Су-27 и Су-30 - варианти, експорт и експлоатация

Всичко за военната военната авиация по света
Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10216
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Су-27 и Су-30 - варианти, експорт и експлоатация

Непрочетено мнение от Грозев » вт авг 11, 2015 11:58 pm

Airfan написа:Няма лошо, но пък не видях британци да казват, че имат ХХ победи, а само общи приказки приказват.
Британците са джентълмени и казват следното:
“There must have been some clouded recollection on the flight back to India, as the headlines of the Indian press bear no relation to the results of the tactical scenarios completed on the exercise in any shape or form.”
Иначе, ето трезвен индийски поглед:

:arrow: http://indianexpress.com/article/explai ... h-shadows/
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
JediMonster
Мнения: 117
Регистриран: пон сеп 15, 2008 9:29 pm
Местоположение: Осло Норвегия
Контакти:

Re: Су-27 и Су-30 - варианти, експорт и експлоатация

Непрочетено мнение от JediMonster » ср авг 12, 2015 11:38 am

Грозев написа:
Airfan написа:Няма лошо, но пък не видях британци да казват, че имат ХХ победи, а само общи приказки приказват.
Британците са джентълмени и казват следното:
“There must have been some clouded recollection on the flight back to India, as the headlines of the Indian press bear no relation to the results of the tactical scenarios completed on the exercise in any shape or form.”
Иначе, ето трезвен индийски поглед:

:arrow: http://indianexpress.com/article/explai ... h-shadows/
Тази статия е толкова трезва колкото и предишната пусната от Airfan. Само как завършва:

"One small point to end: If Exercise Indradhanush indeed shows that the Sukhoi Su-30 MKI is superior to the Typhoon, which finished at the top during technical evaluation of the MMRCA ahead of the second-placed Rafale, why is India buying 36 Rafale fighters? Why not get more Sukhois instead, and save the money and the hassle? Something for the IAF and the Defence Ministry to ponder over!".


Това "buying" как да го превеждам "купува"? Къде са тези 36 "Рафала" само на приказки ги "купува" Индия, не вярвам, че някога ще ги купи, всичко е някаква политика.

Кало
Мнения: 2061
Регистриран: пон окт 08, 2007 11:20 pm
Местоположение: София

Re: Су-27 и Су-30 - варианти, експорт и експлоатация

Непрочетено мнение от Кало » чет авг 13, 2015 9:33 am

Фактът е, че индийските Су-30МКИ редовно отупват всякакъв тип противник в подобни учения, като след това редовно съответният противник маже с всичка сила на тема: сценарий на боевете, липса на това и онова, ама то не си ги мерим, а само мислим тактика и прочее. А когато победите в ДВБ не са сто на сто за МКИ, а само 80 на сто, да речем, това вече се изтъква като "слаба работа за руската машина".
Иначе, в "трезвия индийски поглед" попадаме на една таблица с ттх и некъв извод за успех в БВБ в проценти, след който става ясно, че тая статия не става за четене :)

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10216
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Су-27 и Су-30 - варианти, експорт и експлоатация

Непрочетено мнение от Грозев » вт окт 20, 2015 3:27 pm

Кало написа:Фактът е, че индийските Су-30МКИ редовно отупват всякакъв тип противник в подобни учения...
"Фактът" :lol: Фактите са относителни при подобно пишкомерене. Винаги някой, някъде, някого "сваля" на подобни учения и започват детински генерални заключения кой е по-по-най.
В България имаме летци, които са с резултат много много на съвсем малко в близките боеве срещу всякакви F-16. Значи ли това, че дъртото изделие 9-12А е по-добър изтребител от новите или модернизирани блокове F-16?

Иначе, Беларус ще взима Су-30СМ след 2020 г. за замяна на МиГ-29. Някъде разправят, че ще ги взимат на "политическа цена" в замяна на руските бази в страната.
:arrow: http://ria.ru/defense_safety/20151020/1305092715.html
Anyone who fights for the future, lives in it today

Стоян
Мнения: 773
Регистриран: пон яну 03, 2011 7:24 pm

Re: Су-27 и Су-30 - варианти, експорт и експлоатация

Непрочетено мнение от Стоян » вт окт 20, 2015 6:09 pm

Грозев написа: В България имаме летци, които са с резултат много много на съвсем малко в близките боеве срещу всякакви F-16. Значи ли това, че дъртото изделие 9-12А е по-добър изтребител от новите или модернизирани блокове F-16?
Ами, ако стесним въпроса до близък бой, си е така. :wink:
А коректно ли е да го стесняваме зависи от много неща. Какви са били условията на учението (ясно е че не е истински бой). Не е ли умишлено прескочен боя на по-големи дистанции. И съответно идва въпроса с количеството. Ако едната от страните има сериозно предимство в количеството, ще има сериозен шанс да избегне близкия въздушен бой. Което е и реалната ситуация от Югославия - постоянно патрулиране на поне 4 изтребителя + задължителен самолет за ДРЛО. А при пристигане на ударните машини се добавят и още изтребители.От там, при сериозна разлика в количеството, дискутирането на качеството се обезмисля.
Общо взето трябва да има някакво стесняване на условията. Или рискуваме да разглеждаме разширения състав на ВВС (и ПВО) на определени страни. За дълги периоди от време. :wink:
....
Добавка с един ден разлика, понеже се замислих за друго. При военни учения (включително и международни) ограниченията са основно заради безопасност. Не може да се трепят наистина. :!: И който победи в рамките на условията, той трябва да се приеме за победител. Не може да се разсъждава - да ама в реална ситуация ние ще победим. Договарянето на по-ралистични условия (ако има съгласни), чак на следващото учение. :wink:

Стоян
Мнения: 773
Регистриран: пон яну 03, 2011 7:24 pm

Re: Су-27 и Су-30 - варианти, експорт и експлоатация

Непрочетено мнение от Стоян » пет окт 30, 2015 1:43 pm

Правительство Венесуэлы одобрило покупку у РФ самолетов Су на $480 млн
12 Су-та без да се споменава точния модел (малко странно)

Moss
Мнения: 1323
Регистриран: пон окт 08, 2007 5:24 pm

Re: Су-27 и Су-30 - варианти, експорт и експлоатация

Непрочетено мнение от Moss » пет окт 30, 2015 11:10 pm

Тия ги дават на цени като за руските ВВС.

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10216
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Су-27 и Су-30 - варианти, експорт и експлоатация

Непрочетено мнение от Грозев » пет окт 30, 2015 11:58 pm

Стоян написа:Правительство Венесуэлы одобрило покупку у РФ самолетов Су на $480 млн
12 Су-та без да се споменава точния модел (малко странно)
Същите, като сегашните им - Су-30МК2
Anyone who fights for the future, lives in it today

борден
Мнения: 1422
Регистриран: съб окт 06, 2007 10:26 pm
Местоположение: София

Re: Су-27 и Су-30 - варианти, експорт и експлоатация

Непрочетено мнение от борден » съб окт 31, 2015 6:43 pm

Интересно ми е - ако теоретично питаме и ние - на какви цени ще ни предложат?

Стоян
Мнения: 773
Регистриран: пон яну 03, 2011 7:24 pm

Re: Су-27 и Су-30 - варианти, експорт и експлоатация

Непрочетено мнение от Стоян » пет фев 05, 2016 9:15 am

Армения и Белоруссия получат истребители Су-30СМ
Неофициална информация, от сравнително добре информиран ресурс. Засега, за цена не се говори. И не е ясно, дали някога ще се спомене официално. :wink:
....
Отредактирах линка. Моя грешка....
Последна промяна от Стоян на пет фев 05, 2016 2:50 pm, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
Fighterland
Мнения: 639
Регистриран: вт ное 27, 2007 6:34 pm

Re: Су-27 и Су-30 - варианти, експорт и експлоатация

Непрочетено мнение от Fighterland » пет фев 05, 2016 10:45 am

Не ми се отваря линка.

Интересно защо точно Армения. Су-то не е МиГ-31М, ама 9-19Р би им вършил чудна работа, предполагам експлоатацията им ще е многократно по-евтина..
На десет мили от Монтана
в посока Дунавският бряг...

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10216
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Су-27 и Су-30 - варианти, експорт и експлоатация

Непрочетено мнение от Грозев » пет фев 05, 2016 3:33 pm

Беларус са ясни.
:arrow: http://tass.ru/armiya-i-opk/2639457

Армения ми се вижда странно, предвид че в момента кърпят една ескадрила Су-25.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10216
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Су-27 и Су-30 - варианти, експорт и експлоатация

Непрочетено мнение от Грозев » ср фев 17, 2016 12:07 am

Су-30МКИ извървя пълен кръг. От експортен модел, през модел за вътрешна употреба и експорт за страни от бившия СССР (Су-30СМ) и отново в нов експортен модел - Су-30СМЭ

Изображение
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10216
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Су-27 и Су-30 - варианти, експорт и експлоатация

Непрочетено мнение от Грозев » чет фев 18, 2016 12:33 am

Грозев написа:Су-30МКИ извървя пълен кръг. От експортен модел, през модел за вътрешна употреба и експорт за страни от бившия СССР (Су-30СМ) и отново в нов експортен модел - Су-30СМЭ

Изображение
Малко информация за Су-30СМЭ

:arrow: http://tass.ru/armiya-i-opk/2676514
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10216
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Су-27 и Су-30 - варианти, експорт и експлоатация

Непрочетено мнение от Грозев » пон май 09, 2016 12:30 am

Индийците продължават с оплакванията от двигателите на своите Су-30МКИ

:arrow: http://economictimes.indiatimes.com/new ... 153232.cms
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Amazon
Мнения: 214
Регистриран: пон фев 03, 2014 8:28 pm

Re: Су-27 и Су-30 - варианти, експорт и експлоатация

Непрочетено мнение от Amazon » пон май 09, 2016 5:52 am

При какви условия се изключва двигател при сушката? Питам защото примерно при орела и хорнета двигател се изключва при най малкото съмнение за проблем. При пепелянката не се изключва докато не гръмне. Различни процедури.

Потребителски аватар
=RvE=Tito
Мнения: 688
Регистриран: пон окт 08, 2007 2:29 pm
Контакти:

Re: Су-27 и Су-30 - варианти, експорт и експлоатация

Непрочетено мнение от =RvE=Tito » пон май 09, 2016 10:56 pm

Руските газотурбинни двигатели принципно не се изключват току-така в полет, поне що се касае то типове, с които съм имал досег. Причините за принудително спиране в полет са общо взето като тези на масовите граждански самолети, а именно излизане от разрешените допуски и невъзможност да регулиране на основни параметри като налягане и температура на маслото, пределни вибрации, неустойчива работа на компресора (помпаж), пределна температура на изгорелите газове, пределни обороти на някой от контурите или невъзможност да бъдат регулирани. Други ситуации като удар от птица, пожар или разрушаване на основен силов възел (т.нар. на англ. "uncontained engine failure") се подразбират.

Иначе 34 случая за две години принципно може да е и малко и много. Зависи за каква наработка на двигател говорим, ресурсна програма и техническо обслужване. Ако в тези откази има повтаряемост на една система, то да си вади човек някакъв извод, но така поднесени тези цифри не говорят много.
"See, to me that's a stupid instrument. It tells what your angle of attack is. If you don't know you shouldn't be flying." - Chuck Yeager, from the back seat of F-15D at age 89.
=RvE=

Super_Hornet
Мнения: 147
Регистриран: нед мар 13, 2016 9:50 pm

Re: Су-27 и Су-30 - варианти, експорт и експлоатация

Непрочетено мнение от Super_Hornet » ср май 11, 2016 3:29 pm

Отдавна е коментирана темата за индийските двигатели.

"Известный алжирский блог «SecretDifa3» опубликовал интересный материал относительно надежности российских двигателей АЛ-31ФП на алжирских истребителях Су-30МКИ(А). По информации, полученной автором алжирского блога, уровень исправных Су-30МКИ(А) остается весьма высоким, несмотря на то, что самолеты были поставлены четыре года назад. С их двигателями не наблюдалось серьезных проблем. Некоторые борты, как, например, «KF-12», использовались весьма интенсивно и успешно. Хотя уровень исправных самолетов никогда публично не озвучивался министерством обороны Алжира, с учетом эксплуатации Су-30МКИ(А), можно предположить, что он не ниже 75%.

Вопросы надежности мало беспокоят летно-технический состав алжирских ВВС, однако в Индии подобные вопросы имеют место. Как известно, министр обороны Манохар Париккар сообщил, что парк индийских Су-30МКИ испытывает большие проблемы с уровнем исправных самолетов, в первую очередь из-за поломок силовой установки.

Индия эксплуатирует модификацию Су-30МКИ, не сильно отличающуюся от алжирского варианта. При этом со слов министра обороны известно, что индийские ВВС уже имели пять аварий и 69 инцидентов со двигателями АЛ-31ФП, выпускающихся предприятием HAL с 2012 года. По словам Паррикара, из этих 69 инцидентов, 33 были вызваны наличием стружки в масле, 11 имели причиной вибрации в двигателе, а восемь произошли из-за очень низкого давления в подаче масла. Обвинения были сделаны в отношении плохого качества сборки, в результате которой быстро наступал усталостный эффект, вызывавший трещины, которые и приводили к появлению металлических фрагментов и масляном контуре. Расследование также обратила внимание и на качество масла. По приказу министерства обороны Индии были приняты меры: применение масла лучшего качества, переделка и замена сварочных и крепежных узлов между механическими частями.

Могут ли алжирские Су-30МКИ(А) столкнуться с теми же проблемами?

Вероятно, нет. Так, алжирский вариант Су-30МКИ(А) имеет другую модификацию двигателя, в отличие от выпускаемых по лицензии в Индии. На них стоят более современные по сравнению с АЛ-31ФП двигатели модификации АЛ-31ФМ-1 [это не верно - там стоят доработанные АЛ-31ФП - bmpd]. Кроме того, имеется информация о том, что Алжир заблокировал некоторые изменения в бортовом компьютере, внедренные HAL, которые провоцировали летные происшествия (например, выключение многофункциональных экранов) на индийских истребителях."

http://bmpd.livejournal.com/1291253.html

Moss
Мнения: 1323
Регистриран: пон окт 08, 2007 5:24 pm

Re: Су-27 и Су-30 - варианти, експорт и експлоатация

Непрочетено мнение от Moss » ср май 11, 2016 5:51 pm

выпускаемых по лицензии в Индии
Оставам с впечатлението, че проблемите са основно с двигатели произведени в Индия.

Super_Hornet
Мнения: 147
Регистриран: нед мар 13, 2016 9:50 pm

Re: Су-27 и Су-30 - варианти, експорт и експлоатация

Непрочетено мнение от Super_Hornet » ср май 11, 2016 8:04 pm

"Индия эксплуатирует модификацию Су-30МКИ, не сильно отличающуюся от алжирского варианта. При этом со слов министра обороны известно, что индийские ВВС уже имели пять аварий и 69 инцидентов со двигателями АЛ-31ФП, выпускающихся предприятием HAL с 2012 года. По словам Паррикара, из этих 69 инцидентов, 33 были вызваны наличием стружки в масле, 11 имели причиной вибрации в двигателе, а восемь произошли из-за очень низкого давления в подаче масла. Обвинения были сделаны в отношении плохого качества сборки, в результате которой быстро наступал усталостный эффект, вызывавший трещины, которые и приводили к появлению металлических фрагментов и масляном контуре. Расследование также обратила внимание и на качество масла. По приказу министерства обороны Индии были приняты меры: применение масла лучшего качества, переделка и замена сварочных и крепежных узлов между механическими частями."

Отговори