V-22 Osprey

Всичко за военната военната авиация по света
Потребителски аватар
reaper
Мнения: 242
Регистриран: чет окт 04, 2007 10:55 am
Местоположение: Bulgaria
Контакти:

Re: V-22 Osprey

Непрочетено мнение от reaper » ср юли 07, 2010 10:32 am

Интересно. Останал съм с впечатлението че бикновено USMC са накрая в списъка като става дума за превъоръжаване с нова техника. А Осприто си го експлоатират доста активно като гледам.
Какво е положението с воено-въздушните сили?
if your gonna be dumb you gotta be tough

Сашо
[Site Admin]
Мнения: 1751
Регистриран: ср окт 03, 2007 12:42 pm
Местоположение: София

Re: V-22 Osprey

Непрочетено мнение от Сашо » ср юли 07, 2010 11:28 am

ВВС го карат доста по-предпазливо, но вече и те загубиха един CV-22 в Афганистан.

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: V-22 Osprey

Непрочетено мнение от Грозев » вт юли 13, 2010 7:12 pm

reaper написа:Интересно. Останал съм с впечатлението че бикновено USMC са накрая в списъка като става дума за превъоръжаване с нова техника. А Осприто си го експлоатират доста активно като гледам.
Според мен, точно обратното.
Те първи ще получат F-35, първи получиха V-22, a и имат не една и две авангардни програми за превъоръжаване.
Anyone who fights for the future, lives in it today

биса
Мнения: 58
Регистриран: чет дек 27, 2007 6:51 am

Re: V-22 Osprey

Непрочетено мнение от биса » ср юли 14, 2010 3:08 am

Za6toto USMC mogat da opravdaiat budgeta si, za razlika ot VVS - u4astie v Iraq, Afghanistan.

Потребителски аватар
reaper
Мнения: 242
Регистриран: чет окт 04, 2007 10:55 am
Местоположение: Bulgaria
Контакти:

Re: V-22 Osprey

Непрочетено мнение от reaper » ср юли 14, 2010 10:20 pm

Грозев написа:
reaper написа:Интересно. Останал съм с впечатлението че бикновено USMC са накрая в списъка като става дума за превъоръжаване с нова техника. А Осприто си го експлоатират доста активно като гледам.
Според мен, точно обратното.
Те първи ще получат F-35, първи получиха V-22, a и имат не една и две авангардни програми за превъоръжаване.
Сигурно в момента е така. Моите впечатления са от кампаниите в Ирак 1991/2003 и Афганистан 2001.
USMC се явява основен инструмент в "омиротворяването" на тези райони и е нормално да си заслужат паричките.
Друг въпрос е дали не рискуват ако падне някоя от новите придобивки по баирите на Средна Азия да не се докопа до останките някой дето не трябва...
if your gonna be dumb you gotta be tough

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: V-22 Osprey

Непрочетено мнение от Грозев » чет дек 02, 2010 9:00 pm

Едва 54% от CV-22 са боеготови
Написано от Списание АЕРО
Сряда, 01 Декември 2010 18:16


Едва 54,3% от наличните конвертоплани CV-22 Osprey са боеготови във всеки един момент. Такава е статистиката във ВВС на САЩ за финансовата 2010 г., според Air Force Times.
С този процент боеготова техника CV-22 се нарежда сред най-ненадеждните летателни апарати в състава на американските ВВС. Все пак има известно подобрение от финансовата 2009 г., когато този показател е бил 50,1%.
В момента ВВС на САЩ експлоатират 16 такива машини предназначени за поддръжка на операциите на силите за специални операции. До 2016 г. ежегодно трябва да се доставят още по пет – шест конвертоплана, докато броя им достигне 50. Към тази дата процента боеготова техника трябва да достига 80.
Корпусът на морската пехота на САЩ в момента е най-крупния оператор на конвертоплана V-22 Osprey. В момента там се експлоатират около 150 апарата, а процента боеготова техника е около 60.
В статистиката на ВВС на САЩ за 2010 г. по ненадеждност CV-22 се нарежда веднага след RQ-4 (41,64% боеготови), В-1В (43,83%) и С-5А (52,66%), и малко преди В-2 (54,86%). Най-надеждният летателен апарат в американските ВВС е бил безпилотния MQ-1 Predator, като 92,98% от наличните апарати са били готови за изпълнение на бойни мисии във всеки един момент.


http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... otowi.html
Anyone who fights for the future, lives in it today

биса
Мнения: 58
Регистриран: чет дек 27, 2007 6:51 am

Re: V-22 Osprey

Непрочетено мнение от биса » чет дек 02, 2010 10:22 pm

Не коректно да се говори за надежност като се съди по процента на боеготовата техника! Безпилотните може да имат много откази, но като са ти необходими ще ги поддържаш изправни! (колко от тях оперират над Ирая и Афганистан и .... и колко CV-22 са необходими за момента). Трябват горивозареждачи и ги поддържаш изправни, но това незначи ненадежни! Некоректно е да се съди по изправността на даден тип техника за неговата надежност, а още повече да се прави сравнение с друг тип (изтребител с транспортен самолет като пример)! Лично мнение!

Потребителски аватар
Байко
Мнения: 395
Регистриран: вт окт 09, 2007 7:40 pm

Re: V-22 Osprey

Непрочетено мнение от Байко » чет дек 02, 2010 10:46 pm

Има един симпатяга в Air Force Times, който и миналата година се опитваше да прави някакви - типично по американски - плитки анализи на същата тематика. Общо взето той и тези около него работят за кръг, целящ да свали президент Обама от власт. Един от начините според тях е да се обяснява на масите в САЩ колко стара и небоеготова е станала военната техника на Ънкъл Сам по време на управлението на тъмничкия президент. От техническа, пък дори от аналитична гледна точка, статиите му са пълна глупост! Също лично мнение! :wink:
... И днес, когато бурята бушува
над дългата и пуста полоса,
тя пее песента на Вевесаря
със вятъра отишъл на война.
Изображение

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: V-22 Osprey

Непрочетено мнение от Грозев » чет дек 02, 2010 11:10 pm

Признавам, че "надеждност" не е използвана коректно в последното изречение.
Кой ще сваля Обама, не ме интересува.

Гафовете около V-22, обаче са видни не от вчера и горната статистика добре показва, че нещата с конвертоплана са тегави.
Има десетки и стотици доклади, че V-22 e скъп за експлоатация, ужасяващо механично усложнен (то няма и как иначе), че е труден за експлоатация в полеви условия прочие.
В същото време никой не отрича, че лети много по-бързо от вертолет и носи повече товар.

Един много интересен доклад на GAO на база експлоатацията на МV-22 в Ирак.

:arrow: http://www.gao.gov/new.items/d09482.pdf

И заключението:
...
Furthermore, suitability challenges that lower aircraft availability and
affect the operations and support funding that may be required to maintain
the fleet needs to be addressed. Based on the Iraq experience, the cost per
flight hour is more than double the target estimate. In addition, savings in
unit procurement cost expected as a result of the multiyear procurement
contract may be offset by modifications and upgrades required on already produced
aircraft.
...
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Байко
Мнения: 395
Регистриран: вт окт 09, 2007 7:40 pm

Re: V-22 Osprey

Непрочетено мнение от Байко » чет дек 02, 2010 11:15 pm

Стига глупости, те и F-14 и МиГ-23, че и Concorde и Ту-144 излизаха скъпи ако щеш. Новите, различните и авангардните технологии винаги са създавали и ще създават повече проблеми от познатите и добре усвоени такива. Голям праз. Става дума за това, че в САЩ такива стати не се възприемат - поне от малкото сериозни хора - като технически, а като политически. :lol: :lol: :lol:
... И днес, когато бурята бушува
над дългата и пуста полоса,
тя пее песента на Вевесаря
със вятъра отишъл на война.
Изображение

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: V-22 Osprey

Непрочетено мнение от Грозев » чет дек 02, 2010 11:23 pm

Concorde и Ту-144 са си скъпи и до голяма степен безмислени - задънена улица в еволюцията на пътническите самолети (поне за сега).
Новите технологии предполагат по-голяма простота, надеждност и ниски цени. Да вземем например Boeing 787, който е направен с мисълта, че трябва да е по-евтин, прост за производство и експлоатация и по-икономичен от 767.
В случая с V-22 се оказва, че носи повече, по-надалеч и по-бързо, но всичко това идва на бая висока цена (в единия и другия смисъл на думата). Което добре е отбелязано в доклада по-горе, а и не само там.
Ясно е, че американските военни не обичат да четат, че са отделили 25 години и към $29 млрд. за нещо, което не е чак толкова хубаво, колкото е трябвало.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Байко
Мнения: 395
Регистриран: вт окт 09, 2007 7:40 pm

Re: V-22 Osprey

Непрочетено мнение от Байко » чет дек 02, 2010 11:34 pm

И какво му е новото на 787, освен, че е по икономичен и че от времето на 767 структурата и организацията на производство са се променили. Нали казусът не е за икономика, а за надеждност и прочее. Да не би да излита вертикално, да лети с опашката напред или да ходи в космоса 787, че ще го слагаме на една везна с първите (и оказали се последни за сега) свръхзвукови пътнически самолети или пък с първия сериен конвертоплан. Сигурен съм, че на всеки авио-инженер, пък и поне на половината авио-лаици им е било пределно ясно още първия път като са чули за "Osprey", че подобни проблеми ще има. И какво толкоз. Новина ли правим от нещо от преди 20 години.
... И днес, когато бурята бушува
над дългата и пуста полоса,
тя пее песента на Вевесаря
със вятъра отишъл на война.
Изображение

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: V-22 Osprey

Непрочетено мнение от Грозев » чет дек 02, 2010 11:42 pm

Байко написа:И какво му е новото на 787...
Toва надявам се не го питаш сериозно :)
Байко написа:Сигурен съм, че на всеки авио-инженер, пък и поне на половината авио-лаици им е било пределно ясно още първия път като са чули за "Osprey", че подобни проблеми ще има. И какво толкоз. Новина ли правим от нещо от преди 20 години.
Сигурен съм, че едва ли някой през 1985 г. е очаквал V-22 да се влачи толкова, да струва толкова и все още да създава не малко проблеми.
Само за справка, първия полет на V-22 е през 1989 г., а Bell бачкат на тема конвертоплани от 1955 г.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Байко
Мнения: 395
Регистриран: вт окт 09, 2007 7:40 pm

Re: V-22 Osprey

Непрочетено мнение от Байко » чет дек 02, 2010 11:56 pm

Краси, опитай пак да прочетеш, това което съм написал, пък после защитавай разни каузи пердути. И биса ви го каза, и аз ви го казвам - подобни несериозни "анализи" в стил "през септември летяха 8 от 16, а през октомври - 9 от 15" не могат да решат колко надежден или не е един ЛА. Ако ще не Dream, а Drunk 8) Liner да е 787, той нито ще излети вертикално някога, нито ще тръгне с опашката напред. Да го напиша ли пак :lol:? Докато "Osprey" представлява първият сериен ЛА от съвсем нов вид, така както нови и различни са били някога свръхзвуковите пътнически самолети или самолетите с променлива геометрия на крилото. Това, че в момента от нашите Спартани и Пилатуси изправни са по около 50% средно, значи ли че може да се направи сериозен анализ например на тема "Експлоатационна надеждност на ЛА сделани в Италия и Швейцария"? Май не :wink:!
... И днес, когато бурята бушува
над дългата и пуста полоса,
тя пее песента на Вевесаря
със вятъра отишъл на война.
Изображение

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: V-22 Osprey

Непрочетено мнение от Грозев » пет дек 03, 2010 12:07 am

Защитавам простичката теза, че V-22 не е баш това, което се очаква да бъде. Факт описан не на едно или две места.
Конвертопланите летят още от 1955 г., не са нещо абсолютно, супер, мега, гига, ново. V-22 лети вече 21 години и все още го изпипват и нагласяват.
А колкото и да се кривиш, да закараш някакви военни самолети или вертолети на реална война (където не се жалят средстава, логистика, персонал и прочие) и в средния случай да ти летят 60% от тях, то това показва нещо!
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Байко
Мнения: 395
Регистриран: вт окт 09, 2007 7:40 pm

Re: V-22 Osprey

Непрочетено мнение от Байко » пет дек 03, 2010 12:43 am

Летят, летят, колко да летят от 55-та година. Един произведен VZ-4 и 3 или 4 бройки CL-84 (май поне половината се бяха разбили). Имаше и още някакви плахи опити, ама не ми се рови сега по книгите или в Уикипедия. Голямо летене, няма що :lol: :lol: :lol:! Мисля, че на всички стана ясно каква теза защитавам, а ти не извъртай твоята :wink:! Говорехте за надеждност нещо.

Между другото, Леонардо да Винчи или Икар, или пък Майстор Манол беше първият сериен производител на бойни самолети в света, че все ги бъркам нещо? 8) 8) 8)
... И днес, когато бурята бушува
над дългата и пуста полоса,
тя пее песента на Вевесаря
със вятъра отишъл на война.
Изображение

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: V-22 Osprey

Непрочетено мнение от Грозев » пет дек 03, 2010 12:58 am

Не, че има смисъл да отговарям, но все пак сериозно ли твърдиш, че е абсолютно нормално V-22 да създава толкова проблеми след толкова години и пари хвърлени в него?
Или напълно и тотално отричаш факта, че има нещо странно в това V-22 дa пpекарва половината време в ремонт или чакане за ремонт?
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Байко
Мнения: 395
Регистриран: вт окт 09, 2007 7:40 pm

Re: V-22 Osprey

Непрочетено мнение от Байко » пет дек 03, 2010 1:07 am

Според мен не след дълго Osprey ще последва съдбата на всички свои "различни" и "скъпи" събратя. И то е логично да стане така. А какво според теб стои под термина "надеждност" :wink:?
... И днес, когато бурята бушува
над дългата и пуста полоса,
тя пее песента на Вевесаря
със вятъра отишъл на война.
Изображение

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: V-22 Osprey

Непрочетено мнение от Грозев » пет дек 03, 2010 1:11 am

За некоректното използване на "надеждност" писах още в първия си пост (всъщност съм го споменал не само в последното, но и във второто изречение).
Реално оспорвам изказването ти "на широко", че видиш ли по вестниците пишат глупости и на V-22 нищо му нямало.
Anyone who fights for the future, lives in it today

биса
Мнения: 58
Регистриран: чет дек 27, 2007 6:51 am

Re: V-22 Osprey

Непрочетено мнение от биса » пет дек 03, 2010 2:02 am

Краси, колко са изправни е едно, колко надежни съвсем друго. От личен контакт с морски пехотинец знам, че са изключително доволни от V-22, а ВВС-ар изказа крайно негативно мнение! Разни хора, разни идеали. Нашите 29 седяха на земята колко години и значи ли, че са ненадежни? :)

Отговори