Палубната авиация на СССР/Русия

Всичко за военната военната авиация по света
Потребителски аватар
AShotInTheDark
Мнения: 540
Регистриран: съб ное 22, 2008 9:52 pm

Re: Палубната авиация на СССР/Русия

Непрочетено мнение от AShotInTheDark » нед фев 09, 2014 4:08 pm

Грозев написа:
AShotInTheDark написа:
tu-134 написа:Но САЩ има МНОГО повече опит в експлоатацията на самолетоносачи. И като бройка (10 кораба с по 50+ самолета вместо един който едва носи 20 самолета ако и толкова), и като интензивност на полетите, и като боен опит, и като изторически опит (още от втората световна война), и въобще в всеки параметър. Така че не бих ги отсякъл ей така. Руснаците имат много какво да научат от американците ако имаха шанса.
От 1922 г. до днес САЩ са имали на въоръжение общо 65 самолетоносача. Още до включването им във Втората световна война са били построени 8 кораба, от които първият изцяло проектиран като самолетоносач - в периода 1931-1934 г.
Ако броим и ескортните самолетоносачи от ВСВ, както и десантните кораби, които носят самолети, то цифрата е утроява.
Да, ескортните самолетоносачи на САЩ от Втората световна война (без предадените на Великобритания) са били около 87.
Прекратявам участието си във форума, 07.04.2014 г.

Кало
Мнения: 2075
Регистриран: пон окт 08, 2007 11:20 pm
Местоположение: София

Re: Палубната авиация на СССР/Русия

Непрочетено мнение от Кало » нед фев 09, 2014 4:48 pm

Викаш да изтрием форума защото не може да коментираме нищо, а? :lol:
Не, но да се пробваме да не придаваме сериозност на откровено несериозни, тъпи, а в случая - и лъжливи постинги от някой си. Толкова ли изчезнаха нормалните ПРОФЕСИОНАЛНИ, ЕКСПЕРТНИ и прочее от този тип източници, че се налага тук в две страници да се обсъждат откровени тъпотии?

Та дотук от мен с това обсъждане.

Потребителски аватар
techo
Мнения: 401
Регистриран: ср апр 21, 2010 9:20 pm

Re: Палубната авиация на СССР/Русия

Непрочетено мнение от techo » нед фев 09, 2014 6:36 pm

А сериозните източници казват ли каква е концепцията(най-актуалната) за бъдещето на Руската палубна авиация? Ще се строят ли някога нови самолетоносачи -тоест по джоба ли е при сегашния 'подем' в Русия?

Стоян
Мнения: 786
Регистриран: пон яну 03, 2011 7:24 pm

Re: Палубната авиация на СССР/Русия

Непрочетено мнение от Стоян » нед фев 09, 2014 7:07 pm

techo написа:А сериозните източници казват ли каква е концепцията(най-актуалната) за бъдещето на Руската палубна авиация? Ще се строят ли някога нови самолетоносачи -тоест по джоба ли е при сегашния 'подем' в Русия?
Първо трябва да се проектират и одобрят.

http://vz.ru/news/2014/2/9/671704.html

Отделно не бих обвързвал самолетоносачите само с това дали е "по-джоба". Аз лично съм негативно настроен към по-голямата част от широкия им диапазон на задачи. По-просто казано, все още стои въпроса за ползата от файдата. Но ако ще обсъждаме това по-добре с ЛС понеже е сериозен офтоп.

Потребителски аватар
techo
Мнения: 401
Регистриран: ср апр 21, 2010 9:20 pm

Re: Палубната авиация на СССР/Русия

Непрочетено мнение от techo » нед фев 09, 2014 7:31 pm

Мерси за линка!:D Всичките тези неща(полза,цена и смисъл)според мен са яко приплетени !Щото от чудене(дали и заради икономически причини) трябва ли им 'корито' със самолети(или както там си го кръщават братушките) сега си имат само един почти 'демо' самолетоносач...

Потребителски аватар
Ветеринарния летец
Мнения: 125
Регистриран: чет сеп 30, 2010 11:54 am

Re: Палубната авиация на СССР/Русия

Непрочетено мнение от Ветеринарния летец » нед фев 09, 2014 8:02 pm

ами като се има в предвид за какво всъщност служат самолетоносачите е ясно че на руснаците не им трябват и е ясно кой и защо има осемдесет и няколко, за какво ги е ползвал и ползва пък и ще ползва. Без излишна риторика е ясно и очевадно. Освен това точки 7, 8 и 9 са че руските самолети не могат да летят (както и че руските кораби не могат да плуват), изстрелват се с ластици а личния състав е перманентно мъртво пиян и некомпетентен.
Редник да се оплаква от автомата си е едно, а мияч на самолетоносачи да коментира процедури и сигурност са две коренно различни неща г-н Грозев,
Поздрави, време е да се намеси админа и ни се скара.

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Палубната авиация на СССР/Русия

Непрочетено мнение от Грозев » нед фев 09, 2014 8:22 pm

Ветеринарния летец написа: Редник да се оплаква от автомата си е едно, а мияч на самолетоносачи да коментира процедури и сигурност са две коренно различни неща г-н Грозев,
Смешно е човекът да се нарича "мияч на самолетоносач". Ясно и точно е написано какъв е бил и с какво се е занимавал. Останалото е криво възприемане на света.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
tu-134
Мнения: 936
Регистриран: чет юли 17, 2008 7:28 am

Re: Палубната авиация на СССР/Русия

Непрочетено мнение от tu-134 » нед фев 09, 2014 8:34 pm

Не е длъжно един човек да е адмирал за да знае как и какво се прави на самолетоносач. И мияч на палубата ще знае основните процедури понеже всеки ден ги вижда. Въпреки че въпросния човек не е такъв. Може би трябва да прочетем мнението на лучший морской техник на Су-33 когато реши да пише в паралай и тогава ще знаем с сигурност.

Потребителски аватар
techo
Мнения: 401
Регистриран: ср апр 21, 2010 9:20 pm

Re: Палубната авиация на СССР/Русия

Непрочетено мнение от techo » нед фев 09, 2014 8:48 pm

Ветеринарния летец написа:ами като се има в предвид за какво всъщност служат самолетоносачите е ясно че на руснаците не им трябват и е ясно кой и защо има осемдесет и няколко, за какво ги е ползвал и ползва пък и ще ползва. Без излишна риторика е ясно и очевадно. Освен това точки 7, 8 и 9 са че руските самолети не могат да летят (както и че руските кораби не могат да плуват), изстрелват се с ластици а личния състав е перманентно мъртво пиян и некомпетентен.
Редник да се оплаква от автомата си е едно, а мияч на самолетоносачи да коментира процедури и сигурност са две коренно различни неща г-н Грозев,
Поздрави, време е да се намеси админа и ни се скара.
:D Е в линка ,който Стоян сподели , пише ,че все пак им трябва 'някой и друг' самолетоносач'Руководство ВМФ уже давно говорит о новых авианосцах для флота как о необходимости. В конце прошлого года главком ВМФ адмирал Виктор Чирков заявил, что серийное строительство перспективных авианосцев начнется в России после 2020 года в рамках следующих госпрограмм вооружения – ГПВ-2025 и т. п'....тук според мен не става въпрос дали руския кораб и самолети (или руския флот)могат,а доколко само един съд(самолетоносач) е ефективно бойно средство за държава с територията на Русия-за мен лично винаги е било странно как примерно не е предвидено(и изпълнено през годините след ВСВ) да са поне 5-6 и то само в Тихия океан...А да не забравяме ,че и Китай почва да набира скорост по темата :D

Потребителски аватар
tu-134
Мнения: 936
Регистриран: чет юли 17, 2008 7:28 am

Re: Палубната авиация на СССР/Русия

Непрочетено мнение от tu-134 » нед фев 09, 2014 9:09 pm

Щом по времето на СССР едвам са построили два, не мисля че в близкото бъдеще ще имат пари за нов...

Потребителски аватар
AShotInTheDark
Мнения: 540
Регистриран: съб ное 22, 2008 9:52 pm

Re: Палубната авиация на СССР/Русия

Непрочетено мнение от AShotInTheDark » нед фев 09, 2014 11:03 pm

Ветеринарния летец написа:ами като се има в предвид за какво всъщност служат самолетоносачите е ясно че на руснаците не им трябват и е ясно кой и защо има осемдесет и няколко, за какво ги е ползвал и ползва пък и ще ползва. Без излишна риторика е ясно и очевадно.
В периода на Втората световна война САЩ са разполагали освен със споменатите около 87 ескортни самолетоносача и с още над 30 флотски самолетоносача. Те са били построени и използвани за победата над германския хитлерофашизъм и японския милитаризъм. :D
Прекратявам участието си във форума, 07.04.2014 г.

Кало
Мнения: 2075
Регистриран: пон окт 08, 2007 11:20 pm
Местоположение: София

Re: Палубната авиация на СССР/Русия

Непрочетено мнение от Кало » нед фев 09, 2014 11:12 pm

Нещата далеч не опират до пари, особено пък при СССР

Потребителски аватар
tu-134
Мнения: 936
Регистриран: чет юли 17, 2008 7:28 am

Re: Палубната авиация на СССР/Русия

Непрочетено мнение от tu-134 » нед фев 09, 2014 11:17 pm

Какъв е проблема тогава ако не пари? За това казах че при СССР когато пари е имало пак не можаха да построят повече от два. И то два който отстъпват на американските. А камо ли сега.

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Палубната авиация на СССР/Русия

Непрочетено мнение от Грозев » пон фев 10, 2014 1:40 am

Първо и най-важно, трябва да вкарат Кузя на ремонт и модернизация, но ако се вярва на изказванията на шефа на Невското бюро, това не се планира в близките години.
Мисля, че в момента основният им проблем е, че без него няма да има какво да разхождат нагоре-надолу и да помпат мускули в този регион. Реално освен Кузя имат един Петър Велики, който също е около Сирия, плюс трите 1164, от които един е на ремонт, а друг е в ТОФ, а третия пази Олимпиадата. Останалото са разрушители и фрегати. Но ако нещата в Сирия се поуспокоят и няма нови сериозни кризи може и да задвижат този проект. Реално погледнато значително по-бързо, евтино и ефективно ще е да стегнат Кузя, отколкото да чакат 10 години за нов самолетоносач.

Колкото до ТАКР по време на СССР - мъка невиждана. Огромен и сложен кораб, който се строи само в един док в целия СССР. С времето за доработки, изпитания и прочие минават 17 години от залагането на Киев до приемането на въоръжение на Баку. Нямали са инфраструктура за тях. Минск и Новороссийск се амортизират изключително бързо, защото котлите им работят дори в пристанището. Як-38 така и не го довеждат до нормален самолет, а до Як-141 не се и стига. Общо взето проект 1143 трябва да е бързото междинно звено между нямането на самолетоносачи и имането им, но някак си не се получава така.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Стоян
Мнения: 786
Регистриран: пон яну 03, 2011 7:24 pm

Re: Палубната авиация на СССР/Русия

Непрочетено мнение от Стоян » вт фев 11, 2014 9:50 am

Обилна фактология в горния пост, но някои от причините за проблемите не са тези които са описани.

Колкото до ТАКР по време на СССР - мъка невиждана. Огромен и сложен кораб, който се строи само в един док в целия СССР.

Мъките наистина са сизифови, но посочения факт за единствения док не е причина за тях. Всички самолетоносачи на въоръжение във флота на САЩ са излезли от един строителен док. И доста които не са вече в строя. (други ремонтни докове и руснаците и американците си имат. има сравнително нови снимки на Кузнецов на сух док в Русия, а стария док е в Украйна) А въпреки това ограничение американските самолетоносачи са и по-големи, по-сложни и повече. За размера мисля че няма две мнения. Подпалубните ракетни шахти при Кузя не могат да се сравняват по сложност с два атомни ректора и 4 парни катапулта при Нимиц (за друго освен за трампин не се сещам, но тях пък всички ги правят като кренвирши).
Тогава каква е причината ако някои неща са подобни за двете държави? Ами това което е различно. Пълната липса на опит при проектирането и строителството на такъв кораб при руснаците. До първото пускане на вода на проект 1143 през 1976 никакъв опит. Самите кораби от проекта не са особено положителен опит. И са никакъв по отношение на хоризонтално кацащи и излитащи самолети. Кузнецов макар че като цифра се води подпроект си е тотално различен кораб. И може да се добави частична липса на знания и умения (то само това оставаше - при липса на опит и да строят два корпуса едновременно в различни докове). Докато американците са абсолютни законодатели в модата с дългогодишен опит.

Могат и други причини да се изтъкнат, но е време да приключвам с офтопа.

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Палубната авиация на СССР/Русия

Непрочетено мнение от Грозев » ср фев 12, 2014 5:03 am

Стоян написа:Всички самолетоносачи на въоръжение във флота на САЩ са излезли от един строителен док. И доста които не са вече в строя.
Да, що се отнася до самолетоносачите, които сега са в строя. Всички са строени в Нюпорт Нюз. Но класовете Forrestal, Midway и Kitty Hawk са строени едновременно в Нюпорт Нюз и Ню Йорк. Това е и причината да бълват толкова много нови самолетоносачи през 50-те и 60-те.
Стоян написа:Кузнецов макар че като цифра се води подпроект си е тотално различен кораб.
Не е съвсем така. Кузя е доста далечно развитие на Киев. Корабите имат повече общо, отколкото им личи.

За мен лично проблемът в развитието на съветската палубна авиация е липсата на точна визия за това какво искаме и как да го постигнем.
Киев тръгват да го строят 1968 г. като модифициран Москва (проект 1123.3), но точно тогава се опияняват с вертикалноизлитащата тематика и в същото време им се иска да бухат все повече играчки (противокорабни ракети) на 1123.3. Така, че прекратяват това и почват от нулата 1143. Мисля, че правеха девет отделни проекта по темата, включително и на почти истински самолетоносачи, но проблемът е, че искат от кораба да върши практически какво ли не и накрая се реализира американския лаф "Jack of all trades, master of none" (специалист по всичко, майстор по нищо). 1143 нито е самолетоносач, нито е ракетен крайцер (тоест той е, но ако е само за това са могли да го направят значително по-малък и евтин в стил 1164), нито е кораб за борба с подводници (той и това е, но пак ако го сравним с един 1134а). Просто огромен Франкенщайн, който е такъв, най-вече защото края на 60-те не посмяват да тръгнат към чист самолетоносач, а правят 1143 уж като междинно звено. Лично за мен грешна стъпка, която струва много пари, а дава скромен опит. Дори и 1143.5 пак е малко странен с тия Гранити, които мъкне. Не, че му тежат толкова, колкото заемат обем. Не случайно китайците ги разкараха веднага и не случайно модернизацията на Кузя предвижда премахването им.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Кало
Мнения: 2075
Регистриран: пон окт 08, 2007 11:20 pm
Местоположение: София

Re: Палубната авиация на СССР/Русия

Непрочетено мнение от Кало » ср фев 19, 2014 8:22 am


Реконструктор
Мнения: 419
Регистриран: нед яну 17, 2010 12:44 pm

Re: Палубната авиация на СССР/Русия

Непрочетено мнение от Реконструктор » ср фев 19, 2014 11:58 am

Дали имат някаква индикация, когато не са успяли да се закачат за въжетата, или гъза е индикатора? :)

Потребителски аватар
M-4
Мнения: 569
Регистриран: вт мар 17, 2009 11:01 am
Местоположение: София
Контакти:

Re: Палубната авиация на СССР/Русия

Непрочетено мнение от M-4 » ср фев 19, 2014 5:05 pm

Нямат, усета им подсказва. Но то си има приказка - "Пусть зацеп будет приятной неожиданности."
НАПРЕД И НАГОРЕ!
Моите снимки в bgspotters.net

Потребителски аватар
=RvE=Tito
Мнения: 692
Регистриран: пон окт 08, 2007 2:29 pm
Контакти:

Re: Палубната авиация на СССР/Русия

Непрочетено мнение от =RvE=Tito » пет фев 21, 2014 9:41 pm

При палубните самолети пилотът винаги слага РУД-овете на максимал в момента на опирането. Именно в случай, че не закачи въже да може да мине на втори кръг.
"See, to me that's a stupid instrument. It tells what your angle of attack is. If you don't know you shouldn't be flying." - Chuck Yeager, from the back seat of F-15D at age 89.
=RvE=

Отговори