МиГ-23 (изтребителни варианти) по света

Всичко за военната военната авиация по света
Потребителски аватар
Марко Марков
Мнения: 2191
Регистриран: съб мар 29, 2008 11:27 am
Контакти:

Re: Су-35 - На крачка от петото поколение

Непрочетено мнение от Марко Марков » пет окт 29, 2010 12:28 pm

Iskander_ss написа:Ще е интересно, ако има такова нещо, но и аз смятам, че МиГ-23 с двигател с УВТ няма как да има. Сериините МиГ-23 и без друго не завиват много добре. Реално какво би било приложението от такъв двигател освен съкратеното излитане. Самолета ще по-добра тяговъоръженост, да. Смятам, че ако има такава машина летенето с двигател с УВТ би било опасно, ако не се направят конструктивни промени.
От гледна точка на експериментиране, решението е гениално. Мога само да поздравя ръководството на компанията. Историята на самолета "МиГ-23" е твърде сложна и противоречива, но това е шанс да се създаде една уникална машина с невероятни възможности.

Първият прототип на бъдещият самолет е сериен „МиГ-21С“, (21-31) получил название Е-7ПД(Подемни Двигатели) и бордов номер 23(23-01). Съхранено е крилото и хоризонталното оперение на машината, но е изменено тялото на самолета, като е монтиран нов „ТРДФ типа Р27Ф-300“ с тяга 7800 кгс. Нуждата от високоскоростен самолет с малко крило, създава трудности при излитането и кацане на машината, поради малката подемна сила. За да се избегне това са монтирани два подемни двигателя РД-36-35 (2350 кгс) зад кабината на пилота. Появяват се два странични въздухосборника, които дават възможност в носа да се монтира мощна радиолокационна станция. Първият полет на самолета е на 7 април 1967 година, а на 9 юли на парада в Домодедово се демонстрира за първи път публично. Разработката е спряна поради това, че подемните двигатели, помагащи на крилото за създаване на допълнителна сила, заемат много място, а се използват много кратко време. Трудно се балансира тягата създавана от тях и това създава условия за поднасяне на самолета при излитане и кацане.
Изображение
Е-7ПД
Развитие претърпява вторият вариант на самолета (23-11) и крило с променлива стреловидност.

Реално двигателят с управляем вектор на тягата ще възроди тази стара идея с подемните двигатели и ще даде нови възможности на самолета. Лошото е, че "МиГ-23" не е разчетен за маневрен бой(допустимото претоварване е 5g), иначе самолетът би могъл да прави невероятни неща.
Но една нова конструкция с технологиите и двигателите на Петото поколение, ще разбие всички "нови идоли".
Нищо ново под слънцето!
Същност, новото е добре забравено старо.
Очакваме полетите на самолета на "Салют" и дано им се отпуснат средства за развитие на идеята. :D

Кало
Мнения: 2075
Регистриран: пон окт 08, 2007 11:20 pm
Местоположение: София

Re: Су-35 - На крачка от петото поколение

Непрочетено мнение от Кало » пет окт 29, 2010 8:44 pm

Лошото е, че "МиГ-23" не е разчетен за маневрен бой(допустимото претоварване е 5g), иначе самолетът би могъл да прави невероятни неща.
Идват моменти, когато не издържам на глупостите.
Максималното експлоатационно претоварване при изтребителните варианти на МиГ-23 варира от 8 до 8,5.

А следният цитат е само малък пример:

Dutch pilot Leon Van Maurer, who had more than 1200 hours flying F-16s, flew against MiG-23ML Flogger-Gs from air bases in Germany and the U.S. as part of NATO's aerial mock combat training with Soviet equipment. He concluded the MiG-23ML was superior in the vertical to early F-16 variants, just slightly inferior to the F-16A in the horizontal, and has superior beyond visual range (BVR) capability.
This was confirmed by the Israelies too when they obtained a Syrian MiG-23MLD that was flown to Israel by a Syrian defector and tested its flying characteristics, they were impressed with the quick acceleration the MiG-23MLD had, they even claimed that the MiG-23 has better acceleration performance than the F-16 and F-18
for example, the F-16 can accelerate from 600km/h to 1000km/h at the altitude of 1000 meters in just 15 seconds, while the MiG-23 can accelerate from 600km/h to 900km/h in just 12 seconds

Потребителски аватар
Марко Марков
Мнения: 2191
Регистриран: съб мар 29, 2008 11:27 am
Контакти:

Re: Су-35 - На крачка от петото поколение

Непрочетено мнение от Марко Марков » пет окт 29, 2010 9:10 pm

Кало написа:
Лошото е, че "МиГ-23" не е разчетен за маневрен бой(допустимото претоварване е 5g), иначе самолетът би могъл да прави невероятни неща.
Идват моменти, когато не издържам на глупостите.
Максималното експлоатационно претоварване при изтребителните варианти на МиГ-23 варира от 8 до 8,5.
А следният цитат е само малък пример:
Dutch pilot Leon Van Maurer, who had more than 1200 hours flying F-16s, flew against MiG-23ML Flogger-Gs from air bases in Germany and the U.S. as part of NATO's aerial mock combat training with Soviet equipment. He concluded the MiG-23ML was superior in the vertical to early F-16 variants, just slightly inferior to the F-16A in the horizontal, and has superior beyond visual range (BVR) capability.
This was confirmed by the Israelies too when they obtained a Syrian MiG-23MLD that was flown to Israel by a Syrian defector and tested its flying characteristics, they were impressed with the quick acceleration the MiG-23MLD had, they even claimed that the MiG-23 has better acceleration performance than the F-16 and F-18
for example, the F-16 can accelerate from 600km/h to 1000km/h at the altitude of 1000 meters in just 15 seconds, while the MiG-23 can accelerate from 600km/h to 900km/h in just 12 seconds
Има ли разлика между "МиГ-23" и MiG-23MLD?
и къде прочете това
Кало написа:Максималното експлоатационно претоварване при изтребителните варианти на МиГ-23 варира от 8 до 8,5.

Потребителски аватар
Марко Марков
Мнения: 2191
Регистриран: съб мар 29, 2008 11:27 am
Контакти:

Re: Су-35 - На крачка от петото поколение

Непрочетено мнение от Марко Марков » пет окт 29, 2010 9:54 pm

Кало,
Това, че някой е накарал, конструкторите да проектират самолета за такива натоварвания, струва няколко човешки живота, няколко дузини загубени самолети и значителни финансови загуби за Русия. При всяка следваща модификация допустимото претоварване се увеличава, но в никой случай не е посоченото от вас.

С направените промени в конструкцията, вече последната модификация на самолета е в състояние да води маневрен бой.

Потребителски аватар
tu-134
Мнения: 936
Регистриран: чет юли 17, 2008 7:28 am

Re: Су-35 - На крачка от петото поколение

Непрочетено мнение от tu-134 » пет окт 29, 2010 10:27 pm

Ако отвориш ръководството на МиГ-23 ще видиш кое какво е. Но за да ти спестя тази работа ето малко цифри

Ограничения по претоварване:

Изделие 23-11 - 3.1G
МиГ-23С - тука може да е 5 но не съм сигурен
МиГ-23УБ - 7
МиГ-23М - над М=0.85: 7G, под М=0.85, 8G
MиГ-23МЛД: 8.5
МиГ-23БН: 7
МиГ-27: 7

Както виждаш освен най първите модификации които са МиГ-23С и МиГ-23 "без индекс" другите са доволно над 5 и неведнъж се е говорило за качествата на МиГ-23 в въздушен бой (особенно МЛА и съветските МЛД)

Потребителски аватар
Марко Марков
Мнения: 2191
Регистриран: съб мар 29, 2008 11:27 am
Контакти:

Re: Су-35 - На крачка от петото поколение

Непрочетено мнение от Марко Марков » пет окт 29, 2010 10:39 pm

tu-134 написа:Първо не виждам защо говорим за МиГ-23 в тема за Су-35....
Ако отвориш ръководството на МиГ-23 ще видиш кое какво е. Но за да ти спестя тази работа ето малко цифри
Ограничения по претоварване:
Изделие 23-11 - 3.1G
МиГ-23С - тука може да е 5 но не съм сигурен
МиГ-23УБ - 7
МиГ-23М - над М=0.85: 7G, под М=0.85, 8G
MиГ-23МЛД: 8.5
МиГ-23БН: 7
МиГ-27: 7
Както виждаш освен най първите модификации които са МиГ-23С и МиГ-23 "без индекс" другите са доволно над 5 и неведнъж се е говорило за качествата на МиГ-23 в въздушен бой (особенно МЛА и съветските МЛД)
Извинявай tu-134,
Колко самолета се разбиха преди да се установи, че машината не е наред? Може ли при допустимо претоварване от седем единици да се води маневрен бой без ограничения?
Мога да ти задам още много въпроси, но за да ти спестя всичко това ти препоръчвам да намериш, заданието на самолета. Там пише при какво натоварване е проектиран.
Има доста голяма разлика между "МиГ-23С" и особенно МЛА и съветските МЛД!

Потребителски аватар
tu-134
Мнения: 936
Регистриран: чет юли 17, 2008 7:28 am

Re: Су-35 - На крачка от петото поколение

Непрочетено мнение от tu-134 » пет окт 29, 2010 11:43 pm

МиГ-23 е проектиран основно като отговор срещу F-4 и като наследник на МиГ-21. През тези години както знаеш когато полети един нов самолет вече е започвало работа по неговия наследник. Точно какво претоварване е било зададено не мога да ти кажа но с сигурност не е било 5. Като за начало, Фантома има ограничение 8.5 при определени режими на полета. Освен това, Съветските ВВС често са задавали почти непостижими за времето си показатели за нов самолет. Разбира се всяко ОКБ се е стремяло да направи самолет който максимално да се приближи до тези показатели. Трето, ОКБ МиГ се отказва от изделие 23-01 заради "мъртвата тежест" на подемните двигатели като една от причинита е че ще пречат доста за да се води маневрен въздушен бой. Първите серии на всеки самолет винаги имат куп ограничения докато минат '"детските болести". Да не мислиш че прототипа и първите серии на Ф-16 са летели с 8-9G? Като за начало на МиГ-23С е поставено ограничение от около 4G понеже МиГ-23С е преходен вариант който е бил ползван за обучване на пилоти и техници както и за отработване на нови тактики. После може да е било увеличено но не съм сигурен. Технологията е нова и сложна, това е де факто първия масов самолет в СССР с изменяема геометрия на крилата и първите години на експлоатация са се провеждали с доста ограничения.
Марко Марков написа: Колко самолета се разбиха преди да се установи, че машината не е наред? Може ли при допустимо претоварване от седем единици да се води маневрен бой без ограничения?
На коя машина кое не е наред? До колкото знам нито един от прототипите на МиГ-23 не се е разбил. Сещам се само за 17-ти Март 1970 когато сериен МиГ-23С се разбива по време на експериментален полет за тестване на високи натоварвания(с подобрените криле). Пилота Фастовец успешно катапултира. Не е нужно обаче самолет да се разбие и пилоти да загинат за да се увеличи ограничението. Това по принцип става с натрупан опит и експлоатация.

Искам само да поясна че 8.5G не е валидно за всичките възможни конфигурации на самолета. Това е максимално допустимо при идеални условия. Има доста голямо значение дали самолета е натоварен докрай и/или напълнен с гориво докрай и при такъв случай допустимото натоварване пада. Има даже значение точно кой резервоари са пълни. Така че дали може да се води маневрен бой с седем единици без ограничения зависи от много неща. Може би някой пилот на МиГ-23 може да каже с сигурност.

Потребителски аватар
Марко Марков
Мнения: 2191
Регистриран: съб мар 29, 2008 11:27 am
Контакти:

Re: Су-35 - На крачка от петото поколение

Непрочетено мнение от Марко Марков » съб окт 30, 2010 12:16 am

Ето това намерих за проектирането
Машина задумывалась сравнительно недорогой, способной эффективно применяться в малых войнах, решать задачи ПВО и широко поставляться "братским" странам. Основными достоинствами самолета должны были стать высокие скорость и скороподъемность, большие дальность и продолжительность полета. Так как ведение маневренного воздушного боя не считалось приоритетным, то максимальную эксплуатационную перегрузку уменьшили до 5,0, что позволило сделать планер более легким. Таким образом, МиГ-23 в период проектирования рассматривался как ограниченно маневренный самолет, как и перехватчик МиГ-25П. Это отличало новую машину от МиГ-21, рассчитанного на максимальную эксплуатационную перегрузку 7,0-8,5 (в зависимости от модификации), и в дальнейшем создало много проблем.

King_Rat
Мнения: 300
Регистриран: съб окт 06, 2007 9:29 pm
Местоположение: Пазарджик
Контакти:

Re: Су-35 - На крачка от петото поколение

Непрочетено мнение от King_Rat » съб окт 30, 2010 1:57 am

Претоварването е ограничено в началото на серийното производство, заради проблемите с изготвянето на основния силов елемент на фюзелажа - втори горивен резервоар (шп.18-20). Той е изцяло заварочна конструкция и се изработва от стомана ВНС-2, ако не се лъжа.

Admin
[Site Admin]
Мнения: 118
Регистриран: пон окт 01, 2007 7:23 pm

Re: МиГ-23 (изтребителни варианти) по света

Непрочетено мнение от Admin » съб окт 30, 2010 11:30 pm

Следващият, който си изпусне нервите получава седем дни отпуск :twisted:

Потребителски аватар
Ветеринарния летец
Мнения: 125
Регистриран: чет сеп 30, 2010 11:54 am

Re: МиГ-23 (изтребителни варианти) по света

Непрочетено мнение от Ветеринарния летец » съб май 28, 2011 10:03 am

Понеже не видях тема "МиГ 23 в България" за любопитните, показвам нещо за бор 022 - спарка. Къде е по настоящем де, и как ласкаво се изказва за него един хамерикански музеен работник.
http://www.youtube.com/watch?v=QqLFWgDRtyw
Мене си ме тресе носталгията. Куцо и сакато прави и модернизира,мъчи се, пъчи се, показва и хвърчи. Нии... сме по рязането, скраба и вторичните сурвини, и разбира се новите (Ф35) за ВВС-знам ли на баскетболиста с муцуна на пор какво ще му щукне с "политическте" решения за новите изтребители

Потребителски аватар
tu-134
Мнения: 936
Регистриран: чет юли 17, 2008 7:28 am

Re: МиГ-23 (изтребителни варианти) по света

Непрочетено мнение от tu-134 » пон май 30, 2011 8:30 pm

От както са снимали това клипче са станали доста неща. Снимката е от преди два дена, събота:

Изображение

Малчев 23
Мнения: 211
Регистриран: пет яну 30, 2009 2:32 pm
Местоположение: София

Re: МиГ-23 (изтребителни варианти) по света

Непрочетено мнение от Малчев 23 » вт май 31, 2011 11:33 am

Като самолет с изменяема геометрия на крилото МиГ23-изтребител-прехващач,в никакъв случай не трябва да се сравнява в якостно отношение с МиГ21.Проблемът е в болта около,който се върти крилото.От там идват и записаните в Инструкцията на летеца ограничения по претоварване за различните варианти подкачени ракети и остатък гориво.При най-оптималния вариант претоварването е 7.5-8 за летеца но конструкторите залагат около 2 пъти запас на якост.Като се има в предвид,че въздушния бой се води в диапазон от -1 до 4-5g,МиГ23 е реален изтребител и за маневрен въздушен бой.При сложен пилотаж достигане 6g беше напълно реално и без никакви проблеми за конструкцията.



Потребителски аватар
M-4
Мнения: 569
Регистриран: вт мар 17, 2009 11:01 am
Местоположение: София
Контакти:

Re: МиГ-23 (изтребителни варианти) по света

Непрочетено мнение от M-4 » вт авг 09, 2011 7:37 pm

Айде другия път във втора кабина на тоя, аз ще дойда да съм в първа :wink: 8) :lol: Ама ще го отлепим, стига с тия пробежки :lol:
НАПРЕД И НАГОРЕ!
Моите снимки в bgspotters.net

Chavdar
Мнения: 355
Регистриран: чет окт 04, 2007 3:03 pm
Контакти:

Re: МиГ-23 (изтребителни варианти) по света

Непрочетено мнение от Chavdar » вт авг 09, 2011 7:39 pm

А и каква по добра възможност за да пробваш новият си фотоапарат. :wink:

Потребителски аватар
M-4
Мнения: 569
Регистриран: вт мар 17, 2009 11:01 am
Местоположение: София
Контакти:

Re: МиГ-23 (изтребителни варианти) по света

Непрочетено мнение от M-4 » нед ное 13, 2011 11:47 am

Да попитам МиГ-23 в Украйна до кога са летели?
НАПРЕД И НАГОРЕ!
Моите снимки в bgspotters.net


Потребителски аватар
M-4
Мнения: 569
Регистриран: вт мар 17, 2009 11:01 am
Местоположение: София
Контакти:

Re: МиГ-23 (изтребителни варианти) по света

Непрочетено мнение от M-4 » нед ное 13, 2011 9:09 pm

:)
НАПРЕД И НАГОРЕ!
Моите снимки в bgspotters.net

Отговори