Eurofighter Typhoon

Всичко за военната военната авиация по света
Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Eurofighter Typhoon

Непрочетено мнение от Грозев » вт фев 23, 2010 10:07 pm

Кало написа:Да. И без Ф-22, и без Рафал, и без Су-35, и без Ф-15 Silent Eagle, и без Ф-16И (и изобщо - блок 60), и J-10
F-22 си е точно отрочен на Студената война. Самолета не е мръднал много отвъд ATF концепцията.
Rafale е връстник на Еврото.
Су-35, F-15SE и F-16I/E/F са си по-нататъчни развития на конструкция от войната.
Хайде за J-10 ме хвана, но той си е един F-16 block 30/40 но с 15 години закъснение.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Байко
Мнения: 395
Регистриран: вт окт 09, 2007 7:40 pm

Re: Eurofighter Typhoon

Непрочетено мнение от Байко » вт фев 23, 2010 10:18 pm

Напротив, Краси, точно по характеристики за МВБ, Рафал превъзхожда ЕФ! Това се доказва и от учебните боеве и от разработваните модели на полета.
... И днес, когато бурята бушува
над дългата и пуста полоса,
тя пее песента на Вевесаря
със вятъра отишъл на война.
Изображение

Iskander_ss
Мнения: 528
Регистриран: вт мар 31, 2009 1:00 pm
Местоположение: Все още на Земята

Re: Eurofighter Typhoon

Непрочетено мнение от Iskander_ss » вт фев 23, 2010 10:38 pm

Преди малко сравних официалните характериситика на Рафал-а и Тайфуна и реално почти по всико двата самолета са идентични или с леко предимство за рафала. Единствено тавана на полета на рафала е доста нисък-под 17км., но реално едва ли е търсено нещо повече. И двата самолета са с пасивни радари, които ще бъдат заменени с AESA чак към 2012. Новите ракети за Тайфуна все още са 2-3 години от влизане в експлатация. Като излкючим, че Тайфуна е ужасно грозен самолет всикио при една битка межди самолетите би зависело до глояма степен от личните качества на пилотите.....
229 Член на форума

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Eurofighter Typhoon

Непрочетено мнение от Грозев » вт фев 23, 2010 10:44 pm

Учебните боеве са си учебни боеве. Ето френските медии се хвалят, че самолета бил наравно с F-22. Така ли е, не е ли така, при какви условия е постигнато и това показателно ли е, е отделен въпрос.
Rafale има по-малко тяга, по-голямо относително натоварване на крилото и няма supercruise. Оръжието Magic II vs. IRIS-T/ASRAAM - нещата са ясни. :wink:
Принципно съм забелязал, че англичаните (които са автори на 80% от свестните авиационни списания се правят от тях) много обичат да го хвалят самолета. Толкова обичат да хвалят Rafale, колкото обичат да плюят Eurofighter.
Ако мога да си обобщя мнението - Rafale е по-истинския многоцелев самолет, Eurofighter е по-истинския изтребител. Разликите обаче са минимални.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Iskander_ss
Мнения: 528
Регистриран: вт мар 31, 2009 1:00 pm
Местоположение: Все още на Земята

Re: Eurofighter Typhoon

Непрочетено мнение от Iskander_ss » вт фев 23, 2010 10:51 pm

В момента се работи по засилването на мощщ на двигателите на Рафал-а. Итам характериситките ще се почти идентични. Ще е интерсно какво ще бъде положенито когато двате машини се сдобият с AESA радари.
229 Член на форума

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Eurofighter Typhoon

Непрочетено мнение от Грозев » вт фев 23, 2010 11:05 pm

Iskander_ss написа:В момента се работи по засилването на мощта на двигателите на Рафал-а. И там характериситките ще се почти идентични.
М88-3 (май така му беше индекса) е едно от многото неща, дето самолета ще ги има някога, евентуално ако някой клиент ги поиска/плати.
От друга страна Eurofighter има supercruise днес!
Iskander_ss написа:Ще е интересно какво ще бъде положението когато двете машини се сдобият с AESA радари.
Не "когато", а "ако".
И при двата самолета много зависи от конкретното финансиране и желание на клиентите.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Iskander_ss
Мнения: 528
Регистриран: вт мар 31, 2009 1:00 pm
Местоположение: Все още на Земята

Re: Eurofighter Typhoon

Непрочетено мнение от Iskander_ss » вт фев 23, 2010 11:13 pm

Това е така, но при радари останах с впечатлението, че и при двата самолета е желана добавка.
229 Член на форума

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Eurofighter Typhoon

Непрочетено мнение от Грозев » вт фев 23, 2010 11:20 pm

Iskander_ss написа:Това е така, но при радари останах с впечатлението, че и при двата самолета е желана добавка.
CAESAR се разработва бавно и славно, но най-вероятно няма да е готов за първите самолети от Tranche 3.
Разработката на модернизацията на RBE2, която да го превърне в AESA ще бъде готова някога си и евентуално ще се слага на серийни самолети (в някакво количество), ако се намерят пари.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Iskander_ss
Мнения: 528
Регистриран: вт мар 31, 2009 1:00 pm
Местоположение: Все още на Земята

Re: Eurofighter Typhoon

Непрочетено мнение от Iskander_ss » вт фев 23, 2010 11:30 pm

И давата радара трябва да са готови до 2012 (официално), но знае ли човек. Както и да го погледнем "големите"(САЩ, Русия) все ще са със самолети (от един много билзък период в бъдеще) с AESA радари и някак си за Великобритания и компания от една страна и Франция от друга да са със самолети без такива сиситеми ще е минус. Голям или малък само те си знаят.
229 Член на форума

toskataa
Мнения: 11
Регистриран: чет фев 11, 2010 2:42 pm

Re: Eurofighter Typhoon

Непрочетено мнение от toskataa » ср фев 24, 2010 12:18 am

смятай.....аз до сега си мислех че Рафала един камак в небето който няма шанс vs Еврото :shock: ....Даже и никакво сравнение не съм прави м/у тях щoт съм си почитател на Руската авиация :) .По скоро съм вярвал на това което се е говорило и пишело за файтъра но пък и англичаните по хубаво нещо от торнадото и хариер не са карали и сигурно не могат да му се нарадват още на евробоеца. :mrgreen:

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Eurofighter Typhoon

Непрочетено мнение от Грозев » ср фев 24, 2010 5:46 pm

Ако питаш създателите на Eurofighter ще кажат, че около масовия AESA радар все още има големи ядове и не е оправдан като цена-качество. От своя страна CAPTOR-а си е своеобразен връх в развитието на импулсно доплеровите радари и е едно от нещата които правят Eurofighter толкова добър изтребител.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Гинев
Мнения: 481
Регистриран: вт дек 30, 2008 2:31 pm

Re: Eurofighter Typhoon

Непрочетено мнение от Гинев » вт мар 02, 2010 4:36 pm

А френчитата се хвалят, че в края на 2009 г. е имало шест близки боя 1:1 Rafale vs. F-22. Резултата е бил една победа за Раптора и пет равни.
Въпросът е, може ли от тези резултати да направим логическото заключение, че Eurofighter ще счупи от бой F-22? :lol:
Ей, този F-22 бил много мразен!Не знам защо?! Rafale бил победител, добре!То и Пилатус-а ще е победител стига Raptor-a да не реши да си играе с него. :lol:
:arrow: http://www.youtube.com/watch?v=UXmDj3mFrXQ (пример)
Това не означава,че отричам Rafale за способен самолет и победител , при определени условия. Всички знаем,че е имало прехвати на Раптор-а от F-18G.
http://www.flightglobal.com/blogs/the-d ... 45x333.jpg
Английски Тайфуни са били попиляни от 4 Рафала миналото лято. Според AF Monthly и още няколко авторитетни издания разултатът от 4 близки маневрени боя е 4:0 в полза на французите, а в средния диапазон - 3:1!
И тук ми идва на езика само едно - високата маневреност и тяговъоръженост. Нека си припомним един от главните моменти за МВБ!Как беше? Цитирам: Едно превишение в ъглова скорост , равно на 3 градуса/секунда , дава възможност...( довършете).

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Eurofighter Typhoon

Непрочетено мнение от Грозев » вт мар 02, 2010 11:09 pm

Там е работата, че ако погледнем характеристиките на Eurofighter и Rafale ще видим, че Еврото има по-малко относително натоварване на крилото, по-голяма скороподемност, повече тяга, по-съвършени ракети "въздух-въздух" и supercruise.
Eurofighter има една глезотия наречена VTAS (voice throttle and stick), която при Rafale ще я име някога си. Според запознати възможността за подаване на гласови команди е една от най-големите сили на Еврото. Пак според разни експерти по-големямото предно хоризонтално оперение на Еврото (и разположено значително по-напред) го прави по-статично неустойчив.

Между другото сега попаднах на новинка в немското списание Flugrevue в която се казва, че през 2008 г. немски Eurofighter водили учебни въздушно боеве с френски Rafale. Резултата е бил "extremely gratifying" и се поставя ударението върху страхотните двигатели на Еврото..
Anyone who fights for the future, lives in it today

Гинев
Мнения: 481
Регистриран: вт дек 30, 2008 2:31 pm

Re: Eurofighter Typhoon

Непрочетено мнение от Гинев » вт мар 02, 2010 11:51 pm

Грозев написа:по-малко относително натоварване на крилото, по-голяма скороподемност, повече тяга, по-съвършени ракети "въздух-въздух" и supercruise...
Eurofighter има една глезотия наречена VTAS (voice throttle and stick), която при Rafale ще я име някога си. Според запознати възможността за подаване на гласови команди е една от най-големите сили на Еврото.
Да, предимства доста.
Ето още няколко допълнения от капитан Славов : „Много компютърен самолет – щом доближиш критичен режим, например спад в скоростта, бордовите системи отчитат това, отчитат тангажа и първо те предупреждава, а при достигане на заложения предел бордовият компютър поема управлението и сам подава обороти. На практика пилотът, каквото и да прави, няма контрол върху самолета, докато той не бъде изведен в нормален режим и компютърът не реши, че може да върне управлението на пилота. ”
Още информация.

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Eurofighter Typhoon

Непрочетено мнение от Грозев » пон юни 21, 2010 6:45 pm

Австрийските Eurofighter налетяха 2000 часа
Написано от Списание АЕРО
Понеделник, 21 Юни 2010 18:18


За близо три години експлоатация австрийските изтребители Eurofighter (Еврофайтър) са натрупали общ нальот от 2000 часа (или средно по 45 часа на машина за година). Първите от общо 15 поръчани Eurofighter бяха доставени на Австрия на 12 юли 2007 г.

Изображение

Според официалното съобщение на австрийските ВВС пълното усвояване на Eurofighter все още продължава. Австрийските машини са от Транш 1 и са в чиста изтребителна конфигурация и нямат възможност за удари по земни цели.
Австрийските изтребители носят постоянно бойно дежурство и според ВВС на Австрия всяка година изпълняват по около 70 реални вдигания за визуално идентифициране на самолети. Австрийските Eurofighter също участваха в охраната на Европейското първенство по футбол през 2008 г.


http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... chasa.html
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Eurofighter Typhoon

Непрочетено мнение от Грозев » пет юли 09, 2010 1:56 am

Някои снимки от посещението ми в италианската база Дечимоману, където Jagdgeschwader 73 от Luftwaffe извършваше тренировки.
:arrow: Luftwaffe в Сардиния
Утре/дес ще понапиша някои впечатления.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Eurofighter Typhoon

Непрочетено мнение от Грозев » нед юли 11, 2010 8:59 pm

:arrow: Luftwaffe над Средиземно море
Набързо нахвърлях една статийка за видяното в Сардиния.
Доста по-подробен материал, както и допълнителен материал за напредъка на програмата Eurofighter ще има в следващия брой на АЕРО.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Eurofighter Typhoon

Непрочетено мнение от Грозев » ср юли 21, 2010 9:44 pm

Eurofighter ще получи радар с фазирана решетка
Написано от Списание АЕРО
Сряда, 21 Юли 2010 19:25


Страните клиентки на Евроизтребителя са оторизирали консорциума Eurofighter да започне разработката на радар с фазирана решетка (AESA). Работата по новия вариант на Euroradar CAPTOR вече е започнала и тя вероятно ще се интегрира в последния Транш 3.
Новият радар означен като E-CAPTOR ще бъде готов около 2015 г. и освен на новопроизведените самолети ще може да се поставя и на по-старите варианти като опция за модернизация.
В същото време, обаче италианския министър на отбраната Игнацио Ла Руса обяви, че страната му планира да се откаже от последните 25 самолета в рамките на Транш 3Б. По този начин щели да се спестят около $2 млрд. евро, а Италия ще остане с едва 96 изтребителя Eurofighter. В същото време Ла Руса обяви, че за сега не се планира намаляване на планираните 131 самолета F-35 JSF.
Наскоро Германия също обяви колебанията си около втората част на последния транш от доставките на Eurofighter. Великобритания обаче е твърдо зад Транш 3Б. Консорциумът Eurofighter се надява около 2011 г. да бъде подписан договора, който да оторизира производството на последните 124 изтребители Eurofighter.


http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... hetka.html
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Fighterland
Мнения: 661
Регистриран: вт ное 27, 2007 6:34 pm

Re: Eurofighter Typhoon

Непрочетено мнение от Fighterland » нед сеп 19, 2010 12:45 pm

Вследствие на катастрофата на спарката в Испания, при която загина саудитски пилот, се получават интеренси неща. Германия спря полетите на Ойротата поради проблеми с катапултните седалки, 55 аероплана са на земята, а задачите се поемат отново от ветерана Ф-4:
http://www.defensenews.com/story.php?i= ... =EUR&s=AIR

Наблюдателни френски другари са забелязали това:
...La décision a été prise sur la base d'informations britanniques, faisant état des résultats d'une simulation informatique d'une éjection, à la suite d'un accident qui a provoqué la mort d'un des deux pilotes, un colonel saoudien, le 24 aout 2010 à Moron (Espagne). Selon cette étude, le fonctionnement du siège éjectable mettrait, "dans certaines circonstances ", en danger la vie des pilotes...
ето тука. "Решението е взето на базата на инфромация от британците, които са направили анализ на резутлати от моделирана симулация на катапултиране, вследствие на инцидентът, кой предизвика смъртта на един от двамата пилоти, саудитски полковник, на 24 август 2010 в Морон (Испания). Според това проучване, при функционирането си, катапултната седалка, при определени ситуации поставя живота на пилотите в опасност."
Има ли информация за това симулиране? Има условия, при които само Оная и Господ могат да извадят пилота, но дали тука става въпрос за такива или пък се говори за условия в рамките на реалното спасяване?

Друг интересен въпрос от тази случка - при наличие само на един-единствен изтребител в мирновременна ситуация, к'во правим при спиране на полетите на типа?
На десет мили от Монтана
в посока Дунавският бряг...

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Eurofighter Typhoon

Непрочетено мнение от Грозев » вт яну 25, 2011 6:55 pm

Серийните изтребители Eurofighter налетяха 100 000 часа
Написано от Списание АЕРО
Вторник, 25 Януари 2011 16:13


На 25 януари 2011 г. в централата на консорциума Eurofighter в Мюнхен, Германия ще се отбележи тържествено достигането на 100 000 часа нальот от серийните многоцелеви изтребители Eurofighter Typhoon, от вкарването му на въоръжение през 2003 г.

Изображение

В момента над 260 броя Eurofighter са на въоръжение във военновъздушните сили на шестте клиента на програмата. Шест ескадрили са въоръжени с типа във Великобритания, четири в Италия, три в Германия и по една в Испания, Австрия и Саудитска арабия.
За отбелязване е, че 5000 часа на типа са отбелязани през ноември 2005 г., 10 000 часа през август 2006 г., 20 000 през май 2007 г. и 50 000 часа през август 2008 г.


http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... chasa.html
Anyone who fights for the future, lives in it today

Отговори