МиГ-35
- Марко Марков
- Мнения: 2191
- Регистриран: съб мар 29, 2008 11:27 am
- Контакти:
МиГ-35
На 25 юни се състоя първия полет на Миг-35 с новия радар "Жук-АЕ" . Интерес за нас представлява възможността новия радар да се поставя и на изтребители Миг-29.
Состоялся первый полет в рамках летных испытаний нового радара "Жук-АЕ"
МОСКВА, 27 июня. (АРМС-ТАСС). Корпорация "Фазотрон-НИИР" вышла на третий, заключительный этап испытаний радара "Жук-АЕ" с активной фазированной антенной решеткой (АФАР), сообщил корр. АРМС- ТАСС генеральный директор корпорации "Фазотрон-НИИР" Юрий Гуськов.
По его словам, в рамках третьего этапа первые летные испытания локатора состоялись 25 июня на прототипе самолета МиГ-35. Аппаратура радара "Жук-АЕ" с АФАР, согласно предварительным данным, работа в штатном режиме. Полученные результаты обрабатываются, на что потребуется несколько дней, после чего полеты продолжатся.
"Первый полет - это этапное событие, знаменующее собой начало полномасштабных летных испытаний локатора", - подчеркнул Ю.Гуськов.
В ходе заключительного третьего этапа испытаний будут проведены исследования и апробация как отдельных систем, так и всего локатора в целом.
"В ходе третьего этапа испытаний мы рассчитываем подтвердить заявленные характеристики всего локатора. При этом особое внимание будет уделено надежности и стабильности характеристик", - подчеркнул Ю.Гуськов.
Третий этап испытаний ориентировочно продлится три месяца. За это время планируется выполнить не менее 25-30 полетов. Для оперативности решения возникающих вопросов на этап летных испытаний представлено два опытных комплекта радара "Жук-АЕ" с АФАР.
Как отметил Ю.Гуськов, "в ходе проектирования и разработки нового локатора была проделана очень кропотливая работа, поскольку это нетрадиционная технология для России. На каждом этапе приходилось осваивать новые технологии, новые элементы. В процессе этих работ мы сделали много нового, что до настоящего времени в России не проектировалось и не производилось. При этом новый радар по технологическому уровню не уступает лучшим западным аналогам".
БРЛС "Жук-АЕ" с активной фазированной антенной решеткой (АФАР) предназначен для установки на самолет МиГ-35, участвующий в индийском тендере. Установка АФАР резко поднимает характеристики и боевые возможности самолета. К примеру, дальность действия радара "Жук-АЕ" с АФАР на серийном МиГ-35 составит не менее 250-300 км.
В установке радара "Жук-АЕ" с АФАР заинтересованы и российские ВВС. Речь идет о модернизации находящихся в эксплуатации ВВС самолетов МиГ- 29, на которых установлены локаторы "Жук" ранних модификаций.
"Жук-АЕ" предполагается использовать и на других самолетах, морских и наземных системах. В частности, рассматривается вопрос о возможном использовании технологий АФАР в системах ПВО концерна ПВО "Алмаз- Антей". ВМФ России также интересуется технологиями АФАР для оборудования корабельных самолетов и вертолетов новыми локаторами. Кроме того, еще одной перспективной нишей может стать оснащение боевых кораблей локаторами с АФАР.
В целом, отметил Ю.Гуськов, "предприятие имеет солидный портфель заказов, а в связи с вышеперечисленными "товарными" нишами в перспективе прогнозируется его существенный рост".
Как подчеркнул Ю.Гуськов, "за первым образцом нового локатора появятся его модификации. В этой связи под выпуск новых систем перестраиваются предприятия, которые участвуют в производственной кооперации по элементной базе для нового радара".
Состоялся первый полет в рамках летных испытаний нового радара "Жук-АЕ"
МОСКВА, 27 июня. (АРМС-ТАСС). Корпорация "Фазотрон-НИИР" вышла на третий, заключительный этап испытаний радара "Жук-АЕ" с активной фазированной антенной решеткой (АФАР), сообщил корр. АРМС- ТАСС генеральный директор корпорации "Фазотрон-НИИР" Юрий Гуськов.
По его словам, в рамках третьего этапа первые летные испытания локатора состоялись 25 июня на прототипе самолета МиГ-35. Аппаратура радара "Жук-АЕ" с АФАР, согласно предварительным данным, работа в штатном режиме. Полученные результаты обрабатываются, на что потребуется несколько дней, после чего полеты продолжатся.
"Первый полет - это этапное событие, знаменующее собой начало полномасштабных летных испытаний локатора", - подчеркнул Ю.Гуськов.
В ходе заключительного третьего этапа испытаний будут проведены исследования и апробация как отдельных систем, так и всего локатора в целом.
"В ходе третьего этапа испытаний мы рассчитываем подтвердить заявленные характеристики всего локатора. При этом особое внимание будет уделено надежности и стабильности характеристик", - подчеркнул Ю.Гуськов.
Третий этап испытаний ориентировочно продлится три месяца. За это время планируется выполнить не менее 25-30 полетов. Для оперативности решения возникающих вопросов на этап летных испытаний представлено два опытных комплекта радара "Жук-АЕ" с АФАР.
Как отметил Ю.Гуськов, "в ходе проектирования и разработки нового локатора была проделана очень кропотливая работа, поскольку это нетрадиционная технология для России. На каждом этапе приходилось осваивать новые технологии, новые элементы. В процессе этих работ мы сделали много нового, что до настоящего времени в России не проектировалось и не производилось. При этом новый радар по технологическому уровню не уступает лучшим западным аналогам".
БРЛС "Жук-АЕ" с активной фазированной антенной решеткой (АФАР) предназначен для установки на самолет МиГ-35, участвующий в индийском тендере. Установка АФАР резко поднимает характеристики и боевые возможности самолета. К примеру, дальность действия радара "Жук-АЕ" с АФАР на серийном МиГ-35 составит не менее 250-300 км.
В установке радара "Жук-АЕ" с АФАР заинтересованы и российские ВВС. Речь идет о модернизации находящихся в эксплуатации ВВС самолетов МиГ- 29, на которых установлены локаторы "Жук" ранних модификаций.
"Жук-АЕ" предполагается использовать и на других самолетах, морских и наземных системах. В частности, рассматривается вопрос о возможном использовании технологий АФАР в системах ПВО концерна ПВО "Алмаз- Антей". ВМФ России также интересуется технологиями АФАР для оборудования корабельных самолетов и вертолетов новыми локаторами. Кроме того, еще одной перспективной нишей может стать оснащение боевых кораблей локаторами с АФАР.
В целом, отметил Ю.Гуськов, "предприятие имеет солидный портфель заказов, а в связи с вышеперечисленными "товарными" нишами в перспективе прогнозируется его существенный рост".
Как подчеркнул Ю.Гуськов, "за первым образцом нового локатора появятся его модификации. В этой связи под выпуск новых систем перестраиваются предприятия, которые участвуют в производственной кооперации по элементной базе для нового радара".
Re: МиГ-35
The MiG-35 (single seat) and MiG-35D (double seat) are the "4++" generation multi-role fighters, exhibiting the further development of the MiG-29K/KUB and MiG-29M/M2 fighters in the field of the combat efficiency enhancement, universality and operational characteristics improvement.

The MiG-35/MiG-35D main features are the following:
– the fifth generation information-sighting systems integration into aircraft airborne avionics;
– possibility of advanced Russian and foreign origin weapons application;
– increased combat survivability due to integration of airborne integrated defense system.

State-of-the art avionics in combination with advanced weapons allow the MiG-35/MiG-35D fighters fulfill a great number of missions:
– air superiority gaining against four & fifth generation fighters;
– interception of existing and being developed air attack means;
– ground/surface targets destruction with high precision weapons without entering the air defense zone day and night in any weather conditions;
– air reconnaissance using optical-electronic and radio-technical equipment;
– participation in group actions and air control over groups of fighters.

The MiG-35/MiG-35D fighters structure is based upon the following achievements obtained on the MiG-29K/KUB, MiG-29M/M2 aircraft:
– increased weapons load stored at nine external stations;
– increased fuel capacity, in-flight refueling and possibility of using as a tanker;
– airframe & main systems anti-corrosion protection technology which meets the standards developed for carrier-based aircraft thus simplifying fighters operation in tropical weather conditions;
– significantly reduced radar signature;
– three channel fly-by-wire control system with quadruple redundancy.

In the course of the MiG-35 aircraft development the most attention was paid to operational characteristics improvement:
– reliability of aircraft, engines and avionics is significantly increased;
– lifetime and service life are extended;
– mean time between overhauls (MTBO) of engines is increased;
– the MiG-35 aircraft flight hour cost is almost 2.5 times lower than those of the MiG-29 fighter;
– the MiG-35 aircraft is intended for the on-condition maintenance.

The complex of technical and technological solutions has been developed for the MiG-35/MiG-35D aircraft which provides for independent operation, like airborne oxygen generation plant.
The power plant includes two engines RD-33MK with increased thrust power, equipped with smokeless combustion chamber and new electronic control system (of FADEC type). Engines are of the module structure and have increased reliability and service life.
Upon customer request the fighters can be equipped with "all aspect" thrust vectored RD-33MK engines ensuring the aircraft superiority in the maneuvering dogfight. The power plant of two thrust vectored engines was tested on the super-maneuverable prototype-aircraft MiG-29M OVT.

The airborne avionics of the MiG-35/MiG-35D aircraft is developed on the basis of the new generation technologies.
The multi-role radar with active phased array provides for advantage over the competitors due to the following factors:
– extended range of operating frequencies;
– increased quantity of detected, tracked and attacked targets;
– possibility of simultaneous attack of air and ground targets;
– extended detection range;
– enhanced resolution in the surface mapping mode;
– high jamming protection and survivability.

The IRST system with infra-red, TV and laser sighting equipment has been developed using the space technologies which were not applied previously in aviation. The system distinctive features are the increased range, detection, tracking, identification and lock-on of air, ground/surface targets in the forward and rear hemispheres, at day and night measuring the distance with laser range-finder as well as the formation of target designation and laser illumination of ground targets. The IRST system and new helmet-mounted target designation system are integrated into the armament control system. In addition to the built-in IRST system the MiG-35 aircraft is equipped with a podded one.
The MiG-35/MiG-35D aircraft is provided with a defense system including in particular:
– radio electronic reconnaissance and electronic counter measures;
– optronic systems for detection of attacking missiles and laser emission;
– decoy dispensers to counteract the enemy in the radar and infrared ranges.

In addition to the "A-A" and "A-S" class weapons applied on the MiG-29K/KUB and MiG-29M/M2 aircraft the advanced aircraft armament, which have not been offered earlier for export, is being included into the MiG-35/MiG-35D aircraft weapons. The long range weapons capable to attack targets without approaching the air defence zone are among them.
Avionics’ open architecture allows installation on aircraft of new equipment and weapons of Russian and foreign origin upon customer’s request.
Both the single and double seat versions of aircraft have the same airborne equipment and weapons as well as the high unification level of structure.
For the MiG-35/MiG-35D fighters the full set of training means was developed including the interactive computer-based training system and a number of simulators including the full-mission simulator with a motion system.
The basic version of the MiG-35/MiG-35D fighter is designed taking into account the international cooperation organization when developing new modifications of aircraft and during serial production.
http://migavia.ru/eng/military_e/MiG_35_e.htm
http://www.defenceaviation.com/2008/11/mig-35.html

The MiG-35/MiG-35D main features are the following:
– the fifth generation information-sighting systems integration into aircraft airborne avionics;
– possibility of advanced Russian and foreign origin weapons application;
– increased combat survivability due to integration of airborne integrated defense system.

State-of-the art avionics in combination with advanced weapons allow the MiG-35/MiG-35D fighters fulfill a great number of missions:
– air superiority gaining against four & fifth generation fighters;
– interception of existing and being developed air attack means;
– ground/surface targets destruction with high precision weapons without entering the air defense zone day and night in any weather conditions;
– air reconnaissance using optical-electronic and radio-technical equipment;
– participation in group actions and air control over groups of fighters.

The MiG-35/MiG-35D fighters structure is based upon the following achievements obtained on the MiG-29K/KUB, MiG-29M/M2 aircraft:
– increased weapons load stored at nine external stations;
– increased fuel capacity, in-flight refueling and possibility of using as a tanker;
– airframe & main systems anti-corrosion protection technology which meets the standards developed for carrier-based aircraft thus simplifying fighters operation in tropical weather conditions;
– significantly reduced radar signature;
– three channel fly-by-wire control system with quadruple redundancy.

In the course of the MiG-35 aircraft development the most attention was paid to operational characteristics improvement:
– reliability of aircraft, engines and avionics is significantly increased;
– lifetime and service life are extended;
– mean time between overhauls (MTBO) of engines is increased;
– the MiG-35 aircraft flight hour cost is almost 2.5 times lower than those of the MiG-29 fighter;
– the MiG-35 aircraft is intended for the on-condition maintenance.

The complex of technical and technological solutions has been developed for the MiG-35/MiG-35D aircraft which provides for independent operation, like airborne oxygen generation plant.
The power plant includes two engines RD-33MK with increased thrust power, equipped with smokeless combustion chamber and new electronic control system (of FADEC type). Engines are of the module structure and have increased reliability and service life.
Upon customer request the fighters can be equipped with "all aspect" thrust vectored RD-33MK engines ensuring the aircraft superiority in the maneuvering dogfight. The power plant of two thrust vectored engines was tested on the super-maneuverable prototype-aircraft MiG-29M OVT.

The airborne avionics of the MiG-35/MiG-35D aircraft is developed on the basis of the new generation technologies.
The multi-role radar with active phased array provides for advantage over the competitors due to the following factors:
– extended range of operating frequencies;
– increased quantity of detected, tracked and attacked targets;
– possibility of simultaneous attack of air and ground targets;
– extended detection range;
– enhanced resolution in the surface mapping mode;
– high jamming protection and survivability.

The IRST system with infra-red, TV and laser sighting equipment has been developed using the space technologies which were not applied previously in aviation. The system distinctive features are the increased range, detection, tracking, identification and lock-on of air, ground/surface targets in the forward and rear hemispheres, at day and night measuring the distance with laser range-finder as well as the formation of target designation and laser illumination of ground targets. The IRST system and new helmet-mounted target designation system are integrated into the armament control system. In addition to the built-in IRST system the MiG-35 aircraft is equipped with a podded one.
The MiG-35/MiG-35D aircraft is provided with a defense system including in particular:
– radio electronic reconnaissance and electronic counter measures;
– optronic systems for detection of attacking missiles and laser emission;
– decoy dispensers to counteract the enemy in the radar and infrared ranges.

In addition to the "A-A" and "A-S" class weapons applied on the MiG-29K/KUB and MiG-29M/M2 aircraft the advanced aircraft armament, which have not been offered earlier for export, is being included into the MiG-35/MiG-35D aircraft weapons. The long range weapons capable to attack targets without approaching the air defence zone are among them.
Avionics’ open architecture allows installation on aircraft of new equipment and weapons of Russian and foreign origin upon customer’s request.
Both the single and double seat versions of aircraft have the same airborne equipment and weapons as well as the high unification level of structure.
For the MiG-35/MiG-35D fighters the full set of training means was developed including the interactive computer-based training system and a number of simulators including the full-mission simulator with a motion system.
The basic version of the MiG-35/MiG-35D fighter is designed taking into account the international cooperation organization when developing new modifications of aircraft and during serial production.

http://migavia.ru/eng/military_e/MiG_35_e.htm
http://www.defenceaviation.com/2008/11/mig-35.html
Re: МиГ-35
Така ще изглежда серийния Миг-35:

С променено крило, спрямо Миг-29, и с възможност да носи повече оръжие.

С променено крило, спрямо Миг-29, и с възможност да носи повече оръжие.
-
- Мнения: 528
- Регистриран: вт мар 31, 2009 1:00 pm
- Местоположение: Все още на Земята
Re: МиГ-35
А защо всичко показано до сега е само на двупилотни самолети. Няма ли да еднопилотни?
229 Член на форума
Re: МиГ-35
Сега го произвеждат.
Re: МиГ-35
ELT-568 = Integrated AESA Jammer
OLSK = Laser/IRST designator
OLS UEM = FLIR
Re: МиГ-29 по света
Някой знае ли да ли има снимки на едноместен вариант на Миг-35 някъде?
Re: МиГ-29 по света
Още не е полетял.toskataa написа:Някой знае ли да ли има снимки на едноместен вариант на Миг-35 някъде?
Anyone who fights for the future, lives in it today
- stambe_mig
- Мнения: 231
- Регистриран: пет окт 17, 2008 9:18 pm
- Местоположение: uk
Re: Руска военна авиация
Изд. 9-61 или Миг-35 и изд. 9-67 или Миг-35Д . Самолетите са участници в изпитанията за Индийския конкурс. (Това се коментира в Руските форуми)Airbuster написа:Новопостроени Миг-29? :
Re: Руска военна авиация
Странно. Изделията от новите серии би трябвало да са с по 8 АПУ-та, а тези на снимките са си с по 6. Отделно не се виждат (поне от снимките) точките за закрепяне на конформните контейнери на ОЛС-К и СОАР, съответно под дясна и лява гондоли. А иначе накичен с 4 Р-77 и 2 Р-73 самолетът изглежда повече от впечатляващо.
... И днес, когато бурята бушува
над дългата и пуста полоса,
тя пее песента на Вевесаря
със вятъра отишъл на война.

над дългата и пуста полоса,
тя пее песента на Вевесаря
със вятъра отишъл на война.

Re: Руска военна авиация
Изглежда изцяло като К-варианта, но без кука. На прототипа МиГ-35 крилото беше друго и имаше поне няколко авангардни системи, които тук липсват - може пък да предлагат на индийците близък до К-модел на 35, с по-ниска цена.
- stambe_mig
- Мнения: 231
- Регистриран: пет окт 17, 2008 9:18 pm
- Местоположение: uk
Re: Руска военна авиация
Нещо като микс от М2 и К варианти. Планера като че е от К варианта има и ПЧН .А ми се струва че има точка за закрепване на четвърти пилон .
Re: Руска военна авиация
Всъщност - да, има четвърта точка.
Re: Руска военна авиация
Някой мяркал ли е някъде снимка на едноместен Миг от новите серии?Аз съм виждал май само двуместни/спарки.
Re: МиГ-35
И как ги местите мненията, направо ме хвърлихте в тъча преди малко. 

Re: МиГ-35
Форумът позволява такива магии с цел по-добра подреденост.stoian377 написа:И как ги местите мненията, направо ме хвърлихте в тъча преди малко.

-
- Мнения: 528
- Регистриран: вт мар 31, 2009 1:00 pm
- Местоположение: Все още на Земята
Re: МиГ-35
Както и да го гледам самолета е грозен само заради тази двупилотна кабина. Иначе добрия стар МиГ-29 е станал още по-лош противник
Първото, което ми попадана, но едва ли МиГ-35 (в еднопилотна версия) ще изглежда кой знае колко по-ралично http://www.militaryfactory.com/aircraft ... ulcrum.jpg

229 Член на форума
Re: Руска военна авиация
Има много снимки на едноместни - просто не разбираш веднага, защото при новите К и МиГ-35 фанарът при едноместни и двуместни е еднакъв.stoian377 написа:Някой мяркал ли е някъде снимка на едноместен Миг от новите серии?Аз съм виждал май само двуместни/спарки.
този е едноместен 9-61:

този К - също - 9-41:

Re: Руска военна авиация
Тогава не се ли получава една недоумица:зад пилота возим мноого въздух !?