МиГ-31

Всичко за военната военната авиация по света
Потребителски аватар
Марко Марков
Мнения: 2191
Регистриран: съб мар 29, 2008 11:27 am
Контакти:

Re: МиГ-31

Непрочетено мнение от Марко Марков » нед авг 15, 2010 7:24 am

Изменя се и съотношението на конструктивните материали в самолета.
При „МиГ-25“ то е:
50% - Неръждаема стомана
33% - Алуминиеви сплави
16% - Титан
При „МиГ-31“ има нарастване на титана и алуминиевите сплави, за сметка на неръждаемата стомана, но използването на композитни материали е, както при „МиГ-25“ крайно ограничено.
При новата модификация вече значителен процент е използването на композитни материали.

За да кажа мнението си по дискусията, която водим със „stambe_mig“, според мен машините доставени през 2008, 2009 и 2010 година е възможно да са по старата спецификация.
Но за машините, които ще бъдат доставени през следващите четири години до 1 януари 2015 ще бъдат по новата условно да я наречем "втора модификация".
Сега вероятно има произведени 2-3 прототипа и още е „строго секретна“ за това няма, как да има информация в мрежата.
Цитатат от страницата на компанията - МиГ написа: РСК «МиГ» накапливает и обобщает уникальный опыт применения МиГ-31, который руководство ВВС России называет основным самолетом истребительной авиации противовоздушной обороны. Самолет и его бортовое радиоэлектронное оборудование непрерывно совершенствуется, внедряются новые средства авиационного поражения.
За 14 години развитие на разработката, логично е да има нова модификация на „МиГ-31БМ“.
Ще разберем името й, след като първите „серийни“ самолети по новият договор, постъпят на въоръжение през следващата година.

Кало
Мнения: 2315
Регистриран: пон окт 08, 2007 11:20 pm
Местоположение: София

Re: МиГ-31

Непрочетено мнение от Кало » нед авг 15, 2010 9:44 am

Няма нова модификация, има си модернизация по програмата БМ и това е. Първите 6 самолета са на бойна служба от повече от година и половина. 4 от тях летяха на парада на 9-ти май тази година.

Потребителски аватар
Марко Марков
Мнения: 2191
Регистриран: съб мар 29, 2008 11:27 am
Контакти:

Re: МиГ-31

Непрочетено мнение от Марко Марков » нед авг 15, 2010 10:19 am

Кало написа:Няма нова модификация, има си модернизация по програмата БМ и това е. Първите 6 самолета са на бойна служба от повече от година и половина. 4 от тях летяха на парада на 9-ти май тази година.
Просто няма, как да са толкова малко!
Бордове 58 и 59 са нещо, като прототипи. Бяха готови преди МАКС 2007 и бяха показани на него. Най-малко по два доставени за през трите години, това прави минимум 8 самолета, а сигурно са повече.
По-точно смятам, че с доставените два в края на юни, техният брой е двойно по-голям или сега има 12 самолета.
До началото на 2015 година, трябва да станат най-малко около 120. Следва да бъдат модернизирани още 110 или това прави по 20-30 на година. Тази цифра е много голяма, като се вземе в предвид, че последните 5 години са правени между 1-4 самолета.

Изображение
Кабина "МиГ-31"

Потребителски аватар
Марко Марков
Мнения: 2191
Регистриран: съб мар 29, 2008 11:27 am
Контакти:

Re: МиГ-31

Непрочетено мнение от Марко Марков » нед авг 15, 2010 11:19 pm

Бордове "МиГ-31БМ"

борд 58 беше показан на МАКС 2007
борд 59
борд 60

борд 91
борд 92 беше показан на някакъв празник
борд 93 беше показан на МАКС 2009
борд 94

имам съмнения за
борд 34
борд 35
борд 36
вероятно са от старите бордове, един от тях сигурно е първият показан през 1999 година.
Който знае да помага!

Изображение

stoian377
Мнения: 533
Регистриран: вт окт 20, 2009 7:19 pm

Re: МиГ-31

Непрочетено мнение от stoian377 » пон авг 16, 2010 4:17 pm

M-4 написа:Маркооооо, сега ми лепнаха и Тема на мое име заради твоите писания :lol: Що трябваше да се обаждаш пак... А сериозно - не беше лошо да има тема и за тоя самолет - заслужава си! 8) Между другото- в руската терминология е единствения изтребител, на който не казват "самолет" , а "корабель".
Не казваха ли и на Ту-128 "въздушен кораб" ? Преди години в сп."Криле" имаше статия за тази машина.

Потребителски аватар
M-4
Мнения: 570
Регистриран: вт мар 17, 2009 11:01 am
Местоположение: София
Контакти:

Re: МиГ-31

Непрочетено мнение от M-4 » пон авг 16, 2010 11:35 pm

За Ту-128 не зная, но звучи правдоподобно. За МиГ-31 съм сигурен - :arrow: http://www.youtube.com/watch?v=xaj5Ms1IDsM - 0:40-0:45 от клипа. Иначе целия клип е интересен.
НАПРЕД И НАГОРЕ!
Моите снимки в bgspotters.net

octagon
Мнения: 370
Регистриран: пет окт 03, 2008 8:48 am

Re: МиГ-31

Непрочетено мнение от octagon » ср авг 18, 2010 4:42 pm

Доколкото зная, ВВС на Русия наричат "кораб" самолетите с полетно тегло над 40 т.
Fighters make show. Bombers make history.

Потребителски аватар
Марко Марков
Мнения: 2191
Регистриран: съб мар 29, 2008 11:27 am
Контакти:

Re: МиГ-31

Непрочетено мнение от Марко Марков » пон сеп 20, 2010 11:51 am

Исторически филм за създаването на самолета
http://www.youtube.com/watch?v=Um4m2IRn ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=4thTiSV6 ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=VLVC-1fJ ... re=related

На 16 септември 2010 година се навършиха 35 години от първият полет на "МиГ-31".


Потребителски аватар
Марко Марков
Мнения: 2191
Регистриран: съб мар 29, 2008 11:27 am
Контакти:

Re: МиГ-31

Непрочетено мнение от Марко Марков » съб сеп 25, 2010 12:26 pm

Нов двигател за "МиГ-31"?
Преди три месеца директорът на завода-производител «Пермский моторный завод» на двигателите на "МиГ-31", подскочи като ужилен при въпрос на журналисти, относно двигателят на самолета. Заводът-производител разполага с над 200 стари двигателя "Д-30Ф6" и е нормално да защитава своите интереси, като се стреми да ги пласира. Логиката на нещата обаче сочи друго. От всички самолети, които ще бъдат в руската бойна авиация през 2020 година http://mail.dir.bg/~marko07/RA20.pdf, само "МиГ-31" е със стар двигател. Това на практика е мисия невъзможна.
Какви са пътищата за решаване на проблема?
Тук решението изглежда много по-лесно, от колкото да кажем при "Ту-160" програмата за модернизацията на двигателите на който е вече в ход. Вариантите са да се използват новите съвременни двигатели "АЛ-31Ф-М3", "АЛ-41Ф1" и "АЛ41Ф1С" или дори "R145M-300". Кой ще бъде избран? Това най-вече ще зависи от възможностите на производителите да осигурят двигатели за новите самолети и достатъчно двигатели за модернизацията на "МиГ-31".
Самолетът само ще спечели от новите двигатели. Те ще имат па-малко тегло и много по-добри характеристики, които ще доведат до подобряване на характеристиките на самолета. Освен това самолетът няма алтернатива сред руските самолети, което още по-силно поставя въпроса за модернизация на двигателите. Въпросът вече не е, ще има ли модернизация, а кога ще започне! За производство на прототип са необходими два двигателя и мисля, че е дошъл момента, когато е възможно да се отделят двигатели за прототипа на самолета.
Последна промяна от Марко Марков на съб сеп 25, 2010 12:50 pm, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
Марко Марков
Мнения: 2191
Регистриран: съб мар 29, 2008 11:27 am
Контакти:

Re: МиГ-31

Непрочетено мнение от Марко Марков » съб сеп 25, 2010 12:37 pm

В края 70-те и началото 80-те години, виждайки недостатъците на двигателя „Д-30Ф-6“ на негова база са разработени проектите ТРДДФ „Д-30Ф-8“ и „Д-30Ф-9“ с увеличена тяга и по-малка дължина. Тези проекти не са реализирани. Някой от идеите тогава се реализират едва сега на „АЛ31Ф-М3“ и „АЛ41Ф1“. Така, че допускам, че е възможна и модернизация на самият „Д-30Ф-6“

Кало
Мнения: 2315
Регистриран: пон окт 08, 2007 11:20 pm
Местоположение: София

Re: МиГ-31

Непрочетено мнение от Кало » съб сеп 25, 2010 6:03 pm

малко за Миг-31 БМ от страницата на паралай.

В НИИ приборостроения имени Тихомирова создается модернизированная бортовая радиолокационная станция (БРЛС) "Заслон-АМ", сообщил "Интерфаксу- АВН" гендиректор НИИП имени Тихомирова Юрий Белый.
НИИП имени Тихомирова по линии гособоронзаказа имеет задание по модернизации БРЛС "Заслон" для истребителей МиГ-31. Модернизированная БРЛС получила наименование "Заслон-АМ", - сообщил Ю.Белый.
По его словам, НИИП имени Тихомирова имеет тридцатилетний опыт создания и развития локаторов с электронным сканированием ("Заслон") для истребителей-перехватчиков типа МиГ-31.
Ю.Белый сообщил, что НИИП имени Тихомирова планирует в ближайшее время приступить к стендовым испытаниям модернизированной БРЛС.
"С петербургским холдингом "Ленинец" заключен договор на развертывание на этом предприятии специального стенда для ремонта и модернизации БРЛС", - заявил гендиректор НИИП.
Он отметил, что модернизация РЛС "Заслон-А" включает, в частности, замену вычислительных средств. "Программа создания БРЛС "Заслон-АМ" находится на стадии опытно-конструкторских работ", - сообщил собеседник агентства.
По оценкам экспертов, при модернизации БРЛС с электронным сканированием луча "Заслон" устаревший центральный процессор А - 15А заменен на более современный "Багет-55", что позволяет при сохранении антенны Б1.01М ввести несколько новых режимов работы БРЛС "Заслон-АМ" для модернизируемых истребителей МиГ-31БМ.
Технологии БРЛС "Заслон" послужили базой при создании БРЛС Н- 011М "Барс" для истребителя индийских ВВС типа Су-30МКИ. При этом, масса антенны РЛС "Барс" составляет 100 кг против массы антенны Б1.01М на МиГ-31 - 250 кг.



и още:

В 1997 г. «микояновская» фирма предложила экспортный вариант МиГ-31, получивший обозначение МиГ-31Э. Предполагали, что этот самолёт будет оснащён упрощенным составом БРЭО.
В условиях резкого снижения госфинансирования, когда массовые закупки новых самолётов МиГ-31М стали практически невозможными, в 1997 г. началась модернизация истребителя-перехватчика МиГ-31Б в многоцелевой самолёт МиГ- 31БМ со значительно увеличенными боевыми возможностями. Машину оснастили СУВ, модернизированной с использованием технического задела, полученного в ходе работы по созданию СУВ «Заслон-М». Дальность обнаружения воздушных целей класса «истребитель» удалось довести до 320 км, а дальность их поражения до 280 км. БРЛК способен одновременно сопровождать 10 целей и обеспечивать применение оружия по шести из них. Он приобрёл способность действовать и по наземным целям.
Для модернизированного МиГ-31БМ АО «Русская авионика» разработало принципиально новую компоновку кабин лётчика и штурмана-оператора. Основным недостатком прежней компоновки являлось отсутствие у лётчика МиГ-31 информации о тактической обстановке: командир не знал, что делает штурман. Теперь в передней кабине с правой стороны приборной доски был установлен многофункциональный ЖКИ форматом 6x8 дюймов (аналогичный использованному на МиГ-29СМТ). Более существенным изменениям подверглась кабина штурмана-оператора, где в ряд было расположено три таких индикатора, на которые могла выводиться самая разнообразная информация - тактическая, навигационная, РЛ, «картинки» ТВ-датчиков управляемых средств поражения и пр. Самолёт получил также ИЛС, заменивший прежний ППИ.
Навигационный комплекс МиГ-31БМ в значительной степени унифицировали с новым, разрабатываемым для истребителя МиГ-29СМТ. В его состав входит также приёмник спутниковой навигации.
В результате модернизации боевая эффективность самолёта при действиях по воздушным целям, по сравнению с МиГ-31, возросла в 2,6 раза. Самолёт получил вооружение, аналогичное применяемому перехватчиком МиГ-31М, а также управляемые средства поражения класса «воздух-поверхность». Полагают, что в вариант МиГ-31БМ будет доработан весь парк самолётов МиГ-31 ВВС России. А на экспортном варианте этого истребителя - МиГ-31ФЭ - могут устанавливаться и интегрироваться с российскими системами образцы вооружения и оборудования западного производства.

Потребителски аватар
Марко Марков
Мнения: 2191
Регистриран: съб мар 29, 2008 11:27 am
Контакти:

Re: МиГ-31

Непрочетено мнение от Марко Марков » съб сеп 25, 2010 6:28 pm

Кало написа:малко за Миг-31 БМ от страницата на паралай....
Для модернизированного МиГ-31БМ АО «Русская авионика» разработало принципиально новую компоновку кабин лётчика и штурмана-оператора. Основным недостатком прежней компоновки являлось отсутствие у лётчика МиГ-31 информации о тактической обстановке: командир не знал, что делает штурман. Теперь в передней кабине с правой стороны приборной доски был установлен многофункциональный ЖКИ форматом 6x8 дюймов (аналогичный использованному на МиГ-29СМТ). Более существенным изменениям подверглась кабина штурмана-оператора, где в ряд было расположено три таких индикатора, на которые могла выводиться самая разнообразная информация - тактическая, навигационная, РЛ, «картинки» ТВ-датчиков управляемых средств поражения и пр. Самолёт получил также ИЛС, заменивший прежний ППИ.
ВСИЧКО ТОВА Е РАЗРАБОТЕНО МНОГО ОТДАВНА ЕТО И СНИМКИ ОТ ПРЕДИ НЯКОЛКО ГОДИНИ....
Изображение
Кабина на "МиГ-31БМ", производство около 2002 година/не съм много сигурен в годината/
Сега става въпрос за качествено нова разработка. Само кинескопа на старата на РЛС тежи към 30-40 килограма. Специално усилен за да издължи високите претоварвания.
Много работа се събра на авиационните предприятия в Русия. След като години не правиха почти никакви нови разработки, сега натоварването е много голямо, а кадри няма.
Вижте какви стипендии дават на студентите! Скоро ще започнат да дават подобни суми и на средношколци.
А, може би скоро и в детските градини? :D
Шегата на страна, но наистина положението е много тежко. :roll:

Потребителски аватар
Марко Марков
Мнения: 2191
Регистриран: съб мар 29, 2008 11:27 am
Контакти:

Re: МиГ-31

Непрочетено мнение от Марко Марков » нед окт 10, 2010 12:37 pm

Според последната информация има модернизирани по новият стандарт "МиГ-31БМ2" пет самолета бордове 91, 92, 93, 94, 95, които са в Липецк. Два се водят за предадени и не ми е известно, къде са. Още пет, които трябваше да бъдат предадени до началото на тази година, но още са в завода производител. Чакат за модернизираните двигатели "Д-30Ф-6М" с ново управление и запалване и някой по-дребни агрегати.
Започната е модернизация на още десет самолета. До 1 януари 2011 година във ВВС на Русия трябва да има 22 броя модернизирани "МиГ-31БМ2". Но колко ще са? Ще видим!
б.р.
Възможно е петте, който сега са в завода да са върнати поради някакъв гаф. Възможно е и вече да не са там и информацията да ми е стара.

Потребителски аватар
Марко Марков
Мнения: 2191
Регистриран: съб мар 29, 2008 11:27 am
Контакти:

Re: МиГ-31

Непрочетено мнение от Марко Марков » вт окт 19, 2010 3:36 pm

На 1 септември 2010 година е приет от държавна комисия след държавни изпитания тренажор "учебно-тренировочного комплекса (УТК-31Б)". В печата излязоха публикации, че той е за "МиГ-31Б". Ако отиде в Липецк е твърде вероятно да е за новите модернизирани "МиГ-31БМ". :D

Потребителски аватар
Марко Марков
Мнения: 2191
Регистриран: съб мар 29, 2008 11:27 am
Контакти:

Re: МиГ-31

Непрочетено мнение от Марко Марков » ср ное 03, 2010 4:45 pm

До настоящият момент ОАО "Научно-исследовательский институт приборостроения им. В.В. Тихомирова" и още няколко компании от отбранителният комплекс са предали всичките необходими детайли и агрегати за модернизацията на "МиГ-31БМ2". В момента в Соловейке, филиал на Липецк, трябва да има пет модернизирани самолета бордове от 91 до 95 плюс още най-малко 10 самолета.
Според информация от завода производител модернизираните двигатели за самолета "Д-30Ф-6М2" са достигнали фантастичните 16 500 килограма тяга и то почти без никакви изменения, освен ново управление и запалване.

Потребителски аватар
stambe_mig
Мнения: 231
Регистриран: пет окт 17, 2008 9:18 pm
Местоположение: uk

Re: МиГ-31

Непрочетено мнение от stambe_mig » ср ное 03, 2010 7:09 pm

Марко Марков написа:....Според информация от завода производител модернизираните двигатели за самолета "Д-30Ф-6М2" са достигнали фантастичните 16 500 килограма тяга и то почти без никакви изменения, освен ново управление и запалване.
Ако имаш инфо за "Д-30Ф-6М2" дай линк да прочетем и ние.Иначе тягата от 16 500 кг. се постига от още преди 15год. от Д-30Ф-6М. Може да прочетеш за това Тук

Потребителски аватар
Марко Марков
Мнения: 2191
Регистриран: съб мар 29, 2008 11:27 am
Контакти:

Re: МиГ-31

Непрочетено мнение от Марко Марков » ср ное 03, 2010 7:17 pm

stambe_mig написа:
Марко Марков написа:....Според информация от завода производител модернизираните двигатели за самолета "Д-30Ф-6М2" са достигнали фантастичните 16 500 килограма тяга и то почти без никакви изменения, освен ново управление и запалване.
Ако имаш инфо за "Д-30Ф-6М2" дай линк да прочетем и ние.Иначе тягата от 16 500 кг. се постига от още преди 15год. от Д-30Ф-6М. Може да прочетеш за това Тук
Възможно е да съм сбъркал. Говоря по спомени от два месеца. Много информация минава през мен и не всичко си записвам. Тогава се говореше, че очакват повишаване на мощността. Ако намеря някъде информация, ще ти пратя линк.

Потребителски аватар
Марко Марков
Мнения: 2191
Регистриран: съб мар 29, 2008 11:27 am
Контакти:

Re: МиГ-31

Непрочетено мнение от Марко Марков » пон ное 08, 2010 4:18 pm

Деветнадесет световни рекорда са постигнати със самолет „МиГ-31“ борд 75 базиран в Липецк на 1 август 2003 година.
http://records.fai.org/general_aviation ... sp?id=2464
Добра реклама на самолета ще бъде, ако пак се демонстрират неговите възможности вече с модифицираният модел, по-лек и с по-мощен двигател.

Потребителски аватар
Марко Марков
Мнения: 2191
Регистриран: съб мар 29, 2008 11:27 am
Контакти:

Re: МиГ-31

Непрочетено мнение от Марко Марков » вт ное 09, 2010 6:50 pm

Днес научих, че в кабините на последната модификация на самолета "МиГ-31БМ" има по два 15 инчови дисплея "МФИ-35" същите, както и при "Су-35". Много от другите системи от последните самолети на "Сухой" са използвани в разработката, но най-много ме впечатли, модернизираната радиолокационна станция с два-три пъти по-високи показатели от прочутата "Ибрис". Това е напълно естествено, тъй, като "чинията" на "Ибрис" е с диаметър 0,9 метра срещу 1,4 метра на РЛС на "МиГ-31БМ". Не знам, това чудо с какво ще се захранва! Сигурно трябва да му инсталират поне 100kW турбина.
Да, има защо да треперят евреите от сирийски "МиГ-31БМ"! :D

Отговори