Безпилотни летателни апарати

Всичко за военната военната авиация по света
Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Непрочетено мнение от Грозев » вт ное 27, 2007 7:38 pm

Изображение
Ето го и бъдещето - първият изпитателен X-47B.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Blue Marble
Мнения: 110
Регистриран: вт окт 09, 2007 11:16 pm

Re: Безпилотни летателни апарати

Непрочетено мнение от Blue Marble » чет фев 28, 2008 8:34 pm

Това горе е бъдещето на флота, най-вероятно, а иначе ВВС на САЩ яко наблягат на друго- в бюджета им за 2009 са поръчани:
* 38 MQ-1B,
* 9 MQ-9,
* 4 RQ-4 Global Hawks.

Аз лично мислех, че след появата на рипъра MQ-1B ще изпадне в миманса, но явно грешно съм мислел. Не знам дали защото цената на 9-ката е доста по-солена, или както беше написано в един коментар:
The problem isn't killing the terrorists, it's finding them.
Американците имат достатъчно огнева мощ, но им трябват повече "очи"... Поради което и се купуват цели 38 предатора от първо поколение, и само 9 рипъра.

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Безпилотни летателни апарати

Непрочетено мнение от Грозев » пет фев 29, 2008 7:41 pm

RQ-1 си е малка, евтина и масова разузнавателна платформа, която по съвместителност може да носи и използва две управляеми ракети. Да не говорим, че много падат и трябва да се попълват загубите. Ето това материалче (цък) говори за 40% загуби при Придейтъра...
MQ-9 по максимална излетна маса е равен на немската Щука от ВСВ. :shock: Тоест вече говорим за сериозна бойна машина.

Изображение
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Blue Marble
Мнения: 110
Регистриран: вт окт 09, 2007 11:16 pm

Re: Безпилотни летателни апарати

Непрочетено мнение от Blue Marble » съб мар 01, 2008 12:22 pm

Щеше да е хубаво да има една статистика по отношение причините за тези инциденти. Интересно ми е какви са най-честите причини машините да се губят- отказ, сложни условия, човешки фактор?
През 2006 един MQ-9 на CBP се разби в щатите, а причината - грешка на оператора. Чудно ми е- какво трябва да направи пилота-оператор, че да вкара апарата в такъв режим, при който машината отива на кино? Няма ли някаква защита, която да предпазва от подобни грешки?

Потребителски аватар
Blue Marble
Мнения: 110
Регистриран: вт окт 09, 2007 11:16 pm

Re: Безпилотни летателни апарати

Непрочетено мнение от Blue Marble » пон мар 03, 2008 5:12 pm

А в USAF вече правят предварителни планове за това, което един ден ще замести предатори и рипъри:
USAF defining requirements for multi-mission UAS

Initial capability requirements for a future multi-mission unmanned air system are being drawn up by the US Air Force, based on industry responses to a wide-ranging request for information circulated in 2007.

The multi-mission UAS could replace USAF General Atomics MQ-1 Predator and MQ-9 Reaper armed UAVs. Notional concepts include stealthy unmanned surveillance/strike aircraft with morphing wings to combine high speed and long endurance.

The RFI, issued in April 2007, drew about 280 responses, Col Jim Firth, deputy director requirements at Air Combat Command told an IDGA unmanned air vehicles conference in Washington DC. "We are working through them, inventorying the capabilities, looking for the art of the possible," he says.

ACC is now drawing up an initial capabilities document (ICD), the first step towards a formal procurement programme. "A team has been stood up, and is writing an ICD that will define the specific concept we will work towards. The ICD is due out later this year."
Източник

- high speed
- long endurance
- morphing wings
- stealth

...и всичко това в един флакон!

Потребителски аватар
Blue Marble
Мнения: 110
Регистриран: вт окт 09, 2007 11:16 pm

Re: Безпилотни летателни апарати

Непрочетено мнение от Blue Marble » пон мар 03, 2008 7:55 pm

Във флота също мислят за бъдещето. На този етап името на това бъдеще е просто F/A-XX, но това ще е наследника на F/A-18, поне според Marty Deppe.
Целта е на/от американските самолетоносачи да оперират въпросната UCAS (заместник на Ф-18) и Ф-35 (предполагам в модификация наблягаща на взаимодействието "пилотируем-безпилотен").
US Navy says UCAS could be next carrier-based F/A-XX

A tailless unmanned combat aircraft is the leading candidate to replace Boeing F/A-18 strike fighters on US Navy carrier decks from around 2025. Range, endurance, stealth and weapons capacity are "unique attributes" of the tailless UCAS for the emerging F/A-XX requirement, says a senior official.

Speaking at an IDGA unmanned air systems conference in Washington, DC, Capt Marty Deppe, navy unmanned combat air system programme manager, said that a UCAS's long unrefuelled range and ultra-long refuelled endurance would enable aircraft carriers to stand off beyond the range of anti-ship ballistic missiles, according to navy analyses, while its low observability would enable the vehicle to penetrate and persist in defended airspace to perform surveillance (ISR) and strike missions.

According to a new naval aviation vision document signed by US Navy and Marine Corps leadership in January, "UCAS will be the F/A-XX replacement aircraft," said Deppe. Under the vision, F/A-XX is to become operational around 2025, replacing the F/A-18 and operating from carrier decks alongside the Lockheed Martin F-35C Joint Strike Fighter.

Deppe said UCAS could be "a sixth-generation fighter and first-generation persistent ISR/strike platform".

Under the navy's UCAS demonstrator programme, Northrop Grumman plans to conduct the first carrier operations with an autonomous aircraft in late 2011, including catapult take-offs, arrested landings and deck handling of its tailless flying-wing X-47B.

Additional technologies will have to be matured before a UCAS can be developed as the F/A-XX, said Deppe. These include automated aerial refuelling, carrier-suitable low observability, integrated propulsion and advanced sensors, networks and weapons. Some of these would be applicable to a manned F/A-XX.

Navy planning for F/A-XX calls for an analysis of alternatives leading to a decision on launching the programme in fiscal year 2012, Deppe said. This would be followed by a risk reduction effort and a second AOA, leading to a decision on beginning development of a manned or unmanned aircraft in FY15.

Потребителски аватар
Blue Marble
Мнения: 110
Регистриран: вт окт 09, 2007 11:16 pm

Re: Безпилотни летателни апарати

Непрочетено мнение от Blue Marble » пон мар 03, 2008 9:50 pm

Днес на flightglobal много материал за БЛА има. Ето още един интересен:

DARPA pushes limits of unmanned aircraft capability to extremes

На мене лично, обаче, не ми е много ясна тази концепция за БЛА летящ с месеци и години. Просто не схващам ползата от него. Определено от към енергетика ще е на ръба, а дори като пасивен сензор насъбраната информация ще трябва да я предаде. А за кое по-напред, дали за двигатели, дали за комуникация? Ще му стигне ли енергетиката хем да лети, хем да предава информация?
На спътниците едвам им стига, а те енергия за движение не харчат! Освен това спътниците имат предимството да събират по-ефективно слънчевата енергия поради условията на вакуум, но най-вече поради подходяща ориентация на СБ (нещо, което при самолет е невъзможно).

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Безпилотни летателни апарати

Непрочетено мнение от Грозев » вт мар 04, 2008 7:29 pm

Blue Marble написа:Щеше да е хубаво да има една статистика по отношение причините за тези инциденти. Интересно ми е какви са най-честите причини машините да се губят- отказ, сложни условия, човешки фактор?
Takaва статистика не съм срещал. Което разбира се не значи, че няма.
Моето предположение е, че в повечето случаи се касае за грешки на оператора.
Управлението на БЛА си е по-висша форма на управление на радиоуправляемо моделче. Оператора си седи в авиобаза Нелис, Невада, а апарата лети на Афганистан. Интересно. Да кажем възникне проблем. Придейтъра праща снигнал за това до САЩ, оператора взима решение и изпраща команда до Афганистан. Интересно колко ли време се губи в това препращане на съобщения през половината свят. Може би не много.
Друго, което съм си мислел е, че операторите нямат усет за машината. Не я чувстват със задника си дето се вика. Пилота на борда може да чуе някакъв странен шум примерно или да усети непривични вибрации. На БЛА-то няма кой да ги прави тези неща.
А иначе специално за MQ-1 съм чел, че е доста чувствителен към лоши метеорологични условия. Примерно няма система против обледяване.

А иначе днес стават десет години от първият полет на RQ-4 Global Hawk.

Global Hawk UAV Reaches 10 Years of Flight, 20,000 Flight Hours
Northrop Grumman | Mar 4, 2008

SAN DIEGO: The RQ-4 Global Hawk unmanned aerial system (UAS), built by Northrop Grumman Corporation, celebrated the 10th anniversary of its first flight on Feb. 28, 2008. On that date in 1998 the Global Hawk made history when it flew for one hour over Edwards Air Force Base, Calif., and climbed to an altitude of 32,000 feet.

“Today, this high-altitude long-endurance (HALE) system has logged more than 20,000 total program flight hours, of which more than 15,000 hours were flown in support of the global war on terrorism (GWOT),'' said Jerry Madigan, Northrop Grumman vice president of HALE systems. “Its range, endurance and multi-sensor technology capabilities make it an ideal system to support homeland security objectives.''

As the world's first fully autonomous HALE UAS providing persistent intelligence, surveillance and reconnaissance to warfighters, the Global Hawk can fly up to 65,000 feet for more than 35 hours and see through any inclement weather at any time.

“The 9th Reconnaissance Wing (9RW) flies the RQ-4A in the U.S. Central Command area of responsibility. Global Hawk continues to prove its versatility and persistence by providing critical intelligence to airmen, Marines and soldiers on the ground in the GWOT,'' said Brig. Gen. H. D. Polumbo Jr., commander of the 9RW at Beale Air Force Base, Calif., the Global Hawk's main operating base. “It is a combat-proven, strategic capability with the tactical flexibility to survey large geographic areas, whether supporting overseas military operations or domestic civil missions like last year's wildfires in Southern California. Beale airmen are in the fight everyday using transformational remote split operations.''

The Global Hawk industry team is comprised of world-class companies: Aurora Flight Sciences, Bridgeport, West Va. (V-tail assembly and other composite structures); L-3 Communications, Salt Lake City (communication system); Raytheon Space and Airborne Systems, El Segundo, Calif. (integrated sensor suite); Raytheon Intelligence and Information Systems, Falls Church, Va. (ground station); Rolls-Royce Corporation, Indianapolis, Ind. (engine); and Vought Aircraft Industries, Dallas (wing).

Northrop Grumman Corporation is a $32 billion global defense and technology company whose 120,000 employees provide innovative systems, products, and solutions in information and services, electronics, aerospace and shipbuilding to government and commercial customers worldwide.


http://www.defencetalk.com/news/publish ... 015212.php
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Blue Marble
Мнения: 110
Регистриран: вт окт 09, 2007 11:16 pm

Re: Безпилотни летателни апарати

Непрочетено мнение от Blue Marble » ср мар 05, 2008 1:23 am

Управлението на БЛА си е по-висша форма на управление на радиоуправляемо моделче. Оператора си седи в авиобаза Нелис, Невада, а апарата лети на Афганистан. Интересно. Да кажем възникне проблем. Придейтъра праща снигнал за това до САЩ, оператора взима решение и изпраща команда до Афганистан.
Ето, тука ми е на мене неясното- как се класифицират причините, по какви критерии. Щото ти казваш "възникне проблем", но това значи, че не от оператора идва първоначално проблема, а той трябва да реагира на случващото се. Кога се казва, че е реагирал неправилно и се записва "по вина на пилота-оператор", и кога- да, реагира, направи каквото можа, но ситуацията беше неспасяема?
Интересно колко ли време се губи в това препращане на съобщения през половината свят. Може би не много.
Зависи от две неща: пътя, който изминава сигнала, и времето, за което се обработва инфото в компютрите. За второто не мога да кажа нищо. Иначе най-кратко е чрез спътниците на орбита (и то геостационарна). Американците ползват за тази цел основно Milstar и DSCS, засега. Предполагам, че за управление на предаторите използват DSCS, защото тези сателити са "широколентови", Milstar-рите са за по-секретна информация, т.е. по-сериозни противници. Но това няма значение де, и двата вида комуникационни сателити са на геостационарна орбита.
Проблема е друг. Ти казваш- предатора лети над Афганистан, а оператора е в Невада. Добре, ама тези две места не се виждат едновременно от орбита, дори от геостационарна. Значи трябват поне два сателита, а разстоянието м/у тях може да е по-голямо отколкото разстоянието до Земята. Примерно, над Индийският океан е Milstar 5 (70 градуса източна, в момента), чудесно се вижда от Афганистан, изпращаш сигнал до него, той го предава на Milstar 6 (90 западна), който е точно над островите Галапагос, и който "грее" над целите две америки. От там- Невада. Пътя, по груби сметки е: 30 000-62 000-30 000, т.е. едно 120 000-130 000 км. Ето ти 0.4 секунди закъснение.
Друго, което съм си мислел е, че операторите нямат усет за машината. Не я чувстват със задника си дето се вика. Пилота на борда може да чуе някакъв странен шум примерно или да усети непривични вибрации. На БЛА-то няма кой да ги прави тези неща.
Аз за това си мисля, че точно заради това в БЛА трябва да се наблегне на дуракоустойчивостта на автоматиката. Щото като не "усещаш" машината по има шанс да я изгубиш, да я вкараш в кофти режим. Така поне си мисля.
А иначе днес стават десет години от първият полет на RQ-4 Global Hawk.
Чудесно :) , колко бързо стареем :(

До къде стигнаха нещата около Блок 20?

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Безпилотни летателни апарати

Непрочетено мнение от Грозев » ср мар 05, 2008 3:24 pm

Blue Marble написа:Ето, тука ми е на мене неясното- как се класифицират причините, по какви критерии.
Прави се комисия, която разследва инцидента. Поне при пилотируемите ЛА е така. Въпросната комисия излиза с доклад в който определя причините за инцидента - основни и съпътстващи.
Предполагам ако действията или бездействията на оператора са сред основните причини за загубата на апарата всичко се пише на него.
Blue Marble написа:Ето ти 0.4 секунди закъснение.
Казваш половин секунда.
Не е много, но не е и никак малко.
Сега като се поразрових по темата се оказа, че през 1999 г. по време на "Съюзна сила" RQ-1 са реагирали със закъснение от "няколко секунди" на командите на оператора. Ясно системата е досат осъвършенствана от тогава.
Blue Marble написа: До къде стигнаха нещата около Блок 20?
Първият му полет е на 1 март 2007 г.
До края на тази година трябва да му приключат изпитанията. Приемане на въоръжение и бойно използване, предполагам 2009 - 2010 г.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Blue Marble
Мнения: 110
Регистриран: вт окт 09, 2007 11:16 pm

Re: Безпилотни летателни апарати

Непрочетено мнение от Blue Marble » ср мар 05, 2008 3:39 pm

Floyd написа:Казваш половин секунда.
Не е много, но не е и никак малко.
Сега като се поразрових по темата се оказа, че през 1999 г. по време на "Съюзна сила" RQ-1 са реагирали със закъснение от "няколко секунди" на командите на оператора. Ясно системата е досат осъвършенствана от тогава.
Едва ли. Половин секунда ще е само в едната посока, още толкова докато дойде реакцията. Ето ти една секунда само от пътуването на сигнала. А дори не сме включили в сметките времето за сигнална обработка. То може да е дори повече!
Може би това закъснение не е чак толкова определящо. А и все пак, при излитане и кацане си ги поема местния екип.

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Безпилотни летателни апарати

Непрочетено мнение от Грозев » ср мар 05, 2008 3:46 pm

Излитането и кацането е ясно.
Но и доста показателно, че закъснението е сериозно щом не може този процес също да е управляван от Нелис.
Интересно ми е как използва въоръжението си при закъснение от два - три секунди. От друга страна обикновенно се стреля по неподвижни или бавно подвижни цели. Пък и апарата си ги захваща и следи автономно, а оператора само дава заповед за стрелба.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Blue Marble
Мнения: 110
Регистриран: вт окт 09, 2007 11:16 pm

Re: Безпилотни летателни апарати

Непрочетено мнение от Blue Marble » ср мар 05, 2008 3:58 pm

Да, най-вероятно действията са автоматизирани. Може би ролята на оператора е да избере цел и да даде разрешение.

Потребителски аватар
Blue Marble
Мнения: 110
Регистриран: вт окт 09, 2007 11:16 pm

Re: Безпилотни летателни апарати

Непрочетено мнение от Blue Marble » чет мар 20, 2008 5:29 pm

Боинг тества NanoSAR. Теглото му ще е около 900 грама и ще бъде ползвано от ScanEagle.

Изображение
ImSAR's NanoSAR syntehtic aperture radar, weighing less than 1 kg, has now flown on the ScanEagle mini-UAV. Photo: Boeing
Boeing, ImSAR and Insitu Inc. have flight-tested what they say is the world's smallest Synthetic Aperture Radar (SAR) sensor aboard the ScanEagle small unmanned aerial vehicle (UAV), Boeing said yesterday.

During the 1.5-hour flight on Jan. 7 at the Boardman, Ore. test range, ScanEagle, with ImSAR's NanoSAR payload installed, completed several passes over the target area at various altitudes and ranges, Boeing says.

The targets included vehicles, structures and corner reflectors. Data collection onboard the ScanEagle worked as planned, and SAR imagery was later created on the ground, the company statement says. The next step in flight testing will be to create imagery aboard the UAV in real time.
NanoSAR is a 2-pound (less than 1-kg.) system approximately the size of a shoebox. According to Boeing, the weight of standard SARs ranges from 50 to 200 pounds.

"In the past, the advantages of SARs' all-weather imaging capabilities have been the exclusive domain of only larger unmanned aircraft. Now, even the 40-pound ScanEagle can carry both an electro-optical or infrared camera and a SAR payload at the same time," says Carol Wilke, ScanEagle chief engineer for Boeing.

Wilke says that "the NanoSAR technology's ability to see in hazy, cloudy, rainy or foggy conditions is ideally suited for the maritime environment."

"Combined with ScanEagle's long-endurance capability, NanoSAR offers a cost-effective solution for customers' surveillance requirements."

Logan Harris, chief technology officer for ImSAR: "SAR is the best tool to get certain jobs done, such as finding small vessels on the ocean. But because of the size, weight, power and cost of SAR systems, it just hasn't been possible to get this capability to the warfighter on a broader scale."

Harris believes that NanoSAR can change that: "NanoSAR is built on printed circuit board technology that is rugged and can be rapidly and cost-effectively manufactured."

Since 2004, ScanEagle systems have logged more than 70,000 combat flight hours with the U.S Marines Expeditionary Force, the U.S. Navy and the Australia Defense Force in Iraq and Afghanistan. The Navy has logged more than 900 shipboard recoveries using ScanEagle.

ScanEagle is a joint effort of Boeing and Insitu. It was developed as a low-cost, long-endurance autonomous unmanned aircraft to provide persistent intelligence, surveillance and reconnaissance as well as flexible, rapid deployment, Boeing says.

The electro-optical sensors carried by ScanEagle are inertially stabilized, gimbaled cameras that allow the operator to easily track both stationary and moving targets, the company notes.

Boeing adds that ScanEagle can fly above 16,000 feet and loiter over the battlefield for more than 24 hours to provide what the company calls "persistent low-altitude reconnaissance."
**********************************************************

Почти офтоп:

http://www.youtube.com/watch?v=mmVaLp8icoU

По суша, въздух и вода роботите настъпват по света.

Потребителски аватар
Blue Marble
Мнения: 110
Регистриран: вт окт 09, 2007 11:16 pm

Re:

Непрочетено мнение от Blue Marble » пет мар 21, 2008 6:21 pm

Сашо написа:Избора продължава - програмата BAMS - Broad Area Maritime Surveillance забавена и финалното решение се чака през януари 2008.
.................
БЛА ще има за задача откриване и проследяване на цели, намиращи се на морската повърхност.
Хм..дали само на морската повърхност?

Любопитството ми конкретно към тази програма произлиза от итереса ми по отношение на използване на радарите със синтезирана апертура (SAR) за откриване и проследяване на движещи се под водата апарати. Твърди се, че принципно това е възможно- тъй като водата е несвиваем флуид, то тяло, което се движи под водата, измества водна маса, която на свой ред измества друга. При достигане до повърхноста се образува нещо като следа, която може да бъде откроена на останалия фон, стига SAR-а да е с добра резолюция. Битува мнението, че американските спътници "Лакрос" (аналог на съветските УС-А) биха могли да се използват за подобни задачи.
Интересно е да се помисли за взаимодействието м/у спътник и БЛА при изпълнението на такава задача. Спътника има предисмтвото да разполага с по-голям обхват, поради визочината на която обикаля около земята. БЛА, обаче, не е така ограничен по енергетика и, по-важното, е доста по оперативен в използването си.
Голямата продължителност на полета на БЛА тип Глобал Хоук е явно предимство пред пилотируемите системи.
И конкретно към конкурса: струвами се, че за изпълнението на горната задача по-удачен избор ще е именно Глобал Хоук, отколкото Маринър. Голям обхват се постига с по-голяма височина на полета, нужна е по-голяма продължителност на полета гарнирана с голяма автономност, мощен радар. Тези изисквания май се покриват в по-голяма степен именно от RQ-4. Колкото до предложението на Бойнг...ами, RQ-4 е доказала се система (от 10 години лети), и тук Нортроп-Грумън бие по точки. ИМХО.

П.П. Преди не много време беше проведено изпитание при което ракета AIM-9X, изстреляна от Ф-16, порази балистична ракета в начален етап на полета й. Богато ми въображение веднага си представи Глобъл Хоук въоражен със сайдуиндери и способен да намира и отследява подводници (в съдружие с лакроси). Такава система е доста интересна от гледна точка на ПРО. :roll:

П.П.2. Между другото- четох, че през 2006 година е проведен друг тест, при който AIM-9X е изтреляна от подводница и е поразила вертолет мишена. Това също е интересно приложение.

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Безпилотни летателни апарати

Непрочетено мнение от Грозев » съб мар 22, 2008 4:00 pm

Изкючително интересен материал от Los Angeles Times, който илюстрира дразгите около използването на БЛА MQ-1 Predator. Кашимерията подкрепена от секретаря по отбраната Робърт Гейтс настояват за повече БЛА във въздуха над Ирак. А ВВС (които експлоатират Придейтъра) смятат, че това крие оправдани рискове - пренатоварване на личния състав, съкращаване на обучението и други подобни.
Въобще лоша работа.

Pentagon battle breaks out over a spy plane
Defense Secretary Gates wants more unmanned Predator aircraft in Iraq. But the Air Force worries about the long-term viability of the spy plane program.

By Peter Spiegel, Los Angeles Times Staff Writer
March 21, 2008

WASHINGTON -- Defense Secretary Robert M. Gates has ordered the Air Force to put nearly all of its unmanned Predator aircraft into the skies over the Middle East, forcing the service to take steps that officers worry could hobble already-stressed drone squadrons.

Pressure from the Defense secretary in recent months has nearly doubled the number of Predators available to help hunt insurgents and find roadside bombs in Iraq. But it has forced air commanders into a scramble for crews that officers said could hurt morale and harm the long-term viability of the Predator program.

Some officers said pressure from Gates resulted in one plan that could have taken the Air Force down a path similar to the German Luftwaffe, which cut back training in World War II to get more pilots in the air.

"That was the end of their air force," said Col. Chris Chambliss, commander of the Air Force's Predator wing. The Air Force plan, presented to the military leadership in January, eventually was scaled back.
...


Цялата статия
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Безпилотни летателни апарати

Непрочетено мнение от Грозев » ср мар 26, 2008 1:53 pm

RQ-4 е подобрил рекорда за продължителност на полета при пълномащабните серийностроени БЛА (нямам идея дали съществува такъв клас или е просто е маркетингов израз от страна на Northrop Grumman). Така или иначе Global Hawk-ка е летял в продължение 33 часа.

Northrop Grumman's Global Hawk Unmanned Aircraft Sets 33-Hour Flight Endurance Record


SAN DIEGO, March 25, 2008 (PRIME NEWSWIRE) -- Northrop Grumman Corporation's (NYSE:NOC) RQ-4 Global Hawk set an endurance record for a full-scale, operational unmanned aircraft on Saturday, March 22, 2008, when it completed a flight of 33.1 hours at altitudes up to 60,000 feet over Edwards Air Force Base, Calif.

"It was a picture perfect flight, landing flawlessly on centerline with enough fuel remaining to continue for two more hours," said Jerry Madigan, Northrop Grumman vice president of high-altitude long-endurance (HALE) systems. "The pilots and ground crew, as well as Edwards Air Force Base senior leadership were very impressed with the Global Hawk's performance, meeting or exceeding every flight objective."

"The Global Hawk has been performing beyond our expectations and this flight is a testament to the U.S. Air Force and Northrop Grumman's commitment to providing world-class, innovative systems for our military forces," said Bryan Lima, Northrop Grumman Global Hawk chief engineer. "This was the longest mission ever flown by a HALE or MALE (medium-altitude long-endurance) aircraft."

Designated AF-8, the first Global Hawk Block 20, tail no. 04-2015, surpassed both the official and unofficial world un-refueled endurance records for operational unmanned airplanes previously held by the Block 10 variant.


"This was a major milestone for the entire Global Hawk team and is a critical data point in supporting upcoming production decisions," said Col. Chris Coombs, acting Global Hawk program director for the 303rd Aeronautical Systems Group at Wright-Patterson Air Force Base, Ohio. "Even after 10 years of flight, the Global Hawk continues to amaze us. Truly a feat of outstanding engineering, no other unmanned aircraft has yet to come close to matching its combat-proven capabilities and versatility."

To date, three Global Hawks are currently deployed in support of the global war on terrorism (GWOT), logging more than 15,700 combat hours with more than 21,000 total program flight hours and 95 percent mission effectiveness.


"Northrop Grumman's 60-year history of providing more than 100,000 unmanned systems to military customers in the U.S. and abroad, coupled with this endurance record, have cemented their reputation in producing outstanding unmanned systems," added Col. Coombs. "Under the Air Force contract, Global Hawks cost approximately $28 million each averaged across the entire fleet of 54 aircraft."

As the world's first fully autonomous HALE unmanned aerial system providing persistent intelligence, surveillance and reconnaissance to warfighters, the Global Hawk is designed to fly up to 65,000 feet for more than 35 hours and see through any inclement weather at any time.

Global Hawks are flown in four locations across the globe: Beale Air Force Base, home of the 9th Reconnaissance Wing and the RQ-4's main operating base, near Sacramento, Calif.; Edwards Air Force Base in Southern California; Patuxent River Naval Air Station in Maryland; and in support of the GWOT.
....

http://www.irconnect.com/noc/press/page ... l?d=138805
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Airbuster
Мнения: 882
Регистриран: чет окт 18, 2007 8:14 am
Местоположение: Back in BG
Контакти:

Re: Безпилотни летателни апарати

Непрочетено мнение от Airbuster » вт апр 01, 2008 9:26 pm

MQ-9 Reaper с пълно бойно ще е ДЗВЕР!

Изображение

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Безпилотни летателни апарати

Непрочетено мнение от Грозев » чет апр 10, 2008 5:24 pm

Правим нов безпилотен самолет

Софийското село Лозен е на път да се прослави като родното място на новия български многоцелеви безпилотен самолет НИТИ - дело на „Армстехно" ООД. Досега са произведени шест самолета, които са продадени в Индонезия и Турция. Сега фирмата води преговори за износ в Индия и Алжир.

НИТИ е както с гражданско, така и с военно предназначение. Той има таван на полета до 5000 м. Може да прелети 500 км, да свърши определена задача и да се върне. В резервоарите му има гориво да лети без прекъсване 20 часа.

Самолетът каца и излита от всякакви писти и пътища. Има и опция за изстрелване от катапулт. Тежи 60 кг. В микробус се побират два самолета заедно със станцията за управление на полета.

НИТИ може да следи за горски пожари и да открива бракониери. Термовизионната му камера е толкова чувствителна, че индикира човешко присъствие в гъста гора. Безпилотната машина може ефективно да контролира екологичните параметри над район като мини „Марица-изток", чиято площ е 250 кв. км. МВР може да го използва за охрана на границите. В пътна полиция намира приложение за контрол на трафика над магистралите.

В паметта на автопилота, канадско производство, могат да се програмират 1000 точки, над които самолетът да прелети и на автономен режим.

За армията НИТИ е идеално разузнавателно средство, включително и за контингентите ни зад граница. Той е с покритие тип „Стелт", разработено в БАН, и е невидим за радарите. :shock:

През миналата година при посещението си на полигона Змеево Ричард Фро, помощник на зам. генералния секретар на НАТО е проявил интерес към самолета.

Фирмата е пратила запитване до министерството на държавната политика при бедствия и аварии има ли нужда от самолета, но отговор досега не бил получен. „Нямаме пари за купуване на хеликоптер за пожари", призна вчера министърката Емел Етем.

„Зная за НИТИ. Той е съчетание на високи технологии с добра авионика", каза вчера зам. военният министър Симеон Николов. Според него в световен мащаб ще се заделят 10 млрд. евро за безпилотни апарати.


Труд стр. 7, автор: Евгени ГЕНОВ
Anyone who fights for the future, lives in it today

Сашо
[Site Admin]
Мнения: 1751
Регистриран: ср окт 03, 2007 12:42 pm
Местоположение: София

Re: Безпилотни летателни апарати

Непрочетено мнение от Сашо » ср апр 16, 2008 10:31 am

Австрийците (изненада) са много напред в БЛА - имат модела "Камкоптер" S-100 (с вертикално излитане и кацане), разработен с финансиране от и поръчка от ОАЕ (за охрана на границите) от фирмата "Шибел".
А сега са го изпитали от борда на пакистански кораб.

Австрийская компания Schiebel провела успешные испытания морской модификации беспилотного летательного аппарата вертолетного типа Camcopter S-100 с борта фрегата проекта Type 21 ВМС Пакистана.
Испытания проводились в Аравийском море. Взлет и посадка беспилотника в ручном и автоматическом режимах осуществлялась с вертолетной палубы корабля, идущего со скоростью до 13 узлов (24,3 километра в час). Полеты продолжительностью до 4 часов выполнялись как в дневных, так и в ночных условиях. Беспилотник поднимался на высоту до 1800 метров и успешно выполнил все разведывательные задачи по обнаружению, определению координат и идентификации морских и наземных целей с передачей данных на пункт управления.
БПЛА средней дальности Camcopter S-100 с вертикальным взлетом и посадкой представляет собой полностью автоматизированную систему с бескаркасным несущим корпусом из углеродных волокон и двухлопастным винтом. Полезная нагрузка беспилотника равна 25 килограммам. Максимальная продолжительность его полета может достигать 6 часов. Аппарат способен развивать скорость свыше 220 километров в час и подниматься на высоту до 5500 метров.

Отговори