F-22 Raptor

Всичко за военната военната авиация по света
Потребителски аватар
bomba
Мнения: 78
Регистриран: съб окт 06, 2007 11:06 pm
Местоположение: СОФИЯ

Re: F-22 Raptor

Непрочетено мнение от bomba » пон мар 01, 2010 7:54 pm

нема начин ЕОП на Eurofighter да да е по-малка от тази на МиГ-35

Iskander_ss
Мнения: 528
Регистриран: вт мар 31, 2009 1:00 pm
Местоположение: Все още на Земята

Re: F-22 Raptor

Непрочетено мнение от Iskander_ss » нед май 23, 2010 9:16 am

toskataa написа:Едно интересно сръвнение направено в един руски форум.Показано е със каква ЕОП са изтребителите в курсовата плоскост,техните радари и 1-во на каква далечина могат могат да засекат Ф-22(ЕОП 0,0023м2) и 2-то е на каква далечина ги засича Раптора.
F-35 (ЕОП 0,0064м2, APG-81) - 31 км и 57 км
F-18E (ЕОП 1м2, APG-79) - 26 км и 120 км
F-15SE (ЕОП 0,08м2?, APG-82) - 32 км и 106? км
F-16IN (ЕОП 1м2, APG-80) - 24 км и 120 км
Су-35БМ (ЕОП 2м2, "Ирбис") - 50 км и 120 км
Су-30МК2 (ЕОП 4м2, "Барс") - 23 км и 120 км
МиГ-35 (ЕОП 2м2, "Жук-МФ") - 30 км и 120 км
EF-2000 (ЕОП 0,1м2, CAPTOR) - 24 км и 112 км
Rafale модернизированный (ЕОП 0,1м2, RBE-2AA) - 24 км и 112 км
Gripen NG (ЕОП 1м2, PS-05AESA) - 22 км и 120 км
Кой има най-голям шанс vs Ф-22.
1. F-35
2. Су-35БМ
3. F-15SE
4. EF-2000
5. Rafale
6. МиГ-35
7. F-18E
8. F-16IN
9. Су-30МК2
10. Gripen NG
Нв съм съгласен, че грипена е последен, а и както и да го мерят, според мен няма как ЕОП на Тайфуна да е толкова малко в сравнение с другите самолети.
229 Член на форума

Кало
Мнения: 2255
Регистриран: пон окт 08, 2007 11:20 pm
Местоположение: София

Re: F-22 Raptor

Непрочетено мнение от Кало » нед май 23, 2010 11:31 am

Списъкът е уникално тъп. Да споменавам ли, че е нечия пълна измислица или си е ясно?

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: F-22 Raptor

Непрочетено мнение от Грозев » пон май 24, 2010 10:36 pm

Това е някаква оценка където самолетите се сближават в челни проекции, един на един, изключвайки към 1 млрд. други фактори.
Освен това всички оценки за ЕОП и възможностите на радарите са безкрайно ориентировъчни. Така, че интересно четиво, но вероятно далеч, далеч от истината.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Кало
Мнения: 2255
Регистриран: пон окт 08, 2007 11:20 pm
Местоположение: София

Re: F-22 Raptor

Непрочетено мнение от Кало » вт май 25, 2010 12:23 am

Именно, ще добавя:

ЕОП на един ЛА не е просто някакво число, а сложна диаграма, съответно за всеки вид РЛС - с множество пикове и спадове по цялата сфера (макар и често рисувана като кръг). ЕОП на посочените в списъка самолети е сред най-добре пазените тайни на бойните авиации по света, така че - достоверността на тези данни (ако приемем, че, да речем, се отнасят само за възможно най-малката ЕОП при даден ъгъл за даден честотен диапазон на радара) е, меко казано - съмнителна.
Същото важи и за данните по далечина на откриване на различните типове РЛС.

Кало
Мнения: 2255
Регистриран: пон окт 08, 2007 11:20 pm
Местоположение: София

Re: F-22 Raptor

Непрочетено мнение от Кало » вт мар 29, 2011 7:02 pm

Вероятен проблем с кислородната система на Ф-22, временно височината на редовните полети е ограничена до 25 000 фута.

http://www.defensenews.com/story.php?i= ... R&s=AMEurl

Кало
Мнения: 2255
Регистриран: пон окт 08, 2007 11:20 pm
Местоположение: София

Re: F-22 Raptor

Непрочетено мнение от Кало » пет май 06, 2011 9:53 am

Спрени са всички полети на Ф-22 заради кислородните системи. Очевидно проблемът е сериозен.

http://edition.cnn.com/2011/US/05/05/ra ... tml?hpt=T2

Потребителски аватар
reaper
Мнения: 242
Регистриран: чет окт 04, 2007 10:55 am
Местоположение: Bulgaria
Контакти:

Re: F-22 Raptor

Непрочетено мнение от reaper » пон май 09, 2011 12:26 pm

Кало написа:Спрени са всички полети на Ф-22 заради кислородните системи. Очевидно проблемът е сериозен.

http://edition.cnn.com/2011/US/05/05/ra ... tml?hpt=T2
Най-вероятно горното е свързано с причината за катастрофата от Ноември миналата година в Аляска.
if your gonna be dumb you gotta be tough

Гинев
Мнения: 481
Регистриран: вт дек 30, 2008 2:31 pm

Re: F-22 Raptor

Непрочетено мнение от Гинев » съб авг 13, 2011 5:00 pm

От една страна Рапторите са бързи и могат да се разхождат често до цистерните в тила, но от друга страна тази малка продължителност на полета си е фактор, а баките те правят по голяма цел на радарния екран.
Относно баките, при нужда се откачат и то заедно със самите пилони,което от своя страна едва ли е по-голяма цел на радарния екран.Почти сигурно е,че ( предполагаемо) имат режими на работа при който на определен етап от полета би се наложило изхвърляне на резервоарите + пилоните,което го прави stealth air superiority fighter в следващ момент.http://img257.imageshack.us/img257/5858 ... 006zy4.jpg http://img257.imageshack.us/img257/6383 ... 007nh0.jpg http://img257.imageshack.us/img257/3415 ... 008ue3.jpg Трудно би било изчисляването на рубежа за изхвърляне на "товара" си в зависимост от конкретната ситуация.Тук би било практично ( възможно и най-вероятно да е мислено и по това) хардуера и софтуера на самолета да предлагат възможност за изчисляване на най-удачния момент за вземане на решение за действие. Това би било възможно с предварителна заложена интегрирана програма ( цифрова електронно-изчислителна машина).Реално пускането трябва да се осъществява изцяло от летец-а, а останалото да са съветващи и експертни оперативни системи. 0:54min :arrow: http://www.youtube.com/watch?v=O64Kdb-m ... re=related
http://farm6.static.flickr.com/5290/524 ... 5413_o.jpg http://www.mildenhall.af.mil/shared/med ... 0M-002.jpg
http://www.mildenhall.af.mil/shared/med ... 0M-004.jpg http://www.mildenhall.af.mil/shared/med ... 0M-003.jpg
Интересно е какво е разполагаемото претоварване при полет с резервоарите и дали това е ограничено при пилотирането чрез РУС-а.Дали е приложен нещо като демфер на прекомерно усилие върху лоста от страна на летец-а за да не се преминат експлоатационните ограничения.

Потребителски аватар
Fighterland
Мнения: 676
Регистриран: вт ное 27, 2007 6:34 pm

Re: F-22 Raptor

Непрочетено мнение от Fighterland » ср сеп 21, 2011 2:13 pm

Ф-22 политат пак, обаче причините за катастрофите и хипоксията остават не много ясни. Смело решение при самолет за близо 140 милиона бройката...
http://www.defensenews.com/story.php?i= ... =AIR&s=TOP
На десет мили от Монтана
в посока Дунавският бряг...

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: F-22 Raptor

Непрочетено мнение от Грозев » вт окт 25, 2011 1:37 am

F-22 са отново спрени от полети
Написано от Списание АЕРО
Понеделник, 24 Октомври 2011 17:47


Изтребителите F-22 Raptor от състава на ВВС на САЩ отново са спрени от полети, след като в петък, 21 октомври, пилот на изтребителя отново е изпитал симптоми на кислороден глад (хипоксия). Инцидентът се е случил с F-22 от авиобаза Ленгли, Вирджиния.
Първоначално бе съобщено, че спирането от полети важи само за 1-во изтребително крило в Ленгли, но в последствие стана ясно, че забраната за полети е стигнала и до авиобаза Елмендорф в Аляска. В тези две бази се намират почти половината от наличните в момента F-22.
През почти цялата 2011 г. F-22 не летяха. През ноември 2010 г. в Аляска се разби изтребител от този тип, а разследването по-късно показа, че летецът е изпаднал в състояние на хипоксия. През май 2011 г. бяха спрени полетите на всички F-22, като забраната продължи до 19 септември. За сега все още не са ясни всички точни причини за неправилната работа на бордната кислородна система, която е предизвикала кислородния глад.


http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... oleti.html
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Airfan
Мнения: 1831
Регистриран: ср окт 03, 2007 4:26 pm
Местоположение: LBPD/PDV
Контакти:

Re: F-22 Raptor

Непрочетено мнение от Airfan » вт окт 25, 2011 1:13 pm

Кофти бъг се получава!
http://www.airforce-bg.com - първият изцяло български авиационен сайт!
http://www.gpetkov.com - авиационна фотография.
Моите снимки в airplane-pictures.net
Моите снимки в airliners.net

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: F-22 Raptor

Непрочетено мнение от Грозев » пет ное 25, 2011 3:25 am

Модернизират F-22 Raptor
Написано от Списание АЕРО
Понеделник, 21 Ноември 2011 19:45


Модернизационна програма за $7,4 млрд. долара поръча Пентагонът на Lockheet Martin. През обновяване ще премина флота от изтребители F-22 Raptor. При налични 183 самолета, това прави инвестиция от около $40 млн. на изтребител.
За сега не се съобщава какво точно ще включва модернизацията, освен формалното обяснение, че работата по самолета е свързана с отговаряне на новите изисквания, добавяне на нови способности и повишаване на бойните възможности.
Най-вероятно, обаче се касае за модернизация на машините до стандарта Increment 3.2, който се разработва вече няколко години. Според последните сведения разработката на тази модернизация се проточва, което налага да бъде разбита на три по-малки модернизации. Increment 3.2А ще включва подобряването на възможностите на Link 16, опознаването и работата на радара и останалите сензори при условия на силни смущения. Това трябва да стане факт до 2014 г. На следващите два етапа ще се добавя ново оръжие (AIM-9X и AIM-120D), a авиониката ще претърпи цялостна модернизация. Не е ясно каква част от тази модернизация реално е договорена и платена и каква част ще е факт със следващ договор.


http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... aptor.html
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: F-22 Raptor

Непрочетено мнение от Грозев » ср дек 14, 2011 10:45 pm

Произведоха последния F-22 Raptor
Написано от Списание АЕРО
Сряда, 14 Декември 2011 18:59


Последният сериен изтребител F-22A Raptor бе изкаран от халето за окончателно сглобяване на Lockheed Martin в Мариета, Джорджия. Това е 195-ия и последен изтребител от този тип.
Самолетът носи борден номер 10-4195 и е предназначен за 525-та ескадрила базирана е Елмендорф, Аляска. По изтребителя предстоят някои довършителни работи и тестове и през май 2012 г. машината ще бъде доставена на ВВС на САЩ.

Изображение

Производствената линия за F-22 спира след почти 15 години работа, през което време от нея са излязли 195 изтребителя Raptor – седем предсерийни изпитателни машини и 187 серийни самолета. След два инцидента, в момента на въоръжение ще останат общо 185 F-22.
През 1990 г. ВВС на САЩ планираха покупката на 750 изтребителя от този модел, но постепенно тази бройка бе намалявана многократно за да бъде закована на 187 в началото на 2008 г. Въпреки, че за сега не се планира поръчката на още F-22, а неговия експорт е забранен, Lockheed Martin ще консервира цялото оборудване, което е необходимо за неговото производство. Линията за сглобяване на F-22 ще се преоборудва в линия за производство на крила за F-35 JSF.


http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... aptor.html
Anyone who fights for the future, lives in it today

Moss
Мнения: 1328
Регистриран: пон окт 08, 2007 5:24 pm

Re: F-22 Raptor

Непрочетено мнение от Moss » чет дек 15, 2011 11:43 pm

Не съм очаквал, че тоз момент ще дойде толкоз скоро. Приключва серийното производството на самолет, чийто конкуренти не са още полетели... А американците все повече, и все по-сериозно залагат на безпилотните самолети

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: F-22 Raptor

Непрочетено мнение от Грозев » пет мар 02, 2012 8:34 pm

F-22 може да се снабди с нова кислородна система
Написано от Списание АЕРО
Петък, 02 Март 2012 19:13


ВВС на САЩ обмислят да поръчат създаването на изцяло нова кислородна система на изтребителите F-22 Raptor. Tова става на фона на нов кратко спиране на полетите с типа, след като трима пилоти базирани в Аляска са се оплакали от симптоми на хипоксия.
Така от май 2011 г. това е третото спиране на полетите поради незадоволителната работа на кислородната система на F-22. През ноември 2010 г. при катастрофа в Аляска бе загубен F-22 заедно с пилота. Разследването по-късно показа, че той е страдал от кислороден глад (хипоксия) и се е разбил, докато се е опитвал да включи резервната система за подаване на кислород.
Макар, че вече няколко месеца се водят непрекъснати разследвания и проучвания все още не е ясно какви са точно техническите недостатъци в кислородната система на изтребителя. В момента активно се проучва възможността основната кислородна система на самолета да бъде бъде подсигурена с допълнителна, която да се включва автоматично при отказ на основната. В момента самолета има резервна система, но тя се включва ръчно от пилота.


http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... stema.html
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: F-22 Raptor

Непрочетено мнение от Грозев » чет май 03, 2012 12:27 am

Заради продължаващите проблеми с кислородната система на F-22 вече има пилоти отказали да летят на него:
:arrow: http://www.propublica.org/article/air-f ... ighter-jet
Anyone who fights for the future, lives in it today

stoian377
Мнения: 528
Регистриран: вт окт 20, 2009 7:19 pm

Re: F-22 Raptor

Непрочетено мнение от stoian377 » чет май 03, 2012 9:42 am

Грозев написа:Заради продължаващите проблеми с кислородната система на F-22 вече има пилоти отказали да летят на него:
:arrow: http://www.propublica.org/article/air-f ... ighter-jet
Хм и таз ли стана.От друга страна на всеки му е мил живота...

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: F-22 Raptor

Непрочетено мнение от Грозев » съб май 05, 2012 2:55 am

Доставиха последния F-22
Написано от Списание АЕРО
Четвъртък, 03 Май 2012 18:12


Последният изтребител от пето поколение F-22A Raptor бе доставен на 2 май 2012 г. на ВВС на САЩ. Машината, която има борден номер 10-4195 и бе предадена от Lockheed Martin на официална церемония в завода в Мариета, Джорджия. Машината е 187-мия сериен F-22A, отчитайки загубите от различни инциденти в момента във ВВС на САЩ на въоръжение има 184 изтребителя от този тип. Тази цифра е много далеч от първоначално планираните 750 самолета, като от 1996 до 2007 г. многократно бе коригирана бройката, докато се стигне до 187. Освен тях са построени и осем предсерийни машини и два прототипа YF-22.

Серийното производство на F-22 започва през 1997 г. и приключи през декември 2011 г., когато бе произведен последният Raptor. През март и април 2012 г. борд 10-4195 направи четири изпитателни полета за проверка на зададените характеристики, включително и достигане на скорост от М 1,8 на безфорсажен режим. Машината е предназначена за 525-та ескадрила към 3-то изтребително крило, базирано в Елмендорф, Аляска.

Работата по F-22, обаче няма да спре. В момента наличните изтребители преминават през модернизация наречена „Increment 3.1”, в рамките на която се интегрира режим на радара за синтетична апертура и се поставя възможност за използване на малокалибрени управляеми бомби SDB. Наличните F-22 ще бъдат подлагани на непрекъснати модернизации и за в бъдеще.


Изображение

http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... -f-22.html
Anyone who fights for the future, lives in it today

Bodilkov
Мнения: 102
Регистриран: нед фев 27, 2011 12:03 pm

Re: F-22 Raptor

Непрочетено мнение от Bodilkov » съб май 05, 2012 11:04 am


Отговори