Полският президент загина при катастофа с Ту-154

Всичко за военната военната авиация по света
Потребителски аватар
Airfan
Мнения: 1831
Регистриран: ср окт 03, 2007 4:26 pm
Местоположение: LBPD/PDV
Контакти:

Re: Полският президент загина при катастофа с Ту-154

Непрочетено мнение от Airfan » пон апр 12, 2010 10:14 pm

Попаднах на руски мнения, че може би са били на привършване с горивото, тъй като пожар почти не е имало и дефакто са нямали друг изход от ситуацията.
http://www.airforce-bg.com - първият изцяло български авиационен сайт!
http://www.gpetkov.com - авиационна фотография.
Моите снимки в airplane-pictures.net
Моите снимки в airliners.net

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Полският президент загина при катастофа с Ту-154

Непрочетено мнение от Грозев » пон апр 12, 2010 10:59 pm

борден написа:...а дали на летището е имал и работил ILS.
Почти нефункциониращо военни летище, даже без IATА код... Къде ти?!
Airfan написа:Попаднах на руски мнения, че може би са били на привършване с горивото, тъй като пожар почти не е имало и дефакто са нямали друг изход от ситуацията.
Това ми се струва абсурдно.
Най-вече не ми се вярва, че е имало от къде да заредят на летището на Смоленск. А още по-малко ми се вярва, че са тръгнали от Варшава с гориво за час и половина полет...
Anyone who fights for the future, lives in it today

Moss
Мнения: 1328
Регистриран: пон окт 08, 2007 5:24 pm

Re: Полският президент загина при катастофа с Ту-154

Непрочетено мнение от Moss » пон апр 12, 2010 11:20 pm

КГБ е организирало мъглата. :lol:
Изображение

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Полският президент загина при катастофа с Ту-154

Непрочетено мнение от Грозев » вт апр 13, 2010 1:12 am

Диспечер от Смоленск: С екипажа на Ту-154 се разбирахме "фифти-фифти"
От Дневник
Последна промяна в 20:18 на 12 апр 2010


Противно на твърденията на руските военни, диспечер от смяната в събота на кулата на летището "Северный" в Смоленск, твърди, че самолетът на полския президент се е разбил при първото захождане за кацане. В неделя военните твърдяха, че той е направил 3-4 опита и се е разбил заради гъста мъгла.

В интервю за в."Комсомолская правда" о.з. полковник Анатолий Муравльов потвърждава, че времето се е развалило малко преди катастрофата, в която загина Лех Качински със съпругата си и още 86 полски лидери. Той разкрива, че разговорът между екипажа и кулата се е водил на лош английски и руски и не изключва да се е получило някакво неразбирателство в комуникацията.

Изданието е качило на сайта си запис от около минута и половина, за който твърди, че е прихванат от радиолюбители диалог между кулата и самолета.

По думите на Муравльов Ту-154 се спускал уверено и без отклонения. "Но след това у диспечерите възникнаха съмнения. Ръководителят три пъти му нареди да направи втори кръг. Екипажът не го послуша. Макар диспечерите да предупреждаваха, че видимостта е лоша и трябва да се подготви за резервното летище."

След като полския екипаж не изпълнил нарежданията, на кулата й останало само да продължи "да води" самолета и да го наблюдава. "Захождането беше едно, самолетът веднага се разби", казва Муравльов.

Диалогът с борда на самолета вървял нормално до момента, когато екипажът решил да каца. След това, макар да е длъжен, полският екип спрял да дава отчети. "Диспечерът е длъжен не само да съобщава на екипажа обстановката, но и да получава отговори за всичките им маневри, за височината. Пилотът не го правеше", твърди Муравльов.

Не е изключено в комуникацията да е попречила езиковата бариера.

"Ръководителят на групата управление на полетите даже каза: "Разбираме се с екипажа "фифти-фифти". Диспечерът говореше с пилота на руски, помагаха му останалите, подсказваха му английски фрази. И беше трудно да се разбере схванал ли е пилотът какво му говорят. Езиковата бариера пречеше да се разбираме. Смятам, че това би могло да се е отразило на полета."

Муравльов , който в трагичния ден е приемал метеорологичните данни и искал разрешение за прехвърляне на самолетите към друго летище, уточнява, че и условията са се влошили, а като бивш пилот разбира и на какъв натиск може да е бил подложен екипажът на президентския Ту-154. "Имаше даже случай, когато Качински отстрани екипаж заради това, че е насочил самолета към резервно летище."


http://www.dnevnik.bg/sviat/2010/04/12/ ... tu-154_se/
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
tu-134
Мнения: 962
Регистриран: чет юли 17, 2008 7:28 am

Re: Полският президент загина при катастофа с Ту-154

Непрочетено мнение от tu-134 » вт апр 13, 2010 6:56 am

борден написа: В случая не е важно дали самолета е имал РСБН или не
Защо? РСБН не може ли да се ползва за кацане при лоша видимост?

Потребителски аватар
M-4
Мнения: 570
Регистриран: вт мар 17, 2009 11:01 am
Местоположение: София
Контакти:

Re: Полският президент загина при катастофа с Ту-154

Непрочетено мнение от M-4 » вт апр 13, 2010 10:38 am

Сещам се и за една катастрофа, станала в началото или средата на 80-те... Ту-134, при заход за кацане на Североморск-1, в лоши МТО, в облаци... Командир на екипажа бил един бивш съветски космонавт - С. Савицкий. Ръководителя седем ( !!!) пъти му изкрещял: "Хоризонтирай, премини в набор и на втори кръг!" А той отговарял: "Аз захождам на автоматичен режим!"... Разбили се...
НАПРЕД И НАГОРЕ!
Моите снимки в bgspotters.net

Потребителски аватар
M-4
Мнения: 570
Регистриран: вт мар 17, 2009 11:01 am
Местоположение: София
Контакти:

Re: Полският президент загина при катастофа с Ту-154

Непрочетено мнение от M-4 » вт апр 13, 2010 5:48 pm

НАПРЕД И НАГОРЕ!
Моите снимки в bgspotters.net

борден
Мнения: 1422
Регистриран: съб окт 06, 2007 10:26 pm
Местоположение: София

Re: Полският президент загина при катастофа с Ту-154

Непрочетено мнение от борден » вт апр 13, 2010 8:23 pm

Moss написа:
КГБ е организирало мъглата. :lol:
Изображение
Знаех си, че колегите от форума на медиапул са прави...

Потребителски аватар
verigite
Мнения: 181
Регистриран: ср фев 03, 2010 4:15 pm

Re: Полският президент загина при катастофа с Ту-154

Непрочетено мнение от verigite » ср апр 14, 2010 7:41 pm

В Полша много често има зверски мъгли по летищата и пилотите са подготвени и с много опит за полети в мъгла.
Аз летях веднъж на вътрешните авио линии през януари месец от Катовице до Варшава в такава мъгла че просто не можеш и носът да си видиш.....просто се бях отписал. Но пилота се оказа доста пдготвен (явно често се лети в мъгла) и излетяхме, по късно пак в същата магла кацнахме и пак положението си беше насерикс.
Няма да се очудя ако по същата аналогия пилота е бил опитен мъглар и е преценил че ще си кацне като "у дома си"
иии.... непознаването на зоната на подхода си е казало тежката дума и е ударил дърветата....догатки, догатки когато става дума за това каде е сбъркал един опитен пилот.
Изображение

Потребителски аватар
Airfan
Мнения: 1831
Регистриран: ср окт 03, 2007 4:26 pm
Местоположение: LBPD/PDV
Контакти:

Re: Полският президент загина при катастофа с Ту-154

Непрочетено мнение от Airfan » ср апр 14, 2010 10:22 pm

Излезе информация, че полетът не е бил застрахован, тъй като било практика да не се застраховат такива полети с оправдание, че липсват средства.
http://www.airforce-bg.com - първият изцяло български авиационен сайт!
http://www.gpetkov.com - авиационна фотография.
Моите снимки в airplane-pictures.net
Моите снимки в airliners.net

Потребителски аватар
stambe_mig
Мнения: 231
Регистриран: пет окт 17, 2008 9:18 pm
Местоположение: uk

Re: Полският президент загина при катастофа с Ту-154

Непрочетено мнение от stambe_mig » чет апр 15, 2010 12:05 am

Мнение от авиа.ру

Сообщение от Ершов Василий Васильевич

Я редко выступаю на форуме, но тут наболело. Столько выдвигается самых навороченных версий, а снимок со спутника для меня лично расставил все по местам.
Я не знаю, есть ли там курсо-глиссадная система или только привода, а может, экипаж как-то использовал для захода спутниковую навигацию, - не важно. Самолет шел по глиссаде, РП контролировал порлет примерно до ВПР.
На ВПР капитан начал искать землю. Я не говорю о мотивах, побудивших его это делать, я говорю об элементарном непрофессионализме. И сомневаться в навыках капитана заставляет его малый налет вообще, а на Ту-154 - явно, вопиюще недостаточный.

Чтобы освоить пилотирование такого сложного самолета как Ту-154, требуется немалый налет. Я пришел на Ту-154 в возрасте 35 лет, с общим налетом 9000 часов на трех типах воздушных судов, на каждом из них летал капитаном, и все равно мне было первый год очень, очень трудно. Я налетал на Ту вторым пилотом 1500 часов, и только после этого ввелся командиром воздушного судна. И все старые летчики в один голос твердили мне: бойся, бойся первой тысячи командирских часов на новом типе! Покажется, что ты знаешь этот самолет вдль и поперек, - не верь!
Я потом убедился не раз в правоте этих предупреждений и потом сам так же предупреждал молодых. И это относится к любому новому для пилота типу самолета.

Налет погибшего пилота был около 3500 часов (по словам его отца - 1930 часов), из них часть он налетал на Як-40, часть (если верить СМИ) в качестве штурмана(!) Ту-154, затем как-то стал командиром, и (если опять же верить СМИ) командирский налет на Ту у него был всего 200 часов. И этому недоучке (пусть талантливому) доверили возить президента! И этот военный летчик где-то набирался опыта полетов на сложнейшем в пилотировании лайнере, по несовершенным системам, подобным той, что установлена в Смоленске? И вообще - опыта полетов в сложных метеоусловиях?
Я такой опыт набирал годами, в сотнях сложных заходов на разные аэродромы. Где и когда набирал их он?
В результате он допустил самоуверенную, школьную, примитивную ошибку: искал землю ниже высоты принятия решения. И нашел ее.

Как помогал командиру экипаж? Этот самолет в одиночку пилотировать невозможно. Данные по экипажу тоже наводят на сомнения. Штурман (если верить СМИ) выпускался из училища бортмехаником.
Условия погоды были именно смертельными: я бы, при всем моем опыте, не рискнул заходить по приводам в тумане 400, а он ничтоже сумняшеся полез.
Наземный контроль здесь ни при чем. Руководитель полетов дал экипажу заранее данные о плохой погоде, дал рекомендации по уходу на запасной. Он контролировал снижение и предупредил о полете ниже глиссады. Но летел-то пилот!

Никогда не верьте словам: "пилот первого класса", "лучший среди лучших", "шеф-пилот президента". И там бывают всякие, и неисповедимы их пути к этому месту.

А картина вырисовывается простая. При видимости около 400-500 м пилот увидел слева светлое пятно - перрон, который расположен ближе торца ВПП на 500 м и левее на 200. И он туда нырнул.
Я сам так покупался, и не раз, и как раз в первый год полетов в качестве КВС. Я этому целую главу в своей книге посвятил.
А через пару секунд высветилась и рулежка, уходящая от перрона вправо под углом (к торцу ВПП). Он мог в тумане не разобрать, рулежка это или ВПП. И надо было вылупив глаза доворачивать вправо, энергично!
А потом, может, через секунду, стало ясно, что купился! Увидел хвосты самолетов на перроне, скорее всего. Тут же штурвал на себя и взлетный... а вертикальная-то около 10 м/сек. Поздно!

Самарская катастрофа, один к одному.

Соболезную родным и близким погибших.
14/04/2010 [15:51:49]

Сашо
[Site Admin]
Мнения: 1751
Регистриран: ср окт 03, 2007 12:42 pm
Местоположение: София

Re: Полският президент загина при катастофа с Ту-154

Непрочетено мнение от Сашо » чет апр 15, 2010 9:10 am

verigite написа:В Полша много често има зверски мъгли по летищата и пилотите са подготвени и с много опит за полети в мъгла.
Аз летях веднъж на вътрешните авио линии през януари месец от Катовице до Варшава в такава мъгла че просто не можеш и носът да си видиш.....просто се бях отписал. Но пилота се оказа доста пдготвен (явно често се лети в мъгла) и излетяхме, по късно пак в същата магла кацнахме и пак положението си беше насерикс.
Няма да се очудя ако по същата аналогия пилота е бил опитен мъглар и е преценил че ще си кацне като "у дома си"
иии.... непознаването на зоната на подхода си е казало тежката дума и е ударил дърветата....догатки, догатки когато става дума за това каде е сбъркал един опитен пилот.
Първо пилотът (командирът на Ту-154) съвсем не може да се смята за опитен по стандартите за ВИП-полети (просто ВВС такива пилоти са имали в момента, дори за превоз на президента. Положението с подготовката и задържането на служба на транспортни пилоти във всички ВВС от Източна Европа е сходно - вижте и нашия трап (траб) на какъв хал е - повечето авиатор де е що по-амбициозно и се оправя с английския език и летенето бяга в гражданската авиация като направи някой и друг час. Та командира е бил само на 36 години (набор 1974 г.) и с 3500 часа (основно на транспортни самолети, на които лети от 1997 г.), повечето на Як-40, а на Ту-154 е летял много като щурман, като командирските му часове хич не са много. Това ясно е описано в по-горното мнение на руския командир Ершов (което звучи много правдоподобно), където се споменава само за 200 командирски часа, но чакаме да го видим и в други източници.

Второ - кацаниията в мъгли в Полша се правят само на летища с нужното осигуряване от съответните наземни средства (ILS за гражаданските и западните военни самолети, за военните с руски самолети РСБН и прочие).
На Смоленск - Север такива луксове е нямало - имало е само две приводни радиостанции (близка и далечна) и РСП (радиолокатор за кацане), с минимум на летището по хоризонтална видимост 1000 метра, което в комбинация с езиковите неразбирателства (между екипажа и групата за ръководство на полетите на земята), мъглата и тази подготовка на екипажа води до този изход.

Потребителски аватар
stambe_mig
Мнения: 231
Регистриран: пет окт 17, 2008 9:18 pm
Местоположение: uk

Re: Полският президент загина при катастофа с Ту-154

Непрочетено мнение от stambe_mig » чет апр 15, 2010 12:23 pm

Спътникова снимка на мястото на катастрофата :

Изображение

Moss
Мнения: 1328
Регистриран: пон окт 08, 2007 5:24 pm

Re: Полският президент загина при катастофа с Ту-154

Непрочетено мнение от Moss » чет апр 15, 2010 12:33 pm

Много странен курс...

Сашо
[Site Admin]
Мнения: 1751
Регистриран: ср окт 03, 2007 12:42 pm
Местоположение: София

Re: Полският президент загина при катастофа с Ту-154

Непрочетено мнение от Сашо » чет апр 15, 2010 1:06 pm

Moss написа:Много странен курс...
Чети последния абзац от мнението на Ершов, това дава правдоподобно обяснение за отклонението вляво.

" картина вырисовывается простая. При видимости около 400-500 м пилот увидел слева светлое пятно - перрон, который расположен ближе торца ВПП на 500 м и левее на 200. И он туда нырнул.
Я сам так покупался, и не раз, и как раз в первый год полетов в качестве КВС. Я этому целую главу в своей книге посвятил.
А через пару секунд высветилась и рулежка, уходящая от перрона вправо под углом (к торцу ВПП). Он мог в тумане не разобрать, рулежка это или ВПП. И надо было вылупив глаза доворачивать вправо, энергично!
А потом, может, через секунду, стало ясно, что купился! Увидел хвосты самолетов на перроне, скорее всего. Тут же штурвал на себя и взлетный... а вертикальная-то около 10 м/сек. Поздно!"

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Полският президент загина при катастофа с Ту-154

Непрочетено мнение от Грозев » чет апр 15, 2010 5:06 pm

Президентът и другите VIP лица са вън от подозрение. Не съм и очаквал друго де.

Экипаж Ту-154 не получал указаний Качиньского о посадке

15 апреля, AVIA.RU – Экипаж разбившегося под Смоленском польского Ту-154, по предварительным данным, не получал указаний от находящихся на борту VIP-персон посадить самолет именно на аэродроме "Северный", сообщает агентство «Интерфакс».

"По крайней мере, подтверждений тому, что кто-то из высокопоставленных пассажиров требовал от летчиков обязательной посадки под Смоленском пока не найдено. Речевой самописец, расшифровка которого завершена, не зафиксировал при переговорах членов экипажа какого-либо давления на них", - сказал источник, близкий к комиссии по расследованию авиакатастрофы.

Напомним, ранее появились версии о том, что экипаж не ушел на запасной аэродром из-за того, что польская делегация спешила на траурные мероприятия в Катынь, и пилотам было приказано сажать лайнер в сложных метеоусловиях под Смоленском.


http://www.avia.ru/news/?id=1271338922
Anyone who fights for the future, lives in it today

борден
Мнения: 1422
Регистриран: съб окт 06, 2007 10:26 pm
Местоположение: София

Re: Полският президент загина при катастофа с Ту-154

Непрочетено мнение от борден » съб апр 17, 2010 10:23 pm

Между другото военното летище в Смоленск би трябвало да е било действащо до 2009 г., когато военно-транспортния полк с Ил-76 е разформирован. На кадри от телевизията се виждаха опашки на Ил-76 - явно канибализирани "морги", които не е могло да бъдат пребазирани в Сеща. Най-вероятно от летището е демонтирана курсо-глисадната група и РСБН (каквито се съмнявам да не е имало по-време на активното му използване по-рано) и са оставени най-вероятно само приводните станции, както е описано по-горе. Кой знае и каква група за ръководство на полетите са успели да сформират...
Всичко това съчетано с ужасно ниската подготовка на екипажа (ако се вярва на написаното по-горе) закономерно води до този изход...

ПС: Дано нашия президент не знае що за организация е и нашия А/О 28, че никога няма да се качи повече на самолет.

Потребителски аватар
tu-134
Мнения: 962
Регистриран: чет юли 17, 2008 7:28 am

Re: Полският президент загина при катастофа с Ту-154

Непрочетено мнение от tu-134 » нед апр 18, 2010 11:39 am

Интересно аз си мислих че Смоленск е все още действаща авиобаза с базирани там Ил-76. По новините даже казаха че пилота на Ил-76 който е пробвал да кацне преди полския Ту-154 е бил пилот базиран в Смолеснк. Кой знае обаче...знаем колко точни са големите медии на тема авиация :lol:

octagon
Мнения: 366
Регистриран: пет окт 03, 2008 8:48 am

Re: Полският президент загина при катастофа с Ту-154

Непрочетено мнение от octagon » нед апр 18, 2010 1:19 pm

Как може да се махне курсо-глисадната група от едно все пак действащо летище?
Fighters make show. Bombers make history.

Потребителски аватар
Fighterland
Мнения: 674
Регистриран: вт ное 27, 2007 6:34 pm

Re: Полският президент загина при катастофа с Ту-154

Непрочетено мнение от Fighterland » нед апр 18, 2010 6:37 pm

След като вече не е действащо, защо са тръгнали да кацат там изобщо с подобна делегация ?! Да не би по "нашия" принцип в авиотехническа база да е трансформирано...
На десет мили от Монтана
в посока Дунавският бряг...

Отговори