Безпилотни летателни апарати

Всичко за военната военната авиация по света
Moss
Мнения: 1328
Регистриран: пон окт 08, 2007 5:24 pm

Re: Безпилотни летателни апарати

Непрочетено мнение от Moss » ср мар 26, 2014 3:03 pm

Еми кво?
Сложили са му радар със синтезирана апертура, могат да си правят "радарни" снимки.
Интересно е да видим във времето, на практика какво ще излезе от тоя прогресивен проект.

Стоян
Мнения: 806
Регистриран: пон яну 03, 2011 7:24 pm

Re: Безпилотни летателни апарати

Непрочетено мнение от Стоян » ср мар 26, 2014 5:53 pm

BDG написа:На носа му пише ОТСЕК АФАР БО!?
АФАР мисля че е ясно.
БО вероятно е съкращение за "страничен обзор". Режима на синтезирана апертура не е задължителен, но е особено желателен.
А това че е написано "ОТСЕК АФАР БО" вместо само "АФАР БО" значи че засега е празен. :D
И въобще машината е още в най-първоначален стадий.
Засега стои на метална скара + дървено трупче.

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Безпилотни летателни апарати

Непрочетено мнение от Грозев » чет мар 27, 2014 12:40 am

На видеото не се вижда обтекал за радар за обзор на земната повърхност. Много вероятно прототипа да няма такъв. То и главата на оптико-електронната система не се вижда. Може да е пробрана във фюзелажа, но за показухата щяха да я извадят. Така, че май става дума за прототип за чисто летателни изпитания.
Друго интересно, що за мотори са сложили, защото съм 97% сигурен, че не са руски.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Стоян
Мнения: 806
Регистриран: пон яну 03, 2011 7:24 pm

Re: Безпилотни летателни апарати

Непрочетено мнение от Стоян » чет мар 27, 2014 8:02 pm

Грозев написа:На видеото не се вижда обтекал за радар за обзор на земната повърхност. Много вероятно прототипа да няма такъв. То и главата на оптико-електронната система не се вижда. Може да е пробрана във фюзелажа, но за показухата щяха да я извадят. Така, че май става дума за прототип за чисто летателни изпитания.
Друго интересно, що за мотори са сложили, защото съм 97% сигурен, че не са руски.
Според militaryrussia двигателите вероятно са този модел:
http://www.red-aircraft.com/engines/red-a03-v12/

Общо взето очаквано да е немски. Не много неочаквано е Дизел. Руснаците бяха изоставили буталните двигатели от много години. Най-модерното им с близка мощност е това:
http://aviaros.narod.ru/ai-14.htm

За другите неща мое IMHO - руснаците си имат проблеми с модерните оптични системи, а специализиран радар за обзор на земната повърхност не е нужен. Този дето е за БО основно това ще прави. Същия вероятно ще "гледа" настрани и леко надолу (когато евентуално бъде реализиран). РЛС която има антена обърната строго надолу има сериозно ограничение по максималната далечина на обзор.

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Безпилотни летателни апарати

Непрочетено мнение от Грозев » пет мар 28, 2014 1:12 am

Съшият двигател ще слагат на Як-152. Явно имат подготвен договор за лицензно сглобяване.

Относно радарът за обзор на земната повърхност. Ще има трябва ако искат да правят сериозно патрулиране над Арктика, както бе споменато по-напред. Каквато и оптика да сложат, една ниска облачност над морето ги умножава по нулата.

Някъде там, където пише АФАР БО и прочие трябва да е антената за сателитна комуникация, че без нея няма да минат.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Стоян
Мнения: 806
Регистриран: пон яну 03, 2011 7:24 pm

Re: Безпилотни летателни апарати

Непрочетено мнение от Стоян » пет мар 28, 2014 12:47 pm

Грозев написа:Съшият двигател ще слагат на Як-152. Явно имат подготвен договор за лицензно сглобяване.

Относно радарът за обзор на земната повърхност. Ще има трябва ако искат да правят сериозно патрулиране над Арктика, както бе споменато по-напред. Каквато и оптика да сложат, една ниска облачност над морето ги умножава по нулата.

Някъде там, където пише АФАР БО и прочие трябва да е антената за сателитна комуникация, че без нея няма да минат.
Точно радара за страничен обзор (БО) ще е радара за наблюдение на земната повърхност. И точно защото е със страничен обзор ще е добър за морски патрулен самолет. Като пример може да се даде E-8 Joint STARS. Същия има долно разположена антена, но тя гледа настрани. (от Wiki The most prominent external feature is the 40 ft (12 m) canoe-shaped radome under the forward fuselage that houses the 24 ft (7.3 m) side-looking APY-7 phased array antenna. ) При разглеждания безпилотник също има обтекател отдолу (добавка по-късно - но гледа и настрани). Какво има или няма под него засега не знаем.
http://militaryrussia.ru/i/284/719/Gtbb2.jpg

А за антената за свръзка въобще не е нужна такава конструкция. Подобно нещо трябва само ако антената е типична "чиния" с механично задвижване. И антените на РЛС преди са били "чинии", но сега са плоски. Отделно не е еднозначно, че антената за сателитна връзка трябва да е остронасочена. Има спътникови връзки с обикновенни антени.

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Безпилотни летателни апарати

Непрочетено мнение от Грозев » ср апр 02, 2014 1:54 am

Гледам техническите решение при RQ-4, MQ-1/9 и прочие реални конструкции и си оставам на мнението, че прототипът няма радар, той ще се появи по-късно и определено ще стърчи от някъде.

За сателитната връзка, зависи какво искат да правят с нея. Ако имат намерение да приемат картинка с високо качество, радарна картина и прочие информация, то определено ще им трябва антена, която да прекарва повече данни, тоест нещо такова:
http://files.air-attack.com/MIL/globalh ... 080104.jpg
Anyone who fights for the future, lives in it today

Moss
Мнения: 1328
Регистриран: пон окт 08, 2007 5:24 pm

Re: Безпилотни летателни апарати

Непрочетено мнение от Moss » ср апр 02, 2014 9:13 am

Имам едно усещане, че това е капака на антената, а от долу са турили "чиния", както го изисква традицията...

Стоян
Мнения: 806
Регистриран: пон яну 03, 2011 7:24 pm

Re: Безпилотни летателни апарати

Непрочетено мнение от Стоян » ср апр 02, 2014 12:12 pm

Грозев написа: За сателитната връзка, зависи какво искат да правят с нея. Ако имат намерение да приемат картинка с високо качество, радарна картина и прочие информация, то определено ще им трябва антена, която да прекарва повече данни, тоест нещо такова:
http://files.air-attack.com/MIL/globalh ... 080104.jpg
Напълно невярно е твърдението че една остронасочена антена ще "прекара" повече информация от една ненасочена/слабонасочена. Отделно аз посочих, че остронасочените антени може да не са "чинии" (нещо против това не виждам). От там и липсата на гърбица не може да ни каже има или няма антена за сателитна връзка. При положение че се лети над арктически води няма да се търси особена скритост - и един цивилен сателитен телефон би бил достатъчен. Даже обратното руснаците съвсем открито си действат в тези ширини. Самолета няма да е разузнавач който да действа над чужда територия. По-скоро като пазач на бариера виждан от всички ;). Същото важи и за Охотско море даже с по-голяма сила. И общо взетo за всъчки международни води.
Грозев написа:Гледам техническите решение при RQ-4, MQ-1/9 и прочие реални конструкции и си оставам на мнението, че прототипът няма радар, той ще се появи по-късно и определено ще стърчи от някъде.
Точно на RQ-4 и на посочения от мен Е-8 се вижда нещо еднотипно. Под основния обем на тялото има една гондолообразна форма. Нещо със сечение под форма на U. На разглеждания апарат цялата му долна част е с такова сечение (плюс надписа "обтекател" отпред-отдолу). Въобще пак спорим дали нещо го има на база дали "стърчи" от тялото, като спокойно може да е скрито вътре (още повече "рекламните' надписи по тялото не сочат допълнителен обем). Логиката не би трябвало да е - не е като прдишните значи не съществува. Конструктивни решения има безброй, така че не се налага да се повтарят американските такива. (аз залагам на две неподвижни странични аннтенни плоскости) А защо няма радар си има съвсем различна логика. Понеже пише АФАР, а руснаците засега нямат завършен авиационен локатор от този тип.(само наземни в момента)

stav
Мнения: 67
Регистриран: ср сеп 25, 2013 8:33 pm

Re: Безпилотни летателни апарати

Непрочетено мнение от stav » ср апр 02, 2014 8:32 pm

Стоян написа: Напълно невярно е твърдението че една остронасочена антена ще "прекара" повече информация от една ненасочена/слабонасочена. Отделно аз посочих, че остронасочените антени може да не са "чинии" (нещо против това не виждам).
Не знам колко е невярно, но според Shannon още от 1948 е ясно, че "по-остронасочената" антена ще "прекара" повече информация при равни други условия. Друг е въпроса, че постоянно се твърди, че тъпите руски антени са по-остри от западните такива.

А да използват AESA антена за комуникационни нужди и да следят неподвижен спътник, при положение, че не смогват да направят радарна такава, си е направо не имеющее аналогов решение.

Стоян
Мнения: 806
Регистриран: пон яну 03, 2011 7:24 pm

Re: Безпилотни летателни апарати

Непрочетено мнение от Стоян » чет апр 03, 2014 10:57 am

stav написа:
Стоян написа: Напълно невярно е твърдението че една остронасочена антена ще "прекара" повече информация от една ненасочена/слабонасочена. Отделно аз посочих, че остронасочените антени може да не са "чинии" (нещо против това не виждам).
Не знам колко е невярно, но според Shannon още от 1948 е ясно, че "по-остронасочената" антена ще "прекара" повече информация при равни други условия.
Това какво трябва да е ясно са някакви твои интерпретации. Не знам как обвързваш сравнението между две антени с едни теореми (на Шенон и Шенон-Хартли), които са абстрактни по отношение на хардуера. Ще трябва да се обосновеш по-обстойно, понеже само да споменеш известни имена не е достатъчно.
Общо взето изкуствено ги нагласяш нещата. Нека да направя опит да вникна в логиката ти. Явно с насочена антена може да се осъществи връзка на по-голяма дистанция от такава с ненасочена. Следователно над определена дистанция насочената антена ще може да трансферира инфирмацията, а ненасочената няма да може. Извод насочена антена може да трансферира повече информация от ненасочена :!: . Дано успеш да избегнеш такава логика, макар че се съмнявам.

stav написа:Друг е въпроса, че постоянно се твърди, че тъпите руски антени са по-остри от западните такива.
Почти не срещам такива твърдения в този форум. Обаче когато свършат доводите такива твърдения започват да се приписват на опонентите. За пример чети надолу.
stav написа: А да използват AESA антена за комуникационни нужди и да следят неподвижен спътник, при положение, че не смогват да направят радарна такава, си е направо не имеющее аналогов решение.
Много внимавах да не спомена термина АФАР (може и такъв термин вместо AESA), по отношение на сателитната връзка (виж ФАР е друга работа). Няма особена нужда от АФАР в свръзката. Въпреки това гледам че си ми го приписал - ама никъде не пиша че ще се ползва АФАР за свръзка. Изглежда пропускаш (може и умишлено, с цел подвеждане на опонента), че АФАР е частен случай на антена с електронно сканиране. Демек има и други системи на ФАР. Същите вече се ползват за спътникова връзка (даже подобна антена може да се види на цивилен автомобил). Та като ползваме логиката, кой колко опит има руснаците ще се справят достатъчно добре. Те имат много опит с ПФАР (и други антени с електроонно сканиране), включителнно и първата такава на изтребител (това е факт, не е от рода на "кой плюе по-далече"). И само да споmена като информация. Не всички комуникационни спътници са на геостационарна орбита (твърдо визирам високите орбити). Има и такива на елиптична. Така че за спътника не е сигурено, че е неподвижен.

stav
Мнения: 67
Регистриран: ср сеп 25, 2013 8:33 pm

Re: Безпилотни летателни апарати

Непрочетено мнение от stav » чет апр 03, 2014 4:21 pm

Приветствам нещата да се коментират професионално, но пък за това си има други форуми и дано да намерим баланса между професионалното и пропагандното.
Стоян написа: ...едни теореми (на Шенон и Шенон-Хартли), които са абстрактни по отношение на хардуера.
Теоремите и изобщо теорията е абстрактна по отношение на хардуера май само в кварталните работилници и в родните университети.

Според Шенон, пропускателната способност на комуникационен канал, грубо казано, зависи единствено от отношението сигнал/шум. Как антените влияят на това отношение, както и зависимостта на коефициента на усилване от остротата на диаграмата на насоченост, няма смисъл да обсъждаме тук.

Правилно си отбелязал, че спътника може да бъде и на елептична орбита, особено ако руснаците правят тази система за полярните области (което пък е тъпо да е толкова специализирана), но във всички случаи, ъгловата скорост на радиус вектора породена от движението на спътника е нищожна спрямо породената от еволюциите на самия летателен апарат. Така че - все тая какъв е спътника. Пък орбитална система от бързоподвижни нискоорбитални комуникационни спътници руснаците просто нямат.

Относно електронното сканиране - ПФАР има смисъл само докато се научиш да правиш АФАР и това си струва само, когото е нужно бързо сканиране, няколко едновременни лъча и т.н. радарни проблеми. Комуникационни антени с електронно (обикновено elevation) сканиране наистина се слагат на наземни подвижни обекти, обикновено комбинирани с механично азимутално, но във всички случаи физиката не може да бъде излъгана - добрата антена си иска апертура, което обикновено означава площ, а там електронното сканиране доста издиша на големи ъгли на визиране и е доста разточително да се използва за комуникационни цели на ЛА. Пък предвидена площ, отгоре на въпросното летало, не се забелязва. Като знаем цените на ФАР и горните съображения, продължавам да твърдя, че ще е уникат, ако са го направили.

По-нататъшни спекулации какво и защо са направили въпросните ребята за мен е безмислено, щото, да ме прощавате, ама вътрешното чувство от горните картинки ми говори, че това си е просто една показуха. По западните, а и далекоизточни списания и канали е пълно с къде по-смислени и впечатляващи макети, които така и никога не виждат бял свят, камо ли пък серийно производство.

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Безпилотни летателни апарати

Непрочетено мнение от Грозев » вт апр 08, 2014 12:31 am

Южна Корея откри пореден неидентифициран БЛА
Написано от Списание АЕРО
Неделя, 06 Април 2014 20:26


Въоръжените сили на Южна Корея са открили в неделя още един неидентифициран безпилотен летателен апарат (БЛА), за който се смята, че е дошъл от Северна Корея. За последните дни това е третия подобен случай.

Апаратът, който е с дължина около метър и размах на крилото от около два метра е бил намерен в района на Чонсон, на около 130 km южно от границата на двете Кореи. Машината е била боядисана в светло синьо и като конструкция е подобен на другите два апарата, които бяха открити по-рано.

Първият неидентифициран апарат е бил открит в района на граничния град Пхаджу на 24 март, а вторият бе намерен на остров Пенийендо на 31 март, след като армиите на двете страни си размениха артилерийска стрелба.

И двата апарата са били снабдени с комерсиални цифрови фотоапарати, които са правили снимки, като един от тях направил стотици кадри на района на столицата Сеул, включително и президентския дворец. За сега не е ясно дали и третия апарат е носил камера на борда си.


Изображение

http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... n-bla.html
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Безпилотни летателни апарати

Непрочетено мнение от Грозев » съб апр 19, 2014 2:57 am

Севернокорейската играчка се оказа с китайски произход:

http://www.7335555.com/products_detail1 ... c430e.html

_____________
САЩ стартираха конкурс за палубен боен БЛА
Написано от Списание АЕРО
Петък, 18 Април 2014 21:44


ВМС на САЩ пусна предварително запитване за оферта до четирима производители за създаването на палубен боен безпилотен летателен апарат (БЛА), който да има и разузнавателни способности.

Запитването е дадено на Boeing, Lockheed Martin, General Atomics Aeronautical Systems и Northrop Grumman. Изискванията към проекта са гъвкави, като ВМС залагат най-вече на описание на желаните способности на апарата (например дозареждане във въздуха и възможност за оцеляване в наситено с ПВО пространство), а не толкова на точни летателно-тактически характеристики.

През финансовата 2015 г. в програмата, която носи названието UCLASS (unmanned carrier-launched airborne surveillance and strike), ще получи $403 млн. Общо до 2019 г. за разработка ще бъдат отделени $2.67 млрд.


http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... n-bla.html
Anyone who fights for the future, lives in it today

Стоян
Мнения: 806
Регистриран: пон яну 03, 2011 7:24 pm

Re: Безпилотни летателни апарати

Непрочетено мнение от Стоян » пон апр 28, 2014 6:01 pm

Странен/интересен, експериментален, лек, БПЛА-конвертоплан. :roll:

Потребителски аватар
Airbuster
Мнения: 882
Регистриран: чет окт 18, 2007 8:14 am
Местоположение: Back in BG
Контакти:

Re: Безпилотни летателни апарати

Непрочетено мнение от Airbuster » ср апр 30, 2014 12:12 pm

Интересен БЛА от далечния изток:

Изображение

http://www.redditian.com/r/pics/23o6ja

Потребителски аватар
Blackhawk
Мнения: 786
Регистриран: пон ное 22, 2010 5:48 pm

Re: Безпилотни летателни апарати

Непрочетено мнение от Blackhawk » съб май 10, 2014 5:51 pm

В карловската бригада имали БЛА Raven .

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Безпилотни летателни апарати

Непрочетено мнение от Грозев » съб май 10, 2014 9:04 pm

Blackhawk написа:В карловската бригада имали БЛА Raven .
Бях чул, че САЩ са ни подарили някакви играчки, които стартират от ръка. Явно са тия.

Мдам...

ПОКАЗ НА НОВО ОБОРУДВАНЕ В 61 МБР

Днес, 09.05.2014 г., в Деня на Европа на посещение в района на 61-ва Стрямска механизирана бригада – Карлово бяха началниците на отдели от Командването на Сухопътните войски и командирите на военни формирования от Сухопътните войски.

Гостите бяха посрещнати от полковник Христо Андреев – заместник-командир на бригадата, който изнесе информационен брифинг за структурата, задачите и целите на формированието. Визитата продължи в района на 61 мбр, където офицерите посетиха параклис „Св. Мина”, фитнес залата и новоизградената спортна площадка. При посещението на новите езикови лаборатории, гостите от Сухопътните войски се запознаха с възможностите на новото интерактивно оборудване и условията за изучаване на английски език от военнослужещите.

След планувана почивка, всички началници на отдели, командири на бригади, полкове и военни формирования се отправиха към ГУЦ „Анево”, където наблюдаваха новото комуникационно-информационно и палатково оборудване за тактически оперативни центрове на батальонна бойна група. Последва демонстрация на новополучената безпилотна летателна система „RAVEN”.


Изображение

http://landforce.mod.bg/Pokaz-na-novo-o ... :1145.html#
Anyone who fights for the future, lives in it today

aerofanbg
Мнения: 129
Регистриран: нед фев 06, 2011 5:04 am

Re: Безпилотни летателни апарати

Непрочетено мнение от aerofanbg » нед май 11, 2014 2:02 am

Тия смешни самолетчета се продават в хоби магазините в САЩ,

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Безпилотни летателни апарати

Непрочетено мнение от Грозев » нед май 11, 2014 2:37 am

aerofanbg написа:Тия смешни самолетчета се продават в хоби магазините в САЩ,
Някак си обидно към човешката цивилизация е да не се възползваме от възможността да търсим и намираме бърза и точна информация.
Raven само прилича на "смешно самолетче", а всъщност е супер сериозен инструмент за разузнаване и наблюдение.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Отговори