни мислех да засегна темата, че в лицето на Як-130, уж поизостаналите ВВС на Русия имат един от най-модерните УТС в света, но като прочетат хората списанието дискусията сама ще се се породи :)

Потребителски аватар
techo
Мнения: 401
Регистриран: ср апр 21, 2010 9:20 pm

Re: Списание АЕРО - брой 57 (май 2013 г.)

Непрочетено мнение от techo » нед юни 02, 2013 10:54 am

фен27 написа:Тези дни мислех да засегна темата, че в лицето на Як-130, уж поизостаналите ВВС на Русия имат един от най-модерните УТС в света, но като прочетат хората списанието дискусията сама ще се се породи :)
:D И още как! Сега са поизостанали,обаче ако продължават с тия темпове след 5-10 години може би няма да се заяждам по тоя въпрос...а за сега ми става малко жал за курсантите- обучават на система от 21век(като при нас с Pc9) и след това ги разпределят да летят в кабина от средата на 80-те на 20век. Кога ще го има броя по реповете?

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Списание АЕРО - брой 57 (май 2013 г.)

Непрочетено мнение от Грозев » вт юни 04, 2013 9:11 pm

Съдържанието на броя:

Изтребителната авиация на България
Бъдещето е (не)възможно?!

Страната е изпаднала в сериозна икономическа, политическа и социална криза. Ситуацията, в която нашата държава се намира в момента, е без прецедент в последните години и неминуемо се отразява на всички сфери на икономическия и обществения живот. Неизменно се отразява и на днешния ден на ВВС, където ситуацията е сериозна (меко казано) най-вече поради липса на достатъчно финансиране и ясни и ресурно-обосновани приоритети за устойчиво бъдещо развитие. Когато парите са малко, най-ясно това се усеща там, където са най-нужни, а по-скъпо от поддържане на мощна, добре обучена и оборудвана изтребителна авиация е трудно да се намери. Така неизбежно изтребителната ни авиация изпада в крайно трудно положение, от което лесен и бърз изход няма.
Как и защо се стига до днешната ситуация и какви са възможните решения на проблема? Красимир ГРОЗЕВ прави опит да отговори на тези въпроси.

Новини – военна авиация

Новини – гражданска авиация

Новини от България

Хели-Русия 2013

Александър МЛАДЕНОВ посети традиционното изложение на вертолетната промишленост в Москва, проведено от 16 до 18 май.

Pilatus показа бизнесджет
Екипът на АЕРО прави бърз обзор на най-новия самолет на швейцарския самолетостроител Pilatus Aircraft.

Дни на страдание

Бразилски сериал без край

Екипът на АЕРО прави бърз обзор на проточващия се вече няколко години бразилски изтребителен конкурс F-X2.

Реактивният „Албатрос”

Борис ЛИЛОВ разказва за неуспешния съветски/руски проект за създаване на реактивна амфибия за борба с противниковите подводници А-40 „Албатрос”, и до днес най-голямата реактивна амфибия в историята на авиацията.

Белязаният от съдбата
Военият летец, учен, парашутист и конструктор Георги Йовчев – Йовата от випуск 1969 г. загина преди 30 г. на именния си ден, 6 май, през далечната 1983 г., едва на 37 години. Ганчо КАМЕНАРСКИ проследява неговия жизнен път и постижения.

А-1 Skyraider - Част I
Работливият ветеран

Douglas A-1 Skyraider е самолет, уникален по много причини. Замислен и конструиран в годините на Втората световна война, той ще остане на въоръжение и ще участва в активни бойни действия повече от 30 години, като това са десетилетия на най-бурно развитие на военната авиация. Въпреки навлизането на реактивната ера ударният витлов самолет със спартански дизайн ще остане ценно бойно средство за въоръжените сили на САЩ чак до началото на 70-те години. Здравата му конструкция пък ще преживее множество модификации, в рамките на които едноместният самолет ще стане дву-, три- и даже четириместен, а ролите му ще варират от торпедоносец до летящ радар.
В няколко части Красимир ГРОЗЕВ ще разкаже историята на този забележителен самолет.

Руски стандарт
Системата за военно летателно обучение в Русия е по средата на големи промени, съпроводени с подмяна на авиационния парк. Александър МЛАДЕНОВ разглежда неотдавнашните промени, текущото състояние и плановете за по-нататъшно усъвършенстване на системата.

Технологията NOTAR
Авиацията винаги е била на върха на световното технологично развитие, но въпреки това, не всеки ден ставаме свидетели на нещо радикално ново. В много случаи пионерски компании развиват стари идеи, смесват ги с нови и така се получава пореден технологичен скок. Евгени АНДОНОВ разказва за една подобна технология и нейното използване днес.

Бягствата – Част – IV
Евгени АНДОНОВ разказва за поредния случай на бягство на български летец, което се приема за един от първите терористични актове в световната авиационна история.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
bomba
Мнения: 78
Регистриран: съб окт 06, 2007 11:06 pm
Местоположение: СОФИЯ

Re: Списание АЕРО - брой 57 (май 2013 г.)

Непрочетено мнение от bomba » чет юни 06, 2013 7:49 pm

Много интересен и разнообразен брой :!:

Потребителски аватар
techo
Мнения: 401
Регистриран: ср апр 21, 2010 9:20 pm

Re: Списание АЕРО - брой 57 (май 2013 г.)

Непрочетено мнение от techo » чет юни 06, 2013 8:01 pm

Споделете моля, где го намерихте ,че днес си скъсах главата от гледане по реповете и в 1 'инмедио' даже....

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Списание АЕРО - брой 57 (май 2013 г.)

Непрочетено мнение от Грозев » пет юни 07, 2013 12:37 am

Днес го видях на всички обичайни места из София.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
techo
Мнения: 401
Регистриран: ср апр 21, 2010 9:20 pm

Re: Списание АЕРО - брой 57 (май 2013 г.)

Непрочетено мнение от techo » съб юни 08, 2013 9:20 pm

А такаа!... вече го придобихме бройот! Статията за батака в бг ВВС мисля ,че можехте и в тоя брой да я замените с празно поле-така и така никой от големите глави по-горе във властта не е заинтересован от темата...иначе хубаво изделие и тоя месец -евала за 'Skyrider' a :D

Потребителски аватар
gig
Мнения: 507
Регистриран: чет окт 04, 2007 10:20 am
Местоположение: Sofia

Re: Списание АЕРО - брой 57 (май 2013 г.)

Непрочетено мнение от gig » нед юни 30, 2013 11:26 pm

techo написа:А такаа!... вече го придобихме бройот! Статията за батака в бг ВВС мисля ,че можехте и в тоя брой да я замените с празно поле-така и така никой от големите глави по-горе във властта не е заинтересован от темата...иначе хубаво изделие и тоя месец -евала за 'Skyrider' a :D
Анализът за състоянието на ИА е много добър и полезен, а дали ще го прочетат нужните хора - това не зависи от редакцията. Дано няма повече поводи за празни страници.
Сашо написа:Давай Гриша, че сбирка без теб е като авиошоу без Свилен Иванов!

Отговори