V-22 Osprey

Всичко за военната военната авиация по света
Сашо
[Site Admin]
Мнения: 1751
Регистриран: ср окт 03, 2007 12:42 pm
Местоположение: София

V-22 Osprey

Непрочетено мнение от Сашо » пет фев 08, 2008 10:22 am

С какво се занимават екипажите на вертолето-самолетите (тилтроторите, ковнертипланите и прочие модерни термини) от 263-а ескадрила на Корпуса на морската пехота на САЩ, дислоциряана на мисия в Ирак.
Прост е отговорът - возят товари - навсякъде, всичко и по всяко време. На война като на война - десетки милиони долари струващият летателен апарат, кръстоска между вертолет и самолет се ползва на война за возене на пране, манджа и поща!

Прессъобщение на USMC
AL ASAD, Iraq --- Marines from Combat Logistics Battalion 4 and Marine Medium Tiltrotor Squadron 263 worked together to complete an external lift resupply mission utilizing the MV-22 Osprey Jan. 18.
Three MV-22 Ospreys transported a total of 32,000 pounds of food, water, clean laundry and mail from Al Qaim to landing zone Da Nang in the Al Anbar province.
According to Maj. John W. Spaid, a MV-22 pilot and assistant operations officer with VMM-263, 2nd Marine Aircraft Wing, the mission was significant because it was the first external lift assault support request assigned to VMM-263 in a combat zone.
We did conduct one training mission to be prepared, but this is the first mission anybody has done in Iraq,” said 1st Lt. Dan Hinkson, executive officer of Transportation Support Company, Combat Logistics Battalion 4, 3rd Marine Logistics Group.
According to Hinkson, in a counter insurgency environment, air resupply mitigates convoy requirements, exposing fewer servicemembers in this area of operations to improvised explosive device threats.
Typically, CLB-4 uses the CH-53E Super Stallion or CH-46E Sea Knight for air resupplies. Though the MV-22 is rated to carry less weight on an external lift mission than a CH-53E, it makes up for its weight limit with versatility and speed.
According to Lance Cpl. Mitchell A. Kronwinkler, a Helicopter Support Team Marine with CLB-4, the MV-22 gets to the loading zone faster than traditional rotor airframes.
“This airframe is particularly suited for remote locations,” said Spaid, a former CH-46E pilot. “If you have a forward operating base far away from our FOB, we can get out there quickly to do the mission.”
The MV-22 flies the same speed as other helicopters while in conversion mode with a load, but return to the pick-up site much faster, lifting more loads out in a shorter period of time, added Hinkson.
Marines from HST work together to accomplish external lift missions. Their duties include inspecting and preparing the cargo nets, slings and pre-staging all HST gear used. They also fill up the water containers, pick up and load all supplies to be airlifted then coordinate with the logistics Marines, air chief and landing zone ground team to ensure everyone is on the same page.
“They weigh, rig and stage loads, conduct pre-mission inspections and safety briefs,” said Hinkson. “During the mission, we focus heavily on safety. It is dangerous under the aircraft and the risk of static shock is high. Everyone is focused and we look out for one another.”
Though this was the first external lift resupply mission in combat for the Osprey, the landing support Marines with CLB-4 continue to look forward to working with the MV-22 in the future.
“It is a great experience for the Marines,” said Hinkson. “My goal is to get all of my Marines under the Osprey during our deployment.”

Сашо
[Site Admin]
Мнения: 1751
Регистриран: ср окт 03, 2007 12:42 pm
Местоположение: София

Re: Новини - Военна Авиация

Непрочетено мнение от Сашо » пет мар 14, 2008 11:41 pm

На 12 март Bell Boeing отбеляза доставката на номер 100 построен конвертиплан V-22.

Потребителски аватар
Blue Marble
Мнения: 110
Регистриран: вт окт 09, 2007 11:16 pm

Re: V-22 Osprey

Непрочетено мнение от Blue Marble » съб мар 15, 2008 3:50 pm

Знае ли някой как вървят нещата с поставянето на GAU-17 на Оспри-то?
Морската пехота ще се включи ли в тая сделка с BAE? ПОследното което четох е, че MV-22B не са включени в сделката.

И още един въпрос- какво не му е харесало на ген. Джеймс Джоунс в GAU-19, та се е разтурила работата за въоражаване на V-22 с това пушкало?

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: V-22 Osprey

Непрочетено мнение от Грозев » съб мар 15, 2008 5:30 pm

Blue Marble написа:Знае ли някой как вървят нещата с поставянето на GAU-17 на Оспри-то?
Последно нещата са така - може в носа на машината да се постави дистанционно управляема картечница, но за сега конретни планове за това няма. Може би опцията ще се изпълни при бъдеща модернизация.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Blue Marble
Мнения: 110
Регистриран: вт окт 09, 2007 11:16 pm

Re: V-22 Osprey

Непрочетено мнение от Blue Marble » съб мар 15, 2008 5:57 pm

На носа ли?

Изображение

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: V-22 Osprey

Непрочетено мнение от Грозев » съб мар 15, 2008 6:16 pm

Ха, интересно предложение от BAE Systems.
GAU-19 трябваше да е в носа.

Изображение

Формално проекта GAU-19 е прекратен, но и GAU-17 (дето си нямах идея до сега, че ще се намира под корема на апарата) не е нещо официално, а по-скоро частна инициатива на BAE Systems.

Иначе по-горният ти въпрос за ен. Джеймс Джоунс...
Ето какво намерих в една статия от Time със звъчното име V-22 Osprey: A Flying Shame
The Pea-Shooter Problem

While the aerodynamics of autorotation may be challenging for outsiders to grasp, a second decision — sending the V-22 into combat armed with only a tiny gun, pointing backward — is something anyone can understand. The Pentagon boasts on its V-22 website that the aircraft "will be the weapon of choice for the full spectrum of combat." That's plainly false — and by a long shot. Retired General James Jones, who recently led a study into the capabilities of the Iraqi security forces, is a V-22 supporter. But when he ran the Marines from 1999 to 2003, he insisted the plane be outfitted with a hefty, forward-aimed .50-cal. machine gun. "It's obviously technically feasible. We've got nose-mounted guns on [helicopter gunship] Cobras and other flying platforms, and I thought all along this one should have it too," he says.

The Marines saluted, awarding a $45 million contract in 2000 for the development of a swiveling triple-barreled .50-cal. machine gun under the V-22's nose, automatically aimed through a sight in the co-pilot's helmet. "All production aircraft will be outfitted with this defensive weapons system," the Marine colonel in charge of the program pledged in 2000. The weapon "provides the V-22 with a strong defensive firepower capability to greatly increase the aircraft's survivability in hostile actions," the Bell-Boeing team said. But the added weight (1,000 lbs., or 450 kg) and cost ($1.5 million per V-22) ultimately pushed the gun into the indefinite future.

So 10 V-22s are going to war this month, each with just a lone, small 7.62-mm machine gun mounted on its rear ramp. The gun's rounds are about the same size as a .30-06 hunting rifle's, and it is capable of firing only where the V-22 has been — not where it's going — and only when the ramp used by Marines to get on and off the aircraft is lowered. That doesn't satisfy Jones. "I just fundamentally believe than an assault aircraft that goes into hot landing zones should have a nose-mounted gun," Jones told TIME. "I go back to my roots a little bit," the Vietnam veteran says. "I just like those kinds of airplanes to have the biggest and best gun we can get, and that to me was a requirement." He doesn't think much of the V-22's current weapon: "A rear-mounted gun is better than no gun at all, but I don't know how much better."
Мисля, че това ти отговаря на въпроса :)
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Blue Marble
Мнения: 110
Регистриран: вт окт 09, 2007 11:16 pm

Re: V-22 Osprey

Непрочетено мнение от Blue Marble » съб мар 15, 2008 6:35 pm

По предложението на BAE има сключен договор за някакви изпитания. Ето, виж:

http://www.defenseindustrydaily.com/bae ... -22s-04618

Now BAE Systems has announced that will develop this Remote Guardian System for the CV-22 Ospreys that will be flown by US special forces. The $491,000 U.S. Special Operations Command contract calls for rapid development, installation, testing, and qualification of this solution, and has a potential value of $16.3 million if all options are exercised and the solution goes into production for the SOCOM fleet. The US Marine Corps’ MV-22B tilt-rotors are not involved in this contract, nor have they signed a separate contract with BAE Systems at this time.
Обаче от пехотата още не са се решили, както се вижда от последното изречение. А на снимката е именно MV-22 с ясно изразен надпис "MARINES" :roll:
Най-вероятно това е някакъв фотошоп смайсторен за презентацийка. Но все пак, отделеното с червено по-горе показва, че има и нещо като дела по въпроса.

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: V-22 Osprey

Непрочетено мнение от Грозев » съб мар 15, 2008 6:51 pm

Интересно.
Това ми е обягнало.
BAE Systems трябва да създадат, изпитат и сертифицират въпросната оръжейна система. А след това трябва да има някакви правителствени изпитания след които евентуално GAU-17 ще бъде приета на въоръжение.

Изображение
AL-JAZIRAH DESERT, Iraq (March 12, 2008) – An MV-22 Osprey lowers into its landing zone to extract ground forces from 3rd Battalion, 23rd Marine Regiment and members of the Iraqi Security Forces, after their search of a nearby Iraqi village for enemy activity. (United States Marine Corps Photo by Lance Cpl. Michael Stevens)
Ето на това му се казва brown-out...
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Blue Marble
Мнения: 110
Регистриран: вт окт 09, 2007 11:16 pm

Re: V-22 Osprey

Непрочетено мнение от Blue Marble » съб мар 15, 2008 7:06 pm

Между другото, гледам снимката малко по-горе и си мисля, че в самолетен режим витлата малко (не чак фатално) ще се пречкат на пуцалото. Но ако е предвидено само за защита, то значи ще се използва предимно при излитане и кацене, т.е. когато ориентацията на витлата не прави проблем.

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: V-22 Osprey

Непрочетено мнение от Грозев » пон мар 31, 2008 4:44 pm

Нов договор за доставката на 167 конвертоплана на обща стойност $10,3 млрд.

Pentagon Contract Announcement
(Source: US Department of Defense; issued March 28, 2008)

Bell Boeing Joint Project Office, Amarillo, Texas, is being awarded a $10,399,123,179 modification to convert a previously awarded advance acquisition contract (N00019-07-C-0001) to a fixed-price-incentive-fee multiyear contract for the manufacture and delivery of 141 MV-22 (Marine variant) and 26 CV-22 (Air Force variant) tiltrotor aircraft, including associated rate tooling in support of production rates.

Изображение
The Pentagon’s latest multiyear contract funds V-22 production until FY2014, and covers a total of 167 aircraft for the US Air Force (above) and Marine Corps.(USAF photo)

Work will be performed in Ridley Park, Pa. (50 percent); Fort Worth, Texas (35 percent); and Amarillo, Texas (15 percent), and work is expected to be completed in Oct. 2014. Contract funds in the amount of $24,218,579 will expire at the end of the current fiscal year.

The Naval Air Systems Command, Patuxent River, Md., is the contracting activity. (ends)
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: V-22 Osprey

Непрочетено мнение от Грозев » ср сеп 10, 2008 9:31 pm

Според долната поръчка единичната цена на един конвертоплан отива към $71,5 млн. Доста сериозна цена...

Pentagon Contract Announcement
(Source: US Department of Defense; issued Sept. 8, 2008)


Bell Boeing Joint Project Office, Amarillo, Texas, is being awarded a $358,694,214 modification to a previously awarded fixed-price-incentive-fee multi-year contract (N00019-07-C-0001) for five additional CV-22 tiltrotor aircraft to the current multi-year V-22 production contract.

Pursuant to the Variation in Quantity clause, this procurement will bring the number of CV-22 aircraft on this contract from 26 to 31.

Work will be performed in Ridley Park, Pa., (50 percent); Fort Worth, Texas, (35 percent); and Amarillo, Texas, (15 percent), and is expected to be completed in Oct. 2014. Contract funds will not expire at the end of the current fiscal year.

The Naval Air Systems Command, Patuxent River, Md., is the contracting activity.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Гинев
Мнения: 481
Регистриран: вт дек 30, 2008 2:31 pm

Re: V-22 Osprey

Непрочетено мнение от Гинев » вт фев 10, 2009 12:34 pm

Изображение

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: V-22 Osprey

Непрочетено мнение от Грозев » ср юни 30, 2010 9:37 pm

Морската пехота недоволeн от въоръжението на MV-22
Написано от Списание АЕРО
Сряда, 30 Юни 2010 17:54


Корпусът на Морската пехота на САЩ рядко използва свръхмодерното въоръжение на конвертоплана MV-22 Osprey, защото неговите недостатъчни напълно обезсмислят ползите от използването му. Това се казва в скорошен презрелийз на Морската пехота.
В началото на 2009 г. корпусът на Морската пехота спешно въоръжи част от своите MV-22 с 7,62-mm картечница GAU-17 система „Гатлинг”, разположена на спускаща се платформа на корема на машината. Оръжието разполага със собствена спускаща се прицелно-обзорна система. Картечницата се управлява дистанционно от стрелец в кабината на конвертоплана.
Експлоатацията на системата обаче показва, че тя е прекалено тежка, скъпа и сложна за ефективно използване. Добавянето на картечницата и системата и за управление добавя около 450 kg допълнителна маса към претоварените и експлоатирани в тежки планински условия MV-22. Цената на една система е от порядъка на $1,5 млн, а точната стрелба с картечницата е рядко явление поради особеностите на управлението и. Често стрелците се оплакват, че имат морска болест, докато се взират в малкия монитор за насочване на оръжието, докато конвертоплана маневрира.


http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... mv-22.html
Anyone who fights for the future, lives in it today

Iskander_ss
Мнения: 528
Регистриран: вт мар 31, 2009 1:00 pm
Местоположение: Все още на Земята

Re: V-22 Osprey

Непрочетено мнение от Iskander_ss » чет юли 01, 2010 9:06 am

Доволни недоволни...това е. "Оспри", конструкивно е дота сложно да бъде въоръжено по друг начин освен с картечници отзад и отстран по вратите.
229 Член на форума

octagon
Мнения: 366
Регистриран: пет окт 03, 2008 8:48 am

Re: V-22 Osprey

Непрочетено мнение от octagon » съб юли 03, 2010 7:42 pm

При вертолетите първи индекс С означаваше транспортна машина, а първи индекс М беше за машина за специални операции. Защо при Оспри обърнаха индексите?
Fighters make show. Bombers make history.

Кало
Мнения: 2235
Регистриран: пон окт 08, 2007 11:20 pm
Местоположение: София

Re: V-22 Osprey

Непрочетено мнение от Кало » съб юли 03, 2010 11:14 pm

По-скоро става дума за проява на независимост от страна на USMC - най-вероятно M означава marine. Тези, които са в USAF, са си просто V-22, а планираните версии са H - S&R, S-противокорабна за USN, и вероятно C - за спец. операции.

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: V-22 Osprey

Непрочетено мнение от Грозев » съб юли 03, 2010 11:48 pm

M от 30-тина години значи "Multi-mission"... На документи.
Реално въпреки, че през 1962 г. си унифицират означенията и сега има не малък хаос. Вярно, че М основно бе за машини за специални операции, но напоследък го лепват на какво ли не. Примерно най-новите морски варианти на Black Hawk за ВМС се водят MH-60S/R и реално изпълняват роля на вертолет за борба с подводници/кораби и друга сган, плюс чисто транспортни задачи.
Друга странност. ВВС на САЩ ползвах MH-53 Pave Low, които бяха заместени от конвертоплани Osprey. Те обаче са кръстени CV-22B (а не MV-22, както трябва да е на теория). C-то е запазено за чисто транспортни машини... Уж.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Кало
Мнения: 2235
Регистриран: пон окт 08, 2007 11:20 pm
Местоположение: София

Re: V-22 Osprey

Непрочетено мнение от Кало » нед юли 04, 2010 12:46 am

моя грешка за M-то.

octagon
Мнения: 366
Регистриран: пет окт 03, 2008 8:48 am

Re: V-22 Osprey

Непрочетено мнение от octagon » нед юли 04, 2010 5:48 pm

MH-53 Pave Low е снет от експлоатация?
(интересно е, че има и един MH-53 Sea Dragon за тралене, тук може би M е за minesweeper)
Fighters make show. Bombers make history.

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: V-22 Osprey

Непрочетено мнение от Грозев » нед юли 04, 2010 11:16 pm

Pave Low не е на въоръжение вече две години, заместен е от CV-22B.
Има тралчици RH-53, както и MH-53, но мисля, че М-а пак е това криворазбрано "Multi-mission".
Anyone who fights for the future, lives in it today

Отговори