В Източна Европа

Всичко за военната военната авиация по света
Потребителски аватар
BDG
Мнения: 398
Регистриран: вт дек 30, 2008 6:27 pm

Re: В Източна Европа

Непрочетено мнение от BDG » пет яну 03, 2014 1:29 pm

Много евтино - под 1 млн. евро за самолет. Интересно, че не е имало желаещи досега.

Сашо
[Site Admin]
Мнения: 1751
Регистриран: ср окт 03, 2007 12:42 pm
Местоположение: София

Re: В Източна Европа

Непрочетено мнение от Сашо » пет яну 03, 2014 6:03 pm

По принцип е така - за цената, но пък не знаем допълнителните условия и договорки по сделката, за да отсечем - супер изгодно или прецакване за някоя от страните. Както се казва - дяволът е в детайлите.
Дали ще се подадат както са, или съблечени от скъпото оборудване /което може да не трябва при използване в ролята на агресор/, кой плаща за възстановяване на летателната годност след годините в консервация, как е договорено обучението на летателен и тех. състав и прочие...

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: В Източна Европа

Непрочетено мнение от Грозев » нед яну 05, 2014 6:30 am

Унгарските Gripen патрулират над Словения
Написано от Списание АЕРО
Петък, 03 Януари 2014 20:15


Унгарските изтребители Gripen C/D са започнали да изпълняват мисията „ер полисинг” и за територията на съседна Словения. Това е станало от 1 януари 2014 г.

Словения е членка на НАТО, но няма собствена изтребителна авиация, което налага чужди изтребители да носят дежурство по „ер полисинг”. До момента това дежурство се носеше от италианските ВВС, но миналата година бе обявено, че Унгария ще смени Италия от тук нататък.

Пак през 2013 г. стана ясно, че през 2015 г. Унгария ще изпрати четири свои изтребителя Gripen за дежурство над Балтика. Типичното дежурство трае четири месеца.

Унгария експлоатира от 2006 г. 14 изтребителя Gripen C/D (два двуместни, останалите от модела С). Машините са базирани на летище Кечкемет, в централна Унгария.


http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... venia.html
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: В Източна Европа

Непрочетено мнение от Грозев » чет яну 09, 2014 9:25 pm

Словакия мисли за замяна на МиГ-29 с Gripen
Написано от Списание АЕРО
Четвъртък, 09 Януари 2014 19:14


Словакия разглежда възможността да замени своите изтребители МиГ-29 с шведските многоцелеви Gripen. Това съобщава местни медии.

Словашкото министерство на отбраната разглежда различни опции за замяна на МиГ-29, включително и F-16, но шведския изтребител се отличава с по-ниски разходи за придобиване и обслужване, според месния вестник SME.

Още една причина за фаворитизирането на Gripen e факта, че съседна Чехия експлоатира същия изтребител, а двете страни от доста време планират създаване на съвместна изтребителна ескадрила, която да се грижи за охраната на въздушното пространство на двете страни. В края на миналата година се появиха спекулации, че Словакия може да купи или лизингова шест Gripen, които да допълват 14-те чешки изтрeбителя от същия тип.


http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... ripen.html
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: В Източна Европа

Непрочетено мнение от Грозев » ср яну 15, 2014 1:56 am

Полша има проблеми с двигателите за МиГ-29
Написано от Списание АЕРО
Вторник, 14 Януари 2014 18:38


Полша изпитва проблеми с двигателите на изтребителите си МиГ-29. Това съобщава полския информационен сайт в областта на отбраната Dziennik Zbrojny.

Спoред полското издание наскоро въоръжените сили на страната са приключили спешен конкурс за доставката на два двигателя РД-33 серия 2. Двигателите трябва да имат междуремонтен ресурс 350 часа и общ 700 часа, както и да имат две годишна гаранция. Цената на двата двигателя се изчислява на 24 млн. злоти (около €6 млн.)

Причината за спешната доставка е била скорошния старт на поредната полска мисия за охрана на въздушното пространство над Балтийските членки на НАТО. Полското издание повдига въпроса за процента на изправна техника в двете ескадрили МиГ-29, предвид необходимостта от спешна доставка на двигатели за да се изпратят в Балтика четири изтребителя от този тип.

От изданието изчисляват, че капитално-възстановителния ремонт на един РД-33, който се извършва в Полша е на цена от 3,5 млн. злоти (€0,84 млн.). Изданието изчислява, че само за ремонт и покупка на нови двигатели полските ВВС ще вложат 800 млн. злоти (€193 млн.) до 2028 – 2030 г. за флота си от 32 броя МиГ-29, като се посочва, че е по-добре Полша да купи ескадрила многоцелеви изтребители за замяна на наличните Су-22 и МиГ-29.


http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... ig-29.html
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: В Източна Европа

Непрочетено мнение от Грозев » съб фев 15, 2014 1:31 am

Полша обмисля бъдещето на Су-22
Написано от Списание АЕРО
Петък, 14 Февруари 2014 21:22


Полша обмисля два варианта за бъдещето на изтребителите-бомбардировачи Су-22. Това е съобщил полския министър на отбраната Томаз Сиемонияк.

Единият вариант предвижда самолетите да останат на служба още три години, а вторият вариант е Су-22 да останат на въоръжение още едно десетилетие. В случай, че поляците решат да използват своите Су-22 още 10 години, то това ще значи съкращаване на една от двете ескадрили, коите са на служба днес. Решение по въпроса трябва да бъде взето към средата на март.

В зависимост от избрания вариант по наличните Су-22 ще се предприемат съответните мероприятия, включително модернизация, ремонти и удължаване на техническия ресурс.

Първоначално полските ВВС планираха да заменят своите Су-22 с нов многоцелев изтребител, но тези планове се оказаха невъзможни от финансова гледна точка. След това полското Министерство на отбраната предложи замяната на самолета с боен безпилотен апарат, но и това предложение бе отхвърлено. Удължаването на експлоатацията на Су-22, която трябваше да приключи през 2015 г. ще даде възможност на Полша да прецени опциите за замяна на изтребител-бомбардировача.

Полските ВВС в момента разполагат по щат с 26 броя Су-22М4 и шест двуместни Су-22УМ3К.


http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... su-22.html
_______________________________

M-346 премина изпитанията в Полша
Написано от Списание АЕРО
Четвъртък, 13 Февруари 2014 21:34


Полското Министерство на отбраната съобщи, че реактивния учебно-тренировъчен самолет Alenia Aermacchi M-346 Master е преминал успешно през изпитанията на полските ВВС и е официално избран за нов учебен самолет. Това съобщават от Jane’s.

Alenia Aermacchi изпрати един М-346 в Полша на изпитания. Те започнаха на 3 февруари и са продължили два дни, като в рамките на тях полските офицери от ВВС са тествали самолета за потвърждение на различни заложени параметри, като скорост, скороподемност, таван на полет, претоварване, тяговъоръженост, изпълнение на пилотската кабина и други.

Полша ще купи осем броя М-346 и ще си запази опциите за още четири машини от същия тип. Италианският самолет ще замени остарелите TS-11 Iskra. Първите доставки на М-346 се очакват през 2016 – 2017 г. Още през ноември 2013 г. Полша обяви, че Alenia Aermacchi е дала най-ниска оферта и печели конкурса за доставка на нов учебно-тренировъчен самолет за напреднало обучение в конкуренция с BAE Systems Hawk AJT и Lockheed Martin UK/Korean Aerospace Industries T-50 Golden Eagle.

Полша е четвъртият клиент на типа след Италия, Сингапур и Израел.


http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... olsha.html
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: В Източна Европа

Непрочетено мнение от Грозев » нед фев 23, 2014 11:49 pm

Полша иска изтребител от пето поколение
Написано от Списание АЕРО
Неделя, 23 Февруари 2014 19:49

На 20 февруари в полския парламент се е провело заседание на парламентарните комисии свързани с въпросите на армията и военната промишленост. По време на него е обявен план, според който страната трябва да закупи изтребител от пето поколение. Това съобщава полския сайт altair.com.pl.

Според плана Полша ще купи 64 многоцелеви изтребители от пето поколение, като тяхната доставка трябва да започне през 2021 г. Типът не се уточнява, но предвид геополитическите реалности, единствената опция пред Полша ще бъде F-35 JSF.

Планира се пари за закупуването на тези изтребители да започнат да се отпускат през 2020 г., като доставките ще продължат и след 2030 г., тъй като се планира покупката на два – четири изтребителя годишно.

Новите планове на Полша ще изменят до сегашната стратегия на страната, която диктуваше покупката на ескадрила F-16 през 2018 г. и доставката ѝ в периода 2019 – 2022 г. Също така се очаква, че Су-22 ще останат на въоръжение до към 2024 г.


http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... lenie.html
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: В Източна Европа

Непрочетено мнение от Грозев » пет фев 28, 2014 1:23 am

Полша подписа за осем M-346
Написано от Списание АЕРО
Четвъртък, 27 Февруари 2014 20:53


Полша подписа сделка с Alenia Aermacchi за доставката на осем реактивни учебни-тренировъчни самолета за напреднало обучение M-346. Това стана на церемония днес, 27 февруари 2014 г. в авиобаза Деблин, Полша.

Стойността на сделката е €280 млн., която включва самите самолети, обучение на персонал, логистика, наземно оборудване и други съпътстващи стоки и услуги. В сделката е залегната опция за още четири самолета, които Полша може да придобие по всяко време.

М-346 бе избран в конкурс срещу BAE Systems Hawk и KAI/Lockheed Martin T-50. Италиянският самолет беше с най-ниска цена, а в началото на февруари полските ВВС потвърдиха избора, след изпитания на машината в Полша. М-346 ще замени сега използваните TS-11 Iskras.

Полша става четвъртият клиент на М-346 след Италия, Сингапур и Израел.


http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... m-346.html
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: В Източна Европа

Непрочетено мнение от Грозев » пон мар 03, 2014 11:41 pm

Стрелби с румънските Lancer

Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: В Източна Европа

Непрочетено мнение от Грозев » нед мар 16, 2014 2:08 am

Чехия официално удължи лизинга за Gripen с 12 години
Написано от Списание АЕРО
Четвъртък, 13 Март 2014 11:01

Чешкото правителство официално одобри удължаването на лизинга за 14-те изтребителя Gripen до 2027 г. с опция за удължаване с още две години.

Годишната вноска по лизинга ще е 1,7 млрд. чешки крони (около €62 млн.), което е повече от предварително обявената сума от 1,4 млрд. крони. Обяснението за чешкото правителство за разликата са валутните курсове и не включването на някои такси и данъци.

Чешките Gripen ще получат модернизация, която ще добави възможности за нанасяне на удари по земни цели. Възможност, която в момента липсва при чешките машини. Освен това в договора се залага обучението на 25 пилота и 90 човека технически персонал.

Чешките самолети ще получат и допълнителни модернизации, като добавяне на възможност за използване на очила за нощно виждане и комуникация съвместима с тази на НАТО.


http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... odini.html
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: В Източна Европа

Непрочетено мнение от Грозев » пет апр 04, 2014 1:01 am

Полша ще запази Су-22 и след 2015 г.
Написано от Списание АЕРО
Четвъртък, 03 Април 2014 22:37


Полското Министерство на отбраната заяви, че ще продължи експлоатацията на своите изтребители-бомбардировачи Су-22 и след 2015 г., когато изтича техния технически ресурс по години. Планира се срокът на експлоатация да се удължи с 10 години.

В момента полските ВВС разполагат с две пълни ескадрили към 21-ва тактическа база в Свидвин. Общо на служба са 32 самолета – 26 броя едноместни Су-22М4 и шест спарки Су-22УМ3К. Планира се до 2025 г. да се използва само едната ескадрила, а другата да се съкрати.

Планира се да бъде направена селекция на 18-те Су-22, които са в най-добро техническо състояния, като те ще преминат през капитално-възстановителен ремонт, мероприятия за удължаване на техническия ресурс и малка модернизация.

Работата ще бъде свършена в полския държавен авиационен военно-ремонтен завод WZL-2, като модернизацията ще обхваща бордните радиостанции и промяна на приборите в кабината за работа с имперски мерни единици. Цената на ремонта и модернизацията се оценя на около 5 млн. злоти на самолет (€1,2 млн.). Планира се и обновяване на базата в Свидвин.

Полша получава 90 броя Су-22М4 и 20 Су-22УМ3К между 1984 и 1988 г. През годините многократно е удължаван техническия им ресурс, а наличните днес бойни самолети имат поставен GPS приемник. Основният проблем в бъдещата експлоатация на Су-22 в Полша е малкият запас от управляеми ракети Х-25 и Х-29, които сега са около 260 броя общо.


http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... -2015.html
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: В Източна Европа

Непрочетено мнение от Грозев » вт апр 08, 2014 12:24 am

Чехия ще продава L-159 на Ирак
Написано от Списание АЕРО
Понеделник, 07 Април 2014 23:41


Чешката компания Aero Vodochody е подписала споразумение с чешкото правителство за препродаване на учебно-бойните самолети L-159 на Ирак. Машините идват от излишъците на чешките ВВС.

Според чешките медии Ирак се интересува на първо време от 12 самолета. Два от тях трябва да са двуместните L-159Т1, които да се използват за обучение, а другите 10 ще са от едноместната лека бойна версия L-159A.

Чешките медии посочват, че Ирак е бил разочарован от сроковете на доставки на леките изтребители FA-50, които идват от корейската компания KAI. Това ги е принудило да потърсят възможност за спешна покупка на подобни самолети от други държави. Стойността на сделката с Чехия се очаква да е $200 млн.

L-159 е далечно развитие на L-39. Самолетът е едноместен дозвуков лек боен самолет, снабден с радар и с интегрирано съвременно управляемо въоръжение. През 90-те Чехия поръчва 72 такива самолета, които компанията Aero Vodochody построява до 2003 г. Чешките ВВС, обаче си запазват само 28 машини, катo преоборудват четири от тях в двуместната учебна версия L-159T1. За останалите самолети се търси безуспешно клиент вече няколко години. В началото на 2014 г. бе обявено, че частната американска компания Draken International ще купи 28 от тези самолети, но до подписване на сделка още не се е стигнало.


http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... -irak.html
_____________
Унгария купува допълнителни Ми-8
Написано от Списание АЕРО
Неделя, 06 Април 2014 19:59


ВВС на Унгария са придобили три допълнителни вертолета Ми-8Т. Машините са предназначени за временно решение до покупката на нови транспортни вертолети.

Унгарското Министерство на отбраната е съобщило за покупката на 3 април. Според IHS Jane's машините са втора ръка и са купени от Русия чрез унгарски посредник. Стойността на сделката е 2 млрд. форинта ($9 млн.) и включва освен придобиването и КВР.

Вертолетите са пристигнали в унгарската авиобаза Кечкемет. Вертолетите ще се използват за задачи по търсене и спасяване и помощ на населението при бедствия и аварии.

Унгария възнамеряваше да стартира конкурс за придобиването на транспортни вертолети на стойност $469 млн., но процесът още се бави поради неспазване на европейските изисквания за конкурсни процедури.


http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... -mi-8.html
_________________
Полша ще запази Су-22 и след 2015 г.
Написано от Списание АЕРО
Четвъртък, 03 Април 2014 22:37


Полското Министерство на отбраната заяви, че ще продължи експлоатацията на своите изтребители-бомбардировачи Су-22 и след 2015 г., когато изтича техния технически ресурс по години. Планира се срокът на експлоатация да се удължи с 10 години.

В момента полските ВВС разполагат с две пълни ескадрили към 21-ва тактическа база в Свидвин. Общо на служба са 32 самолета – 26 броя едноместни Су-22М4 и шест спарки Су-22УМ3К. Планира се до 2025 г. да се използва само едната ескадрила, а другата да се съкрати.

Планира се да бъде направена селекция на 18-те Су-22, които са в най-добро техническо състояния, като те ще преминат през капитално-възстановителен ремонт, мероприятия за удължаване на техническия ресурс и малка модернизация.

Работата ще бъде свършена в полския държавен авиационен военно-ремонтен завод WZL-2, като модернизацията ще обхваща бордните радиостанции и промяна на приборите в кабината за работа с имперски мерни единици. Цената на ремонта и модернизацията се оценя на около 5 млн. злоти на самолет (€1,2 млн.). Планира се и обновяване на базата в Свидвин.

Полша получава 90 броя Су-22М4 и 20 Су-22УМ3К между 1984 и 1988 г. През годините многократно е удължаван техническия им ресурс, а наличните днес бойни самолети имат поставен GPS приемник. Основният проблем в бъдещата експлоатация на Су-22 в Полша е малкият запас от управляеми ракети Х-25 и Х-29, които сега са около 260 броя общо.


http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... -2015.html
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Fighterland
Мнения: 677
Регистриран: вт ное 27, 2007 6:34 pm

Re: В Източна Европа

Непрочетено мнение от Fighterland » пон апр 14, 2014 11:31 am

Криза, мъка и нелошо пропагандно филмче за Апача при съседите:
http://vimeo.com/89952572
На десет мили от Монтана
в посока Дунавският бряг...

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: В Източна Европа

Непрочетено мнение от Грозев » съб апр 19, 2014 3:00 am

Чехия пенсионира Ми-24 и търси негов заместник
Написано от Списание АЕРО
Четвъртък, 17 Април 2014 21:25


Чешките ВВС ще пенсионират щурмовите вертолети Ми-24/35 в периода 2016 – 2018 г. и паралелно с това търсят заместник под формата на многоцелев боен вертолет.

Генерал-лейтенант Петър Павел, началник на ГЩ на чешката армия е обявил, че щурмовите вертолети Ми-24/35 ще бъдат пенсионирани в периода 2016 – 2018 г., тъй като цените за техническа поддръжка ще станат прекалено много и страната му няма да може да си позволи това.

Паралелно с това в периода 2016 – 2020 г. трябва да бъдат доставени 16 нови многоцелеви бойни вертолети. Машините трябва да се използват за бойни и транспортни задачи, търсене и спасяване и медицинска евакуация. Общо шест компании са изявили желание за участие в бъдещ конкурс.


http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... stnik.html
______________
Литва търси още L-39ZA
Написано от Списание АЕРО
Четвъртък, 17 Април 2014 22:04


Министерството на отбраната на Литва заяви, че ще поръча допълнителни учебно-тренировъчни самолети L-39ZA. Средствата за това вече са били отделени.

Не се съобщава колко още L-39 ще бъдат купени, но сделката трябва да се реализира в периода 2015 – 2016 г. В момента Литва води проучване за потенциалните доставчици на реактивните самолети.

Машините ще се използват за пилотско обучение и поддържане на общата подготовка във ВВС на Литва. В момента страната разполага само с един изправен L-39ZA, а през 2011 г. другият L-39ZA се сблъска във въздуха с френски Mirage 2000. Самолетът се разби, но екипажът се катапултира успешно.


http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... -39za.html
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: В Източна Европа

Непрочетено мнение от Грозев » вт май 13, 2014 2:30 am

Приключи мисията на литовския C-27J в Африка
Написано от Списание АЕРО
Понеделник, 12 Май 2014 20:23


На 8 май 2014 г. приключи почти едномесечната мисия на литовски тактически транспортен самолет C-27J Spartan в Централната африканска република. Мисията бе в подкрепа на френската операция Sangaris.

Мисията на литовския Spartan започна в началото на април. Освен самолета в Африка бяха изпратени и 10 човека персонал.

За единия месец в Африка литовския самолет е изпълнил задачи на територията на Централната африканска република, Чад, Нигер, Буркина Фасо и Мали, като са превозвани персонал, амуниции и оборудване.

Общо изпълнени са били 54 задачи.

Литва оперира с три броя C-27J Spartan.


http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... frika.html
Anyone who fights for the future, lives in it today

Сашо
[Site Admin]
Мнения: 1751
Регистриран: ср окт 03, 2007 12:42 pm
Местоположение: София

Re: В Източна Европа

Непрочетено мнение от Сашо » пет май 16, 2014 10:15 am

Полското военноминистерство купува неуправляеми 57мм ракети С-5КО от България, производство на ВМЗ - Сопот, според полския вестник gazetapolska, на стойност 120 млн. злоти. което е $28 млн.

stoian377
Мнения: 528
Регистриран: вт окт 20, 2009 7:19 pm

Re: В Източна Европа

Непрочетено мнение от stoian377 » пет май 16, 2014 10:09 pm

Сашо написа:Полското военноминистерство купува неуправляеми 57мм ракети С-5КО от България, производство на ВМЗ - Сопот, според полския вестник gazetapolska, на стойност 120 млн. злоти. което е $28 млн.
Добре звучи.

Moss
Мнения: 1328
Регистриран: пон окт 08, 2007 5:24 pm

Re: В Източна Европа

Непрочетено мнение от Moss » съб май 17, 2014 12:29 am

С толкоз джапане ще стигнат до Урал :D !

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: В Източна Европа

Непрочетено мнение от Грозев » съб май 17, 2014 1:10 am

Чехия удължи лизинга на своите Gripen
Написано от Списание АЕРО
Петък, 16 Май 2014 23:15


Чехия подписа договор с шведската Агенция за експорт на отбранително имущество FMV за а ново лизингово споразумение за изтребителите Gripen C/D, които страната експлоатира в момента. Договорът е на стойност 21,4 млрд. чешки крони (€780 млн.).

Лизинговият договор ще покрие периода 2015 – 2027 г. и е за 14 изтребителя Gripen C/D, които Чехия експлоатира от 2005 г.

Програмата се оскъпява с около 1 млрд. чешки крони (€36 млн.) от необходимостта за довеждане на многоцелеви способности на наличните изтребители. Чешките самолети ще получат нови криптирани станции, дейта линкове, очила за нощно виждане, разузнавателни контейнери и допълнително обучение за операции „въздух-земя”.

Чешкото Министерство на отбраната е заявило, че цената от 21,4 млрд. чешки крони е финална и няма да има необходимост от други разходи, като например обучение, въоръжение и други подобни, които да не са включени в договора. Единствената уловка е, че той ще бъде подписан не в чешки крони, а в шведски крони и договорът ще е подвластен на промените в обменните курсове между двете валути.

Все пак чешкото МО е посочило, че финансовите министри на Чехия и Швеция преговарят за фиксиране на курсовете, по които да се изплаща лизинга за да няма

По-рано Чехия обяви, че лизинговия договор ще е на стойност 16,4 млрд. чешки крони, но се оказа, че към него трябва да се надчислят около 4 млрд. чешки крони под формата на данъци и такси, които обаче до голяма степен ще се влеят в чешкия бюджет. Отделно 1 млрд. чешки крони отиват да добавянето на възможности „въздух-земя”.


http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... ripen.html
Anyone who fights for the future, lives in it today

Moss
Мнения: 1328
Регистриран: пон окт 08, 2007 5:24 pm

Re: В Източна Европа

Непрочетено мнение от Moss » съб май 17, 2014 1:41 pm

Тук се виждат релеалистични цифри за най-евтиния модерен боен самолет.
Няма да е е лошо някой в родното МО да се запознае с тях, както и с опита ( сметките) на други братски държави - Гърция, Турция, Полша, Германия, Испания, Португалия итнт.

Отговори