МиГ-29 по света

Всичко за военната военната авиация по света
борден
Мнения: 1422
Регистриран: съб окт 06, 2007 10:26 pm
Местоположение: София

МиГ-29 по света

Непрочетено мнение от борден » пет яну 04, 2008 5:05 pm

Алжирските МиГ-29СМТ/УБТ ще се връщат за доработка в Русия.

Сашо
[Site Admin]
Мнения: 1751
Регистриран: ср окт 03, 2007 12:42 pm
Местоположение: София

Re: РСК "МиГ"

Непрочетено мнение от Сашо » пет яну 04, 2008 7:38 pm

интересно за какви доработки?

Сашо
[Site Admin]
Мнения: 1751
Регистриран: ср окт 03, 2007 12:42 pm
Местоположение: София

Re: РСК "МиГ"

Непрочетено мнение от Сашо » пон фев 18, 2008 10:30 am

Не им върви - щом се разрбраха да си вземат обратно доставените в Алжир самолети, с опция след доработка да ги доставят обратно или продадат на прети страни.
Защо ли това не става със самолетите на Сухой?

18 февраля 2008
/AVIA.RU/
На прошлой неделе ФСВТС, "Рособоронэкспорт", корпорация МиГ и ВВС Алжира подписали официальное соглашение о возврате в Россию "МиГов", поставленных в 2006-2007 годах.
Об этом сегодня сообщает газета "Коммерсантъ"
В Минпромэнерго в пятницу изданию подтвердили, что знают "о достигнутом с Алжиром соглашении по "МиГам".
Самолеты будут возвращены в течение ближайших месяцев. Правда, как утверждает источник "Коммерсанта" в ОАК, пока речь не идет о полном расторжении контракта. По его словам, Алжиру взамен предложены более современные МиГ-29М2 или МиГ-35 либо неавиационная техника.
Правда, уточняет издание, стоимость одного МиГ-29М2 или МиГ-35 соответственно на $5-10 млн выше, чем МиГ-29СМТ. Источник "Коммерсанта" в авиационной промышленности добавляет, что может быть увеличена партия самолетов Су-30МКИ(А), поставляемая Алжиру,- в марте 2006 года был подписан контракт на поставку 28 истребителей Су-30МКИ(А), в 2007 году были переданы первые три машины.
Возвращенные же Алжиром "МиГи" могут быть проданы Минобороны РФ или третьей стране. Хотя, по словам источника газеты в ФСВТС, не исключено, что после "доработки" Алжир все-таки примет забракованные 15 "МиГов". "Пока не определено, каким образом Алжир компенсирует авансы и неустойку по контракту, тем более что в контракте учитывалось и погашение внешнего долга Алжира",- говорит он.
Контракт стоимостью $1,286 млрд на поставку 28 одноместных МиГ-29СМТ и шести двухместных истребителей МиГ-29УБ "Рособоронэкспорт" подписал в марте 2006 года, во время визита в Алжир президента Владимира Путина - уточняет "Коммерсантъ".

борден
Мнения: 1422
Регистриран: съб окт 06, 2007 10:26 pm
Местоположение: София

Re: РСК "МиГ"

Непрочетено мнение от борден » пон фев 18, 2008 11:12 am

Има нещо дълбоко сгрешено в управлението на РСК "МиГ".
Аз например не мога да си обясня как "Сухой" успяха да "прокарат" за модернизация всичките си типове самолети, стоящи на въоръжение (включително и идиотската, никому ненужна "модернизация" на Су-24М2), на "МиГ" - нито един. Реално погледнато модернизацията на МиГ-29 би била даже малко по-необходима и перспективна от модернизацията на Су-27, тъй като лек изтребител за руските ВВС въобще не се разработва, и на практика след 10-15 години те такъв няма да имат.
Още от времето на Беляков "МиГ" нямат нормален мениджмънт и резултатите са налице, като договора с Алжир е поредното доказателство. За съжаление ми се струва, че ще се о..рат и със сделката за МиГ-29К/КУБ за Индия, и сами ще затворят вратите си за иначе сигурната им сделка за лек изтребител за индийските ВВС.

А "Сухой" са просто номер 1...

Moss
Мнения: 1328
Регистриран: пон окт 08, 2007 5:24 pm

Re: РСК "МиГ"

Непрочетено мнение от Moss » пон фев 18, 2008 6:14 pm

Аз например не мога да си обясня как "Сухой" успяха да "прокарат" за модернизация всичките си типове самолети, стоящи на въоръжение (включително и идиотската, никому ненужна "модернизация" на Су-24М2), на "МиГ" - нито един
МиГ-29 поради различни причини( рационални) никога не е бил особенно любим на ВВС. Освен това и коматозното състояние на "МиГ" също не способства за реализирането на подобни модернизационни програми. Всичко си изглежда съвсем логично.

борден
Мнения: 1422
Регистриран: съб окт 06, 2007 10:26 pm
Местоположение: София

Re: РСК "МиГ"

Непрочетено мнение от борден » пон фев 18, 2008 7:47 pm

Moss написа:МиГ-29 поради различни причини( рационални) никога не е бил особенно любим на ВВС.
През лятото на 2007 г. имаше едни интервюта на ръководни кадри от Авиацията на Балтийския флот на Русия за превъоръжаване на техния си 689 гвардейски изтребителен полк от Су-27 на МиГ-29. Само в Липецк има на съхранение 8-9 полкови комплекта изтребители МиГ-29 (доста от тях летящи), така че това е напълно възможно.

МиГ-29 има доста по-ниски експлоатационни разходи, както добре знаем. Освен това по мои сведения (които знаем, не са за подценяване) полковете въоръжени с МиГ-29 имат доста по-голям процент боеготова техника от съответните със Су-та. Незнам дали това е свързано с това, че "МиГ" имат разработена програма за експлоатиране на техниката по състояние. Дали "Сухой" имат такава за Су-27?

От друга гледна точка - ясно е, че като съкращаваш масово летища е добре да оставяш най-доброто (баш като в България!), особено когато то е съчетано с доооста голяма далечина и продължителност на полета...

Moss
Мнения: 1328
Регистриран: пон окт 08, 2007 5:24 pm

Re: РСК "МиГ"

Непрочетено мнение от Moss » чет фев 21, 2008 9:35 am

Алжир возвращает России 15 "МиГов"
тука

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: РСК "МиГ"

Непрочетено мнение от Грозев » чет фев 21, 2008 11:11 am

Беларусите са виновни :lol:
Алжирската преса твърди, че беларуски експерти са посаветвали ВВС на Алжир да върне самолетите, тъй като били произведени от стари части.

Belarusian experts advised Algeria to turn back MIG 29 aircrafts

Algeria’s decision returning MIG 29 aircrafts to Russia has been taken following an advice from Belarusian experts dealing with the Algerian Defence Ministry, Russian sources mentioned.
The Belarusian experts assumed that MIG aircrafts were constructed with old date spares, while MIG spokeswoman denied having cancelling armament contracts sealed with Algeria.
Furthermore, the Russian Press Agency RIA Novosti said yesterday that the problem with MIG aircrafts to be returned to Russian firms by next month have been raised by Belarusian experts granting technical maintenance for such aircrafts in Algeria.
However, a spokeswoman for MIG Group Elena Fedorova rejected to make any comment on the issue, saying: “All I can say is that the contracts haven’t been cancelled.”
In this context, military experts said, during the first day of President Bouteflika’s state visit to Russia, that Algeria has requested rearranging MIG aircrafts then getting them back without any intention suspending military cooperation.
As far as OPEC Gas project, President Bouteflika said: “defending interest of oil producers urged us to create OPEC in 1960, it’s a lesson that we shouldn’t forget.”
He implicitly backed up OPEC style gas cartel while calling for improving the management of Gas Exporters Forum, saying: “it should play a more dynamic role than the role playing now in oil sector.”


http://www.elkhabar.com/quotidienFrEn/l ... &ida=98133
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: РСК "МиГ"

Непрочетено мнение от Грозев » вт мар 04, 2008 7:04 pm

Eто ги рекламираните алжирски машини (една от тях де):

Изображение

Изображение
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Fighterland
Мнения: 669
Регистриран: вт ное 27, 2007 6:34 pm

Re: РСК "МиГ"

Непрочетено мнение от Fighterland » чет мар 06, 2008 11:10 am

Floyd написа: Алжирската преса твърди, че беларуски експерти са посаветвали ВВС на Алжир да върне самолетите, тъй като били произведени от стари части
Бе не ми е ясно кои точно се карат (а надали и ще стане), ама из някои фреснки и алжирски форуми точно това се изтъква като причина - старите планери на самолетите и ги сравняват с пристигналите Су-30МКА... Ебаси автогола си вкараха преди завършека на индийският конкурс... Дано поне там да си свършат работата както трябва.
На десет мили от Монтана
в посока Дунавският бряг...

Сашо
[Site Admin]
Мнения: 1751
Регистриран: ср окт 03, 2007 12:42 pm
Местоположение: София

Re: РСК "МиГ"

Непрочетено мнение от Сашо » чет мар 06, 2008 11:19 am

Интересно е да се отбележи (както го пишат в руската преса) - че в договора си го е пишело, че самолетите ще са със стари планери от недоставени самолети, но с нов пълнеж (оборудване). Доколкото може да се разбере от писанията, се оказало май и че оборудването не е ново, и е давало доста отази. Но това са предположения и общи приказки.
Каквото и да е, сериозно нещо е - щом се налага да се връщат официално приети по документи (и частично платени) самолети.

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: РСК "МиГ"

Непрочетено мнение от Грозев » съб мар 08, 2008 5:30 pm

Сделката май беше договорена през декември 2006 г., но явно тия дни е подписан договора.
Иде реч за модернизация и удължаване на техническия ресурс на 69 индийски изтребители МиГ-29. Стойността на сделката е $960 млн. Сериозна сума, да се надяваме, че няма да има излагации от руска страна.

India, Russia ink MiG-29 upgrade deal
8 Mar 2008, 0320 hrs IST,Rajat Pandit,TNN

NEW DELHI: Faced with a declining aerial combat edge against Pakistan, which is getting spanking new F-16s from US, India on Friday signed a huge $960 million (Rs 3,840 crore) contract with Russia to upgrade its five squadrons of MiG-29 fighters inducted in mid-1980s.

The upgrade of the 69 Indian MiG-29s, apart from extending their life from the present 25 years (2,500 flight hours) to 40 years (3,500 hours), will turn these air-superiority fighters into far more lethal all-weather multi-role jets.

"They will also be capable of beyond-visual-range combat," said a senior officer, adding that while the first six MiG-29s will be upgraded in Russia, the rest will be retrofitted at the IAF base repair depot at Nashik.

The upgrade, expected to be completed within three years, will include the advanced multi-functional Zhuk-ME radar and a new weapon control system. "The package will include state-of-the-art avionics and cockpit ergonomics, as also fuel capacity increase. Some sub-systems will be sourced from Israel," he said.

The upgraded twin-engined MiG-29s will also have sophisticated air-to-air missiles, high-accuracy air-to-ground missiles and 'smart aerial' bombs. The Russian RAC MiG company, on its part, will plough back 30% of the contract value into India by setting up MiG consignment depots and service centres, along with simulator centres with training aids.

With the number of its fighter squadrons (each has 12 to 18 jets) dipping below 30 for the first time, IAF is obviously worried that it's nowhere near even its sanctioned strength of 39.5 squadrons.

This when IAF has identified a requirement of 44 squadrons to meet the 'possible contingency' of 'a full conflict' with Pakistan and 'a dissuasive posture' against China. A simultaneous conflict with Pakistan and China, with the capability to hold Pakistan and defend against China, will require 55 squadrons.

The previous IAF chief, Air Chief Marshal S P Tyagi, in fact, had warned the government that "unless immediate steps are taken to arrest the reduction in IAF's force levels, the nation will for the first time in its history lose the conventional military edge over Pakistan."

With Pakistan gearing up to induct 36 more F-16s, coupled with its plans to induct as many as 250 JF-17 'Thunder' fighters from China, IAF is making up its shortfalls through new inductions as well as upgrades in its existing MiG, Jaguar and Mirage-2000 fleets to enhance their 'combat potential'.


http://timesofindia.indiatimes.com/Indi ... 846675.cms
Anyone who fights for the future, lives in it today

Сашо
[Site Admin]
Мнения: 1751
Регистриран: ср окт 03, 2007 12:42 pm
Местоположение: София

Re: РСК "МиГ"

Непрочетено мнение от Сашо » нед мар 16, 2008 2:03 am

Предаването на първия МиГ-29К на ВМС на Индия ще стане през май т.г, според
началника на щаба на ВМС на Индия - адмирал Суриш Мехта. Споредн него изпълнението на договора върви с малко забавяне.
Общо договорът предвижда доставката на 16 палубни изтребителя - 12 бойни и 4 учебно-бойни.

Сашо
[Site Admin]
Мнения: 1751
Регистриран: ср окт 03, 2007 12:42 pm
Местоположение: София

Re: РСК "МиГ"

Непрочетено мнение от Сашо » ср мар 19, 2008 5:41 pm

На 18 март - първи полет на двуместния МиГ-29КУБ за Индия.

Российская самолетостроительная корпорация (РСК) 'МиГ' успешно реализует программу выпуска корабельных истребителей МиГ-29К/КУБ, выполняя контракт, предусматривающий поставку этих самолетов ВМС Индии. 18 марта на аэродроме летно-испытательного комплекса РСК 'МиГ' в подмосковных Луховицах состоялся первый полет серийного МиГ-29КУБ.

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: РСК "МиГ"

Непрочетено мнение от Грозев » ср мар 19, 2008 7:59 pm

А миналата година по това време прототипа ли полетя?
Anyone who fights for the future, lives in it today

Сашо
[Site Admin]
Мнения: 1751
Регистриран: ср окт 03, 2007 12:42 pm
Местоположение: София

Re: РСК "МиГ"

Непрочетено мнение от Сашо » пет апр 04, 2008 4:08 am

Интересни коментари от времето на създаване на тактико-техническите изисквания към новия фронтови изтребител - началото на 70-те години, разделен след това на програми ЛФИ (МиГ-29) и ТФИ (Су-27) - относно едно и двудвигателната концепция.
източник - форума на airbase.ru - участник с ник aaz, работил до началото на 90-те в ОКБ МиГ

Слово участнику событий: из мемуаров Федосова (Началник на НИИ по авиационни системи) - о 2-х двигателях и о Кутахове:
«...очень остро встала проблема: каким должен быть самолет – одно- или двухдвигательным? Большую роль в ее решении сыграл наш институт. … Мы, проанализировав все и вся, пришли к выводу, что двухдвигательный самолет более устойчив, надежен в бою, чем однодвигательный(*1). Поэтому и предложили создать его с двумя силовыми установками. Но...
Заместителем Министра авиационной промышленности по опытному самолетостроению был А.В.Минаев(*2)... Человек эрудированный, весьма грамотный в авиационных делах, он подобрал статистику, в большинстве своем времен Второй мировой войны, на основании которой показал, что существенной разницы в потерях одно- и двухдвигательных самолетов не наблюдалось(*3). ...
И тут на помощь нам пришел П.С.Кутахов(*4). Он приказал своим службам собрать статистику потерь самолетов и летчиков в мирное время, и оказалось, что чаще гибнут однодвигательные машины, а вместе с ними и пилоты(*5). На основании этой информации Кутахов пришел к выводу... » (и так ясно, к какому).

Комментарии:
(*1) - НИИАС был очень неплох в конкретных делах - моделирование, БЖ, увязка комплексов... Но когда они лезли в "стратегию" - взглянуть без слез на это было невозможно (см. ниже - *3).
(*2) - Кстати, выходец с Микояна, и действительно оч. грамотный мужик (по отзывам в КБ - я его в живых, к сожалению, уже не застал).
(*3) - Вот и вся цена НИИАСовскому "анализу всего и вся"
(*4) - "Наших бьют!!!" (с)
(*5) - Класс!!! Это можно было сказать и без всякой статистики - по той простой причине, что однодвигательных самолетов в ВВС было в десятки (если не сотни) раз больше. Без соотнесения с налетом и конкретными причинами каждой аварии/катастрофы этот "анализ" не стоил бумаги, на которой был напечатан.

Сашо
[Site Admin]
Мнения: 1751
Регистриран: ср окт 03, 2007 12:42 pm
Местоположение: София

Re: РСК "МиГ"

Непрочетено мнение от Сашо » чет апр 10, 2008 11:49 pm

Намериха им ново място на върнатите от Алжир МиГ-289СМТ - в руските ВВС, като първо ще преминат изпитателна програма за оценка на възможностите и съответствие с изискванията на ВВС:

10 апреля 2008
/Гудок.RU/
Истребители МиГ-29СМТ, поставленные Алжиру, но от которых эта страна отказалась, пройдут цикл испытаний под требования российских ВВС, сообщил представитель управления заказов и поставок авиатехники Минобороны РФ полковник Петр Гут.
"Чтобы соответствовать всем требованиям Военно-воздушных сил в вопросах эксплуатации и боевого применения, самолеты пройдут дополнительные испытания. Думаю, они могут занять по времени от года до полутора лет", - сообщил П.Гут.
По его словам, предстоит утвердить соответствующие нормативные акты, которые разрешат принять на вооружение российских ВВС истребители, имеющие в составе своего оборудования часть импортных комплектующих.
Ранее военно-дипломатический источник в Алжире сообщил "ИФ", что 15 истребителей МиГ-29СМТ, возвращаемые Алжиром, поступят на вооружение российских ВВС. Как ожидается, проводить модернизацию истребителей не планируется.
Самолеты будут переданы российским ВВС в модификации, в которой они поставлялись в Алжир, - МиГ-29СМТ.
В соответствии с подписанным в 2006 году контрактом, Россия должна была поставить в Алжир 36 истребителей МиГ-29СМТ/УБ на сумму порядка $1,5 млрд. Поставку планировалось осуществить по системе trade-in, т.е.взамен новых самолетов корпорация "МИГ" получила бы находящиеся на вооружении ВВС Алжира старые МиГ-29.
В 2006-2007 годах алжирским ВВС было передано 15 истребителей МиГ- 29СМТ/УБ. Перед отправкой самолетов в Алжир специальная комиссия тщательным образом исследовала каждую машину. И хотя никаких претензий к техническому состоянию истребителей выявлено не было, что зафиксировано в актах приемки, после получения самолетов алжирская сторона заявила, что они не соответствуют требованиям, оговоренным в контракте. Это стало формальным поводом возврата МиГ-29СМТ в Россию.

Потребителски аватар
Марко Марков
Мнения: 2191
Регистриран: съб мар 29, 2008 11:27 am
Контакти:

Re: РСК "МиГ"

Непрочетено мнение от Марко Марков » съб май 03, 2008 4:51 pm

Големи организационни и структурни промени в компанията „Миг“. „Сухой“ отдавна направиха това . Сега остава да чакаме резултатите.

Потребителски аватар
Марко Марков
Мнения: 2191
Регистриран: съб мар 29, 2008 11:27 am
Контакти:

Re: РСК "МиГ"

Непрочетено мнение от Марко Марков » съб май 03, 2008 6:48 pm

На изложбата „10-й юбилейный Международный салон Двигатели-2008“ бяха представени няколко двигателя за самолетите Миг.

Широкие экспортные перспективы имеют также авиационные двигатели, устанавливаемые на самолеты марки "МиГ", представленные самолетом корабельного базирования МиГ-29К, многофункциональным фронтовым истребителем МиГ-29СМТ, учебно-боевым самолетом корабельного базирования МиГ-29КУБ, самолетом МиГ-31Э в варианте истребителя-перехватчика, многофункциональным фронтовым истребителем МиГ-35, 2-х местным многофункциональным фронтовым истребителем МиГ-35Д и учебно-тренировочным самолетом МиГ-АТ.
На базе традиционного для истребителя МиГ-29 двигателя РД-33 разработаны модификации с нижним расположением коробки двигательных агрегатов для легких истребителей, а также вариант двигателя с повышенной тягой для палубного истребителя МиГ-29К (РД-33МК). Последние модификации двигателя оснащаются цифровой системой автоматического управления режимами работы двигателей типа FADEC. Двигатели с управляемым вектором тяги типа РД-33МК, которыми будут оснащаться самолеты типа МиГ-29 и МиГ-35, смогут обеспечить сверхманевренность самолетов на закритических углах атаки.


Отговори