Су-27 и Су-30 - варианти, експорт и експлоатация

Всичко за военната военната авиация по света
Потребителски аватар
фен27
Мнения: 383
Регистриран: чет сеп 23, 2010 10:54 pm

Re: Су-27 и Су-30 - варианти, експорт и експлоатация

Непрочетено мнение от фен27 » ср май 24, 2017 11:52 pm

Лётные испытания Су-30 модернизированных на 558 АРЗ, Барановичи, Республика Беларусь.

В октябре 2013 г. МО Анголы и «Рособоронэкспорт» подписали контракт на 12 модернизированных Су-30. В ноябре 2015 года планировалась поставка ангольцам первых модернизированных на 558 АРЗ экс-индийских 12 Су-30К, но поставки перенесены на конец 2016 г. Позднее снова перенесены уже на 2017 г. Первый модернизированный борт поднят в воздух в январе 2017 г.© airforce.ru

:arrow: https://m.vk.com/album-36658272_244149707
Последна промяна от фен27 на ср яну 02, 2019 6:26 pm, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
фен27
Мнения: 383
Регистриран: чет сеп 23, 2010 10:54 pm

Re: Су-27 и Су-30 - варианти, експорт и експлоатация

Непрочетено мнение от фен27 » пон окт 16, 2017 8:50 pm

Залпов пуск от звено.



Потребителски аватар
фен27
Мнения: 383
Регистриран: чет сеп 23, 2010 10:54 pm

Re: Су-27 и Су-30 - варианти, експорт и експлоатация

Непрочетено мнение от фен27 » нед дек 31, 2017 4:49 pm

Още два Су-27СМ3 за 3-ти ГвИАП в Кримск в малко необичаен камуфлаж. Снимани са на 28 декември на летище Толмачево (Новосибирск) на път от КнААЗ.

Изображение
Изображение

Кало
Мнения: 2283
Регистриран: пон окт 08, 2007 11:20 pm
Местоположение: София

Re: Су-27 и Су-30 - варианти, експорт и експлоатация

Непрочетено мнение от Кало » вт окт 16, 2018 1:29 pm

Американски F-15С са яли боя и от поостарелите украински Су-27 - особено при МВБ се е разкрило пълното превъзходство на поостаряващата вече съветска машина. При това свидетелстват украински летци.

https://youtu.be/_olTsBrNhJA?t=523

Потребителски аватар
tu-134
Мнения: 978
Регистриран: чет юли 17, 2008 7:28 am

Re: Су-27 и Су-30 - варианти, експорт и експлоатация

Непрочетено мнение от tu-134 » вт окт 16, 2018 5:46 pm

Да, ама докато един Су-27 стигне на дистанция 1-1.5км от Ф-15 ще яде бая бой. Лесно е когато нагласиш правилата в твоя полза. И от кога модерни изтребители разчитат главно на оръдието?

Кало
Мнения: 2283
Регистриран: пон окт 08, 2007 11:20 pm
Местоположение: София

Re: Су-27 и Су-30 - варианти, експорт и експлоатация

Непрочетено мнение от Кало » вт окт 16, 2018 8:15 pm

Междувременно, по време на същите учения днес е паднал украински Су-27УБ със смесен екипаж. А в диванни спорове от типа на "да, ама на оня му е по-дълъг" не участвам, детската градина свърши. Фактите са си факти :)

Потребителски аватар
Airfan
Мнения: 1836
Регистриран: ср окт 03, 2007 4:26 pm
Местоположение: LBPD/PDV
Контакти:

Re: Су-27 и Су-30 - варианти, експорт и експлоатация

Непрочетено мнение от Airfan » вт окт 16, 2018 9:19 pm

Кало написа:
вт окт 16, 2018 8:15 pm
Междувременно, по време на същите учения днес е паднал украински Су-27УБ със смесен екипаж. А в диванни спорове от типа на "да, ама на оня му е по-дълъг" не участвам, детската градина свърши. Фактите са си факти :)
Истината е, че и нашите МиГ-29 имат доволно победи в близък бой срещу F-15, но проблемът е, че в тактическия прехват, даже и не разбират какво става. Същото предполагам се случва и с украинците - радарите са им "оригинални" от 80-те години, а на F-15 са модерни и разликата е просто смазваща. Това показва практиката у нас.
http://www.airforce-bg.com - първият изцяло български авиационен сайт!
http://www.gpetkov.com - авиационна фотография.
Моите снимки в airplane-pictures.net
Моите снимки в airliners.net

Потребителски аватар
tu-134
Мнения: 978
Регистриран: чет юли 17, 2008 7:28 am

Re: Су-27 и Су-30 - варианти, експорт и експлоатация

Непрочетено мнение от tu-134 » ср окт 17, 2018 3:12 am

Ами това и аз казвам, че докато Су-27 стигне до толкова близък въздушен бой ще види зор в далечния, ама нали "фактите"... Това са учения с нагласени сценарии. Иначе за мен няма съмнения че Су-27 ще има предимство в близкия бой.

Кало
Мнения: 2283
Регистриран: пон окт 08, 2007 11:20 pm
Местоположение: София

Re: Су-27 и Су-30 - варианти, експорт и експлоатация

Непрочетено мнение от Кало » ср окт 17, 2018 9:25 am

ето защо избягвам да участвам в подобни "разговори", то и спор не е. Едното е ФАКТ от конкретно учение, другото - или от други случаи, или хипотетика, но все на принциха - що биете негрите. Фактът е, че украинските Су-27 в конкретно учение, при конкретно упражнение - групов маневрен въздушен бой, са надделяли над Ф-15, благодарение на по-добрата си маневреност (по думите на украинския летец). Какво било при ДВБ, кой как в случая няма значение. Ако излязат факти и за ДВБ от това учение, ще ги видим.
Колкото до РЛС - то с последните модернизации, несъмнено AN/APG-63(V)1, с които вероятно са били американските самолети, е превъзхождащ Н001 на украинските, макар и не по всички параметри. Възможно е и Ф-15 да са били с (V)3, което пък им дава пълно превъзходство в ДВБ по всички параметри. От видеото става ясно, че летят и с имитатор на АИМ-120, а украинските ВВС нямат ракета с АРЛ ГСН, въпреки че някои възможности на Р-27ЭР (а вероятно, макар и немного, имат от нея) да балансират нещата.

Потребителски аватар
tu-134
Мнения: 978
Регистриран: чет юли 17, 2008 7:28 am

Re: Су-27 и Су-30 - варианти, експорт и експлоатация

Непрочетено мнение от tu-134 » чет окт 18, 2018 12:33 am

Оказа се че това което говорих по рано не е било празни приказки...

https://lenta.ru/news/2018/10/17/su27ub2/

Американские F-15C и F-15D разгромили украинские Су-27 и МиГ-29

На международных учениях Clear Sky 2018 американцы позволили украинским Су-27 победить F-15C Eagle в «товарищеском матче», однако в следующих за ним боях, имитирующих более реальные условия сражений на ближней и дальней дистанции с применением ракет, американские пилоты на F-15C Eagle и F-15D Eagle легко разгромили украинские Су-27 и МиГ-29, пишет на страницах «Известий» военный эксперт Антон Лавров.

Аналитик отмечает, что американское командование заранее допускает легкий проигрыш в «товарищеском матче», который позволяет упрочить отношения с союзником и дает ему повод для гордости. По мнению эксперта, условный бой, имитирующий поединок украинских и американских истребителей на предельно малых дистанциях с использованием одних пушек, является «единственным сценарием, в котором украинские самолеты имели хоть какой-либо шанс».

«Вот и на нынешних украинских учениях в последовавших за воздушной "перемогой" схватках, имитирующих уже более реальные бои на ближней и дальней дистанции с применением ракет, американские пилоты на F-15C и F-15D легко разгромили украинские Су-27 и МиГ-29», — пишет автор.

Лавров отмечает, что сценарий, в котором украинские летчики победили американских, напоминает бои периода Второй мировой или рассвета эры реактивных истребителей. «Только вот с 80-х годов прошлого века на первое место для завоевания господства в воздухе вышла уже не маневренность, а совсем другие качества», — заявляет эксперт.

Аналитик также подчеркивает, что «в России советский Су-27 прошел долгий путь эволюции и превратился в великолепные серийные Су-30СМ и Су-35С», тогда как «украинская модернизация Су-27М1 зависла на уровне рубежа веков».

Согласно Военному телевидению Украины, в ходе учений Clear Sky 2018 в воздушном бою на дистанции от 1 до 1,5 километра истребители Су-27 ВС ВСУ за счет большей маневренности и механизации показали себя лучше F-15C Eagle Национальной гвардии США. Впоследствии, 16 октября, разбился принимавший участие в учениях Су-27УБ. На месте падения истребителя были обнаружены тела двух пилотов — военного летчика І класса полковника Ивана Петренко, бывшего заместителя главнокомандующего 831-й бригадой тактической авиации Воздушных сил Украины (базирующейся на аэродроме Миргорода), и военнослужащего воздушных сил Национальной гвардии США, имя и должность которого не называются.

Международные маневры Clear Sky 2018, объединяющие девять стран, восемь из которых являются членами НАТО, проходят на Украине в период с 8 по 19 октября.

Кало
Мнения: 2283
Регистриран: пон окт 08, 2007 11:20 pm
Местоположение: София

Re: Су-27 и Су-30 - варианти, експорт и експлоатация

Непрочетено мнение от Кало » чет окт 18, 2018 9:05 am

За съжаление тази статия не съдържа факти, освен вече известните - цитира се някакъв човечец, но не и достоверен източник - за БВБ имаме свидетелство на участвал в учението украински летец. В случая имаме просто дописка в Известия, който се слави с измислиците :). Самата статия е фантазия на някакъв си, набеден за експерт - нека не цитираме аналозите на Уикенд в този форум, моля :).

ПП - Разбира се - едва ли е проблем за Ф-15 да разгромят в ДВБ Су-27 от 80-те и украинските им пилоти с нальот, верооятно по-малък и от тоя на нашите летци (ако това е възможно). НО - засега няма достоверни данни - нито за условията на ученията, нито за проведените "боеве", нито за резултатите от тях. Освен онова за БВБ.

Потребителски аватар
фен27
Мнения: 383
Регистриран: чет сеп 23, 2010 10:54 pm

Re: Су-27 и Су-30 - варианти, експорт и експлоатация

Непрочетено мнение от фен27 » ср яну 02, 2019 6:13 pm

В 3-ти ГвСАП в Кримск към края на миналата година е довършено превъоръжаването и на втората ескадрила и целият полк вече е на Су-27СМ3.

Изображение
Изображение

https://bmpd.livejournal.com/3473756.html

Според вас оставащите базови Су-27С/П дали няма да ги пипнат до ниво СМ3, въпреки написаното в края на статията от bmpd? Де да знам, може и да издялкат Су-30СМ или Су-35, но е бая по-солено. А СМ3 е качествено по-високо ниво от базовия Су-27, дори и да е по-ниско от Су-30СМ и Су-35. Според мен модернизацията не е точно загубила смисъл и ще размислят.

Потребителски аватар
Fighterland
Мнения: 682
Регистриран: вт ное 27, 2007 6:34 pm

Re: Су-27 и Су-30 - варианти, експорт и експлоатация

Непрочетено мнение от Fighterland » ср яну 02, 2019 6:44 pm

Предвид факта, че подобни модернизации закъсняха много - планерите вече са достатъчно стари - може би действително е по-добре да се ориентират парите към нещо по-ново. От друга страна - тези неща би следвало да са съборазени при модернизацията.
На десет мили от Монтана
в посока Дунавският бряг...

Потребителски аватар
tu-134
Мнения: 978
Регистриран: чет юли 17, 2008 7:28 am

Re: Су-27 и Су-30 - варианти, експорт и експлоатация

Непрочетено мнение от tu-134 » ср яну 02, 2019 8:10 pm

До тук има доставени 26 Су-27СМ3, от които 12 са новопостроени през 2010-2011г. Повечето модернизирани стари имат грубо между 700-1000 часа нальот когато влизат за модернизация. Поне три от тях (от скородоставените през 2018г), имат само 200-300ч нальот от както са произведени през 1990г. Макар на години да са малко дърти, по нальот са почти нови.

Да не забравяме и че има 52 броя модернизирани до стандарт Су-27СМ между 2003-2009г, от които повечето още летят.

Потребителски аватар
Fighterland
Мнения: 682
Регистриран: вт ное 27, 2007 6:34 pm

Re: Су-27 и Су-30 - варианти, експорт и експлоатация

Непрочетено мнение от Fighterland » ср яну 02, 2019 10:09 pm

Абсолютно си прав - и аз това имах предвид при съобразяването. Има и друго - виждал съм снимки на нелетящи самолети от преди 2003-та (условно), които не съм убеден, че дори и с малък нальот, предвид съхранението им ще са подходящи за такава модернизация... Тях, може би, ще ги пропуснат за модернизация. Иначе ако са поддържани добре, с малко нальот за момента закърпват положението с такава дълбока модернизация.
На десет мили от Монтана
в посока Дунавският бряг...

Стоян
Мнения: 810
Регистриран: пон яну 03, 2011 7:24 pm

Re: Су-27 и Су-30 - варианти, експорт и експлоатация

Непрочетено мнение от Стоян » чет яну 03, 2019 2:09 pm

фен27 написа:
ср яну 02, 2019 6:13 pm
--------------------
--------------------
А СМ3 е качествено по-високо ниво от базовия Су-27, дори и да е по-ниско от Су-30СМ и Су-35. Според мен модернизацията не е точно загубила смисъл и ще размислят.
В какво точно се състои това качествено по-високо ниво? Има ли достатъчно информация, която да разграничава, базовия вариант от СМ или СМ3? И доколко е достоверна?
Да вмъкна, че снимки от вътрешността на кабината не са достатъчно определящи/информативни (понеже това е най-достъпно в интернет). Примерно кабината на Як-130 изглежда достатъчно модерна (както и на всеки съвременен учебно-боен самолет), но възможностите за водене въздушен бой са относитено неголеми. Като основна причина е липсата на съответни сензорни системи.

Потребителски аватар
фен27
Мнения: 383
Регистриран: чет сеп 23, 2010 10:54 pm

Re: Су-27 и Су-30 - варианти, експорт и експлоатация

Непрочетено мнение от фен27 » чет яну 03, 2019 11:11 pm

Стоян написа:
чет яну 03, 2019 2:09 pm
фен27 написа:
ср яну 02, 2019 6:13 pm
--------------------
--------------------
А СМ3 е качествено по-високо ниво от базовия Су-27, дори и да е по-ниско от Су-30СМ и Су-35. Според мен модернизацията не е точно загубила смисъл и ще размислят.
В какво точно се състои това качествено по-високо ниво? Има ли достатъчно информация, която да разграничава, базовия вариант от СМ или СМ3? И доколко е достоверна?
Дълго време нямаше, но 2017 г. се появи снимка на Су-27СМ3 от Сирия с РВВ-СД
Изображение
https://bmpd.livejournal.com/2693974.html

а това е СМ със снимка от 2016 г.
Изображение
https://russianplanes.net/id213336

СМ3 с КАБ-500 от 2011 г.
Изображение
https://russianplanes.net/id49182

СМ от Дземги още по-отдавна:
Изображение
Изображение

Освен доработената СУВ, системата за РЭБ е нова в сравнение с базовия вариант и още я модернизират:
http://bastion-karpenko.ru/complex-l-705-l-705-1/
Мисля, че и СПО е усъвършенствано.

Това което ми се струва недоказано, е появяващата се тук-там информация, че имат възможност за дозареждане във въздуха, тъй като досега така и не съм успял да видя къде точно е щангата на снимките, които съм гледал.

Потребителски аватар
tu-134
Мнения: 978
Регистриран: чет юли 17, 2008 7:28 am

Re: Су-27 и Су-30 - варианти, експорт и експлоатация

Непрочетено мнение от tu-134 » пет яну 04, 2019 7:12 am

Дозареждане не могат. Иначе мисля че СМ още си е с радар Н001 докато СМ3 е с Ирбис-Е. Су-30М2 също е с Н001.

Кало
Мнения: 2283
Регистриран: пон окт 08, 2007 11:20 pm
Местоположение: София

Re: Су-27 и Су-30 - варианти, експорт и експлоатация

Непрочетено мнение от Кало » пет яну 04, 2019 9:30 am

Щанга нямат. Няма май ясна официална информация дали Су-27СМ3 са с Н035 Ирбис (Ирбис-Е няма, има вариант за износ Ирбис-Э). Останалите СМ са с модеризиран Меч - както в режими В-В, така и новодобавени режими В-З. Май беше Н001ВЭП1 (това е наименованието за износ, не знам какво е за руските ВКС), с изцяло цифрово управление на базата на процесор Багет 55. За разлика от базовия вариант, позволява захват и обстрел (с РВВ-СД, Р-73, Р-27Т и ЭТ) на до две ВЦ, при продължаващо съпровождане на още 8. В режима за далечно търсене далечината на откриване на ВЦ тип изтребител (3 кв. м) е увеличена до 150 км, на фона на повърхността - до 80. Каналът за радиокорекция на РВВ-СД е до 40 км. В-З - има режим за откриване и картографиране с реален при обзор с ниска разделителна способност, както и режим на картографиране със синтезирана апертура при средна и висока (относително) РС. Откриване и селекция на движещи се наземни и надводни цели (над 10 кв. м и скорост на целта от 15 до 90 км/ч, например - танк), захват и целеуказване на УВ В-З, включително Х-59МК. Пределна далечина на откриване на типови цели - есминец - 250 км, малък катер (до 50 кв. м) - 30 км. Добавена е и възможност за ползване на боеприпаси със спътникова насочване, по-специално КАБ-500С

Отговори