Страница 10 от 14

Re: F-22 Raptor

Публикувано: ср юли 25, 2012 9:55 pm
от =RvE=Tito
Още по кислородната тема около Ф-22 - http://www.stripes.com/news/dod-identif ... s-1.183876

Вероятно е открит проблема - дефект в клапан на жилетката.

Re: F-22 Raptor

Публикувано: ср авг 01, 2012 4:47 pm
от Shadow
Грозев написа:... тъй като са защитени от закон, който предвижда протекции за военнослужещи, които правят публично достояние недостатъци във въоръжените сили, които могат да се окажат пагубни за националната сигурност на страната.
Каква е тази протекция? Насочете ни!

Re: F-22 Raptor

Публикувано: пет сеп 28, 2012 9:06 pm
от Кало
В другия форум беше повдигнат интересен въпрос - има ли и ползва ли Ф-22 НСЦ (дали се експлоатира в частите). интересното е, че не намирам потвърждение именно за Ф-22. Да, и Ф-18, и някои Ф-16 имат JHMCS, но за Раптора се посочва само като опция.

Re: F-22 Raptor

Публикувано: съб сеп 29, 2012 2:28 am
от Грозев
В сегашната модернизационна програма на F-22 (а тя се простира до към 2017 г.) няма заложено интегрирането на НСЦ.
AIM-9X ще я интегрират към 2015 г., но без нашлемна система.
Като цяло има проблеми със слагането на НСЦ на F-22, но какви са точно не може да се каже със сигурност (в нета теории много).

ПП
JHMCS я има на всички F/A-18C/D/E/F, F-15C/D/E и всички F-16 от състава на ВВС (без тези на резерва и гвардията).

Re: F-22 Raptor

Публикувано: съб сеп 29, 2012 11:41 am
от Blackhawk
НСЦ е оригинално планирана за интегриране на F-22, но поради липса на пари това не е сторено.
Поради същата причина някои по-важни неща впоследствие също отпадат. Като оптико-електронната система и страничните антени на РЛС със ФАР.

Re: F-22 Raptor

Публикувано: ср окт 10, 2012 12:12 am
от Грозев
Никога не съм срещал информация, че F-22 е трябвало да има оптико-електронна система, както и странични антени.

Re: F-22 Raptor

Публикувано: ср окт 10, 2012 10:11 am
от Стоян
Грозев написа:Никога не съм срещал информация, че F-22 е трябвало да има оптико-електронна система, както и странични антени.
Това за страничните антени е било само очаквано и желано от военните среди. Но изглежда, че не е влязло даже в стадия на проектирането. Отпадането на идеята за тези антени е станало на много ранен етап. И затова е трудно да се намери нещо в интернет. Понеже същия е бил в много ранен етап. Разбира се в руските сайтове може да се намери нещо. Те малко си злобеят заради орязването на характеристиките на самолета. Но все пак може да се намери и инфо от не толкова обременен източник.

http://airwar.ru/enc/fighter/f22.html

И нещо на английски - http://www.faqs.org/docs/air/avf22.html

За съжаление е само едно изречение.

Although the Air Force considered auxiliary side-mounted arrays for the APG-77, they were abandoned due to cost, and the AESA is limited to a field of view 120 degrees across in the forward direction. Other antennas provide missile and radar warning behind the aircraft

Добавка по късно: http://en.wikipedia.org/wiki/Lockheed_M ... -22_Raptor
Тук пише, че от станичните антени и оптиката са се отказали на много ранен етап. Не е казано точно кога , но изглежда към края на 80-те и началото на 90-те.
А по-долу се забелязва отказ от тези неща и като възможни ъпгрейди.

Re: F-22 Raptor

Публикувано: пет ное 16, 2012 2:19 am
от Грозев
F-22 се разби във Флорида
Написано от Списание АЕРО
Петък, 16 Ноември 2012 03:16


Изтребител F-22A Raptor се е разбил на 15 ноември в 15,30 часа местно време (22,30 часа българско), край авиобаза Тиндал във Флорида. Пилотът се е катапултирал успешно и е в добро здравословно състояние.

В авиобаза Тиндал се извършват курсовете за приучаване на F-22, но пилотът, който е претърпял този инцидент не е бил обучаем. Машината е паднала близо до магистрала, която е била затворена заради наличието на опасни материали на борда на авариралия F-22. За сега не се съобщават други подробности за инцидента.

Това е четвъртия тежък инцидент със сериен F-22 и първия, откакто през ноември 2010 г. в Аляска катастрофира изтребител от типа, при което пилотът загина. Инцидентът бе вероятно причинен от неправилна работа на кислородната система, като точните детайли все още се разследват.


http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... orida.html

Re: F-22 Raptor

Публикувано: пет ное 16, 2012 10:52 am
от stoian377
Опасни материали?Брей значи който лети с него си рискува здравето явно. :lol: Дали се опасяват от това или че някой ще "си познае" нещо от електрониката като свое и ще се озове не където трябва.

Re: F-22 Raptor

Публикувано: пон ное 19, 2012 7:14 pm
от Грозев
Снимки на разбилата се машина:

Изображение

Изображение

Re: F-22 Raptor

Публикувано: нед дек 09, 2012 9:12 pm
от Fighterland
Това му е лошото на скъпия самолет - удар по хоризонталните стабилизатори прави щети за 1,8 милиона долара. Случило се е ония ден при кацане след 90 мин полет над Хаваите, в Хокким:
An F-22 Raptor sustained $1.8 million in damage in a landing "mishap" this morning at Joint Base Pearl Harbor-Hickam, the Hawaii National Guard said. The pilot was uninjured.

The jet belongs to the 199th and 19th Fighters Squadrons and sustained damage to both horizontal stabilizers, officials said. It had been used in a flyover during a remembrance ceremony at Pearl Harbor and scraped its tail on a runway as it landed.

"The cause of the mishap is under investigation," a National Guard news release said.

Lt. Col. Charles Anthony says the jet was coming back to Joint Base Pearl Harbor-Hickam from a training exercise after taking part in the ceremony. He says the landing happened roughly 90 minutes after the flyover.

The Associated Press contributed to this report.

http://www.staradvertiser.com/news/brea ... =182611381

Re: F-22 Raptor

Публикувано: пон дек 10, 2012 1:04 am
от Кало
Кат знам колко струва драскотина по боята на нова кола, вероятно са му одраскали и на него боята...:)

Re: F-22 Raptor

Публикувано: пет апр 05, 2013 11:49 pm
от Грозев
Най-накрая свалят всички ограничения при експлоатацията на F-22:

Flight Restrictions Lifted for F-22s with Auto Oxygen System
Apr. 4, 2013 - 01:43PM
By BRIAN EVERSTINE


Most of the Air Force’s F-22 fleet has returned to unrestricted flight operations after being limited for nearly a year to flying within 30 minutes of a safe landing area and at lower altitudes because of safety concerns.

Air Combat Command announced today that the restrictions mandated by then-Secretary Leon Panetta in May have been lifted for F-22s that have been retrofitted with automatic backup oxygen systems. The new oxygen systems will be installed on all of the stealth fighters by July 2014.

F-22s have resumed aerospace control alert missions in Alaska and are no longer restricted to flying within a 30-minute flying distance from a suitable airfield, said ACC spokeswoman Kelly Sanders.

The Air Force grounded the F-22 fleet for four months in 2011 after more than a dozen pilots complained of hypoxia — nausea, dizziness and disorientation — while in flight. The Defense Department placed limits on altitude and flying distance from airfields in May, weeks after two F-22 pilots appeared on “60 Minutes” and said they were afraid to fly the plane.

In July, investigators traced the primary cause of pilot hypoxia to a leaky valve in the pilots’ Combat Edge life-support vest, which caused the vest to inflate unnecessarily at lower altitudes and restricted the pilots’ ability to breathe. New valves were installed in January.

The Air Force also determined the F-22 should be equipped with an automatic backup oxygen system, instead of the manually operated backup that had been installed on the jet. In a fatal crash in Alaska in November 2010, Air Force pilot Capt. Jeff Haney was unable to activate the manual backup oxygen as his plane spun out of control, according to a crash investigation. Haney’s death led to two years of investigations and charges that the Air Force was not adequately addressing pilots’ complaints.

Installation of the backup oxygen system began at Nellis Air Force Base, Nev., in January. F-22s in Alaska that handle the aerospace alert mission installed the system in February.

Earlier this month, F-22s from the 94th Expeditionary Fighter Squadron deployed to Osan Air Base, Korea, as a part of exercise Foal Eagle.


http://www.defensenews.com/article/2013 ... gen-System

Re: F-22 Raptor

Публикувано: вт сеп 03, 2013 2:15 pm
от octagon
Преди година и половина един самолет се приземи по корем в Тъндейл. Възстановен ли е бил или бракуван?

Re: F-22 Raptor

Публикувано: вт сеп 03, 2013 7:12 pm
от Байко
octagon написа:Преди година и половина един самолет се приземи по корем в Тъндейл. Възстановен ли е бил или бракуван?
"Тъндейл" всъщност ще да е Тиндъл ;)

Re: F-22 Raptor

Публикувано: чет сеп 05, 2013 1:37 pm
от octagon
Съгласен. Та за самолета?

Re: F-22 Raptor

Публикувано: ср яну 22, 2014 8:47 pm
от Овча мисъл
Weapons School F-22 BFM


Re: F-22 Raptor

Публикувано: вт яну 28, 2014 4:28 pm
от росен
Грозев написа:В сегашната модернизационна програма на F-22 (а тя се простира до към 2017 г.) няма заложено интегрирането на НСЦ.
AIM-9X ще я интегрират към 2015 г., но без нашлемна система.
Като цяло има проблеми със слагането на НСЦ на F-22, но какви са точно не може да се каже със сигурност (в нета теории много).

ПП
JHMCS я има на всички F/A-18C/D/E/F, F-15C/D/E и всички F-16 от състава на ВВС (без тези на резерва и гвардията).
има една публикация, която внася яснота. така или иначе ще имат такъв шлем към 2017 и след това.
http://www.flightglobal.com/news/articl ... or-383307/

Re: F-22 Raptor

Публикувано: съб фев 08, 2014 7:32 pm
от росен
Росен на твоята снимка ми се вижда, че и двата самолета имат малък ъгъл на атака. Може би са в част от дъга. Вероятно правят лупинг. Затова трябва видео, а не снимка.[/quote]

Ето. според коментара, теоретично той може да лети вечно по вертикала... но пак казвам, не това е била целта при създаването на този прекрасен изстребител.
http://www.military.com/video/military- ... 700762001/

Re: F-22 Raptor

Публикувано: съб фев 08, 2014 7:36 pm
от росен
а това е и източникът на снимката, за да няма скрито покрито...
http://www.strategypage.com/military_ph ... 35555.aspx