F-16

Всичко за военната военната авиация по света
Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: F-16

Непрочетено мнение от Грозев » вт мар 03, 2009 6:04 pm

Голям хаос е с вариантите и под вариантите на F-16, а блоковата система на места не е точно това, за което я мислим всички.
Почваме от първите.
F-16 е замислен като лек изтребител, със сравнително опростено оборудване и ограничени възможности за удари по земни цели. F-16A/B в неговите първи блокове 1/5/10 е горе долу това.
Реално разликите между тези блокове е минимална. Промените започват при block 15 - сложена е нова версия на радара - AN/APG-66(V)2, добавени са още две подвесни точки под самолета, малко е пипано по радио оборудването, а видимата разлика е в по-големите хоризонтални стабилизатори. На базата на този блок е създаден F-16ADF (Air Defense Fighter), вариант оптимизиран за ПВО задачи над Северна Америка. Единствения американски модел с AIM-7. Реално ADF не е точно подвариант, а по-скоро модернизационна програма през която минават самолетите от block 15. Друг модернизация на машините от block 15 е т.нар. Operational Capability Upgrade (OCU), която включва добавянето на нови оръжия (AMRAAM, най-вече), нова авионика (по-голям HUD) и нов двигател F100-PW-220 (или по-скоро доработка на старите). Европейските клиенти на F-16A/B модернизират всичките си машини до OCU в началото на 90-те, което и до голяма степен заличава разликите между блоковете 1/5/10/15. Докато сме още на древните варианти за европейски клиенти трябва да отбележим и прословутата мега модернизационна програма Мid-Life Update (MLU). С думи прости това е вкарване на авиониката на block 50/52 с телaта на A/B. Принципно миналите през тази програма самолети ги означават като F-16AM/BM. За да бъде обаче хаоса пълен, периодично се правят малки модернизации на тези изтребители за добавяне на нова авионика, софтуер или оръжия. Тези малки модернизации се означават като М3, М4, М5 и тн. За сега са до М5, но мисля, че ще има още стъпки в бъдещето.
Следващия номер блок е 20. Тук нещата стават още по-завъртени, тъй като това е един политически коректен блок предназначен за Тайван. Поради ред тънкости в отношенията САЩ - КНР - Тайван, американците избягват да дават модерно въоръжение на тайванците, а се продават само неща, еквивалентни на китайския арсенал. Поради това block 20 е особена история. По документи се води F-16A/B, но е произвеждан през 90-те. Има в арсенала си разни хубости като AGM-45 Shrike, AGM-84 Harpoon, AGM-88 HARM и контейнер LANTIRN, но няма AMRAAM и разчита на AIM-7. Радара е AN/APG-66(V)3, в който са сложени доста неща от AN/APG-68 и тн. Като авионика и досат над block 15OCU. Така, че block 20 е нещо междинно между A/B и C/D.
До тук с A/B-тата.
Някъде в началото на 80-те (тоест преди модернизацията OCU) американците решават да правят F-16 пълноценен многоцелев боен самолет и започва работата по варианта C/D. Първия от тях е block 25. Авиониката е напълно нова, както и радара - AN/APG-68. От тук нататък е можело да се използват ракети AIM-7 и теоретично AMRAAM (тогава още са се разработвали).
Фундаменталната промяна идва при следващия блок - 30/32. Първо тук са добавени по-сериозни възможности за борба с наземни цели под формата на управляеми боеприпаси. Второ това е първия блок на който реално е интегриран AMRAAM. Но най-важното е, че точно тук се въплъщава идеята за наличие на алтернативен двигател за F-16. Така освен стандартния до момента Pratt & Whitney F100 се добавя възможност и за слагането на General Electric F110. Блоковете на самолетите с General Electric завършват на 0, а тези с Pratt & Whitney завършват на 2. На F-16 с Pratt & Whitney F100 им викат "голямата уста" поради видимо по-големия въздухозаборник. Другата промяна е, че блоковете спират да вървят през 5 (5, 10, 15, 20, 25), а започват да скачат през десетица. Специално за ВМС има доработени двадесетина block 30, които се водят като F-16N/TF-16N и са се използвали в ролята на агресори.
След това идва block 40/42, който си е чист бомбиерски вариант, а поради добавените сериозни възможности за нощни действия рекламното му има е "Night Falcon". Полуофициално ги водят и F-16CG/DG. Промените са ясни - контейнер LANTIRN, нов холографски HUD, за първи път GPS приемник, по-стабилен радар APG-68(V)5, буксируема примамка ALE-47 и цял куп други технологични чудеса (автоматично следване на терена примерно), които за края на 80-те са си били космически технологии.
Тук идва F-16C/D Block 50/52, където хаоса достига завидни размери. По първоначална идея това е трябвало да бъде block 40/42, но не чак толкова насочен към ударните задачи. След първоначалните серии започват да пускат подобрени Block 50/52, при които вече има добавени неща разработени около MLU модернизацията. Като например цветни течнокристални дисплеи в кабината. Отделно има една серия, която се води не официално като F-16CJ/DJ block 50D/52D и която е силно оптимизирана за огнево подавяне на ПВО. Тук там съм че, че всъщност всички Block 50/52 са CJ/DJ без първите няколко серии. За да е гювеча пълен последните Block 50/52 са с нова версия на радара APG-68(V)7/8. Та официално всичко това се води Block 50/52.
Екшъна става по-як, когато в началото на новия век експортните Block 50/52, почват да ги водят като Block 50/52+ или "Advanced Block 50/52". На който както му харесва. Гърците и поляците купуват такива. Техните Block 50/52 се различават доста съществено от Block 50/52 на ВВС на САЩ (например възможност за поставяне на конформни резервоари) и съвсем спокойно могат да са отделен блок.
Ето тук някъде влиза израелския F-16I, който приципно е Block 50/52+, но здраво натъпкан с израелска електроника. Тук накъде са и строените по лиценз в Корея F-16 block 52, които обаче имат около 2500 променени детайла в сравнение с оригинала и пак полуофициално се водят като KF-16.
Последния официален блок е 60, при който имаме вече сменено даже и буквеното означение - F-16E/F block 60. Това наистина е доста различен F-16 специално разработен за Обединените арабски емирства (ОАЕ). Радара е друг (AN/APG-80), авиониката е ултра модерн, набора въоръжение е адски богат. И въобще машинката си заслужава новите буквички.
Както видяхме хаоса е здрав. Имаме блокове, варианти, букви, цифри, модернизационни програми, стандарти, строени по лиценз машини и тн. Още по-интересно е, че дори американските block 40/42/50/52 не винаги си приличат. В съответствие с изискванията на конкретната ескадрила в която летят изтребителите понякога се минават малки доработки и модернизации, а самите блокове са строени в различни серии. Така се оказва, че към края на 90-те има един здрав микс от софтуер, хардуер и бойни възможности по различните самолети и есакдрили. Това налага старта на програмата Common Configuration Implementation Program (CCIP), която цели стандартизация на всички блокове за да може от еднаква база да се извършват бъдещите модернизации по флота от F-16. Въздуната национална гвардия на САЩ има подобна програма за техните самолети наречена Combat Upgrade Plan Integration Details (CUPID). Израелците, които също имат микс от блокове, също имат подобна програма - Avionics Capabilities Enhancement (ACE). Така, че разликата между отделните блокове започва да избледнява.
Та така. Нещата не са еднозначни.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
tu-134
Мнения: 982
Регистриран: чет юли 17, 2008 7:28 am

Re: F-16

Непрочетено мнение от tu-134 » ср мар 04, 2009 12:07 am

Ей благодаря ви много за тези обяснения :D . По ясно ми е сега въпреки че е голяма каша. Май ще си стоя в комфортната зона на руските самолети че иначе много се обърквам :lol:

Потребителски аватар
naskopc
Мнения: 18
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:33 pm

Re: F-16

Непрочетено мнение от naskopc » вт мар 17, 2009 3:56 pm

http://www.airliners.net/search/photo.s ... entry=true

Някой, може ли да разкаже повече за този ф16?

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: F-16

Непрочетено мнение от Грозев » вт мар 17, 2009 3:59 pm

naskopc написа:http://www.airliners.net/search/photo.s ... entry=true

Някой, може ли да разкаже повече за този ф16?
Това са полски F-16 block 52+. Странните неща по тях са конформни резервоари. Могат да се махат ако не е нужна чак такава далечина на полет.
:arrow: http://www.f-16.net/f-16_users_article15.html
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
naskopc
Мнения: 18
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:33 pm

Re: F-16

Непрочетено мнение от naskopc » вт мар 17, 2009 7:27 pm

Благодаря за бързият отговор и линка! :D

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: F-16

Непрочетено мнение от Грозев » нед мар 22, 2009 3:14 am

Първия F-16 от последната сделка за Гърция е готов.

Lockheed Martin, Hellenic Air Force Celebrate Inauguration of Newest Advanced F-16 Fighter
(Source: Lockheed Martin Aeronautics Company; issued March 19, 2009)



FORT WORTH, Texas --- Ceremonies were held today at Lockheed Martin in Fort Worth, Texas, to commemorate the F-16 Peace Xenia IV program for Greece. The ceremony marks an important production milestone, demonstrating that the program is on schedule and on budget. This F-16 acquisition is the fourth for the Hellenic Air Force (HAF) and the nation of Greece.


Изображение
Greece has ordered a total of 170 F-16s in four batches, and will begin to take delivery in May of the final batch of 30 Block 52+ aircraft. An earlier F-16D Block 52+ is shown here. (Photo I. Lekkas)

Lt. Gen. Ioannis Giagkos, chief of the Hellenic Air Force General Staff, accepted the first Peace Xenia IV F-16 Block 52 advanced aircraft on behalf of his nation and expressed satisfaction with its timely delivery. "I am grateful to everyone who contributed to the design and construction of this ultra-modern weapon system. With these new aircraft, the defense and deterrent force of the Hellenic Air Force will be significantly enhanced," he said.

U.S. officials attending the ceremony included Bruce Lemkin, deputy undersecretary of the Air Force for International Affairs. Hosting the ceremony were Ralph D. Heath, executive vice president of Lockheed Martin and president of Lockheed Martin Aeronautics; Dennys Plessas, vice president of business development in Greece; and John Larson, vice president of F-16 Programs.

"Lockheed Martin is pleased that through this government-to-government agreement, we are able to offer for the first time, a fully integrated and comprehensive weapon system, including a self-protection system, weapons and other subsystems which make this advanced version of the F-16 particularly effective for the operational needs of the Hellenic Air Force," said Plessas. "The recent completion of the infrastructure facilities as a special project in conjunction with this aircraft buy at Araxos Air Base, 116 Combat Wing guarantees the immediate use of this weapon system by the Hellenic Air Force."

"The F-16 we see before us today is a symbol of our 66-year friendship with the Hellenic Air Force, providing a path for the future to the next generation in aircraft with the F-35, as we continue to deliver on our promises between Lockheed Martin and the country of Greece," said Larson.

The Peace Xenia IV purchase program raises the total fighters ordered by the HAF to 170. The aircraft rolled out today is the first of 30 Block 52 Advanced F-16s being produced in the newest lot. The HAF received the F-16 Block 30 version starting in 1988, the Block 50 version starting in 1997 and the Block 52+ version in 2003. Greece has been a Lockheed Martin customer since 1943, when it acquired its first squadron of Martin A-30 Baltimore Mk III, IV and Vs.

The Peace Xenia IV program includes 20 F-16Cs and 10 F-16Ds, all powered by the Pratt & Whitney F100-PW-229 engine. This first aircraft - a single-seat F-16C model - was accepted by the U.S. government (as agent for Greece in the Foreign Military Sales process) in January 2009, one month ahead of schedule. The U.S. government also accepted the first two-seat F-16D version in January. The first four aircraft will be ferried to Greece in May with the remainder following in 2009 and 2010.(Emphasis added—Ed.)

,,,,,
-ends-
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: F-16

Непрочетено мнение от Грозев » съб май 02, 2009 8:41 pm

Корейците подготвят здрава модернизация на наличните F-16.
Най-интересно е замяната на сегашните радари AN/APG-68 с израелските EL/M-2032.

S. Korea to Upgrade KF-16 Fighter Jets
By Jung Sung-ki
Staff Reporter


The South Korean Air Force is looking to upgrade the radar and armament systems of its KF-16 fleet in an effort to boost the country's air defense capability, a military source said Friday.

The plan, part of the 2010-2014 arms acquisition and management package, will be reported to President Lee Myung-bak soon for final approval, the source told The Korea Times.

The Air Force is operating about 135 U.S. Lockheed Martin-built KF-16 fighters, which were purchased from the United States or built locally under a $5.5-billion licensing agreement between 1994 and 2004. The KF-16 is the local designation for the F-16C/D model of the Fighting Falcon.

The service is now considering installing the Israel-made EL/M-2032 radar on the aircraft, the source said. The advanced mechanically scanned array radar, developed by Israel's Elta Systems, is credited with a look-up tracking range of 65 to 100 kilometers and believed to have better simultaneous detection capability than those of the current APG-68(v)5/7 radars.
The Air Force actually wanted the more advanced U.S. active electronically scanned array (AESA) radar but modified the plan due to the U.S. law forbidding the export of state-of-the-art and sensitive weapons systems, he said.

Earlier, for a similar reason the Air Force decided to equip the FA-50 trainer-turned-light attack jet to be developed by 2012 with the Israeli radar. The FA-50 is a modified version of the T-50 supersonic trainer jet built by Korea Aerospace Industries and Lockheed Martin.

In addition, it is planning to upgrade the KF-16s' computer systems and cabling, in consultation with the United States, to allow the aircraft carry up-to-date precision-guided missiles, such as the Joint Direct Attack Munition (JDAM), AIM-9X tactical air-to-air missiles and GBU-24 laser-guided bombs, according to the source.

The guided missiles, which can be used in neutralizing North Korea's key facilities in case of an emergency, are one of the key missile and bomb systems for South Korea's F-15K fighters.

The KF-16 is the country's main combat aircraft flying with the F-15K fighters built by U.S. Boeing Company. The Air Fore has received 40 F-15Ks and will get 20 more in the coming years.

The KF-16 has a top speed of Mach 2.0 and a combat radius of 546 kilometers. A KF-16 costs about $43 million to produce and more than $720,000 annually to maintain.


http://www.koreatimes.co.kr/www/news/na ... 44186.html
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: F-16

Непрочетено мнение от Грозев » ср май 27, 2009 6:11 pm

18 холандски F-16 отиват за Чили.

Netherlands to sell fighter jets to Chile
Published: Monday 25 May 2009 10:00 UTC


The Netherlands is to sell 18 F-16 fighter aircraft to Chile. A Chilean minister announced the deal last month but only now has it been confirmed by Deputy Defence Minister Jack de Vries in a letter to the lower house of parliament.

According to news agency ANP, the agreed price for the surplus F-16s is around 100 million euros, but the defence ministry has not specified an amount. The deal includes training for 75 Chilean technicians.

The announcement of the sale coincides with the state visit to the Netherlands by Chilean President Michelle Bachelet, who has a trade delegation travelling in her wake.


http://www.radionetherlands.nl/news/zij ... s-to-Chile
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: F-16

Непрочетено мнение от Грозев » вт юни 30, 2009 6:34 pm

Пакистанските F-16 ще се модернизират в Турция.
Общо ще се модернизират 42 машини за $75 млн. Какво точно ще се включва в модернизацията не се споменава.

TAI to Modernize Pakistan F-16s
(Source: Turkish Aerospace Industries; issued June 29, 2009)


ANKARA --- Turkish Aerospace Industries, Inc. (TAI), which is Turkey’s center of aerospace, has acquired an international success by signing a contract regarding the modernization of PAF F-16s.

Under the program, the financial dimension of which is around 75 million US Dollars, a total of 42 F-16s will be upgraded at TAI’s facilities in 46 months starting from October 2010.

A Memorandum of Understanding (MoU), regarding the start of proposal process of PAF F-16 Modernization Program, was signed between TAI and PAF during IDEAS Defense Exhibition in September 2006 in Karachi, Pakistan.

Being invited to the international bid for PAF F-16 Modernization Program, TAI, among other European competitors, was announced as the main contractor of the program following the final evaluation of Pakistan authorities in July 2008.

Following the negotiations, which started in 2009 between TAI and Pakistan authorities, and the mutual agreement, the contract was signed between TAI and Pakistan Ministry of Defense Production on June 29, 2009 at a ceremony held in Rawalpindi-Pakistan.

In 2006, as a result of another bidding process, TAI, which had signed an agreement with the Royal Jordanian Air Force (RJAF) for the modernization of RJAF F-16s, has successfully completed the program with the delivery of the last aircraft in April 2009.

Being among the best companies in the world in the field of F-16 modernization, there is no doubt that TAI will successfully realize PAF F-16 Modernization Program.

In recent years, filled with intense competition in the field of defense and aerospace, TAI, which has not only been on the move with its successful programs and effective management, but also become well known in export programs, will continue rising with new programs.

-ends-
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Pitbull
Мнения: 130
Регистриран: чет юли 24, 2008 5:02 pm

Re: F-16

Непрочетено мнение от Pitbull » пон сеп 28, 2009 12:16 pm

Изображение
Изображение
:wink: :!:

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: F-16

Непрочетено мнение от Грозев » нед окт 18, 2009 3:38 am

Потенциална нова сделка с Египет за 24 нови F-16C/D Block 50/52. Предполагаема цена за машините, плюс допълнително оборудване $3,2 млрд. или към $133 млн. на самолет.

Egypt – F-16C/D Block 50/52 Aircraft
(Source: Defense Security Cooperation Agency; dated Oct. 9, web-posted Oct. 14, 2009)


WASHINGTON --- The Defense Security Cooperation Agency notified Congress today of a possible Foreign Military Sale to Egypt of 24 F-16C/D Block 50/52 Aircraft and associated parts weapons and equipment, as well as other Non-MDE equipment and construction services.

The total value, if all options are exercised, could be as high as $3.2 Billion.

The Government of Egypt has requested a possible sale of:
-- 24 F-16C/D Block 50/52 Aircraft installed with either the F100-PW-229 or F110-GE-129 Increased Performance Engines (IPE) and APG-68(V)9 radars;
-- 6 F100-PW-229 or F110-GE-129 IPE spare engines;
-- 6 APG-68(V)9 spare radar sets ;
-- 60 LAU-129/A Common Rail Launchers;
-- 28 AN/APX-113 Advanced Identification Friend or Foe (AIFF) Systems without Mode IV;
-- 28 M61 20mm Vulcan Cannons

Non-MDE Equipment:
-- 28 AN/ALQ-211 Advanced Integrated Defensive Electronic Warfare Systems (AIDEWS); or Advanced Countermeasures Electronic Systems (ACES) which includes the AN/ALQ-187 Electronic Warfare System and the AN/ALR-93 Radar Warning Receiver;
-- 28 AN/ARC-238 Single Channel Ground and Airborne Radio System (SINCGAR) radios without HAVE QUICK I/II;
-- 4 F-9120 Advanced Airborne Reconnaissance Systems or DB-110 Reconnaissance Pods;
-- 28 Global Positioning Systems (GPS) and Embedded GPS/Inertial Navigation Systems (INS) with Standard Positioning Service commercial code only;
-- 12 AN/AAQ-33 SNIPER Advanced Targeting Pods or AN/AAQ-28 LITENING Targeting Pods;
-- 24 pairs of Conformal Fuel Tanks;
-- 28 AN/ALE-47 Countermeasures Dispensing Systems.

Also included: Base construction, support equipment, software development/integration, tanker support, ferry services, Cartridge Actuated Devices/Propellant Actuated Devices (CAD/PAD), repair and return, modification kits, spares and repair parts, publications and technical documentation, personnel training and training equipment, U.S. Government and contractor technical, engineering, and logistics support services, and other related elements of logistics support. The estimated cost is $3.2 billion.
...
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: F-16

Непрочетено мнение от Грозев » ср дек 30, 2009 11:10 pm

Потвърждава се сделката с Египет. Производствената линия за F-16 ще има работа до около 2013 г.

Egypt agrees to buy 24 US F-16 fighter jets
Tue Dec 29, 2009 1:38pm EST


WASHINGTON, Dec 29 (Reuters) - Egypt has struck a deal to buy up to 24 advanced Lockheed Martin Corp (LMT.N) F-16C/D fighter aircraft in a package worth as much as $3.2 billion.

The U.S. and Egyptian governments signed an agreement on Dec. 24 for block 50/52 models that will upgrade Egypt's existing F-16 fleet, said Lockheed Martin, the Pentagon's top supplier by sales.

"It is an agreement between the governments," George Standridge, Lockheed Aeronautics' vice president for business development, said in a telephone interview. Lockheed now awaits a U.S. government contract in turn.

The Pentagon told Congress in October the sale could be worth as much as $3.2 billion. (Reporting by Jim Wolf; editing by Leslie Gevirtz)


http://www.reuters.com/article/idUSWBT0 ... arketsNews
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Airbuster
Мнения: 882
Регистриран: чет окт 18, 2007 8:14 am
Местоположение: Back in BG
Контакти:

Re: F-16

Непрочетено мнение от Airbuster » нед фев 14, 2010 10:05 pm

30 години Ф-16 на служба във ВВС на Норвегия:

Изображение

Един норвежки потребител от форумите на Militaryphotos.net споделя:

"Когато Ф-16 беше избран в края на 70-те, алтернативите бяха Mirage F1 и Viggen. В наши дни мисля, че няма съмнение, че това е бил най-правилния избор.
Днес виждам паралел с конкурса, който беше спечелен от Ф-35, а Рафал и Грипен (и Тайфун) са алтернативата."


Ф-16 ще остане на служба до 2014 - 2020 г. най-късно.

4oviaka
Мнения: 1
Регистриран: съб фев 20, 2010 8:35 am

Re: F-16

Непрочетено мнение от 4oviaka » съб фев 20, 2010 8:57 am

O,Да.Спомням си тази "победа".Беше много истинска,особено на фона на Е-3А,ЕА-6В.
Извади на една кобра зъбите,па тя нека те хапе,колкото си иска :lol:

Потребителски аватар
Байко
Мнения: 395
Регистриран: вт окт 09, 2007 7:40 pm

Re: F-16

Непрочетено мнение от Байко » съб фев 20, 2010 1:05 pm

Румъния избра F-16! Не го слагам в новините, защото официална информация все още отсъства.
... И днес, когато бурята бушува
над дългата и пуста полоса,
тя пее песента на Вевесаря
със вятъра отишъл на война.
Изображение

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: F-16

Непрочетено мнение от Грозев » съб фев 20, 2010 1:07 pm

Байко написа:Румъния избра F-16! Не го слагам в новините, защото официална информация все още отсъства.
Лошо няма, ако се потвърди, но подобни информации витаят вече трета година.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Байко
Мнения: 395
Регистриран: вт окт 09, 2007 7:40 pm

Re: F-16

Непрочетено мнение от Байко » съб фев 20, 2010 1:08 pm

Този път е доста сериозна информацията.
... И днес, когато бурята бушува
над дългата и пуста полоса,
тя пее песента на Вевесаря
със вятъра отишъл на война.
Изображение

Потребителски аватар
Fighterland
Мнения: 684
Регистриран: вт ное 27, 2007 6:34 pm

Re: F-16

Непрочетено мнение от Fighterland » съб фев 20, 2010 1:14 pm

Ако действително е вярно (и аз срещнах такава информация тия дни), то нещата в Източната Авропата стават интересни: Полша и Румъния с Ф-16, докато Унгария и Чехия с ЖАС-39... Борбата за нас и Словакия ми се струва, че "ще е безмилостно жестока".
На десет мили от Монтана
в посока Дунавският бряг...

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: F-16

Непрочетено мнение от Грозев » съб фев 20, 2010 1:17 pm

Fighterland написа:Борбата за нас и Словакия ми се струва, че "ще е безмилостно жестока".
Словаците ще карат с МиГ-29 още десетина години.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Fighterland
Мнения: 684
Регистриран: вт ное 27, 2007 6:34 pm

Re: F-16

Непрочетено мнение от Fighterland » съб фев 20, 2010 1:35 pm

Грозев написа:
Словаците ще карат с МиГ-29 още десетина години.
Извън темата, но това, според мен, е най-правилното решение за момента. Добре си ги моденизираха, е можеше и повече, ама в сравнение с нас, коментара е излишен. Вместо пари за нови "многоцелеви" изтребители (Ф-16С+,ЕФ-2000, Грипен, Ф-18 - все тая кой ще е) които, към настоящият момент (+/- петилетка-две, за нас повече) ще са бреме за икономиката.
На десет мили от Монтана
в посока Дунавският бряг...

Отговори