Ми-28

Всичко за военната военната авиация по света
Moss
Мнения: 1328
Регистриран: пон окт 08, 2007 5:24 pm

Re: Ми-28

Непрочетено мнение от Moss » пон май 09, 2016 7:56 pm

По горе в темата се среща следният цитат:
Главният редуктор на Ми-28 обаче си е домашна разработка на Мил и първите години са имали колосални проблеми с него, Хвърлял е стружки след има-няма 25ч наработка.
Тия в "Мил" явно в техникуми не са ходили... :D

Кало
Мнения: 2187
Регистриран: пон окт 08, 2007 11:20 pm
Местоположение: София

Re: Ми-28

Непрочетено мнение от Кало » пон май 09, 2016 10:42 pm

Проблемът със стружките, без да разбирам и бъкел от инженерство, ми се вижда 1. в точното изчисляване на съответните, способни да дават стружки подвижни елементи (което с опит е бързо поправимо) 2. в материалите за тези части, което вероятно също е възможно да се поправи, благодарение на опита.
така че - от раз нищо не става, трябва си работа и работа

Потребителски аватар
=RvE=Tito
Мнения: 692
Регистриран: пон окт 08, 2007 2:29 pm
Контакти:

Re: Ми-28

Непрочетено мнение от =RvE=Tito » пон май 09, 2016 11:35 pm

Този цитат за 25-те часа е с 10-годишна давност (леле плашим се от кога помним :oops: ) и засяга ранен етап от изпитателната фаза на Ми-28, когато и да се брои, че е прикючила. Няма начин да приемат в серийно производство машина с подобна надеждност, просто никъде не съм срещал официални данни колко е ресурсът на главния му редуктор. За това ще ми е интересно да разбера до колко е доведен МРР на серийните редуктори. Докато на сайта на Климов ги има данните за редукторите тяхна конструкция и справка с реалните документи потвърждава конкретно цифрите за ВР-252.

Между другото Мил не са съвсем без опит в областта. Тяхно дело е и главният редуктор на Ми-26.

А що се касае до "хвърлянето" на стружки - нещата далеч не са черни и бели. Както двигателите(ТВ3-117), така и редукторите имат много по-строги ограничения за режимите на повишена мощност - излетен и номинален. А като МРР се обявява само крейсерския. Да речем ако МРР е примерно 1000ч (крейсерска мощност) от тях не повече от 5% (50 часа) могат да бъдат на излетен и неповече от 20% (200ч) на номинал. Т.е. изделието отива на ремонт, която от трите наработки (излетен, номинален, крейсерски) респ. 50, 200 и 1000ч се достигне първа. За това е много важно коректно да се следят режимите в полет за да се води точно наработката, защото има вид опериране, когато няма как да не си на излетен доста дълго време. Климов за това наскоро въведоха автоматичен регистратор БАРК на по-новите изделия, защото на излетен ли си значи работата е на зор и я накой засича режима, я не.

В тази връзка един последен пример, че малко се отплеснах. За цялата експлоатация на Ка-32 в гражданската авиация у нас ГВА има издадена една единствена директива за летателна годност, която поне аз не знам да е отменяна. След два сериозни отказа в Малайзия в края на 90-те с вертолети с наша регистрация (чужди екипажи) на дърводобив се въвежда ограничение от 360ч МРР за редуктори ВР-252 на вертолети Ка-32 с българска регистрация изрично при работа на дърводобив, без значение, че производителят дава 500ч. Но няма такава варварска експлоатация като дърводобивът! Там кажи-речи нон-стоп бичиш на излетен. Така, че много зависи как се експлоатира машината за да се съди по надеждността.
"See, to me that's a stupid instrument. It tells what your angle of attack is. If you don't know you shouldn't be flying." - Chuck Yeager, from the back seat of F-15D at age 89.
=RvE=

Потребителски аватар
Blackhawk
Мнения: 786
Регистриран: пон ное 22, 2010 5:48 pm

Re: Ми-28

Непрочетено мнение от Blackhawk » пон май 09, 2016 11:53 pm

А каква е причината досега доставените Ми-28 да са без двойно управление, при авария щурмана как ще приземи хеликоптера?

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Ми-28

Непрочетено мнение от Грозев » пон май 23, 2016 11:59 pm

Нова партида за Ирак - с двойно управление и радар

Изображение
Blackhawk написа:А каква е причината досега доставените Ми-28 да са без двойно управление, при авария щурмана как ще приземи хеликоптера?
Така са смятали Мил, че трябва да изглежда щурмовият вертолет. Пести се някаква маса и пари, а при авария щурмана или скача или се моли да оживее при падането.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Ми-28

Непрочетено мнение от Грозев » чет май 26, 2016 12:37 am

Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Ми-28

Непрочетено мнение от Грозев » нед май 29, 2016 10:17 pm

За Алжир

Изображение
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Ми-28

Непрочетено мнение от Грозев » нед юни 05, 2016 4:41 pm

Вече с опознавателни знаци

Изображение

Изображение
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Ми-28

Непрочетено мнение от Грозев » ср юни 29, 2016 12:18 am

Иракчаните са получили новите Ми-28 с двойно управление и радар

Изображение

Изображение
Anyone who fights for the future, lives in it today

росен
Мнения: 223
Регистриран: чет ное 07, 2013 3:20 pm

Re: Ми-28

Непрочетено мнение от росен » ср юни 29, 2016 9:45 pm

Позабравен материал, но е по темата:
http://nashavlast.ru/article_description/112/1245.html
Като се има предвид и нс какво оръжие разполага...... :(

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Ми-28

Непрочетено мнение от Грозев » чет юни 30, 2016 10:08 pm

Изображение
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Ми-28

Непрочетено мнение от Грозев » вт юли 19, 2016 6:39 pm

Появиха се снимки на Ми-28НМ

Изображение
:arrow: http://russianplanes.net/id193489

Изображение

Бих казал, че се разхубавил тоз вертолет, но има някои странности. Примерно липсата на контейнерите за топлинни капани в края на крилото.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Draken
Мнения: 18
Регистриран: вт юли 05, 2016 10:10 am

Re: Ми-28

Непрочетено мнение от Draken » вт юли 19, 2016 7:22 pm

Грозев написа:Примерно липсата на контейнерите за топлинни капани в края на крилото.
Те така или иначе са "опция". Ето тук например, липсват:

Изображение

Тук също:
Кало написа:Снимка, за която се твърди, че е от 3-ти април 2012-та. Вероятно изпитания на доработения вариант на многострадалната РЛС за Ми-28Н - Н025.

Изображение

Кало
Мнения: 2187
Регистриран: пон окт 08, 2007 11:20 pm
Местоположение: София

Re: Ми-28

Непрочетено мнение от Кало » вт юли 19, 2016 7:53 pm

То не е нужно да се мъкнат на всеки изпитателен полет...

Потребителски аватар
tu-134
Мнения: 954
Регистриран: чет юли 17, 2008 7:28 am

Re: Ми-28

Непрочетено мнение от tu-134 » ср юли 20, 2016 12:03 am

А някой може ли да ми обясни защо на Ми-28 са решили да насочат надолу соплата на двигателите? Няма ли така да е най уязвим от ПЗРК с ИЧ глави?

Потребителски аватар
Blackhawk
Мнения: 786
Регистриран: пон ное 22, 2010 5:48 pm

Re: Ми-28

Непрочетено мнение от Blackhawk » пет юли 22, 2016 2:04 am

Ако са преценили, че въздуха се охлажда достатъчно добре и така? Пък може да дава и някаква тяга при излитане.

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Ми-28

Непрочетено мнение от Грозев » съб юли 30, 2016 3:18 pm

Изображение
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Ми-28

Непрочетено мнение от Грозев » пет авг 05, 2016 11:45 pm

Ми-28НМ ще бъде приет на въоръжение през 2018 г.

:arrow: http://tass.ru/armiya-i-opk/3509304
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Ми-28

Непрочетено мнение от Грозев » чет авг 11, 2016 12:27 am

Тестват Витебск. Станцията за активни смущения не се вижда, но е под вертолета преди началото на опашната балка

Изображение
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Ми-28

Непрочетено мнение от Грозев » съб дек 03, 2016 1:47 am

Anyone who fights for the future, lives in it today

Отговори