Самолети за далечно радиолокационно откриване

Всичко за военната военната авиация по света
Потребителски аватар
Марко Марков
Мнения: 2191
Регистриран: съб мар 29, 2008 11:27 am
Контакти:

Самолети за далечно радиолокационно откриване

Непрочетено мнение от Марко Марков » съб юни 07, 2008 6:57 pm

Важна роля в съвременните условия играят самолетите за ранно предупреждение . Те чрез своите специални възможности предоставят ценна информация. Един използван самолет от руския флот е Як-44Э. В руския печат излезе информация за него . Може да се запознаете с нея от файла http://www.yak.ru/DOCS/yak-44.pdf

Сашо
[Site Admin]
Мнения: 1751
Регистриран: ср окт 03, 2007 12:42 pm
Местоположение: София

Re: Early warning aircraft

Непрочетено мнение от Сашо » съб юни 07, 2008 8:29 pm

Марко Марков написа:Важна роля в съвременните условия играят самолетите за ранно предупреждение . Те чрез своите специални възможности предоставят ценна информация. Един използван самолет от руския флот е Як-44Э. В руския печат излезе информация за него . Може да се запознаете с нея от файла http://www.yak.ru/DOCS/yak-44.pdf
ПРЕДУПРЕЖДЕНИЕ към Марко:Хайде да не прекаляваме с анголезичните заглавия - все пак е български форум!
пък и когато си нямаме халхабер от материята - да не правим излишни теми!

Кало
Мнения: 2187
Регистриран: пон окт 08, 2007 11:20 pm
Местоположение: София

Re: Самолети за далечно радиолокационно откриване

Непрочетено мнение от Кало » съб юни 07, 2008 9:42 pm

Един използван самолет от руския флот е Як-44Э
айде сега, ползван е от руския флот само в интернет и само във вече изчезнало бъдеще време.

Потребителски аватар
Марко Марков
Мнения: 2191
Регистриран: съб мар 29, 2008 11:27 am
Контакти:

Re: Самолети за далечно радиолокационно откриване

Непрочетено мнение от Марко Марков » съб юни 07, 2008 10:04 pm

Кало написа:айде сега, ползван е от руския флот само в интернет и само във вече изчезнало бъдеще време.
Да , за съжаление Калло си прав , един от прототипите е летял, май само за демонстрации , a за другите не знам дали изобщо са летели . Половината време мина , важи ли още договора ?

борден
Мнения: 1422
Регистриран: съб окт 06, 2007 10:26 pm
Местоположение: София

Re: Самолети за далечно радиолокационно откриване

Непрочетено мнение от борден » нед юни 08, 2008 12:42 pm

Никакъв Як-44 не е летял, защото по-далече от макет не е стигнато. Интернет понякога лъже. :D

Потребителски аватар
Марко Марков
Мнения: 2191
Регистриран: съб мар 29, 2008 11:27 am
Контакти:

Re: Самолети за далечно радиолокационно откриване

Непрочетено мнение от Марко Марков » пон юни 09, 2008 9:13 am

борден написа:Никакъв Як-44 не е летял, защото по-далече от макет не е стигнато. Интернет понякога лъже. :D
Борден, цитирам този линк http://legion.wplus.net/guide/air/m/yak44.shtml ,

Як-44 - самолет РЛДH, предназначенный для палубного базирования на ТАвКр проектов 11435 и 11437, конфигурацией, назначением и характеристиками схожий с Grumman E-2C Hawkeye. В начале 90-х годов Як-44 выиграл конкурс с Ан-71 и был принят к разработке. Проектирование было прервано на макетной стадии в начале 1992 года по финансовым причинам, но КБ нашло источники финансирования и постройка самолета была практически закончена к декабрю 1997 года. РЛС (скорее всего НПО «Вега») находится в обтекателе диаметром 7,3 м. Як-44 способен одновременно отслеживать 1300 целей, наводить на 120 наземных и 160 воздушных целей, находится в воздухе до 12 часов.
:lol:

Сашо
[Site Admin]
Мнения: 1751
Регистриран: ср окт 03, 2007 12:42 pm
Местоположение: София

Re: Самолети за далечно радиолокационно откриване

Непрочетено мнение от Сашо » пон юни 09, 2008 9:35 am

Дайте да приключваме за този виртуален самолет (може би мястото му е в нова тема "неосъществени проекти") и да се занимаваме със същестувващи и перспективни проекти. Не сме форум за научни фантастики и носталгии.

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Самолети за далечно радиолокационно откриване

Непрочетено мнение от Грозев » вт юни 10, 2008 12:58 am

Марко Марков написа:
борден написа:Никакъв Як-44 не е летял, защото по-далече от макет не е стигнато. Интернет понякога лъже. :D
Борден, цитирам този линк http://legion.wplus.net/guide/air/m/yak44.shtml
И къде в този линк пише, че Як-44 е летял някога?!
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Марко Марков
Мнения: 2191
Регистриран: съб мар 29, 2008 11:27 am
Контакти:

Re: Самолети за далечно радиолокационно откриване

Непрочетено мнение от Марко Марков » вт юни 10, 2008 2:16 am

Грозев написа:И къде в този линк пише, че Як-44 е летял някога?!
По изявления от „ОКБ Яковлев“, Як- 44 е трябвало да участва в демонстрационни полети на МАКС2005 . От министерството са преценили , че на този етап не е необходимо да се демонстрира такава техника . След 4 години мълчание от компанията , обявяват този факт едва сега. Повече няма да коментирам въпроса . Смятам , че има много неясни неща и докато не излезе официална информация по случая няма смисъл да коментираме.

Сашо
[Site Admin]
Мнения: 1751
Регистриран: ср окт 03, 2007 12:42 pm
Местоположение: София

Re: Самолети за далечно радиолокационно откриване

Непрочетено мнение от Сашо » вт юни 10, 2008 9:19 am

Марко Марков написа:
Грозев написа:И къде в този линк пише, че Як-44 е летял някога?!
По изявления от „ОКБ Яковлев“, Як- 44 е трябвало да участва в демонстрационни полети на МАКС2005 . От министерството са преценили , че на този етап не е необходимо да се демонстрира такава техника . След 4 години мълчание от компанията , обявяват този факт едва сега. Повече няма да коментирам въпроса . Смятам , че има много неясни неща и докато не излезе официална информация по случая няма смисъл да коментираме.
Да говорим за живи проекти, моля ви се, за работещи и перспективни технологии (днес ги има мнооого по света), за бойно използване...
Ние сме сайт за реална авиация, не за научни фантастики, носталгия по СССР или отдавна нереализирани неща. Ако пък на някой му се обсъждат подобни теми, които са далеч от реалния живот и иска непременно да доказва неща дето ги видял по интернет - моля да го прави другаде.

борден
Мнения: 1422
Регистриран: съб окт 06, 2007 10:26 pm
Местоположение: София

Re: Самолети за далечно радиолокационно откриване

Непрочетено мнение от борден » вт юни 10, 2008 9:39 am

Само да вметна нещо от реалния живот - макет не може да лети. Дори и да е построен самолет (по неясна за мен причина), сигурен съм че в ОКБ "Яковлев" са достатъчно зрели хора, за да могат дори в опиянено състояние да СИ ПОМИСЛЯТ дори, че биха направили първи полет - ДЕМОНСТРАТИВЕН - на нов самолет на МАКС.
Тоест - остави Интернет форумите, чети сериозна литература, ако искаш дай да обсъждаме прочетеното, но не се явявай тук като последна инстанция.

Потребителски аватар
Марко Марков
Мнения: 2191
Регистриран: съб мар 29, 2008 11:27 am
Контакти:

Re: Самолети за далечно радиолокационно откриване

Непрочетено мнение от Марко Марков » вт юни 10, 2008 12:01 pm

Исках да обсъдим новите самолети тук . Например поръчките на Индия , която поръчва едновременно на Русия и Израел самолети от този тип . За допълнителните системи и други реални неща . Можеше в исторически план да обсъдим и първите самолети от този тип .

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Самолети за далечно радиолокационно откриване

Непрочетено мнение от Грозев » ср юни 11, 2008 10:16 pm

First AEW Il-76 for India begins flight testing
By Arie Egozi

The first of three Ilyushin Il-76 transport aircraft being modified for airborne early warning duty with the Indian air force has begun tests flights in Israel.

The other two Phalcon AEW Il-76s will start flying soon and India is considering purchasing three more.

The three aircraft were taken from Russia to Israel by israel Aerospace Industries for modification in a hangar at Tel Aviv Ben-Gurion international airport.

The early warning electronic subsystems were designed and manufactured by IAI subsidiary Elta Systems, and IAI also made the 11m (36ft) composite radomes in a one-piece design that is cheaper and lighter than multi-piece designs, and is claimed to reduce electrical interference by eliminating overlapping segments.


http://www.flightglobal.com/articles/20 ... sting.html

Изображение

Изображение
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Марко Марков
Мнения: 2191
Регистриран: съб мар 29, 2008 11:27 am
Контакти:

Re: Самолети за далечно радиолокационно откриване

Непрочетено мнение от Марко Марков » чет ное 26, 2009 6:42 pm

Днес "Boeing" доставиха на RAAF два самолета за ранно предупреждение....

Boeing Delivers 2 Wedgetail AEW&C Aircraft to Royal Australian Air Force
RAAF BASE WILLIAMTOWN, New South Wales, Nov. 26, 2009 -- The Boeing Company [NYSE: BA] today delivered the first two Project Wedgetail 737 Airborne Early Warning and Control (AEW&C) aircraft to the Royal Australian Air Force (RAAF).
The aircraft were delivered during a ceremony at RAAF Base Williamtown, the main operating base for the Wedgetail fleet. Attending the ceremony were officials from the RAAF, the Defence Materiel Organisation and Boeing.
Delivery of the two aircraft and utilization of the Boeing-provided Operational Flight Trainer, Operational Mission Simulator and Mission Support System allow the RAAF to begin familiarization training for flight, mission and maintenance crews. The trainer and the simulator are located at the Williamtown base's AEW&C Support Centre.
Three additional Wedgetail aircraft will be delivered to the RAAF by the end of 2010, including one upgraded in the final AEW&C configuration with Electronic Support Measures (ESM). All aircraft in the Wedgetail fleet will be upgraded in the final configuration in early 2011.
"Project Wedgetail represents a fundamental shift in airborne surveillance technology. Australia is leading the way with the most capable electronically scanned air surveillance radar and battle management system in the world," said Maureen Dougherty, Boeing vice president of the Airborne Early Warning and Control Program. "The worldwide surveillance marketplace has taken notice of Wedgetail's progress, and we're working with several customers to define their future requirements."
Project Wedgetail includes six 737 AEW&C aircraft plus ground support segments for mission crew training, mission support and system maintenance. Based on the Boeing Next-Generation 737-700 commercial airplane, the 737 AEW&C aircraft is designed to provide airborne battle-management capability with an advanced multirole electronically scanned radar and 10 state-of-the-art mission crew consoles that are able to track airborne and maritime targets simultaneously. The mission crew can direct offensive and defensive forces while maintaining continuous surveillance of the operational area.
Boeing also has AEW&C systems in production for Turkey and the Republic of Korea.
A unit of The Boeing Company, Boeing Integrated Defense Systems is one of the world's largest space and defense businesses specializing in innovative and capabilities-driven customer solutions, and the world's largest and most versatile manufacturer of military aircraft. Headquartered in St. Louis, Boeing Integrated Defense Systems is a $32 billion business with 70,000 employees worldwide.

http://boeing.mediaroom.com/index.php?s=43&item=960

Изображение

Потребителски аватар
Fulcrum
Мнения: 8
Регистриран: нед ное 29, 2009 11:06 pm

Re: Самолети за далечно радиолокационно откриване

Непрочетено мнение от Fulcrum » пон ное 30, 2009 12:19 am

Само да попитам руснаците още ли са със стария AWACS Ил-76 ?

Потребителски аватар
tu-134
Мнения: 954
Регистриран: чет юли 17, 2008 7:28 am

Re: Самолети за далечно радиолокационно откриване

Непрочетено мнение от tu-134 » пон ное 30, 2009 12:43 am

Fulcrum написа:Само да попитам руснаците още ли са със стария AWACS Ил-76 ?
Ми че те по ново нямат :) . Самолета се води Бериев А-50. Но да, планера си е Ил-76 с чиния отгоре. Посторени около 40, но в момента официално на въоражение имат 19 броя в състава на 2457-а АББПС ДРЛО (авиабаза боевого применения самолётов дальнего радиолокационного обнаружения) базирани в АБ Иваново. Колко от тях летят вече е друго нещо...

Потребителски аватар
Fulcrum
Мнения: 8
Регистриран: нед ное 29, 2009 11:06 pm

Re: Самолети за далечно радиолокационно откриване

Непрочетено мнение от Fulcrum » пон ное 30, 2009 4:21 pm

Мерси за информацията.

борден
Мнения: 1422
Регистриран: съб окт 06, 2007 10:26 pm
Местоположение: София

Re: Самолети за далечно радиолокационно откриване

Непрочетено мнение от борден » вт дек 01, 2009 11:23 pm

Серийно са построени 20 самолета, още 3 прототипа са преоборудвани от Ил-76.

Потребителски аватар
tu-134
Мнения: 954
Регистриран: чет юли 17, 2008 7:28 am

Re: Самолети за далечно радиолокационно откриване

Непрочетено мнение от tu-134 » вт дек 01, 2009 11:46 pm

Моя грешка. Но все си мислих че бяха около 40. Явно съм се объркал.

Потребителски аватар
tu-134
Мнения: 954
Регистриран: чет юли 17, 2008 7:28 am

Re: Самолети за далечно радиолокационно откриване

Непрочетено мнение от tu-134 » вт дек 01, 2009 11:53 pm

Борден сигурен ли си за тая бройка 20? Щото сега проверих в една книга и пише поне 28 + 3 прототипа. Пак не е 40 ама не и 20.

Отговори