Войната в Афганистан (след 2001 г.)

Всичко за военната военната авиация по света
Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Войната в Афганистан (след 2001 г.)

Непрочетено мнение от Грозев » вт юли 07, 2009 1:16 pm

Войната там си върви и стават интересни неща. Мисля, че беше крайно време за отделна тема.

Трима военни загинаха в Афганистан при катастрофа на хеликоптер
От Дневник
Последна промяна в 12:05 на 07 юли 2009


Двама канадски и един британски войник са загинали при катастрофа на хеликоптер, съобщиха от силите на НАТО в Афганистан.

Според говорител на ИСАФ, цитиран от Франс прес, инцидентът е станал вчера в южната провинция Забул. Хеликоптерът опитал да се приземи по спешност, без да бил под вражески огън. Води се разследване за причините за катастрофата.

При различни инциденти вчера в Афганистан загинаха още седем чуждестранни военнослужещи. Шест от тях станаха жертви на самоделни бомби, а един на обстрел от страна на екстремисти.

За последната година в централноазиатската страна силите на НАТО са дали общо над 170 жертви.


http://www.dnevnik.bg/sviat/2009/07/07/ ... strofa_na/
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Войната в Афганистан (след 2001 г.)

Непрочетено мнение от Грозев » ср юли 15, 2009 2:38 pm

Много здрава статия от британският вестник The Sun. Целят 9000 британски военен контингент се обслужва от 13 вертолета. Тоест един вертол на 700 човека, а при американците, съотношението е едно към 200 (горе долу такова е било и съотношението при руснаците преди 20 години). Оказва се и че Lynx-овете не издържат на жегата и са били изтеглени от Афганистан.
:arrow: Warzone too hot for helicoptersl
Anyone who fights for the future, lives in it today

Сашо
[Site Admin]
Мнения: 1751
Регистриран: ср окт 03, 2007 12:42 pm
Местоположение: София

Re: Войната в Афганистан (след 2001 г.)

Непрочетено мнение от Сашо » ср юли 29, 2009 11:39 am

Три френски бойни вертолета "Тигър" пристигнаха в Афганистан на 28 юли. Ще се използват за въоръжено разузнаване, огнева поддръжка и ескорт. Те ще базират в Кабул, заен с три EC725 "Каракал" и три "Газел"-и.
Изображение
От http://www.rotorhub.com
Three French Army Eurocopter Tigre HAPs have arrived in Afghanistan marking the beginning of the first combat deployment of the European-built attack helicopter.
The Tigres from the 5e RHC at Pau arrived in Kabul on July 26 courtesy of an Antonov An-124 transport which flew the helicopters from Tarbes. They will be used on armed reconaissance, support and escort missions.
The Tigres will join three EC725 Caracals and three Gazelle 'Viviane' helicopters which are already deployed in support of coalition operations in RCC Capital (Kabul).
The decision to send the helicopter to an operational theatre was announced on June 5 by French Defence minister Herve Morin. It has been a long-awaited by senior figures in the French Army and also Eurocopter who have been keen to get the aircraft 'combat tested'.
There have been high levels of public interest in a Tigre deployment particularly after the Uzbeen Valley ambush in August 2008 when 10 French soldier died and 21 were injured in a Taliban firefight.
A widespread public belief suggests had an attack helicopter like the Tigre been available to troops at the time, fewer casualties might have been inflicted.
You can read more about the Tigre in the latest issue of Defence Helicopter, or view the digital edition by clicking here

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Войната в Афганистан (след 2001 г.)

Непрочетено мнение от Грозев » чет юли 30, 2009 12:06 am

Още малко снимки:

Изображение

Изображение

Изображение
Anyone who fights for the future, lives in it today

Сашо
[Site Admin]
Мнения: 1751
Регистриран: ср окт 03, 2007 12:42 pm
Местоположение: София

Re: Войната в Афганистан (след 2001 г.)

Непрочетено мнение от Сашо » чет авг 06, 2009 9:37 am

Грозев написа:Войната там си върви и стават интересни неща. Мисля, че беше крайно време за отделна тема.

Трима военни загинаха в Афганистан при катастрофа на хеликоптер
От Дневник
Последна промяна в 12:05 на 07 юли 2009


Двама канадски и един британски войник са загинали при катастрофа на хеликоптер, съобщиха от силите на НАТО в Афганистан.


Катастрофиралият вертолет е бил от тип CH-146 Грифон - военен вариант на Bell 412

OTTAWA– Two Canadian air crew members and one ISAF soldier were killed when a Canadian CH-146 Griffon helicopter crashed during take-off. The incident occurred at a Forward Operating Base in Tarnak Va Jaldak, Zabul Province, northeast of Kandahar City at around 1:50 p.m., Kandahar time, on 6 July 2009.

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Войната в Афганистан (след 2001 г.)

Непрочетено мнение от Грозев » пон авг 10, 2009 1:59 am

Интересен материал, който до някъде засяга безопасността на полетите на авиационните оператори от ОНД в Афганистан, но като цяло показва за пореден път гигантската зависимост на операциите на НАТО в Афганистан от Ан-124, Ми-26 и тн.

Safety of Russian planes in Afghan war questioned
By CATRINA STEWART (AP) – 1 day ago


MOSCOW — More than a year ago, the U.N. dropped the Russian air transport company Vertikal-T from its approved list of vendors after a fatal helicopter crash in Nepal.

Yet NATO continued to use helicopters owned by Vertikal-T in Afghanistan. And on July 19, one of those choppers crashed at southern Afghanistan's largest NATO base, killing 16 civilians on board.

The crash reflects a little-known reality behind NATO's military push in Afghanistan: It is relying on Russian aviators flying Soviet-design aircraft, who are clocking up lucrative contracts in a country Russian troops left two decades ago.

Aviation industry analysts say many of these contractors have bad safety records, and allege that NATO has hired some operators with questionable backgrounds through arms-length leasing deals. These same analysts say governments have outsourced crucial military contracts to little-known companies.

"Normally this would be handled by the military, but the military have been cut back. ... They are plugging the gaps with dodgy operators," said Hugh Griffiths, an analyst at the Stockholm International Peace Research Institute, or SIPRI.

Spokesman Ari Gaitanis wrote in an email to The Associated Press that the U.N. suspended and removed Vertikal-T from its list of approved companies because of "serious violation of international safety requirements."

But the company responded to the AP that it was dropped because "Vertikal-T could not sufficiently prove that it could comply with the requirements and regulations of the U.N." It added: "There is no mention of safety." Vertikal-T also noted that it is subject to Russian air safety regulators, and recently had its Russian commercial license renewed as an air carrier.

Russian companies play a big role in providing non-combat air support in NATO's war against the Taliban. In Russia, where the NATO alliance — set up to counter the Red Army — is still viewed as a threat, Russia's involvement in Afghanistan is seldom discussed.

In 1989, the Soviet Union limped away from a 10-year war in Afghanistan that cost 15,000 Soviet lives and hastened the end of the empire. Moscow then armed both sides of a vicious war that pitted Afghan factions against one another. When the U.S. went to war with Afghanistan in the wake of Sept. 11, the Russians continued to play a clandestine supporting role.

Now, the Russians are back in Afghanistan in force.

"We never left," said Pavel Felgenhauer, a Moscow-based military analyst. "Officially, Russia is not involved. Unofficially, it is."

Faced with a shortage of helicopters, NATO countries are turning to cheap Eastern European and particularly Russian operators to ferry supplies and civilian contractors, as well as recover downed choppers. The modified Russian planes are ideally suited to the dust, heat and high altitudes of Afghanistan, and their pilots are used to punishing conditions.

Western analysts say they are also prepared to take risks. Russia's aviation sector has a spotty safety record, they point out, with helicopters crashing on a frequent basis. Poor maintenance is often cited as the cause.

Intermediaries such as Toronto-based Skylink Aviation often handle the actual subleasing for NATO forces, giving governments an element of "plausible deniability," these experts say. The Fluor Corporation, a Texas-based company providing logistical back-up to U.S. military operations, said Skylink provided the Vertikal-T helicopter that most recently crashed in Afghanistan. The helicopter was transporting contractors on behalf of Fluor.

Vertikal-T's reputation is as the "hot zone provider of choice," said Mark Galeotti, a military and organized crime expert at New York University. "If you want a pretty professional but slightly cowboyish outfit that doesn't mind flying into war zones, doesn't mind taking off from unsurfaced runways, then Vertikal-T now seems to be the front runner," he said.

Experts say these companies generally provide legitimate air transport services. But too often they draw the wrong kind of publicity.

Vertikal-T, based in the city of Tver northwest of Moscow, was left red-faced in Sudan after authorities accused it of dropping arms to rebels, an allegation the chopper company strenuously denied.

Volga-Dnepr was also dropped from the U.N.'s vendor list in 2007 after it allegedly paid bribes to a U.N. employee to secure multimillion dollar contracts. The company did not respond to requests for comment on this issue.

And Aviacon Cargo, a Urals-based company that flies lighter Ilyushin planes into Afghanistan, was singled out in a SIPRI report after the UN noted suspicious movements in Tanzania. SIPRI claimed Aviacon shipped arms on behalf of Russian defense companies to equip antagonists in African conflicts. Aviacon insisted, however, it has never been involved in illicit flows of arms.

NATO's logistics arm, NAMSA, said it did not have any direct contracts with Russian companies, but admitted it did not probe its subcontractors.

A NATO spokesman declined to provide information on individual companies, but said it was "important to bear in mind the great demands placed on our countries' forces. ... Missions carried out by the individual nations, the United Nations and the European Union involve calling on nations' assets, both manpower and equipment."

NATO uses Russian aircraft in two main ways. At one end of the scale, Russian choppers take on simple supply missions. At the other end, massive Russian-owned Antonov planes are taking off from distant air bases, such as RAF Brize Norton, the United Kingdom's largest station, bound for the deserts of Afghanistan with heavy and sometimes classified freight.

While the air service companies are private corporations, experts say they almost certainly operate with Kremlin oversight.

"At the very least, there is an acquiescence," said Galeotti, a military and organized crime expert at New York University.

Indeed, there appears to be a quid pro quo. Just days after Russia agreed to allow the U.S. to transship lethal Afghanistan-bound cargo via Russian territory, Russian cargo company Volga-Dnepr — which already has contracts with the U.S. military — said it was in the lead running for a U.S. tender to fly supplies to Afghanistan.

RIA-Novosti news agency quoted chief executive Valery Gabriel as saying Washington had been advised to choose a Russian carrier for this critical service.

For the Kremlin, Russian carriers mean a degree of control over these shipments. Russian Foreign Minister Sergey Lavrov said Russia reserves the right to inspect all cargo flown across its territories.

For the carriers, the work means millions in revenue. The U.S. Transport Command said it has awarded Volga-Dnepr and another Russian company, Polet, $400 million in contracts up to September 2009 in the past year.

Figures for chopper companies are harder to obtain. All of the companies approached refused to divulge both numbers and the identity of their government clients, citing confidentiality.

"Russia is delighted to be involved," said Galeotti. "One, it's big business. Secondly, they are very keen for allied forces to be increasingly dependent on supply lines through Russia."

He added that Russia's GRU, its military intelligence arm — believed to have close links with several Russian companies operating in Afghanistan — may also stand to benefit.

"From a GRU standpoint, you have an extremely useful source — low-level but extremely useful intelligence," he said.


Copyright © 2009 The Associated Press. All rights reserved.

http://www.google.com/hostednews/ap/art ... AD99UPQK00
Anyone who fights for the future, lives in it today

Сашо
[Site Admin]
Мнения: 1751
Регистриран: ср окт 03, 2007 12:42 pm
Местоположение: София

Re: Войната в Афганистан (след 2001 г.)

Непрочетено мнение от Сашо » пон авг 10, 2009 11:46 am

Рискът на нощните бойни действия - вместо по противника, боен вертолет "Апач" (не се съобщава на коя страна) е подпукал афганистанските полицаи - има петима ранени.

8 августа, AVIA.RU – Во время операции против боевиков в Афганистане, вертолет NATO обстрелял по ошибке афганских полицейских, передает «Газета.ru» со ссылкой на агентство Reuters.
Вертолет AH-64 Apache открыл огонь по боевикам, однако под обстрел попали афганские полицейские. В результате ранения получили пять человек.
Причины произошедшего выясняются. По одной из версий, натовцы не смогли отличить полицейских от боевиков, так как операция проходила в темное время суток.

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Войната в Афганистан (след 2001 г.)

Непрочетено мнение от Грозев » вт сеп 01, 2009 7:55 pm

Британците губят още един Чинук в рамките на две седмици:

British forces lose Chinook helicopter as it crash-lands in Helmand
Michael Evans, Defence Editor


The British task force has lost a second Chinook helicopter within ten days. It crash-landed yesterday with 19 people on board.

The Chinook, with a crew of four, was ferrying soldiers from the 2nd Battalion The Rifles battle group when it landed heavily, east of Sangin in northern Helmand, suffering severe damage to the undercarriage, nose and front rotor. None of the passengers or crew was injured.

The Ministry of Defence said that the Chinook was unflyable. “Despite all options being investigated, due to the location and the environment the decision was taken that it could not safely be recovered and so it was subsequently destroyed by military personnel using explosives,” it said.

The troops continued with their planned operation and the crew was picked up by one of the two other Chinooks on the mission.

On August 19 a British Chinook being used to drop special forces soldiers came under enemy attack, causing one of the engines to catch fire. The pilot made an emergency landing and no one was hurt. Both Chinooks were reduced to scrap to prevent the Taleban gaining access to equipment on board.

The loss of two such valuable helicopters means that the British military now has only about 11 Chinooks to transport troops and supplies around Helmand. Eight Chinook Mk3s that were bought for the special forces are being reverted to ordinary utility helicopters at a cost of more than £90 million. However, the first of these will not be ready for operations in Afghanistan until next year.


http://www.timesonline.co.uk/tol/news/w ... 815587.ece
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Войната в Афганистан (след 2001 г.)

Непрочетено мнение от Грозев » пет сеп 04, 2009 2:49 pm

Десетки убити при въздушен удар в Афганистан
4 септември 2009 09:28 / обновена в 13:13


Около деветдесет души, повечето от които талибани, са убити при въздушен удар на НАТО срещу камиони цистерни в Северен Афганистан. Това предаде Франс прес, като цитира говорител на местните власти.

Сутринта самолети на НАТО са бомбардирали камионите цистерни, похитени предната вечер от талибани в афганистанската провинция Кундуз. Камионите превозвали гориво за многонационалните сили, разположени в провинцията.

Талибаните се опитали да прекарат камионите през река, но единият от двата затънал. Бунтовниците тогава приканили местното население да си прелее от горивото. Когато самолети на НАТО започнали да бомбардират мястото със затъналия камион, около него се били струпали стотици цивилни, пише БТА.

Според местните власти сред десетките убити и ранени при удара имало и цивилни. По-рано германските сили към НАТО, които контролират този сектор в Афганистан, обявиха, че при въздушния удар са убити 56 талибани и че няма цивилни жертви.


http://dariknews.bg/view_article.php?article_id=394615
Anyone who fights for the future, lives in it today

Сашо
[Site Admin]
Мнения: 1751
Регистриран: ср окт 03, 2007 12:42 pm
Местоположение: София

Re: Войната в Афганистан (след 2001 г.)

Непрочетено мнение от Сашо » пет окт 02, 2009 6:34 pm

Тия ще стигнат до съд за бомбардировката от 4 септември с 80 загинали.

2 октября, AVIA.RU - Бундесверу грозит судебное разбирательство в связи с авиаударом в Афганистане, в результате которого погибли десятки мирных жителей. Против министерства обороны Германии готовится коллективный иск, сообщает Deutsche Welle.
Бременский адвокат Карим Попаль готовит коллективный иск в суд к министерству обороны ФРГ о возмещении ущерба семьям афганцев, погибших в результате авиаудара международных сил ISAF 4 сентября.
Юрист обосновывает свои требования ошибочностью действий бундесвера, в зоне ответственности которого был совершен бомбовый удар по двум бензовозам, угнанным талибами.
Чтобы на месте выяснить некоторые факты, афганец по происхождению Карим Попаль намерен в ближайшие дни отправиться в Кундуз, жители которого по телефону попросили его представлять их интересы.
Попаль считает, что в ночь на 4 сентября погибли более 80 мирных жителей. "Я уверен, что есть семьи, потерявшие одного или двух кормильцев", - сказал Попаль.
Согласно результатам расследования афганской следственной комиссии, среди 99 жертв авиаудара было 30 мирных жителей.

Потребителски аватар
Airbuster
Мнения: 882
Регистриран: чет окт 18, 2007 8:14 am
Местоположение: Back in BG
Контакти:

Re: В Източна Европа

Непрочетено мнение от Airbuster » нед окт 04, 2009 8:32 pm

Полски Ми-17 в Авганистан:

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Прави ми впечатление допълнителната бронят около кабината, не беше ли това българска разработка против атака от РПГ?

King_Rat
Мнения: 300
Регистриран: съб окт 06, 2007 9:29 pm
Местоположение: Пазарджик
Контакти:

Re: В Източна Европа

Непрочетено мнение от King_Rat » нед окт 04, 2009 9:45 pm

Това по-скоро е с/у леко стрелково оръжие. Според мен защитата на вертолет от РПГ е кауза пердута.

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: В Източна Европа

Непрочетено мнение от Грозев » нед окт 04, 2009 10:00 pm

Този български проект предполагаше поставяне на огромни плочи отдолу и отстрани на вертола. Вижда се донякъде на долната снимка.

Изображение
Anyone who fights for the future, lives in it today

Сашо
[Site Admin]
Мнения: 1751
Регистриран: ср окт 03, 2007 12:42 pm
Местоположение: София

Re: Войната в Афганистан (след 2001 г.)

Непрочетено мнение от Сашо » пон окт 05, 2009 8:56 am

Май това горното си остана на ниво научна разработка (колко се променят летателните характеристики на вертолета с тия кютуци острани?).
Иначе на по-горната снимка е полски Ми-17-1В - около кабината бронята е малко по-голяма от руската стандартна (въведена по време на войната в Афганистан в началото на 90-те години).
При полския Ми-17-1В са сложили броня и отстрани на двигателите.
Иначе РПГ - пораженията ако удари в кошницата (говорим за Ми-8/17), може да откърти голяма площ от обшивката, но вертолетът да продължи да лети. Има случей на още по-големи вертолети като СН-47 също с поражения от РПГ, но продължили полета или кацнали аварийно.
При по-малките вертолети - работата е обречена.

Сашо
[Site Admin]
Мнения: 1751
Регистриран: ср окт 03, 2007 12:42 pm
Местоположение: София

Re: Войната в Афганистан (след 2001 г.)

Непрочетено мнение от Сашо » вт окт 20, 2009 8:52 am

Нещо на коалиционните сили в Ирак тия дни не им върви с БЛА. От 9 октомври до вчера имат три загуби. Последната е Predator на ВВС на САЩ от 17 октомври.

19 октября, AVIA.RU – Беспилотник ВВС NATO упал вечером в субботу в афганской провинции Каписа, сообщает РИА Новости.
По словам главы администрации уезда Нэджраб Султана Мохаммада Сафи, беспилотный летательный аппарат упал из-за технических неполадок в районе Дара-е Закирхейль уезда Нэджраб.
Однако пресс-секретарь талибов Забиулла Моджахед информировал, что летательный аппарат был сбит в результате огня боевиков, которые уже завладели упавшим самолетом и унесли его в неизвестном направлении.
Начиная с девятого октября, это уже третье падение БПЛА ВВС NATO в Афганистане.

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Войната в Афганистан (след 2001 г.)

Непрочетено мнение от Грозев » съб окт 24, 2009 6:03 pm

Военен летателен апарат от неизвестен произход се разбил в Северен Афганистан.

Military aircraft crashes in Afghanistan: official
(AFP) – 2 days ago


KUNDUZ, Afghanistan — A military aircraft crashed on Thursday in a mountainous area of northern Afghanistan, a local official said.

"A military aircraft has crashed in the Basgah area on the peak of the Salang mountains, between northern and southern Salang," Mohammad Asif Qazizada, district governor of Khinjan district, told AFP.

"It is not known at this stage to whom the aircraft belongs, exactly what type of aircraft it is, if there were any passengers and who they were."

A spokesman for NATO's International Security Assistance Force (ISAF) said they had "no aircraft missing" while an Afghan interior ministry spokesman in Kabul said he could not confirm the report.

Qazizada said police had been sent to the area, but had yet to report back.

Locals said the downed aircraft was a jet fighter, he added.

Mohammad Akbar Barikzai, governor of the northern province of Baghlan, said that he had "heard information of an air crash".

"We cannot confirm it at this stage but we are investigating the reports," he added.

General Murad Ali Murad, the commander of the army's northern corps, said: "We are investigating reports of a military aircraft crash in Salang. We cannot confim anything at this stage. We are investigating."

Copyright © 2009 AFP. All rights reserved


http://www.google.com/hostednews/afp/ar ... TJOPiC-13g
Anyone who fights for the future, lives in it today

Кало
Мнения: 2151
Регистриран: пон окт 08, 2007 11:20 pm
Местоположение: София

Re: Войната в Афганистан (след 2001 г.)

Непрочетено мнение от Кало » пон окт 26, 2009 8:42 am

Общо три американски хеликоптера са загубени вчера в Афганистан, засега е уточнено, че са загинали 4-ма в тях, в третия - са загинали 12 души от различни националности.

Първите два са загубени при сблъсък.

(AP) Four American troops were killed and two injured Monday when two helicopters collided in southern Afghanistan.

Hostile fire has been ruled out in the mid-air crash, a military statement said. U.S. military spokesman Col. Wayne Shanks said he did not have other details yet about the cause of the collision.

Shanks said the injured had been evacuated to hospitals inside Afghanistan.

In an unrelated incident, another helicopter went down Monday during an operation by international forces against insurgents in western Afghanistan in which a dozen militants were killed.

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Войната в Афганистан (след 2001 г.)

Непрочетено мнение от Грозев » пон окт 26, 2009 11:01 pm

Ето и подробности.
Сблъсък на два вертолета с общо четирима загинали (това ще да са бойни вертолети - AH-64 или AH-1), и друг инцидент с 10 загинали (седем военни и трима цивилни), плюс 26 ранени :shock: (най-вероятно CH-47).


US helicopter crashes claim 14 lives in Afghanistan
By Craig Hoyle
ATE:26/10/09
SOURCE:Flightglobal.com


Fourteen people were killed in two separate accidents involving military helicopters in Afghanistan on 26 October, NATO’s International Security Assistance Force (ISAF) has confirmed.

One coalition helicopter came down in western Afghanistan shortly after picking up personnel who had taken part in a raid on an insurgent compound suspected of being used to support narcotics activities. ISAF says seven US service members and three US civilians died in the accident, while a further 26 US and Afghan personnel were injured.

An investigation has been launched into the loss of the aircraft, but ISAF says that “the cause is not believed to be from enemy action”. It has yet to disclose the type of transport helicopter involved in the mishap.

NATO has also ruled out hostile action as having contributed to a suspected mid-air collision between two ISAF-operated helicopters the same day. Four US personnel were killed when the accident happened in southern Afghanistan, and another two coalition personnel were injured.


http://www.flightglobal.com/articles/20 ... istan.html
Anyone who fights for the future, lives in it today

Кало
Мнения: 2151
Регистриран: пон окт 08, 2007 11:20 pm
Местоположение: София

Re: Войната в Афганистан (след 2001 г.)

Непрочетено мнение от Кало » вт окт 27, 2009 12:07 am

AH-64 или AH-1)
на морската пехота - UH-1 и АН-1

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Войната в Афганистан (след 2001 г.)

Непрочетено мнение от Грозев » пон ное 16, 2009 8:11 pm

Първият британски тежък транспортен вертолет Merlin е пристигнал в Афганистан.

First Merlin Helicopter Arrives In Afghanistan
(Source: UK Ministry of Defence; issued Nov. 13, 2009)


The first RAF Merlin helicopter has arrived in Afghanistan as part of a move to boost air support on the frontline, the MOD announced today.

The full Merlin deployment to Afghanistan will be completed by the end of this year, providing a significant increase in UK military helicopters and flying hours available to commanders on the ground. The Merlin will perform a wide range of military tasks, making it a valuable asset for our forces.

The helicopter was stripped down and transported by a C-17 plane from RAF Brize Norton and has arrived at Camp Bastion for re-assembly and extensive pre-flight checks before it takes to the Afghan skies.

The Merlin Force returned from operations in Iraq in August 2009 and the crews have since undertaken intensive pre-deployment training whilst the aircraft have received significant upgrades to meet the challenges of the harsh Afghanistan environment.

-ends-
Anyone who fights for the future, lives in it today

Отговори