ВВС на страните от бивша Югославия

Всичко за военната военната авиация по света
King_Rat
Мнения: 300
Регистриран: съб окт 06, 2007 9:29 pm
Местоположение: Пазарджик
Контакти:

Re: ВВС на страните от бивша Югославия

Непрочетено мнение от King_Rat » нед дек 01, 2013 9:16 pm

Не съм радист, но ако са изкормили МРП-56П, СОД-57, СРЗО-2, Р-832, АРЛ-СМ или РСБН с Пион според модификацията, предполагам, че им се е отворило доста място за нови блокове. Кабината ще олекне откъм пултове и евентуално индикатора на радиолинията. Другото може да се съвмести.

А да, и безумното ФКП!

Chavdar
Мнения: 355
Регистриран: чет окт 04, 2007 3:03 pm
Контакти:

Re: ВВС на страните от бивша Югославия

Непрочетено мнение от Chavdar » нед дек 01, 2013 10:08 pm

А те хърватските БИС-ве има ли ли са изобщо РСБН?.Ако са от по старите варианти са били със Лазур, но иначе за цялата тази апаратура,която споменаваш не се виждат антените т.ез премахнати са.И няма начин в днешно време ако оставиш ламповата техника си е кощунство, разбира се зависи с какви пари разполагаш.

King_Rat
Мнения: 300
Регистриран: съб окт 06, 2007 9:29 pm
Местоположение: Пазарджик
Контакти:

Re: ВВС на страните от бивша Югославия

Непрочетено мнение от King_Rat » нед дек 01, 2013 10:51 pm

Не съм сигурен, че Лазур-а и РСБН-а са свързани с възрастта, а по-скоро с поръчката, особено за износ.
Ето ти Хърватски бис с РСБН :D

Изображение

Потребителски аватар
tu-134
Мнения: 967
Регистриран: чет юли 17, 2008 7:28 am

Re: ВВС на страните от бивша Югославия

Непрочетено мнение от tu-134 » пон дек 02, 2013 2:08 am

Имах предвид че на сегашните хърватски бисове май им се знаят серийните номера (както и под снимката в а.нет горе ги пише) и би трябвало да може да се разчете вместо царя плъх да ги разгадава по наличието на антени :-)

Потребителски аватар
AShotInTheDark
Мнения: 540
Регистриран: съб ное 22, 2008 9:52 pm

Re: ВВС на страните от бивша Югославия

Непрочетено мнение от AShotInTheDark » пон дек 09, 2013 1:32 am

nedelja, 08. dec 2013, 07:30 -> 07:49

Srpski piloti na novim "migovima"

Piše Goran Janićević

Vojska Srbije spremna da uvede u naoružanje nove avione MiG-29 M/M2 koje bi uskoro trebalo da nabavi. Na aerodromu Batajnica prvi put posle sedam godina obavljena preobuka pilota za avion MiG-29, a srpski vojni piloti se pripremaju i za prihvat novih aviona.

Prvi put posle sedam godina na vojnom aerodromu Batajnica završena je preobuka nove generacije pilota za let na avionima MiG-29. Srpski vojni piloti su tako otišli jedan veliki korak napred u pripremama za uvođenje u naoružanje novih Migova-29 M/M2.

Brigadni general Predrag Bandić komandant 204. vazduhoplovne brigade, u čijem sastavu bi trebalo da lete novi Migovi, je u emisiji "Dozvolite..." rekao da bi uvođenje u naoružanje novih aviona bilo veliko priznanje za njegovu jedinicu.

"Očekujemo da rezultati našeg rada prepoznaju i da se upotrebna vrednost jedinice prepozna i da samim tim opravdamo sredstva koja su uložena u Vojsku Srbije", rekao je Bandić.

Komandant vazduhoplovaca sa Batajnice je istakao da se loša ekonomska situacija i tehnološki zaostatak prebrođuju kroz inovacije u obuci vojnih pilota.

Posle dugog niza godina 204. vazduhoplovna brigada je izvršila i preobuku pilota sa aviona MiG-21 na MiG-29, obuku mladih pilota i kadeta sa Vojne akademije.

Na Batajnici su se ove godine, na simulatoru za MiG-29, obučavali i piloti iz Vojske Bugarske.

Obavljena preobuka pilota

Vojska Srbije je ove godine završila prvi put posle sedam godina obavila preobuku pilota za letenje sa aviona MiG-21 na savremeniji MiG-29.

Jedan od pilota koji su završili preobuku potpukovnik Milan Elenkov rekao je u emisiji "Dozvolite..." da prelazak sa aviona MiG-21 na MiG-29 ne zahteva previše komplikovanu obuku.

"Veći su problem sati naleta i obuka koja treba da se izvrši pre tog naleta i dolaska na MiG 29. Imate neku osnovnu obuku, naprednu obuku koju treba da zadovoljite i da postignete određeni nivo obučenosti za izvršavanje određenih zadataka. Tu pre svega mislim na lovačko-presretačka dejstva", rekao je Elenkov.

On kaže i da se piloti 204. vazduhoplovne brigade pripremaju i za prihvat novih Migova koje bi Vojska Srbije uskoro trebalo da nabavi.

"Ja se iskreno nadam da će mnogo mlađi piloti da lete na tom vazduhoplovu, ali bi mi bila izuzetna čast da i ja letim na tom vazduhoplovu", rekao je Elenkov.

Veliki korak napred

Svi avioni lovačke avijacije Srbije ( MiG-29 i MiG-21) nalaze su sastavu 204. vazduhoplovne brigade na aerodromu Batajnica.

Na Batajnicu bi trebalo da slete i novi avioni MiG-29 M i M2, za koje bi prema pisanju ruskih medija Srbiji trebalo da bude odobren robni kredit.

Isporuka aviona MiG-29M2 može se obaviti odmah posle potpisivanja ugovora, naveo je internet portal Glas Rusije.

Rusija je već počela proizvodnju 24 aviona tog tipa koje je Sirija još pre nekoliko godina naručila, ali zbog međunarodnih sankcija letelica nisu isporučene Damasku.

Vojska Srbije trebalo bi da nabavi šest novih aviona lovaca, što će biti prva takva kupovina vazduhoplova u poslednjih 25 godina.

U srpskom vojnom vazduhoplovstvu trenutno lete četiri Miga-29 i to je jedini moderniji avion kojim naša vojska raspolaže.

Nabavkom novih aviona srpski piloti bi uspeli da premoste i tehnološki zaostatak od bezmalo dve decenije u odnosu na avijacije bogatijih zemalja.

Avion MiG-29 M/M2 je modernija verzija aviona koji se već nalaze u naoružanju Vojske Srbije. Verzija "M" je jednosed, a "M2" je dvosed koji se koristi i za obuku i za borbena dejstva.

Prvi potpredsednik Vlade Aleksandar Vučić rekao je u maju posle posete ruskog ministra odbrane Sergeja Šojgua, da bi se borbeni avioni kupovali kroz robni kredit koji bi trebalo da odobri ruska strana i koji bi se realizovao u tri faze do 2017. godine.

"Za nas je važno i da remontni zavod 'Moma Stanojlović' u Batajnici bude osposobljen za remont, jer se nekada čeka i godina, dve na rezervne delove", rekao je tada Vučić i dodao da bi ukoliko bude dobijena dozvola, remontni zavod mogao za dve godine da bude osposobljen za remont aviona.


http://www.rts.rs/page/stories/sr/story ... ma%22.html
Прекратявам участието си във форума, 07.04.2014 г.

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: В Източна Европа

Непрочетено мнение от Грозев » ср яну 08, 2014 11:43 pm

Забавяне при ремонта на хърватските МиГ-21
Написано от Списание АЕРО
Сряда, 08 Януари 2014 22:08


Има забавяне в графика на изпълнение на ремонтите и адаптацията на хърватските МиГ-21. Това съобщава местния специализиран сайт defender.hr.

Забавянето в доставката на ремонтирани и адаптирани изтребители МиГ-21 се дължи на проблеми с производството на навигационни и комуникационни системи, нужни за опериране в гражданско въздушно пространство, които са били отговорност на чешки подизпълнител. По предварителен план първия ремонтиран и адаптиран МиГ-21бис е трябвало да се достави през октомври 2013 г.

Според хърватския сайт ВВС на страната са крайно доволни от капитално-възстановителния ремонт, който украинската компания „Укрспецэкспорт” извършва. Машините, обаче трябва да получат и адаптация на авиониката си, което е отговорност на външни фирми.

Очаква се първата доставка да стане факт до края на януари 2014 г.

Според defender.hr в момента хърватските ВВС разполагат с точно три изправни МиГ-21бис, като до скоро машините са били две, тъй като едната е имала проблем с двигателя, поради глътната птица.

През юли 2013 г. хърватското правителство сключи договор с ГК „Укрспецэкспорт” за капитално-възстановителен ремонт и адаптация на авиониката за седем хърватски МиГ-21 и покупката на пет други МиГ-21, които са били собственост на предприятието ГП „Одесавиаремсервис”. Машините са от неизпълнен договор с Йемен. Страната бе поръчала 28 изтребителя МиГ-21, но успя да плати само 20 от тях, а останалите останаха на съхранение в Украйна. Целият договор с Хърватска е на стойност от $13,7 млн.


http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... ig-21.html
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: ВВС на страните от бивша Югославия

Непрочетено мнение от Грозев » вт яну 21, 2014 11:04 pm

Още забавяния с хърватските МиГ-21
Написано от Списание АЕРО
Вторник, 21 Януари 2014 21:01


Забавянето при доставката на ремонтираните хърватски изтребители МиГ-21 продължават. Въпреки, че наскоро бе съобщено, че първите самолети ще бъдат получени в Хърватска до края на януари 2014 г. и този срок няма да бъде спазен. Това съобщава местния вестник Vecernji List.

Според първоначалната сделка между хърватското правителство и украинската компания ГК „Укрспецэкспорт” за капитално-възстановителен ремонт и адаптация на авиониката за седем хърватски МиГ-21 и покупката на пет други МиГ-21 първите самолети е трябвало да се доставят не по-късно от 15 ноември 2013 г. Проблемите се дължат на доставка на оборудването „свой-чужд” от чешки подизпълнител.

Според Vecernji List хърватското министерство на отбраната е заявило, че първите три ремонтирани МиГ-21 ще бъдат доставени в началото на февруари, последвани от още три машини три седмици по-късно. Хърватите са удържали €300 000 неустойки.

През юли 2013 г. хърватското правителство сключи договор с ГК „Укрспецэкспорт” за капитално-възстановителен ремонт и адаптация на авиониката за седем хърватски МиГ-21 и покупката на пет други МиГ-21, които са били собственост на предприятието ГП „Одесавиаремсервис”. Целият договор с Хърватска е на стойност от €13,7 млн.

В момента, според съобщения на местната преса, Хърватска разполага само с три изправни МиГ-21.


http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... ig-21.html
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: ВВС на страните от бивша Югославия

Непрочетено мнение от Грозев » ср фев 26, 2014 2:03 am

Хърватска ремонтира своите Ми-8МТВ
Написано от Списание АЕРО
Вторник, 25 Февруари 2014 20:33


ВВС на Хърватска са получили първите два ремонтирани и модернизирани вертолети Ми-8МТВ. Работата по машините се извършва в местния авиоремонтен завод ZTC с помощта на украинската компания ГК "Укрспецэкспорт".

Общо е договорен ремонта и модернизацията на шест Ми-8МТВ, като стойността на сделката е €10,9 млн. С помощта на ГК "Укрспецэкспорт" заводът ZTC e достигнал възможности за ремонт на вертолети от семейството Ми-8

По време на приемането на двата вертолета командващия хърватските ВВС Дражен Шчури съобщи, че забавянето на ремонтираните и модернизираните изтребители МиГ-21 продължават. Според него основния проблем е, че доставените навигационни системи от чешката компания CLS е била предназначена за транспортни самолети и вертолети и давала грешки при полети с висока скорост и претоварване.


http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... -8mtv.html
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: ВВС на страните от бивша Югославия

Непрочетено мнение от Грозев » ср мар 19, 2014 1:37 am

Хърватска чака скоро своите МиГ-21
Написано от Списание АЕРО
Вторник, 18 Март 2014 23:07


Хърватският министър на отбраната е заявил, че забавянето в доставката на ремонтираните и модернизирани МиГ-21 от Украйна няма нищо общо със сътресенията в държавата и че доставката на самолетите ще стане факт скоро.

Основният проблем в доставката на самолетите с новото навигационно и комуникационно оборудване, което се доставя от чешкия подизпълнител CLS, като проблемът е свързан с трансформирането на дигитален в аналогов сигнал. Според източници в хърватското Министерство на отбраната е намерено решение за това.

В момента в Украйна има пет готови МиГ-21бис и два МиГ-21УМ, които са на 95% готови. Всички те се очаква да бъдат доставени в скоро време в Хърватска.

През юли 2013 г. хърватското правителство сключи договор с ГК „Укрспецэкспорт” за капитално-възстановителен ремонт и адаптация на авиониката за седем хърватски МиГ-21 и покупката на пет други МиГ-21, които са били собственост на предприятието ГП „Одесавиаремсервис”. Машините са от неизпълнен договор с Йемен. Страната бе поръчала 28 изтребителя МиГ-21, но успя да плати само 20 от тях, а останалите останаха на съхранение в Украйна. Целият договор с Хърватска е на стойност от $13,7 млн.


http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... ig-21.html
Anyone who fights for the future, lives in it today

борден
Мнения: 1422
Регистриран: съб окт 06, 2007 10:26 pm
Местоположение: София

Re: ВВС на страните от бивша Югославия

Непрочетено мнение от борден » ср мар 19, 2014 5:57 am

Грозев написа:В момента в Украйна има пет готови МиГ-21бис и два МиГ-21УМ, които са на 95% готови.
Аа, дали е така...?
Как известно Украина ремонтирует в Одессе Хорватские (экс украинские МиГ-21) в принципе все номера их известны, т.к. фигурировали в справке о тех. состоянии машин с хорватского сайта, которую я выкладывал около года назад, но тем не менее. Стоимость машин заявлена $ 150 000 - 400 000 от тех состояния.

Дата : 02.10.2013-09.10.2013

Літак МіГ21 УМД - 1шт., завод. № 516911036,
(борт.номер-165), з авіаційним двигуном Р13-300, завод.
№Г04195038, масою літака порожнього обладнанного -5460кг,
авіаційного двигуна -1611,46кг, разом - 7071,46кг

Літак МіГ21 УМД - 1шт., завод. № 516951031,
(борт.номер-166), з авіаційним двигуном Р13-300, завод.
№Г73695052, масою літака порожнього обладнанного -5460кг,
авіаційного двигуна -1608,96кг, разом - 7068,96кг.

Літак МіГ21 УМД - 1шт., завод. № 516987091,
(борт.номер-167), з авіаційним двигуном Р13-300, завод.
№Г84695390., масою літака порожнього обладнанного -5460кг,
авіаційного двигуна -1614,96кг, разом - 7074,96кг

Літак МіГ21 УМД - 1шт., завод. № 516969001,
(борт.номер-164) з авіаційним двигуном Р13-300, завод.
№Г51495153, масою літака порожнього обладнанного -5460кг,
авіаційного двигуна -1665,96кг, разом - 7125,96кг

Літак МіГ21 БИСД - 1шт., завод. № 75092923,
(борт.номер-117), з авіаційним двигуном Р25-300, завод.
№Г015252002, масою літака порожнього обладнанного -5460кг,
загальною вагою разом з авіаційним двигуном Р25-300 - 7337,04кг.

Літак МіГ21 БИС -1шт., завод. № 75092905,
(борт.номер-118), з авіаційним двигуном Р25-300, завод.
№Г13525150, масою літака порожнього обладнанного -5460кг,
загальною вагою разом з авіаційним двигуном Р25-300 -7331,04кг.

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: ВВС на страните от бивша Югославия

Непрочетено мнение от Грозев » съб апр 19, 2014 3:11 am

Хърватско най-накрая получи първия ремонтиран МиГ-21
Написано от Списание АЕРО
Неделя, 13 Април 2014 20:04


Хърватското министерство на отбраната съобщи, че първият ремонтиран и модернизиран в Украйна МиГ-21 е пристигнал в страната на 12 април. Машината е вече в авиобаза Плесо до Загреб.

Самолетът е бил разглобен и пренесен по земята през Унгария. На 15 април се очаква бригада от ГП "Одессавиаремсервис" заедно с хърватски инженери да сглобят самолетите и да извършат изпитателни полети.

Вторият ремонтиран и модернизиран МиГ-21бис е бил натоварен на камиони на 11 април и трябва да пристигне в Хърватска към средата на следващата седмица. В готовност за изпращане са още три МиГ-21бис, очаква се скоро и подготовката за пращане на първия МиГ-21УМ.

През юли 2013 г. хърватското правителство сключи договор с ГК „Укрспецэкспорт” за капитално-възстановителен ремонт и адаптация на авиониката за седем хърватски МиГ-21 и покупката на пет други МиГ-21, които са били собственост на предприятието ГП „Одесавиаремсервис”. Машините са от неизпълнен договор с Йемен. Страната бе поръчала 28 изтребителя МиГ-21, но успя да плати само 20 от тях, а останалите останаха на съхранение в Украйна. Целият договор с Хърватска е на стойност от $13,7 млн., но поради неустойките, които украинската страна дължи за забавянето с няколко месеца, сумата вероятно ще намалее.


http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... ig-21.html
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
HORNISE
Мнения: 977
Регистриран: чет окт 04, 2007 10:14 am
Местоположение: София
Контакти:

Re: ВВС на страните от бивша Югославия

Непрочетено мнение от HORNISE » ср апр 30, 2014 1:52 pm

Първи полет на новодоставен МиГ-21бис в Хърватия:
Изображение
I take pictures, Photographic pictures...

Изображение

MaKoM
Мнения: 42
Регистриран: пет ное 23, 2007 11:27 pm

Re: ВВС на страните от бивша Югославия

Непрочетено мнение от MaKoM » вт юни 10, 2014 8:03 pm

Днеска се навршват 22 години самојстојна Македонска авијација.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение
Снимки БОБО
ماکهدۆنیا

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: ВВС на страните от бивша Югославия

Непрочетено мнение от Грозев » чет юни 12, 2014 1:24 am

Докторе, колко 24-ки хвъркат при вас?
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Amazon
Мнения: 270
Регистриран: пон фев 03, 2014 8:28 pm

Re: ВВС на страните от бивша Югославия

Непрочетено мнение от Amazon » чет юни 12, 2014 3:27 am

Честито! Хюито от последната снимка откъде се е появило в македонските ВВС и само едно ли е?

MaKoM
Мнения: 42
Регистриран: пет ное 23, 2007 11:27 pm

Re: ВВС на страните от бивша Югославия

Непрочетено мнение от MaKoM » чет юни 12, 2014 7:00 pm

Грозев написа:Докторе, колко 24-ки хвъркат при вас?
достаточно ( базик ...околу 6-8 зависимост ремонт и части )
Amazon написа:Честито! Хюито от последната снимка откъде се е появило в македонските ВВС и само едно ли е?
Даже две . бор. номера 321, 322...подарак од Гејците през 2001 ...од 2004-5 не летиат , нема кои да им направи ремонт .Става вапрос за политика.
ماکهدۆنیا

MaKoM
Мнения: 42
Регистриран: пет ное 23, 2007 11:27 pm

Re: ВВС на страните от бивша Югославия

Непрочетено мнение от MaKoM » пет юли 11, 2014 8:43 am

Vcera padna edin helikopter na MVR Mi-17 V5 Borden nom MAP 7712 ..cetirima zaginaha .
ماکهدۆنیا

Потребителски аватар
HORNISE
Мнения: 977
Регистриран: чет окт 04, 2007 10:14 am
Местоположение: София
Контакти:

Re: ВВС на страните от бивша Югославия

Непрочетено мнение от HORNISE » ср авг 13, 2014 11:27 am

Хрватска тръба захожда за кацане само с една основна стойка по време на открития ден в Задар. Няколко часа по-късно стана аварията при която загубиха борд 121.
Да се гледа на 3:34 мин.
I take pictures, Photographic pictures...

Изображение

Потребителски аватар
tu-134
Мнения: 967
Регистриран: чет юли 17, 2008 7:28 am

Re: ВВС на страните от бивша Югославия

Непрочетено мнение от tu-134 » ср авг 13, 2014 5:05 pm

HORNISE написа:Хрватска тръба захожда за кацане само с една основна стойка по време на открития ден в Задар. Няколко часа по-късно стана аварията при която загубиха борд 121.
Да се гледа на 3:34 мин.
Този вече е един от ремонтираните в Украйна май. В крайна сметка изглежда е успял да пусне целия колесник.

Потребителски аватар
HORNISE
Мнения: 977
Регистриран: чет окт 04, 2007 10:14 am
Местоположение: София
Контакти:

Re: ВВС на страните от бивша Югославия

Непрочетено мнение от HORNISE » ср авг 13, 2014 5:36 pm

Да, този е един от "новите" за тях. Кацнал е успешно при втория опит.
I take pictures, Photographic pictures...

Изображение

Отговори