МиГ-29 по света

Всичко за военната военната авиация по света
stav
Мнения: 67
Регистриран: ср сеп 25, 2013 8:33 pm

Re: МиГ-29 по света

Непрочетено мнение от stav » пон сеп 01, 2014 11:15 pm

Проблемът не е в самолета, а в ролята на руснаците в процеса на модернизация и последващата поддръжка.

Поляците, а и немците преди това, са монтирали какво ли не натовско и нямат проблеми, но сами са поели отговорността и не допускат руснаците да им се бъркат.

При нас, за съжаление, едва ли ще се намерят хора които да поемат подобна отговорност и както се вижда, за всяко винтче искаме руснаците да ни кажат какво да правим. Цените обаче за подобни "услуги" май взеха да стават космически и резултатът е повече от видим.

Та както обикновено, проблемът не е технически ...

Потребителски аватар
Airfan
Мнения: 1821
Регистриран: ср окт 03, 2007 4:26 pm
Местоположение: LBPD/PDV
Контакти:

Re: МиГ-29 по света

Непрочетено мнение от Airfan » пон сеп 01, 2014 11:17 pm

Fighterland написа:
Airfan написа: Само едно ще те питам - как ще монтираш секретно НАТО-вско оборудване в руски самолет?
Има Сажем, Талес и прочие други несанкционирани от НАТО фирми, които срещу съответното заплащане ще го направят.
За общо авиооборудване - да, но надали предлагат стандартната шина за комуникация. Всякаква секретна апаратура няма да се монтира на руско оръжие поради факта, че така се дава потенциален достъп до секретна техника в руски ръце.

Например за опериране с Link16 има брутални изисквания и ограничения, включително при работа по определени модули, това да става само на закрито и т.н. Та дори и да купим нещо ново, не съм съвсем сигурен дали ще ни се гласува доверие да ни се повери такова оборудване. Просто не сме надеждни - за справка по форумите и коментарите под статии в различни сайтове.

@stav - при поляците няма нищо секретно, което да е монтирано.
http://www.airforce-bg.com - първият изцяло български авиационен сайт!
http://www.gpetkov.com - авиационна фотография.
Моите снимки в airplane-pictures.net
Моите снимки в airliners.net

stav
Мнения: 67
Регистриран: ср сеп 25, 2013 8:33 pm

Re: МиГ-29 по света

Непрочетено мнение от stav » пон сеп 01, 2014 11:32 pm

Ами хайде да го кажа така - лично съм монтирал немалко натовско секретно оборудване в български камиони (руско производство) с друга руска апаратура и не е имало никакви проблеми. Само дето се подписват едни документи в които се _гарантира_ кой ще може да пипа по камиона.

И съм готов да споря, че със самолетите не е по-различно.

Потребителски аватар
Airfan
Мнения: 1821
Регистриран: ср окт 03, 2007 4:26 pm
Местоположение: LBPD/PDV
Контакти:

Re: МиГ-29 по света

Непрочетено мнение от Airfan » вт сеп 02, 2014 12:17 am

stav написа:Ами хайде да го кажа така - лично съм монтирал немалко натовско секретно оборудване в български камиони (руско производство) с друга руска апаратура и не е имало никакви проблеми. Само дето се подписват едни документи в които се _гарантира_ кой ще може да пипа по камиона.

И съм готов да споря, че със самолетите не е по-различно.
Аз друго чух от многоуважаван наш генерал.
http://www.airforce-bg.com - първият изцяло български авиационен сайт!
http://www.gpetkov.com - авиационна фотография.
Моите снимки в airplane-pictures.net
Моите снимки в airliners.net

борден
Мнения: 1422
Регистриран: съб окт 06, 2007 10:26 pm
Местоположение: София

Re: МиГ-29 по света

Непрочетено мнение от борден » вт сеп 02, 2014 12:19 pm

Airfan написа:Та дори и да купим нещо ново, не съм съвсем сигурен дали ще ни се гласува доверие да ни се повери такова оборудване. Просто не сме надеждни - за справка по форумите и коментарите под статии в различни сайтове.
Ако наистина ни нямат доверие - какво правим в този военно-политически съюз?

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: МиГ-29 по света

Непрочетено мнение от Грозев » чет сеп 04, 2014 12:33 am

Статията е весела. Да стоиш през 2014 г. и да обясняваш колко първобитен е 9-12/13. Ами първобитен е, защото 25 години не е мръднал. През 1988 - 1989 г. няма F-16, който да има Link 16. Тези неща се появяват по-късно. Също ако ще мерим нещо, то да мерим 9-12/13 срещу Block 15OCU или Block 25/30, но във оригиналния им вид.
Каквото и да говори някой днес, МиГ-29 е дал огромен скок на фронтовата авиация на Варшавския договор. Имал е доста кусури, разбира се, които вероятно щяха да се изчистват с времето.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Airfan
Мнения: 1821
Регистриран: ср окт 03, 2007 4:26 pm
Местоположение: LBPD/PDV
Контакти:

Re: МиГ-29 по света

Непрочетено мнение от Airfan » чет сеп 04, 2014 9:35 am

Грозев написа:Статията е весела. Да стоиш през 2014 г. и да обясняваш колко първобитен е 9-12/13. Ами първобитен е, защото 25 години не е мръднал. През 1988 - 1989 г. няма F-16, който да има Link 16. Тези неща се появяват по-късно. Също ако ще мерим нещо, то да мерим 9-12/13 срещу Block 15OCU или Block 25/30, но във оригиналния им вид.
Каквото и да говори някой днес, МиГ-29 е дал огромен скок на фронтовата авиация на Варшавския договор. Имал е доста кусури, разбира се, които вероятно щяха да се изчистват с времето.
Съгласен съм. Само че към датата на впечатленията нещата с F-16 и F-18 са значително напред, а за днешно време да не говорим. Да твърдим днес колко е добър и перфектен за нас МиГ-29 е несериозно и го знаеш по-добре и от мен. До колкото си спомням при OCU точно се въведе първоначално някакъв вид дейта линк.
http://www.airforce-bg.com - първият изцяло български авиационен сайт!
http://www.gpetkov.com - авиационна фотография.
Моите снимки в airplane-pictures.net
Моите снимки в airliners.net

борден
Мнения: 1422
Регистриран: съб окт 06, 2007 10:26 pm
Местоположение: София

Re: МиГ-29 по света

Непрочетено мнение от борден » чет сеп 04, 2014 9:53 pm

За незапознатите - дейталинк има и МиГ-21М. Някакъв вид.
Същото се отнася и за МиГ-29.

Кало
Мнения: 2177
Регистриран: пон окт 08, 2007 11:20 pm
Местоположение: София

Re: МиГ-29 по света

Непрочетено мнение от Кало » пет сеп 05, 2014 12:19 am

Същото се отнася за повечето съветски бойни самолети, особено изтребители и прехващачи от 70-те и 80-те. Единственият им аналог по онова време е при F-14, май.

Потребителски аватар
Blackhawk
Мнения: 783
Регистриран: пон ное 22, 2010 5:48 pm

Re: МиГ-29 по света

Непрочетено мнение от Blackhawk » пет сеп 05, 2014 2:55 pm

ОТ
Древни дейта линкове съществуват в щатите още от края на 50те.

Semi-Automatic Ground Environment

octagon
Мнения: 352
Регистриран: пет окт 03, 2008 8:48 am

Re: МиГ-29 по света

Непрочетено мнение от octagon » пет сеп 05, 2014 3:25 pm

Може ли малко обяснение за незапознатите какво разбирате под дейталинк?

И още малко свързано с това: на какъв принцип работят системите за скрито насочване (без радиоразговори) на прехващачите?
Fighters make show. Bombers make history.

Потребителски аватар
Blackhawk
Мнения: 783
Регистриран: пон ное 22, 2010 5:48 pm

Re: МиГ-29 по света

Непрочетено мнение от Blackhawk » съб сеп 06, 2014 1:15 am

Може да разгледаш системите Лазурь и Воздух към МиГ-23 .
Просто казано, системата "ъп лоудва" по радиочесота височината и курса на целта които се изобразяват на ИЧС.

Потребителски аватар
Amazon
Мнения: 258
Регистриран: пон фев 03, 2014 8:28 pm

Re: МиГ-29 по света

Непрочетено мнение от Amazon » съб сеп 06, 2014 2:20 am

Доколкото съм срещал шината за данни(това е превода на български на "дейталинк") на МиГ-31 е използван на практика за реални прехвати. Бях срещал спомени на съветски пилоти за звено успешно свалило крилати ракети на учение с бойни стрелби. Пилотите пишеха че си работел много добре.

Стоян
Мнения: 799
Регистриран: пон яну 03, 2011 7:24 pm

Re: МиГ-29 по света

Непрочетено мнение от Стоян » съб сеп 06, 2014 1:05 pm

Blackhawk написа:Може да разгледаш системите Лазурь и Воздух към МиГ-23 .
Просто казано, системата "ъп лоудва" по радиочесота височината и курса на целта които се изобразяват на ИЧС.
Само да допълня. Доста повече информация се предава към самолета (относително повече понеже като обем информацията не е голяма) и не е само за изобразяване на ИЧС. След отделяне информацията постъпва и в САУ. И по този начин се постига сериозна автоматизация на прехвата (основните ми знания са за МиГ-23МЛД). Полета на самолета е със значително намалено участие на пилота (ако САУ е в автоматичен режим). Разбира се пълна автоматизация няма. Така или иначе пилота поддържа определена скорост с РУД (и ако трябва включва форсаж). Доста други действия също се извършват от човека. Обаче иформация за някои от тези деиствия също се предава във вид на единични команди (за разлика от стойности по някаква скала). Например светва на ИЧС буква Ф - значи трябва да се включи форсаж (при МиГ-23МФ не е на ИЧС а на отделна лента лампички с команди/символи/букви). Цялия списък от команди съм го забравил, (пък и може още да се води секретна информация) но си спомням, че имаше нещо от рода да се включи подгев на "ГСН" на ракетите. Друго важно нещо е че се предава информация за управление на зоната на сканиране на РЛС (доколкото си спомням се извършва автоматично). Това е важно понеже максималните ъгли на отклонение на лъча са големи, но ъгловите размери на същата са сравнително малки (затова и се мести ръчно или вероятно автоматично).

Значи според мен основният въпрос не е точно как работи системата в най-големи детайли, а наличието/работоспособността на наземната част.
За МиГ-23 съм сигурен че е имало в задоволителни количества и качества. И се е ползвала за учебни прехвати. Предполагам се досещате, че нещата са доста трудни. Общо взето след като усвои летенето пилота учи само прехвати, прехвати и прехвати. С гласово насочване или по командната радиолиния. Въобще при МиГ-23 работата с радара и всички останали копчалъци е много сложна.
Тогава са се родили и накои митове - се в крайния етап самолета лети на таран. Всъщтност в крайния етап самолета се води до зоната на обхват на оръдието. И там пилота трябва да пилотира изцяло сам ( ако не изключи автото на САУ може пък и да се блъсне :wink: )
За МиГ-29 не знам, но мисля, че не е имало наземни системи преди в Сарафово (или някъде в района), и вероятно няма и сега. Дали наземните части създадени за МиГ-23 могат да се ползват за МиГ-29 (или частично обратно) не ми е известно (все пак това е развитие на една система). Само по обиколни пътища можем да съдим за неналичие (освен ако нямаме вътрешен човек). Например орязаността на доставения С-300 или късните години доставката.
Отделно в България сериозна автоматизация на управлението на ПВО не е имало. Чувал съм само слухове за система за частично АУВ (дали на пво дали на пво и ввс) разположена на 38 товарни автомобила :wink: . С електромеханично "изчисление/отработване" и вероятно много ниска надеждност (ако въбще е била работоспособна).
Последна промяна от Стоян на съб сеп 06, 2014 1:17 pm, променено общо 1 път.

Стоян
Мнения: 799
Регистриран: пон яну 03, 2011 7:24 pm

Re: МиГ-29 по света

Непрочетено мнение от Стоян » съб сеп 06, 2014 1:15 pm

Amazon написа:Доколкото съм срещал шината за данни(това е превода на български на "дейталинк") на МиГ-31 е използван на практика за реални прехвати. Бях срещал спомени на съветски пилоти за звено успешно свалило крилати ракети на учение с бойни стрелби. Пилотите пишеха че си работел много добре.
Това е отделна система отделна система само за МиГ-31. Самолета е трябвало да лети и в райони където няма радиолокационно покритие от наземните РЛС.
И една четвирка прехващачи си обмена данни. При МиГ-29 имаме само получаване на данни от земята по радиолиния. Чел съм в някои източници, че Су-27 може да се прекрепи към споменатата четворка, като само приема съкаратен обем данни (чрез обикновена гласова комуникация по радиото сигурна може и много машини да се "прикрепят" :) )

Потребителски аватар
Airfan
Мнения: 1821
Регистриран: ср окт 03, 2007 4:26 pm
Местоположение: LBPD/PDV
Контакти:

Re: МиГ-29 по света

Непрочетено мнение от Airfan » съб сеп 06, 2014 5:04 pm

Идеята е не само да бъде насочван пилота към целта, а да му се изобрази къде какво има - земно, въздушно, морско - според възможностите на родните ни РЛС. Не мисля, че подобни възможности е имало на друг самолет освен Су-27, може би преди 20 години.
http://www.airforce-bg.com - първият изцяло български авиационен сайт!
http://www.gpetkov.com - авиационна фотография.
Моите снимки в airplane-pictures.net
Моите снимки в airliners.net

Стоян
Мнения: 799
Регистриран: пон яну 03, 2011 7:24 pm

Re: МиГ-29 по света

Непрочетено мнение от Стоян » съб сеп 06, 2014 6:36 pm

Airfan написа:Идеята е не само да бъде насочван пилота към целта, а да му се изобрази къде какво има - земно, въздушно, морско - според възможностите на родните ни РЛС.
:? (наистина confused) Това само идея ли е или можеш да споделиш подробности (разбира се в светлината на МиГ-29 и родните РЛС)?!
Airfan написа: Не мисля, че подобни възможности е имало на друг самолет освен Су-27, може би преди 20 години.
Даже и за Су-27 го чувам за пъви път. Бих прочел повече с интерес, ако някъде е описано.

Потребителски аватар
Blackhawk
Мнения: 783
Регистриран: пон ное 22, 2010 5:48 pm

Re: МиГ-29 по света

Непрочетено мнение от Blackhawk » съб сеп 06, 2014 8:02 pm

И как на тоя малък монохромен монитор ще се изобразяват всички тея неща..
За съветскте компютри от онова време да не питаме :))

Потребителски аватар
Airfan
Мнения: 1821
Регистриран: ср окт 03, 2007 4:26 pm
Местоположение: LBPD/PDV
Контакти:

Re: МиГ-29 по света

Непрочетено мнение от Airfan » съб сеп 06, 2014 10:35 pm

Казах може би, а не със сигурност и то вероятно само въздушни цели като се има предвид, че си е прехващач.

Стояне, аз не твърдя, че МиГ-29 може, а точно обратното. Родните ВВС съм виждал, че имат някаква единна система, която обединява работата на някакви радари, но надали има възможност това да се излъчи към какъвто и да е самолет.
http://www.airforce-bg.com - първият изцяло български авиационен сайт!
http://www.gpetkov.com - авиационна фотография.
Моите снимки в airplane-pictures.net
Моите снимки в airliners.net

stav
Мнения: 67
Регистриран: ср сеп 25, 2013 8:33 pm

Re: МиГ-29 по света

Непрочетено мнение от stav » съб сеп 06, 2014 10:37 pm

Големи сте оптимисти - дейталинкове, монитори, компютри ...

Изображение

> Лампочки вокруг индикатора дадут разовые комманды:
> дальность до цели: 5, 10, 15км
> положение цели относительно собственного самолета: в лево, прямо, на право,
> отварот: в лево, на право

Пък лампочките, през обикновена радиостанция на Лазур-а, ги управлява с едни превключватели щурмана от земята като гледа на планшета или на ИКО-то. То и затова почти не може да се намери някой в БГ да го е виждал това да работи. Пък летец дето да му вярва, май още по-няма.

Аха - и един комплекс на земята, може да насочва един самолет (щото радиостанцията си е едноканална).

Отговори