Новини - Военна Авиация

Всичко за военната военната авиация по света
Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Новини - Военна Авиация

Непрочетено мнение от Грозев » нед авг 30, 2009 2:16 pm

Принципно има огромно информационно затъмнение за това какво правят саудитците с толкова авиация. Преди няколко години бях чел една статия от AFM (май), от която излизаше, че повечето им самолети седят "на трупчета" защото няма персонал за тях.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Байко
Мнения: 395
Регистриран: вт окт 09, 2007 7:40 pm

Re: Новини - Военна Авиация

Непрочетено мнение от Байко » нед авг 30, 2009 6:37 pm

Абе като знам колко военни летци бълват всяка година, малко ми е съмнителна тая работа.
... И днес, когато бурята бушува
над дългата и пуста полоса,
тя пее песента на Вевесаря
със вятъра отишъл на война.
Изображение

Iskander_ss
Мнения: 528
Регистриран: вт мар 31, 2009 1:00 pm
Местоположение: Все още на Земята

Re: Новини - Военна Авиация

Непрочетено мнение от Iskander_ss » нед авг 30, 2009 7:14 pm

Саудитите купуват всякаква военна техника, стига да им хареса. На мен лично ми е интересно колко C-400 :!: ще купят. Лично последното ме съмнява, защото това е най-модерния руски ракетен комплекс. Според руснаците дори може да засича стелт самолети. Саудитите имат доста силни връзки със САЩ и спокойно могат да им го "покажат", което не е хубаво за Русия.
229 Член на форума

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Новини - Военна Авиация

Непрочетено мнение от Грозев » пон авг 31, 2009 7:08 pm

Байко написа:Абе като знам колко военни летци бълват всяка година, малко ми е съмнителна тая работа.
Mоже би, но тези имат население, малко по-голямо от това на Румъния и военна авиация по-голяма от тази на Германия. Масово се ползват услугите на чужди инструктори, техническата поддръжка, логистика и тн е почти изцяло в ръцете на контрактори. Чел съм и, че значителна част от военните покупки са лишени от какъвто и да е здрав разум и логика, а просто се определят от това кой ще подкупи както трябва съответния принц.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Байко
Мнения: 395
Регистриран: вт окт 09, 2007 7:40 pm

Re: Новини - Военна Авиация

Непрочетено мнение от Байко » пон авг 31, 2009 8:22 pm

Така е, само че не е въпрос на подкупване. Ако ще целият "Боинг" или "Локхийд Мартин" да продадеш, пак трудно ще си докараш достатъчно финикийски знаци, за да подкупиш някой от принцовете им. Просто, както по-горе споменах, за тях силната авиация е въпрос на престиж, чест и позиции в региона. Оттам нататък те просто имат и парите, за да си я осигурят. Иначе използването на чужди инструктори си е традиция за много държави в арабския свят, начело с ОАЕ и Саудитска Арабия. Информацията ти за обслужващия персонал, обаче, е доста неточна. Имат си техни техници и инженери за всички видове техника, като целият този личен състав (обикновено доста големи групи) преминава обучение в страните производителки.
... И днес, когато бурята бушува
над дългата и пуста полоса,
тя пее песента на Вевесаря
със вятъра отишъл на война.
Изображение

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Новини - Военна Авиация

Непрочетено мнение от Грозев » пон авг 31, 2009 8:40 pm

Байко, това, което не се купува с пари, се купува с много пари.
Съответно, няма невъзможен за подкупване саудитски принц. Преди две години беше гръмна брутален скандал за това, че BAE Systems бяха бутнали 1 млрд. паунда на съответния принц за да подсигури сделката за 72 Eurofighter.
:arrow: http://www.guardian.co.uk/world/2007/jun/07/bae1

Военната авиация (и армията в частност) за арабелите е просто още една играчка, като скъпите коли, яхти, джетове и тн. Практическата полза от нея е на заден план. През 1990 г., когато иракчаните превзеха Кувейт, саудитците се разплакаха пред целия свят да дойдат и да ги спасяват. Въпреки, че имаха голяма и модерна армия (и ВВС).
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Байко
Мнения: 395
Регистриран: вт окт 09, 2007 7:40 pm

Re: Новини - Военна Авиация

Непрочетено мнение от Байко » пон авг 31, 2009 8:50 pm

Това последното само, за да си ти "отгоре" ли го сподели. Не виждам къде точно е разликата с написаното в моето мнение :lol: :lol: :lol:
... И днес, когато бурята бушува
над дългата и пуста полоса,
тя пее песента на Вевесаря
със вятъра отишъл на война.
Изображение

Сашо
[Site Admin]
Мнения: 1751
Регистриран: ср окт 03, 2007 12:42 pm
Местоположение: София

Re: Новини - Военна Авиация

Непрочетено мнение от Сашо » пон сеп 14, 2009 9:58 am

Не само ТИМ харесва втора-трета ръка ВАе 146 - на самолетите са се огледали и Кралските ВВС, които искат да купят такива самолети, за да подобрят транспортните си възможности (при забавянето на А400М). Може би ще се ползват за возене на войска от и до Афганистан.

Великобритания переоборудует гражданские самолеты BAe 146 в военно-транспортные
11 сентября, AVIA.RU - Министерство обороны Великобритании рассматривает возможность переоборудовать бывшие в употреблении гражданские самолеты BAe 146 в военно-транспортные, сообщает Lenta.ru со ссылкой на газету The Times.
Это было сделано для того, чтобы решить проблему нехватки машин этого типа, возникшую из-за задержки поставок транспортников Airbus A400M.
Подержанные гражданские лайнеры могут быть взяты в лизинг или куплены военными примерно по $2 миллиона за единицу. Низкая стоимость является еще одним дополнительным стимулом для Министерства обороны Великобритании, которое в будущем может ожидать сокращение бюджета.

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Новини - Военна Авиация

Непрочетено мнение от Грозев » вт сеп 15, 2009 8:09 pm

Гана купува C-27J Spartan. Цели четири парчета.
Само не схващам за $680 млн. четири Спартана ли ще купуват или четири C-17...

The Government of Ghana – C-27J Aircraft and Related Support
(Source: US Defense Security Cooperation Agency; dated Sept. 9, web-posted Sept. 14, 2009)


WASHINGTON --- Today the Defense Security Cooperation Agency (DSCA) notified Congress of a possible Foreign Military Sale to the Government of Ghana of four C-27J Joint Cargo aircraft, 10 AE-2100 engines, four AN/ALE-47 Countermeasures Dispensing Systems, four AN/ARC-210 Very High Frequency/Ultra High Frequency (VHF/UHF) Multimode Integrated Communication Systems without COMSEC, four AN/APX-119 Identification Friend or Foe Digital Transponders with mode 1,2,3a, 3c, commercial GPS navigation, VIP module and observation windows, spare and repair parts, support and test equipment, publications and technical documentation, personnel training and training equipment, U.S. Government and contractor engineering, technical and logistics support services, and other related elements of logistical and program support.

The estimated cost is $680 million.

This proposed sale will contribute to the foreign policy and national security of the United States by helping to improve the security of a U.S. Government partner which has been, and continues to be, an important force for political stability and democracy in Africa.

The proposed sale will allow Ghana to strengthen its homeland defense by improving its capability to deploy troops to protect its borders against turmoil spreading from neighboring countries. These aircraft will enhance Ghana’s ability to participate in peacekeeping operations by increasing its cargo, material, and troop transport, maritime patrol, tactical operations, and medical evacuation capabilities.

The proposed sale of this equipment and support will not alter the basic military balance in the region.

The prime contractor will be L-3 Communications Integrated Systems of Greenville, TX. There are no known offset agreements proposed in connection with this potential sale.

Implementation of this proposed sale will require up to 14 U.S. government and contractor representatives to participate in bi-annual Program Management Reviews (PMR) in Ghana and the U.S.

There will be no adverse impact on U.S. defense readiness as a result of this proposed sale.

This notice of a potential sale is required by law and does not mean the sale has been concluded.

-ends-
Последна промяна от Грозев на чет сеп 17, 2009 2:27 am, променено общо 1 път.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Iskander_ss
Мнения: 528
Регистриран: вт мар 31, 2009 1:00 pm
Местоположение: Все още на Земята

Re: Новини - Военна Авиация

Непрочетено мнение от Iskander_ss » вт сеп 15, 2009 9:10 pm

Сигурно е печатна грешка. "Спартаните" барабар с оказаните резервни части не струват повече от 150-160млн. A и дори да се инвестира в инфраструктора-строене на хангари и подобни цената пак не е толкова.
229 Член на форума

Потребителски аватар
Байко
Мнения: 395
Регистриран: вт окт 09, 2007 7:40 pm

Re: Новини - Военна Авиация

Непрочетено мнение от Байко » чет сеп 24, 2009 8:48 am

Питам запознатите. Полша наистина ли купува Т-6А "Texan II"? Ако информацията е тиражирана и аз просто не съм я прочел се извинявам. Просто наскоро до мен достигна информация, че в САЩ пристигат полски инструктори през март 2010, за да се приучат на Т-6 и т.н. Моля запознатите люде да се произнесат по въпроса!
... И днес, когато бурята бушува
над дългата и пуста полоса,
тя пее песента на Вевесаря
със вятъра отишъл на война.
Изображение

борден
Мнения: 1422
Регистриран: съб окт 06, 2007 10:26 pm
Местоположение: София

Re: Новини - Военна Авиация

Непрочетено мнение от борден » чет сеп 24, 2009 8:04 pm

Не съм чел, но малко ме съмнява - те сами си правят учебно-тренировъчните самолети, като дори имат в същия клас един...

Сашо
[Site Admin]
Мнения: 1751
Регистриран: ср окт 03, 2007 12:42 pm
Местоположение: София

Re: Новини - Военна Авиация

Непрочетено мнение от Сашо » чет сеп 24, 2009 8:06 pm

Поляците са под силно американско облъчване (като нов и крупен клиент на F-16 и C-130) и затова обменят много опит - нищо чудно да започнат да пращат групи и за първоначална летателна подготовка в САЩ или пък само инструктори, на обменни начала, като част от "братството по оръжие".

Иначе си правят PZL-130 "Орлик" - турбовитлов самолет, приблизително от класа на Т-6, произвеждан през 90-те години, който сега се ползва за първоначална подготовка. Болката на поляците е програмата за реактивен УТС от ново поколение, който да обучава пилотите за F-16, която се влачи от доста години и все още е до никъде.

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Новини - Военна Авиация

Непрочетено мнение от Грозев » пет сеп 25, 2009 1:22 am

Другото е да са скрапирали конкурса за реактивен УТС за напреднало обучение (за който и без това нямаха пари) и тихомълком да вземат Т-6, но не ми се вярва.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Airbuster
Мнения: 882
Регистриран: чет окт 18, 2007 8:14 am
Местоположение: Back in BG
Контакти:

Re: Новини - Военна Авиация

Непрочетено мнение от Airbuster » съб сеп 26, 2009 1:42 pm

Не бяха ли поляците избрали вече реактивен УТС в лицето на корейския Т-50?

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Новини - Военна Авиация

Непрочетено мнение от Грозев » нед сеп 27, 2009 6:52 pm

Airbuster написа:Не бяха ли поляците избрали вече реактивен УТС в лицето на корейския Т-50?
Корейците (със специалното участие на Lockheed) доста налагаха Т-50, но това си остана просто един от няколкото потенциални варианти (BAE Hawk и Aermacchi M-346).
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Airbuster
Мнения: 882
Регистриран: чет окт 18, 2007 8:14 am
Местоположение: Back in BG
Контакти:

Re: Новини - Военна Авиация

Непрочетено мнение от Airbuster » нед сеп 27, 2009 9:00 pm

Като стана въпрос за УТС ето една интересна новина:
Alenia Aeronautica смята да предложи М-346 за американския конкурс T-X, за замяна на учебния Т-38 Talon.

Alenia Proposing M-346 for U.S. Trainer.

Sep 24, 2009
By Amy Butler
Rome and Venegono Superiore, Italy

Alenia Aeronautica expects to offer the M-346, its newest twin-engine trainer now in flight testing, for use by the U.S. Air Force as a platform for a T-38 replacement and, potentially, for the light attack aircraft role.

Alenia North America is likely to propose the M-346 for the forthcoming USAF T-X competition as a prime contractor, says Alenia CEO Giuseppe Giordo. “For the time being, the assumption is we are prime,” Giordo says.

Giordo says the company is looking for opportunities to introduce more U.S. suppliers into the M-346 supplier base. Already, the aircraft has 52% U.S. content, and it includes a Honeywell F 125-GA 200 engine. Alenia officials say they want to increase the U.S. content to at least 60%.

As the ambitions of Alenia, and parent company Finmeccanica, are focused on the M-346 bid for the training program, the company’s earlier push into the U.S. market with the C-27J tactical airlifter is seemingly stalled. The groundbreaking to begin construction on a U.S. final assembly facility at Cecil Field near Jacksonville, Fla., are on hold because of Defense Secretary Robert Gates’ decision to trim the buy from 78 to 38.

Thirteen C-27Js are on order. Prior to the C-27J cut, the 14th U.S. delivery was to roll of the assembly line in Jacksonville. Now, however, all 38 C-27Js for the Pentagon will be finally assembled in the company’s Caselle facility near Turin, Italy. The production rate there is now 12 aircraft per year, and the rate would have to increase to justify establishing a manufacturing presence stateside.

The Jacksonville facility is now a candidate for work on the M-346 if Alenia wins the contract. Giordo says he prefers to have a stand-alone final assembly plant stateside, but would also consider placing some C-27J work (if more orders come in, possibly including foreign sales) and M-346 work together as a “mixed use” concept in Jacksonville.

Also, as a backup plan, Giordo is considering investing in an expansion of DRS’ Elizabeth City, N.C., facility. Alenia officials say their purchase last year of DRS, a U.S. electronics firm, expanded its industrial presence in the United States, and the number of employees based there. And, it would be willing to establish a U.S. facility for assembly of M-346s or to expand and existing facility, likely at one of DRS’ current plants, to house work for the program.

Currently, the U.S. Air Force has issued separate requests for information (RFI) for T-38 replacement and the light-attack aircraft. Alenia officials here tell Aviation Week they could offer a combined option for the service.

Alenia is now finalizing the terms of a contract with the United Arab Emirates for 48 of the M-346 trainers and 28 light-attack kits, which include sensors and integration with various armaments. The aircraft already includes nine hard points, three of which (under the fuselage and on the interior position of each wing) can also carry external fuel tanks. Maximum external load is 6,615 pounds. The wingtip positions, which will hang below the wing rather than protrude from the side, can carry air-to-air weapons such as the Raytheon AIM 9X.

The officials here declined to outline which weapons would be included in the integration for the UAE, but integration testing begins next year with the aircraft and its armaments. Contract negotiations should be complete by yearend, the officials say. UAE deliveries should begin by 2012 or 2013.

Alenia officials interviewed here declined to be named because of a Finmeccanica policy that allows only company chief executives to be cited by name in the news media.

The concept of a light-attack kit could be a dual-use option for the U.S. Air Force, company officials say, that would allow the service to surge trainers in a forward deployment during wartime for close air support roles and then de-arm the aircraft for training at home.

Responses to the Air Force’s RFI for T-X, a high-performance T-38 replacement, are expected by the end of this week. Alenia submitted its response of the M-346 on Sept. 23.

Likely competitors include the Lockheed Martin/Korean Aerospace Industries T-50 and, possibly, an upgraded version of the BAE Hawk.

The U.S. Air Force is hoping to begin accepting delivery of its light-attack aircraft as soon as 2012.

Italy is the first customer to buy the M-346 trainer, negotiations on the first order should be finished within weeks, company officials say. U.S. Air Force officials have been wrangling with when to begin that competition, due to funding. It could be as soon as 2012-2014. However, Alenia officials say the influx of F-35s in the next several years could drive the service to need trainers sooner rather than later as a gap-filler. Currently, some F-16s are being used to train pilots for USAF missions.


Изображение

Доста ще е забавно ако САЩ и Русия ползват подобни УТС. Въпреки, че според мен М-346 няма големи шансове срещу Т-50, защото вторият е съвместна разработка на американска компания и е свръхзвуков, какъвто е и Т-38.

Iskander_ss
Мнения: 528
Регистриран: вт мар 31, 2009 1:00 pm
Местоположение: Все още на Земята

Re: Новини - Военна Авиация

Непрочетено мнение от Iskander_ss » нед сеп 27, 2009 10:43 pm

По-голямва гавра ще е ако руснаците си пуснат техния Як-130
229 Член на форума

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Новини - Военна Авиация

Непрочетено мнение от Грозев » пон сеп 28, 2009 6:39 pm

T-X ще е интересен конкурс, но ми се струва, че американците ще направят същото спорно решение, като бай руснак. А именно ще заменят лекия, евтин и прост реактивен УТС с някакво чудовище. В руският случай L-39 (при това най-леката версия C) бе заменен с Як-130, който май е перфектен във всичко друго с изключение на това да бъде УТС.
При американците това може да стане още по-фрапиращо ако наистина изберат T-50, който има максимална излетна маса от близо 14 тона... Нещо, като ранните блокове на F-16.
Колкото до руско-италианското изделие и защо не е свръх звуков. Като гледам китайският вариант (L-15), който е свръхзвуков, май е въпрос на пари и добро желание M-346 да лети по-бързо от звука.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Байко
Мнения: 395
Регистриран: вт окт 09, 2007 7:40 pm

Re: Новини - Военна Авиация

Непрочетено мнение от Байко » пон сеп 28, 2009 9:18 pm

Нищо не е по-страшно от Т-38, пич! По-кофти самолет за обучение на летателен състав няма. Адски строг, не прощава никакви грешки, почти всяко кацане е предпоставка... отделно много несигурна седалка плюс неизброими откази в последните години. Поне седалката я сменят поетапно на всички машини в момента с доста по-сигурен вариант.
... И днес, когато бурята бушува
над дългата и пуста полоса,
тя пее песента на Вевесаря
със вятъра отишъл на война.
Изображение

Отговори