F-16

Всичко за военната военната авиация по света
octagon
Мнения: 369
Регистриран: пет окт 03, 2008 8:48 am

Re: F-16

Непрочетено мнение от octagon » ср окт 20, 2010 4:56 pm

Баш на гръцки и турски съм виждал парашути. На новите гръцки Блок 50 не знам с какво са.
Fighters make show. Bombers make history.

Потребителски аватар
tu-134
Мнения: 982
Регистриран: чет юли 17, 2008 7:28 am

Re: F-16

Непрочетено мнение от tu-134 » чет окт 28, 2010 4:40 am

Въпрос към по запознатите: Как се знае даден F-16 кой блок е? Примерно F-16C има няколко блока: 25, 30/32, 40/42 и 50/52. Има ли външни разлики между тях? Как може да се познаят? За пример ето например 87-0290. Знам че това е F-16C но от кой блок е? Знам само че на тези с F100 въздухозаборника е уж по голям(въпреки че никога не съм забелязал). Същия въпрос имам и за F-16A, примерно 900944 на ВМС на САЩ. Очевидно ли е кой блок е (1, 5, 10, 15, 20)? Знам само че при блок 15 се увеличава хоризонталния стабилизатор. Та в крайна сметка как се знае(видимо) кой F-16 кой блок е? За електрониката ми е ясно, по назад в темата бях задал въпрос.

Потребителски аватар
Марко Марков
Мнения: 2191
Регистриран: съб мар 29, 2008 11:27 am
Контакти:

Re: F-16

Непрочетено мнение от Марко Марков » чет ное 04, 2010 10:40 am

Две компании „Raytheon“ и „Northrop Grumman“ ще участват със свои разработки в конкурса за модернизация на радара на „F-16“. Представителите на ВВС на САЩ, трябва да решат, дали ще се модернизира радара и точно кой модел да изберат.
http://www.es.northropgrumman.com/solut ... video.html

Iskander_ss
Мнения: 528
Регистриран: вт мар 31, 2009 1:00 pm
Местоположение: Все още на Земята

Re: F-16

Непрочетено мнение от Iskander_ss » чет ное 04, 2010 11:45 am

Марко Марков написа:Две компании „Raytheon“ и „Northrop Grumman“ ще участват със свои разработки в конкурса за модернизация на радара на „F-16“. Представителите на ВВС на САЩ, трябва да решат, дали ще се модернизира радара и точно кой модел да изберат.
http://www.es.northropgrumman.com/solut ... video.html
Тия пак сънуват нещо, но както и да е :)
229 Член на форума

Потребителски аватар
Марко Марков
Мнения: 2191
Регистриран: съб мар 29, 2008 11:27 am
Контакти:

Re: F-16

Непрочетено мнение от Марко Марков » чет ное 04, 2010 12:10 pm

Нова кабина ще получат самолетите от блок 30 и следващите. Компанията „Raytheon“ е спечелила договор за модернизация на американските "F-16". Очаква се около 700 самолета да бъдат с новата кабина. Има проявен интерес и от чужбина. Вероятно американската компания ще поеме и чужди поръчки.

Изображение

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: F-16

Непрочетено мнение от Грозев » чет ное 04, 2010 12:29 pm

Maрko, пак си чел през куп за грош и пишеш все едно гониш норматив.

1. Относно новата кабина.
Не е нова кабина, а голям дисплей, поставен на мястото на няколко аналогови прибори. Няма да се постави на "блок 30 и следващите", а само на някои F-16 block 30, които сега са на въоръжение във Въздушната национална гвардия и Резерва на ВВС. Не се говори за 700 самолета, а за очакванията на компанията да получи поръчки за поне 720 дисплея, които да се поставят на всички самолети F-16 на въоръжение днес във Въздушната национална гвардия и Резерва на ВВС. Само, че това е в пожелателна форма!

2. Относно конкурса за нов радар.
Няма такъв конкурс! Northrop Grumman и Raytheon са разработили нови радари с фазирана решетка, които могат да се поставят на F-16 или като модернизация или на новопостроените машини. Обаче ВВС на САЩ не са взели решение да стартират подобна процедура, нито има конкурс и прочие.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Марко Марков
Мнения: 2191
Регистриран: съб мар 29, 2008 11:27 am
Контакти:

Re: F-16

Непрочетено мнение от Марко Марков » чет ное 04, 2010 12:44 pm

Грозев написа:Maрko, пак си чел през куп за грош и пишеш все едно гониш норматив.
1. Относно новата кабина.
Не е нова кабина, а голям дисплей, поставен на мястото на няколко аналогови прибори. Няма да се постави на "блок 30 и следващите", а само на някои F-16 block 30, които сега са на въоръжение във Въздушната национална гвардия и Резерва на ВВС. Не се говори за 700 самолета, а за очакванията на компанията да получи поръчки за поне 720 дисплея, които да се поставят на всички самолети F-16 на въоръжение днес във Въздушната национална гвардия и Резерва на ВВС. Само, че това е в пожелателна форма!
Да отговоря все пак, ако може. :D
Вярно, че чета бързо, но когато правя "копи пейс", има въпрос, защо е на чужд език, когато преразказвам пак проблем, защо не е точно.... :D
Тъй, като дисплея е по един на самолет, според мен 720 дисплея са си 720 самолета...
Всяка компания си мисли при разработката за всички самолети, а не за част от тях.
Грозев написа:2. Относно конкурса за нов радар.
Няма такъв конкурс! Northrop Grumman и Raytheon са разработили нови радари с фазирана решетка, които могат да се поставят на F-16 или като модернизация или на новопостроените машини. Обаче ВВС на САЩ не са взели решение да стартират подобна процедура, нито има конкурс и прочие.
Марко Марков написа:Представителите на ВВС на САЩ, трябва да решат, дали ще се модернизира радара и точно кой модел да изберат.
Аз да съм написал, че има. Може да има, ама може и да няма. :D
Да в щатите практиката е такава. Първо трябва да направиш нещо и след това да получиш поръчка. За разработка много рядко се плаща предварително. Иначе си има и държавни организации, които имат задачи за разработки, но те са с национален приоритет.
Иначе няма проблем, още няколко компании, могат да си разработят радар, без обаче да има гаранции за това, че ще спечелят и съответно ще получат пари.... :D
Последна промяна от Марко Марков на чет ное 04, 2010 3:23 pm, променено общо 2 пъти.

Потребителски аватар
Марко Марков
Мнения: 2191
Регистриран: съб мар 29, 2008 11:27 am
Контакти:

Re: F-16

Непрочетено мнение от Марко Марков » чет ное 04, 2010 1:00 pm

Ето по какъв начин изглежда централният блок.
Изображение
Това се прави с цел да се постави модернизиран радар и явно приемането на едното решение означава, че ще бъде прието и другото.
Като чета вестниците, вероятността е малка, но да видим... :D
Iskander_ss написа:Тия пак сънуват нещо, но както и да е :)
Напълно те подкрепям...... :D
Последна промяна от Марко Марков на чет ное 04, 2010 1:23 pm, променено общо 4 пъти.

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: F-16

Непрочетено мнение от Грозев » чет ное 04, 2010 1:04 pm

Марко Марков написа:Тъй, като дисплея е по един на самолет, според мен 720 дисплея са си 720 самолета...
По принцип си прав, с тази разлика, че първо имаш и двуместни машини, които имат по два дисплея и второ трябва да се произведат и дисплеи за резервни части (което си го пише и в оригиналния текст).
Така, че очакванията да произведат 720 означава, че ще се модернизират около 400 самолета, което след бърза справка доста точно кореспондира с общия брой F-16 на въоръжение във Въздушната национална гвардия и Резерва на ВВС.
Марко Марков написа:Да в щатите практиката е такава. Първо трябва да направиш нещо и след това да получиш поръчка. За разработка много рядко се плаща предварително. Иначе си има и държавни организации, които имат задачи за разработки, но те са с национален приоритет.
Напротив. Практиката в САЩ по правило не е такава.
Прави се конкурс, обявява се победител и на него се плаща разработката, изпитанията и производството на продукта. Случая е по-скоро изключение, когато компаниите сами финансират разработката с надеждата да заинтересуват клиента.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Марко Марков
Мнения: 2191
Регистриран: съб мар 29, 2008 11:27 am
Контакти:

Re: F-16

Непрочетено мнение от Марко Марков » чет ное 04, 2010 1:13 pm

Грозев написа:Напротив. Практиката в САЩ по правило не е такава.
Прави се конкурс, обявява се победител и на него се плаща разработката, изпитанията и производството на продукта. Случая е по-скоро изключение, когато компаниите сами финансират разработката с надеждата да заинтересуват клиента.
Да не се връщаме много назад в историята.
Колко според тебе получиха за разработката, компаниите участващи в конкурса за петото поколение?
Става въпрос за "YF-22" и "YF-23".

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: F-16

Непрочетено мнение от Грозев » чет ное 04, 2010 1:34 pm

Марко Марков написа:
Грозев написа:Напротив. Практиката в САЩ по правило не е такава.
Прави се конкурс, обявява се победител и на него се плаща разработката, изпитанията и производството на продукта. Случая е по-скоро изключение, когато компаниите сами финансират разработката с надеждата да заинтересуват клиента.
Да не се връщаме много назад в историята.
Колко според тебе получиха за разработката, компаниите участващи в конкурса за петото поколение?
Става въпрос за "YF-22" и "YF-23".
$691 млн.
In September 1985 the Air Force sent out technical requests for proposals to a number of aircraft manufacturing teams. The October 1986 Milestone I review directed a DEM/VAL phase prior to entry into EMD. On 31 October 1986, the Air Force awarded each team a $691-million fixed-price contract to build two prototypes: Northrop-McDonnell Douglas' YF-23, and the Lockheed-Boeing-General Dynamics YF-22.

:arrow: http://www.globalsecurity.org/military/ ... t/f-23.htm
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Марко Марков
Мнения: 2191
Регистриран: съб мар 29, 2008 11:27 am
Контакти:

Re: F-16

Непрочетено мнение от Марко Марков » чет ное 04, 2010 1:48 pm

Така. Получават някаква сума за прототипите и едната получава още няколко милиарда, а другата нищо. Има сериозни публикации по въпроса, колко точно са загубите на една компания от една или друга разработка.
На практика нещата не са толкова прости, защото опита и технологиите придобити по време разработката се ползват за други разработки.
Има много случаи на компании, които са вложили много пари в свои разработки и след това са фалирали.

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: F-16

Непрочетено мнение от Грозев » пон ное 08, 2010 8:02 pm

Поради липса на средства холандските F-16 не летят
Написано от Списание АЕРО
Понеделник, 08 Ноември 2010 20:52


Тежката икономическа криза се отразява особено негативно на процента боеготова техника в Кралските холандски ВВС. Според местния вестник Volkskrant ситуацията е добила измерения размери в последните месеци.
Volkskrant цитира представители на синдиката на холандските военни ACOM според, които 2/3 от общо 87-те налични в момента F-16AM/BM не летят поради липса на резервни части или финансови средства за извършване на ремонти и техническа поддръжка. До преди три години броя на летящите самолети е бил 45, но ситуацията сериозно се е влошила от тогава. Масово се канибализират самолети за да могат останалите около 30 изтребителя да се поддържат в изправно състояние. Според ACOM има F-16, които представляват “само скелет”, а всичко полезно от тях е свалено. Липсата на пари за нормално извършване на техническата поддръжка на самолетите води до сериозно недоволство във ВВС.
Говорител на холандското Министерство на отбраната е заявил, че е утопия да се очаква всички налични самолети да летят, но е отказал да спомене до колко истинно е твърдението на ACOM.
Допълнително масло в огъня внася и фактът, че наскоро Холандия продаде 18 изправни F-16 на Чили. Дългосрочните планове на холандското правителство включват покупката на около 85 от по-модерните, но и скъпи за поддръжка F-35, което също буди недоумение.


http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... letqt.html
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: F-16

Непрочетено мнение от Грозев » вт ное 09, 2010 11:44 pm

tu-134 написа:Въпрос към по запознатите: Как се знае даден F-16 кой блок е?
Супер интересен и комплексен въпрос, който може да има и много кратък отговор - няма как :) Или поне не и в момента.
Макар, че при производството си отделните блокове са има някакви разлики по оборудването и и съответно във външния изгледа на самолета (антенка тук, антенка там), но реално след толкова много модернизационни програми (OCU, MLU, CCIP и тн.) разликите почти са изчистени. Например строевите F-16 във ВВС на САЩ са block 40/42/50/52, но след програмата CCIP са напрактика еднакви.
Същото важи и за европейските след програмата MLU. А и реално там вече не летят машини от най-древните блокове и са останали само тези от block 10/15.
tu-134 написа:Знам само че на тези с F100 въздухозаборника е уж по голям(въпреки че никога не съм забелязал).
Забелязва се, но трябва да ги гледаш едновременно двата въздухозаборника.
Изображение

tu-134 написа:За пример ето например 87-0290. Знам че това е F-16C но от кой блок е? Същия въпрос имам и за F-16A, примерно 900944 на ВМС на САЩ.
Първия е block 30, а втория е block 15OCU оригинално предназначен за Пакистан.
Просто проверяваш номера в един хубав сайт и си готов :)
:arrow: http://www.f-16.net/aircraft-database/F ... inventory/
tu-134 написа:Очевидно ли е кой блок е (1, 5, 10, 15, 20)? Знам само че при блок 15 се увеличава хоризонталния стабилизатор.
Едно време е било очевидно.
Ето примерно на снимката долу имаме супер древен белгийски F-16A block 1 - черен конус на радара, малък хоризонтален стабилизатор и древно ракетно въоръжение:

Изображение

Ето ти обаче и една сравнително съвременна снимка на датски MLU. Не можеш да го различиш от който и да е друг F-16 :)

Изображение

Едно време Въздушната национална гвардия на САЩ за ползвали една ПВО версия ADF, създадена на базата на block 15. Tя се познава по една изпъкналост в основата на вертикалния стабилизатор. Май бяха някакви антени или нещо от сорта.

Изображение
tu-134 написа:Та в крайна сметка как се знае(видимо) кой F-16 кой блок е?
Най-сигурно е като знаеш в съответната страна и част какво имат на въоръжение :)
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
tu-134
Мнения: 982
Регистриран: чет юли 17, 2008 7:28 am

Re: F-16

Непрочетено мнение от tu-134 » чет ное 11, 2010 10:36 am

Благодаря за обяснението! Явно просто ще си наблягам на сайтове който вече имат информацията :-)

Потребителски аватар
techo
Мнения: 401
Регистриран: ср апр 21, 2010 9:20 pm

Re: F-16

Непрочетено мнение от techo » чет ное 11, 2010 8:27 pm

Здравеите!Аз лично лесно разпознавам "Viper" ки "А" и "C" по наличието на една малка антена пред вертикалния стабилизатор(дали може да ми припомните за какво е тя?)
на "C"та,а вече те кой блок са -е там е голяма главоблъсканица!Аз разпознавам тези над 'block 30' по малките ножовидни антенки точно пред фанара-тях си ги спомням ,че са за системата -'свой чужд'(обаче забравих името)...Същата система сложиха и на МиГ29AS :) И един въпрос -знаете ли защо на американците им харесва фанарът да е от една част (без неподвижна отпред)-скоро гледах снимки на МitsubishiF2 и Ching kuo(нали са с участие на "Lokheed Martin"(General dynamics преди да ги купят) там фанарът е от две части :?
Последна промяна от techo на съб ное 13, 2010 8:46 pm, променено общо 2 пъти.

Потребителски аватар
Jack Bauer
Мнения: 321
Регистриран: ср окт 03, 2007 9:25 pm

Re: F-16

Непрочетено мнение от Jack Bauer » чет ное 11, 2010 10:42 pm

Еми няма рамки, които да пречат на обзора.

Потребителски аватар
techo
Мнения: 401
Регистриран: ср апр 21, 2010 9:20 pm

Re: F-16

Непрочетено мнение от techo » съб ное 13, 2010 4:03 pm

Jack Bauer написа:Еми няма рамки, които да пречат на обзора.
По-скоро аз не формулирах въпроса добре :D ...Дали липсата на рамки не влияе на здравината на фанара(това ,примерно заради което и тайванци ,и японци са се отказали, и ползват фанар от две или три части)

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: F-16

Непрочетено мнение от Грозев » нед ное 14, 2010 1:43 am

techo написа:Дали липсата на рамки не влияе на здравината на фанара(това ,примерно заради което и тайванци ,и японци са се отказали, и ползват фанар от две или три части)
Няма друга логична причина да слагат отпред отделна част.
И Rafale, и Eurofighter, и Т-50 нямат фанар от едно парче. Едва ли е проблем да го произведат, по-скоро имат други замисли. А усилването срещу удар от птица или усилване за издържане на нагряването при високи скорости е най-логично.

Иначе антените пред самата кабина на носа са за системата "свой - чужд". Те са различни модели, но изглеждат горе-долу еднакво. Едно време са им викали "Bird Slicer" :lol:
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
techo
Мнения: 401
Регистриран: ср апр 21, 2010 9:20 pm

Re: F-16

Непрочетено мнение от techo » пон ное 15, 2010 8:34 pm

:D Явно 'Lockheed' -ци искат да си го направят запазена марка това с фанара(съдеики по F 22)... a 'bird slicer' a -определено шегаджиите са на ниво (почти толкова се хилих и на друга американска кодировка-'Dolly Parton') :lol: ...A аз наистина забравих предназначението на антенката точно пред вертикалния стабилизатор(това по което разпознавам C от А вариантите)...предупреждение за облъчване или комуникация?

Отговори