Страница 1 от 24

Су-27 и Су-30 - варианти, експорт и експлоатация

Публикувано: вт яну 01, 2008 2:33 pm
от борден
Я да вземем да систематизираме в една темичка къде по света летят (и ще летят) с този велик самолет.

Re: Су-27 и варианти - експорт

Публикувано: вт яну 01, 2008 2:42 pm
от борден
Първи експорт - Китай.

През 1991 г. е сключен договор за доставка на 20 едноместни Су-27СК и 4 двуместни Су-27УБК. Първите 8 едноместни и четирите спарки са доставени през юни 1992 г., останалите 12 самолета - ноември същата година.

През 1995 г. е сключен нов договор - за още 16 Су-27СК и 6 Су-27УБК. Доставени са 1996 г. Общата стойност на двете сделки (включително наземно оборудване, въоръжение, резервни части и обучение на състав) се оценява на около 1,5 - 1,7 милиарда долара (за 46 самолета - по около 35 милиона на машина излиза).

Re: Су-27 и варианти - експорт

Публикувано: вт яну 01, 2008 2:48 pm
от Сашо
Експорта на нови самолети - иди дойди, интересен е. Ама още по-интересен, поне за мен е експорта на самолети втора ръка от Украйна и Русия - Етиопия, Еритрея, Ангола -имаше ли и други в този клуб? Да, и за Виетнам някъде четоха, че може да са купували втора ръка от Русия спарки.
А, имаше в началото на 90-те години един или два Су-27 изнесени от Балорусия за САЩ, за изучаване. Ама за тях нищо не може да се намери по списанияита или нета - явно са здраво класифицирани.

Re: Су-27 и варианти - експорт

Публикувано: вт яну 01, 2008 2:51 pm
от King_Rat

Re: Су-27 и варианти - експорт

Публикувано: вт яну 01, 2008 2:59 pm
от борден
На 6 декември 1996 г. е сключен договор за лицензно производство на 200 Су-27СК (за 5 години) в Китай, оценяван на около 2,5 килиарда долара. Първият сглобен в Шениян самолет полита на 15 декември 1998 г. Самолетите получават местното означение J-11. Обективно погледнато, по-правилно би било самолетите да се наричат лицензно сглобени, защото китайската промишленост така и не успява да усвои производството на детайлите, агрегатите и системите на самолета - до края на производствения процес се извършва само финално сглобяване на доставените от завода в Комсомолск-на-Амур самолетокомплекти. Общо от КнААПО до началото на 2004 г. в Китай са доставени 105 самолетокомплекта. Това означава, че китайската промишленост е сглобила и толкова самолети. Във връзка със започналите доставки на по-модерни самолети (Су-30МКК), е решено да се прекрати производството на J-11.

Тъй като по договор лицензията за производство покрива само едноместните варианти на самолета, Китай решава да закупи от Русия допълнителни двуместни самолети, с които да осигури необходимото количество спарки за обучение. През декември 1999 г. е сключен съответния договор за закупуването на още 28 Су-27УБК, доставени от Иркутския авиозавод (ИАПО) на клиента по следния график: 8 самолета през 2000 г., и по 10 машини през 2001 г. и 2002 г.

Следователно общо в Китай са доставени и произведени почти 180 самолета от базовия вариант на Су-27:
- 36 Су-27СК (произведени в КнААПО);
- 105 J-11 (Су-27СК сглобени в Китай);
- 38 СУ-27УБК (произведени в ИАПО).

Re: Су-27 и варианти - експорт

Публикувано: вт яну 01, 2008 3:02 pm
от Сашо
Та като говорим за ИАПО - имаше питане на форума на Кий пъблишинг какви са тия вата самолета с камуфлаж, и без предно хоризонтално оперение. Ясно е че са спарки, ама в тоя си вид закъде - може би Китай?
http://maps.google.com/maps?f=q&hl=en&g ... iwloc=addr

Re: Су-27 и варианти - експорт

Публикувано: вт яну 01, 2008 3:04 pm
от борден
Сашо написа:А, имаше в началото на 90-те години един или два Су-27 изнесени от Балорусия за САЩ, за изучаване. Ама за тях нищо не може да се намери по списанияита или нета - явно са здраво класифицирани.
И един Су-27П от Украйна за Великобритания, (официално деклариран пред ООН) - през 2001 г.

Re: Су-27 и варианти - експорт

Публикувано: вт яну 01, 2008 3:07 pm
от борден
Сашо написа:Та като говорим за ИАПО - имаше питане на форума на Кий пъблишинг какви са тия вата самолета с камуфлаж, и без предно хоризонтално оперение. Ясно е че са спарки, ама в тоя си вид закъде - може би Китай?
http://maps.google.com/maps?f=q&hl=en&g ... iwloc=addr
Абе китайските не са с такъв камуфлаж...

Re: Су-27 и варианти - експорт

Публикувано: вт яну 01, 2008 3:13 pm
от борден
На мене са ми интересни индонезийските ВВС - поръчват по малко Су-та през няколко години, все от различни модификации.

През 2003 г. получават 2 Су-27СК и 2 Су-30МК. Тази година на МАКС-а поръчаха 3 Су-27СКМ и 3 Су-30МК2. Проявяват интерес за между 18 и 24 Су-та. Имайки предвид колко модификации произвеждат в момента трите завода в Русия - възможно е да получат по един от всяка модификация. :lol:

Re: Су-27 и варианти - експорт

Публикувано: вт яну 01, 2008 4:05 pm
от Сашо
От тия снимките на Гугъл - шарените Су-27УБ или Су-30 в Иркутск - дискусията на форума на Кий Пъблишинг изясни, че са фирмени самолети, и поне на единия има снимка в книга за Су-27 с текст, че това е изпитателен самолет за поддържка на индийската програма МКИ.

Re: Су-27 и варианти - експорт

Публикувано: чет яну 03, 2008 6:56 pm
от onufrii
Виетнам освен Су-27/УБ има и Су-30МКМ2.

Re: Су-27 и варианти - експорт

Публикувано: пет яну 04, 2008 10:26 am
от борден
Не Су-30МКМ2 (такъв в природата няма), а Су-30МК2В.

Re: Су-27 и варианти - експорт

Публикувано: пет яну 04, 2008 2:58 pm
от onufrii
Грешка на пръстите - МК2. Извинявам се!

Re: Су-27 и варианти - експорт

Публикувано: вт яну 08, 2008 1:10 pm
от onufrii
Малко картинки - виетнамски Су-27 бойни и спарки :

Изображение

Изображение

Еритрейски Су-27СК :

Изображение

Re: Су-27 и варианти - експорт

Публикувано: пон яну 14, 2008 4:39 pm
от Грозев
Изображение
Виетнамски Су-30МК2В. До сега не бях го срещал на снимки, а и са само четири броя.

Re: Су-27 и варианти - експорт

Публикувано: вт яну 15, 2008 9:31 am
от onufrii
Ето ти още една тогава :

Изображение

Същия борд.

Re: Су-27 и варианти - експорт

Публикувано: вт яну 15, 2008 10:45 am
от борден
Слагайте още снимки на Виетнамски Су-та, че са рядкост!

Re: Су-27 и варианти - експорт

Публикувано: чет яну 17, 2008 10:33 am
от onufrii
Малко не е във връзката, ама някой знае ли какво е положението с техните Су-22М5?

Re: Су-27 и варианти - експорт

Публикувано: нед яну 20, 2008 1:43 pm
от Fighterland
М5? :shock:

Су-27 в Узбекистан от фоума на аърсрпско:
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Гледам, че някои са със замазани петоъгълници - да не би старият им знак да е бил такъв? И лоша снимка на нещо като демо група явно:
Изображение

Re: Су-27 и варианти - експорт

Публикувано: вт яну 22, 2008 3:12 pm
от onufrii
Fighterland написа:М5? :shock:
Руснаците направиха една модернизация на виетнамските Су-22 /ИЧ и ТВ-сензори, навигационно оборудване и т.н./, което макар и само за виетнамците се явява последната модернизация на Су-17, и затова го обозначиха като М5.