МиГ-23Б и МиГ-27

Всичко за военната военната авиация по света
борден
Мнения: 1422
Регистриран: съб окт 06, 2007 10:26 pm
Местоположение: София

МиГ-23Б и МиГ-27

Непрочетено мнение от борден » пет мар 21, 2008 10:24 pm

По сравнению со штатным двигателем, установленным на этом самолете, тяга увеличена на 1 тонну, масса уменьшена на 200 кг, экономия топлива составляет до 15 проц. в зависимости от режима полета.

Прелитане от летище Луховици на Жуковский (хубави снимки) - http://pilot.strizhi.info/2008/03/21/5256

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Какъв ли дзвер щеше да е МиГ-23МЛД с тоя двигател!?!

Потребителски аватар
=RvE=Tito
Мнения: 692
Регистриран: пон окт 08, 2007 2:29 pm
Контакти:

Re: МиГ-27 с двигател АЛ-31Ф

Непрочетено мнение от =RvE=Tito » пет мар 21, 2008 10:33 pm

Респектираща модификация... И 21-цата могат да я тунинговат с изд.88 например, едно време четох, че се гласеше подобна доработка на 21-93.
"See, to me that's a stupid instrument. It tells what your angle of attack is. If you don't know you shouldn't be flying." - Chuck Yeager, from the back seat of F-15D at age 89.
=RvE=

борден
Мнения: 1422
Регистриран: съб окт 06, 2007 10:26 pm
Местоположение: София

Re: МиГ-27 с двигател АЛ-31Ф

Непрочетено мнение от борден » пет мар 21, 2008 10:38 pm

Там двигателя ще е по-скъп от тръбата. :lol:

Сашо
[Site Admin]
Мнения: 1751
Регистриран: ср окт 03, 2007 12:42 pm
Местоположение: София

Re: МиГ-27 с двигател АЛ-31Ф

Непрочетено мнение от Сашо » съб мар 22, 2008 3:11 pm

За това се говори поне от 4 години. Интересно какво е практическто му пирложение. В Индия въпрви програма по модернизация на авиониката на МиГ-27, вероятно им предлагат и новия двигател, но няма, поне засега, индикации, че ще успеят.
Иначе е интересно как се променят летателните характеристики при слагането на АЛ-31. (далечина и продължителност на полета най-вече).

борден
Мнения: 1422
Регистриран: съб окт 06, 2007 10:26 pm
Местоположение: София

Re: МиГ-27 с двигател АЛ-31Ф

Непрочетено мнение от борден » нед мар 23, 2008 12:27 am

В брой 1-2/2008 на "Взлет" пише, че първият полет на самолета се е състоял на 15 януари 2008 г. от летище Жуковский. На снимките е показан самолет с борден номер 14 и стандартен трицветен (доволно овехтял) камуфлаж. По всяка вероятност на снимките по-горе е същият самолет, просто пребоядисан в Луховици (то и няма смисъл от изпитания на силовата установка на повече от един самолет). Освен това пише, че до момента са произведени три двигателя от тази модификация (АЛ-31Ф, серия 30С) - два за стендови изпитания и един за летателни (който е и монтиран на самолета). Двигателят е с долно разположение на кутията на агрегатите, на безфорсажни режими е по-икономичен е с 16-20% от щатния Р29Б-300, и има с един тон по-голяма тяга на режим "ПФ".
По разчети новият двигател трябва да осигури:
- увеличаване на скороподемността с 4-14%;
- увеличаване на максимално възможното претоварване при установен вираж с 2-6%;
- намаляване на времето за разгон (от какви скорости?) с 6-8%;
- намаляване на дистанцията за излитане с 13-15%;
- увеличаване на далечината на полета при земята със 7-8%;
- увеличаване на далечината на полета на височина 11 000 метра с 16%.

Последните две естествено са най-важни, но специално в случая с Индия и подобряването на характеристиките при излитане (и то значително) би било от значение (имат много горещи и високи летища). Нищо не пише за ресурса на двигателя, но е нормално да очакваме, че е значително по-висок от този на Р29Б-300.

В тази връзка - знаем ли дали индийците сами си ремонтират двигателите?

борден
Мнения: 1422
Регистриран: съб окт 06, 2007 10:26 pm
Местоположение: София

Re: МиГ-27 с двигател АЛ-31Ф

Непрочетено мнение от борден » пон май 05, 2008 6:00 pm


борден
Мнения: 1422
Регистриран: съб окт 06, 2007 10:26 pm
Местоположение: София

Re: МиГ-27 с двигател АЛ-31Ф

Непрочетено мнение от борден » пон мар 30, 2009 10:20 pm

Този МиГ-27Д не е с двигател АЛ-31Ф - със стандартния си Р29Б-300. Но за сметка на това е сниман преди по-малко от месец в братския Казахстан.

http://spotters.net.ua/file/?id=14246

Moss
Мнения: 1328
Регистриран: пон окт 08, 2007 5:24 pm

Re: МиГ-27 с двигател АЛ-31Ф

Непрочетено мнение от Moss » пон мар 30, 2009 11:11 pm

і ще: проходив над Львовом на швидкості 0,98 МАХа.
Где и когда
Kazakhstan - Air Force
Mikoyan MiG-27D
Sknilow Airport - Lviv - (UKLL / LWO)
Ukraine, Март 3, 2009
Имам некои съображения, че тоя литак е сниман над братска Украйна!

Потребителски аватар
HORNISE
Мнения: 977
Регистриран: чет окт 04, 2007 10:14 am
Местоположение: София
Контакти:

Re: МиГ-27 с двигател АЛ-31Ф

Непрочетено мнение от HORNISE » вт мар 31, 2009 1:29 pm

Няма такива цветове, егати и снимката...
I take pictures, Photographic pictures...

Изображение

борден
Мнения: 1422
Регистриран: съб окт 06, 2007 10:26 pm
Местоположение: София

Re: МиГ-27

Непрочетено мнение от борден » съб авг 22, 2009 2:40 pm

А ето и снимка от това лято на един МиГ-23УБ, използван за подготовка на летците на казахските МиГ-27.

Изображение

Потребителски аватар
Airbuster
Мнения: 882
Регистриран: чет окт 18, 2007 8:14 am
Местоположение: Back in BG
Контакти:

Re: МиГ-23 по света

Непрочетено мнение от Airbuster » нед сеп 20, 2009 3:05 pm

Кабината на Индийски Миг-27 след модернизация:

Изображение

Потребителски аватар
Fighterland
Мнения: 670
Регистриран: вт ное 27, 2007 6:34 pm

Re: МиГ-27

Непрочетено мнение от Fighterland » съб сеп 26, 2009 2:45 pm

Не наблюдавам авиохоризонтът - след като са останали конвеционални прибори, защо ли от екрана ще се "губи" място за това...
На десет мили от Монтана
в посока Дунавският бряг...

Chavdar
Мнения: 355
Регистриран: чет окт 04, 2007 3:03 pm
Контакти:

Re: МиГ-27

Непрочетено мнение от Chavdar » съб сеп 26, 2009 11:09 pm

Май го има и конвенционален, но в умален вариант. Отляво до указателя на оборотите и над комбинираният за вертикална скорост, ъгъл на завоя и плъзгане

Потребителски аватар
tu-134
Мнения: 954
Регистриран: чет юли 17, 2008 7:28 am

Re: МиГ-27

Непрочетено мнение от tu-134 » съб фев 20, 2010 9:04 pm

Един любопитен въпрос от мен. Винаги съм се чудил защо Миг-27 стои по хоризонтално от Миг-23БН който винаги е "увиснал" назад. Не съм чел на Ми-27 да му е по къса носовата стойка. Някой може ли да обясни?

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: МиГ-27

Непрочетено мнение от Грозев » съб фев 20, 2010 9:27 pm

tu-134 написа:Един любопитен въпрос от мен. Винаги съм се чудил защо Миг-27 стои по хоризонтално от Миг-23БН който винаги е "увиснал" назад. Не съм чел на Ми-27 да му е по къса носовата стойка. Някой може ли да обясни?
Това, че БН-а е стоял с навирен нос е влошавало излетните характеристики (за това, че крилото е имало ъгъл на атака над 0 на земята), но при него нещата са се траяли.
Когато тръгват да правят МиГ-23БМ, се оказва че излетната му маса е с половин тон по-голяма, което значи още повече писта. Решението е било крайно елегантно - скъсяване на носовата стойка с 175 мм и самолета вече е бил почти успореден с ПИК.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
tu-134
Мнения: 954
Регистриран: чет юли 17, 2008 7:28 am

Re: МиГ-27

Непрочетено мнение от tu-134 » съб фев 20, 2010 10:00 pm

Грозев написа: (за това, че крилото е имало ъгъл на атака над 0 на земята),
Как така? С нарастването на ъгъла на атака нараства и подемната сила..

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: МиГ-27

Непрочетено мнение от Грозев » съб фев 20, 2010 10:04 pm

Уф, да бе, разбира се си прав!
Проблема е бил в повишеното челно съпротивление. Ето какво пишат руснаците за случая:
Первые два опытных самолета “32-25” строились на базе МиГ-23Б с двигателями АЛ-21Ф-3. Машины подвергались значительным переделкам, наиболее заметными из которых стало изменение конструкции воздухозаборников и шасси. Возросшая масса МиГов-бомбардировщиков сказывалась на взлетных качествах самолета. Одной из причин продолжительного разбега было избыточное лобовое сопротивление самолета, находившегося на земле под значительным стояночным углом. Преодолеть его решили наиболее простым способом, без вмешательства в конструкцию планера: чтобы уменьшить коэффициент лобового сопротивления, самолет получил стояночное положение, близкое к горизонтальному. Для этого основные стойки шасси наклонили, развернув в вертикальной плоскости и опустив колеса на 175 мм. Сопротивление на взлете уменьшилось, самолет стал энергичнее разгоняться и быстрее отрываться от земли. Одновременно увеличение “клиренса” между хвостовой частью и бетонной положительно сказалось на аварийности: МиГ-23БН с их низкой посадкой, (как говорили, “волочащие хвост по земле”), часто страдали поломками гребня, стоило немного превысить угол атаки при посадке. В случае, если самолет сносил весь гребень, повреждалось сопло и хвостовая часть.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
tu-134
Мнения: 954
Регистриран: чет юли 17, 2008 7:28 am

Re: МиГ-27

Непрочетено мнение от tu-134 » съб фев 20, 2010 10:34 pm

За съпротивлението съм съгласен :D обаче това за скъсяване с 175мм не го знаех. Мерси :wink:

Потребителски аватар
Марко Марков
Мнения: 2191
Регистриран: съб мар 29, 2008 11:27 am
Контакти:

Re: МиГ-27

Непрочетено мнение от Марко Марков » съб окт 30, 2010 3:57 pm

Идеята да се използва нов двигател за "МиГ-23/27" не е нова/вижте горните постове/,
"МиГ-27М"
но сега предложението е за новият двигател, който е значително по-добър от "АЛ-31Ф" серия 30С.
По-рано "Салют" изработиха два двигателя за "МиГ-27М" и ги предадоха на РСК "МиГ". Тогава предложението беше за индийските самолети и не беше толкова революционно. Разликата между "Р29Б-300" и "АЛ-31Ф" серия 30С не беше толкова значителна. Опитният прототип бе изпитан през 2006 година и бяха произведени два двигателя. Единият от които беше монтиран на самолет и изпитан през 2008 година.
http://pilot.strizhi.info/2008/03/21/5256
Сега амбициите им са значително по-големи.

Да дам и някой разяснения по означениета, които току-що научих.
Двигателят "АЛ-31Ф" серия 30С е вариант на двигателя "АЛ-31Ф серия 3 с долно разположение на кутията с агрегатите, а именно това "С". Има тяга от 12800 килограма и същият, като за "Су-33".

Сравняване на характеристики
Двигател.................................."Р29Б-300"..........."АЛ-31Ф-30С".........АЛ31Ф-42П..........АЛ31Ф-СМП
Дължина,mm...............................4991,5................4990,0................4990,0..................4990,0
Максимален диаметър,mm ..............986,0.................1140,0.................1140,0.................1140,0
Тегло, kg....................................1782,0................1547,0.................1157,0.................1137,0
Тяга на пълен форсаж,кгс..............11500,0...............12800..................13800.................14500,0
Тяга..........................................8000,0................7800...................8250....................9000,0
Разход на въздух,кг/с....................105,0.................112,0....................118,0..................124,0
Минимален разход на гориво кг/кгс.ч.0,78...................0,77......................0,77....................0,78
Управляем вектор на тягата...............не....................не.......................да........................да

Ако сравните, първата и последната колона ще разберете и моето възхищение, което изказах в темата за "Су-35".

Потребителски аватар
Fighterland
Мнения: 670
Регистриран: вт ное 27, 2007 6:34 pm

Re: МиГ-23Б и МиГ-27

Непрочетено мнение от Fighterland » съб мар 24, 2012 7:46 pm

Една стара снимка на тоз голям Самолет, не знаех, че точно там може да се разположат реално таквиз топузи:
Изображение
На десет мили от Монтана
в посока Дунавският бряг...

Отговори