Руска военна авиация
Re: Руска военна авиация
Доколкото четох, проблема при руските радари не е мощността, а разделителната спосбност. По спомени при Су-35, околко 4 метра на 100 км. За това и пише, че миговете стрелят по групова цел.
Re: Руска военна авиация
Разделителната способност спрямо ВЦ по ъглови координати на сантиметровите РЛС е горе-долу равна

ПП - малко общи сведения за най-популярните съвременни авиационни РЛС накратко - https://avia.mstuca.ru/jour/article/viewFile/109/35
Re: Руска военна авиация
Да хвърлим поглед на горчивата истина.
https://bmpd.livejournal.com/3402362.html
https://bmpd.livejournal.com/3402362.html
Re: Руска военна авиация
Ще се стремят към гражданско производство на предприятията от ВПК след намаляването на поръчките за армията, което както признава самият Путин засега върви бавно. Но има някакви стъпки в тая насока.
Иначе конкретно за НАЗ - нямаше ли експортни перспективи за Су-34? Искаха го Алжир доколкото си спомням, но явно се предпочита Су-30 заради по-добрите изтребителни характеристики. А на Ту-160 какво се е планирало да му произвеждат в НАЗ?
Иначе конкретно за НАЗ - нямаше ли експортни перспективи за Су-34? Искаха го Алжир доколкото си спомням, но явно се предпочита Су-30 заради по-добрите изтребителни характеристики. А на Ту-160 какво се е планирало да му произвеждат в НАЗ?
Re: Руска военна авиация
Ами няма вече желаещи за Су-34. Когато Алжир искаше не им дадоха, а завода силно се стараеше, сега вече пък няма и кой да иска. За Ту-160 там се правят крилата и стабилизаторите.
Re: Руска военна авиация
За първи път, военната версия. Всички предишни новини са били за цивилния вариант, с едно на ум, че ще има и военен.
Re: Руска военна авиация
Изкараха от цеха Ил-112В, говори се за първи полет до края на годината.
Re: Руска военна авиация
Репортаж на Звезда, с вкичките му недостатъци, но все пак - посещение в Казан - изпитания на Ту-22М3М, Ту-160М, полет на Ми-38Т, информация за първия полет на обновения БПЛА Алтиус.
https://tvzvezda.ru/news/vstrane_i_mire ... 6-p5qd.htm
https://tvzvezda.ru/news/vstrane_i_mire ... 6-p5qd.htm
Re: Руска военна авиация
Носят се слухове, че екипажът е съкратен до двама души.
Fighters make show. Bombers make history.
Re: Руска военна авиация
Охотник-Б








- JediMonster
- Мнения: 129
- Регистриран: пон сеп 15, 2008 9:29 pm
- Местоположение: Осло Норвегия
- Контакти:
Re: Руска военна авиация
1. да се ограничим в меренето на стелт по снимка 
2. кръглото сопло, макар и да увиличава забелижимостта в задната полусфера, не е чак такъв проблем за ниската ЕОП в предната и отдолу. Още повече, че конкретният вариант е със сериозно екранирано сопло именно в долната полусфера.
https://a.radikal.ru/a24/1902/42/15dfd84ab13b.png
3. Двигателят на прототипа е АЛ-41Ф, като за серийния Охотник-Б се предвижда вариант без форсажна камера (не е ясно дали и с плоско сопло). Според инсайдерска информация и форсажът, и ОВТ в случая не се ползват и са програмно блокирани.

2. кръглото сопло, макар и да увиличава забелижимостта в задната полусфера, не е чак такъв проблем за ниската ЕОП в предната и отдолу. Още повече, че конкретният вариант е със сериозно екранирано сопло именно в долната полусфера.
https://a.radikal.ru/a24/1902/42/15dfd84ab13b.png
3. Двигателят на прототипа е АЛ-41Ф, като за серийния Охотник-Б се предвижда вариант без форсажна камера (не е ясно дали и с плоско сопло). Според инсайдерска информация и форсажът, и ОВТ в случая не се ползват и са програмно блокирани.
Re: Руска военна авиация
Руснаците като цяло не им пука за соплото и ниската ЕОП в задна полусфера. За справка, Т-50.
Re: Руска военна авиация
Мда, или Ф-35...
Re: Руска военна авиация
Макар че съм донякъде съгласен, понеже и на Ф-35 соплото не е плоско, нека погледнем малко подробностите.
При Ф-35 наистина има кръгло сопло, но с комплексна система от назъбени слоеве, и така наречени "turkey feathers". При Т-50 не се забелязва нищо подобно, освен на новия изделие 30, което до някъде наподобява това. Но докато при Ф-35 двигателя е покрит плътно до соплото с обшивка, термо- и стелт покритие, при Т-50 са оставени грубо голи и небоядисани двигателите, което е огромен източник на ИЧ емисии. При Ф-35 също така има система са частично охлаждане на изходящите газове, която се захранва със студен въздух от отделен източник. При Т-50 няма нищо такова. Отделно двигателя на Ф-35 е дълбоко "заровен" между стабилизаторите и опашките, и "вдлъбнат" навътре спрямо края на самолета, което също помага с прикирването на ИЧ емисиите.
При Ф-35 наистина има кръгло сопло, но с комплексна система от назъбени слоеве, и така наречени "turkey feathers". При Т-50 не се забелязва нищо подобно, освен на новия изделие 30, което до някъде наподобява това. Но докато при Ф-35 двигателя е покрит плътно до соплото с обшивка, термо- и стелт покритие, при Т-50 са оставени грубо голи и небоядисани двигателите, което е огромен източник на ИЧ емисии. При Ф-35 също така има система са частично охлаждане на изходящите газове, която се захранва със студен въздух от отделен източник. При Т-50 няма нищо такова. Отделно двигателя на Ф-35 е дълбоко "заровен" между стабилизаторите и опашките, и "вдлъбнат" навътре спрямо края на самолета, което също помага с прикирването на ИЧ емисиите.
Re: Руска военна авиация
Пак сравняваме стелт по снимка, към този проблем сочих. Иначе - викаш, на Су-57 не са покрити чак до соплото?

Има ли някакъв начин да посмалим малко лъжите, че то ептем зле взе да става
Системата за охлаждане на струята от соплото с въздух, е меко казано - неефективна (особено при форсаж) за всеки с поне минимума разбиране. Хората, дето разбират, са отишли малко по-далеч в този аспект:
http://www.findpatent.ru/patent/260/2609816.html
За "вдлъбнатия" спрямо "края на самолета"двигател няма да говоря, че ме напушва смях. Явно Як-141 е бая по-стелт в тоя аспект от Ф-35...

Ще повторя - нека се ограничим с митовете за интернет-лаици, разпрастранявани от диванни експерти, сред които принципът на определяне на ЕОП по снимка е водещ...

Има ли някакъв начин да посмалим малко лъжите, че то ептем зле взе да става

Системата за охлаждане на струята от соплото с въздух, е меко казано - неефективна (особено при форсаж) за всеки с поне минимума разбиране. Хората, дето разбират, са отишли малко по-далеч в този аспект:
http://www.findpatent.ru/patent/260/2609816.html
За "вдлъбнатия" спрямо "края на самолета"двигател няма да говоря, че ме напушва смях. Явно Як-141 е бая по-стелт в тоя аспект от Ф-35...

Ще повторя - нека се ограничим с митовете за интернет-лаици, разпрастранявани от диванни експерти, сред които принципът на определяне на ЕОП по снимка е водещ...
Re: Руска военна авиация
Удобно подбираш нещата без да гледаш цялата картина. Разбира се, че сами по себе си тези решения не са толкова "стелт"...но в комбинация явно има определен ефект, достатъчен че да ги наложат. Това важи и за охлаждането на струята. А и самолета не е на форсаж постоянно. Никъде не съм твърдял колко точно е ЕОП но продължавай да се убеждаваш че грубата задна конструкция на Т-50 няма значение за ЕОП. И ако не по снимки, как по друг начин? Може да не знаем всички тайни на стелта но има определени конструктивни решения които са първопроходени от предишните поколения самолети F-117, F-22, B-2. Аз не виждам никакви решения за понижаване на ЕОП в задната част на Т-50. Ако има, покажи ми ги. И повтарям, не става дума за конкретно число.
Колкото до твоя пример със соплата, ами не са покрити до края. Има още място до подвижната част което стои непокрито. Макар че е подобрение от другите прототипи на Т-50. Виж соплото на F-35 колко е покрито и колко е това на Т-50.
Колкото до твоя пример със соплата, ами не са покрити до края. Има още място до подвижната част което стои непокрито. Макар че е подобрение от другите прототипи на Т-50. Виж соплото на F-35 колко е покрито и колко е това на Т-50.