МиГ-31

Всичко за военната военната авиация по света
Потребителски аватар
M-4
Мнения: 570
Регистриран: вт мар 17, 2009 11:01 am
Местоположение: София
Контакти:

МиГ-31

Непрочетено мнение от M-4 » пет авг 13, 2010 8:32 am

Още нещо яко! Другото прасе- 31 8)



И мелодийката пасва добре 8)
НАПРЕД И НАГОРЕ!
Моите снимки в bgspotters.net

Потребителски аватар
Марко Марков
Мнения: 2191
Регистриран: съб мар 29, 2008 11:27 am
Контакти:

Re: Видео

Непрочетено мнение от Марко Марков » пет авг 13, 2010 6:07 pm

Да, много добро самолетче. Особено след доработките му до варианта "МиГ-31БМ2", който е модифициран и съвместим по отношение на въоръжението до самолетите от рода на "Су-35С".
По съществените промени направени в сравнение с "МиГ-31БМ" показан за първи път на 12 януари 1999 година.
Нова модернизирана БРЛС "Заслон-М", управление тип ала "Су-35" с бордови компютри.
Модифицирани двигатели "Д-30Ф-6БМ", като са взети някой елементи от изделие 117. Компютърно управление и плазмено запалване и други технологични новости. Увеличен е ресурса на двигателите. Тягата е нарастнала до 16 800. За съжаление на всичките ми въпроси, дали има УВТ, не получих отговор. Може да носи товар до 10 500 килограма.
Само по-големият размер на двигателя е пречка, той да намери приложение при "Т-50".
Жалко само, че ще останат около 200 броя само. Всички самолети, които останат на въоръжение ще бъдат модифицирани до съвместимост по въоръжението на "Су-35".

Изображение
Кабина на "МиГ-31БМ", производство около 2002 година/не съм много сигурен в годината/

Потребителски аватар
stambe_mig
Мнения: 231
Регистриран: пет окт 17, 2008 9:18 pm
Местоположение: uk

Re: Видео

Непрочетено мнение от stambe_mig » съб авг 14, 2010 10:05 am

Марко Марков написа:Да, много добро самолетче. Особено след доработките му до варианта "МиГ-31БМ2"....
Това за "МиГ-31БМ2"от къде го измисли? :roll: Те сега завършват модернизацията в вариант "БМ" ти говориш за "БМ2"? Ако имаш източник дай го да прочетем и ние. А виж какво казва Александр Зелин по този въпрос ВЧЕРА :


ПОСЕЛОК ЗАРЯ (Московская область), 13 авг - РИА Новости. Военно-воздушные силы РФ успешно завершают модернизацию тяжелых истребителей-перехватчиков МиГ-31 в вариант МиГ-31БМ, сообщил в пятницу в главном штабе ВВС (поселок Заря) главнокомандующий войсками генерал-полковник Александр Зелин.

"ВВС сейчас решают важную задачу глубокой модернизации самолетов МиГ-31 в вариант МиГ-31БМ. Эта задача решается успешно", - сказал главком на торжественном собрании, посвященном Дню ВВС.

Он также сообщил, что в рамках реформы российской армии ВВС получают новую авиационную технику. "К нам на вооружение поступают Су-34, планируются Су-35, уже поступают Як-130, вертолеты Ка-52, Ми-28", - сказал Зелин.

Он подчеркнул, что в настоящее время проходят заводские испытания самолеты пятого поколения Т-50.

Зелин напомнил, что за первые полгода ВВС провели пять тактических учений с боевой стрельбой, 40 тактических учений, 120 тактических учений с применением сил и средств. Кроме того, во время оперативно-стратегических учений "Восток-2010" ВВС успешно решили задачи мобильности. С запада на восток были переброшены две эскадрильи Су-24, полет которых занял шесть часов с четырьмя дозаправками в воздухе.


Потребителски аватар
Марко Марков
Мнения: 2191
Регистриран: съб мар 29, 2008 11:27 am
Контакти:

Re: Видео

Непрочетено мнение от Марко Марков » съб авг 14, 2010 10:19 am

Първо да уточним, някой неща. Самолетът е разработен преди доста години. Първото му показване беше на 12 януари 1999 година. Така, че да твърдиш, че сега завършва модификацията е просто несериозно. Тази модификация конкретно беше създадена заради едно предателство. Самолетът "МиГ-31Б" дълги години щеше да бъде най-високо технологичният самолет на руските ВВС. Заради един човек, който предаде "тайните на самолета" се наложи спешно да бъде направена модификация на самолета. В нея за първи път са внедрени новости, които и до сега няма на други серийни руски самолети. Едва сега при модификацията на някой от тях се поставят.
stambe_mig написа:Това за "МиГ-31БМ2"от къде го измисли? :roll:
И според вас и пилотската кабина сигурно съм си направил в къщи. И съм сложил снимките, за да дразня съфорумците.
Както виждате модела на дисплея е 8Х6 инча и за това съм написал, че е производство около 2002 година, защото тогава на опитни машини се използваха такава дисплеи.
През 2008 година приятел ми показа снимка на кабината на модифицираният "МиГ-31БМ2". Така ми представи самолета. Сега не знам, дали това е официалното му име. Кабината беше с два дисплея отпред и два отзад и много близка до тази на "Су-35" борд 902. Не каза от къде я има. Подозирам, че може и да е на тренажор на самолета.

Колкото до генерал Зелин, той има уникалното чувство да забърква каши. Не знам дали го прави умишлено или без да иска. Обикновено пали шнура на бомбата и след това...........
Официалната информация е, че производството на самолета е прекратено. Последните бройки са от модификация "МиГ-31БМ" и според страницата на МиГ са произведени в последното десетилетие на миналият век, предполагам, че около 1995-1996 година и ги показаха в началото на 1999 година. Според програма 2012 година трябва да започне модификация на всички налични "МиГ-31" до "МиГ-31БМ", като срока им се удължи до 2025 -2030 година. Само, че от момента на замисляне на програмата в началото на века, технологиите се развиха много бързо и вече "МиГ-31БМ" не отговаря на новите изисквания за самолети от поколение 4++. За това е и новата модификация "МиГ-31БМ2".
Последна промяна от Марко Марков на съб авг 14, 2010 10:59 am, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
Марко Марков
Мнения: 2191
Регистриран: съб мар 29, 2008 11:27 am
Контакти:

Re: Видео

Непрочетено мнение от Марко Марков » съб авг 14, 2010 11:02 am

Моля, да бъдат извадени въпросите за "МиГ-31" в отделна тема. Според поста на "stambe_mig" самолетът е много важен за Русия, поради уникалните му качества. Явно с новата модификация, те са получили допълнително развитие и може би ще бъде възстановено производството....МиГ-25, МиГ-31,...... МиГ-41 :!: :?: :roll:

Потребителски аватар
Марко Марков
Мнения: 2191
Регистриран: съб мар 29, 2008 11:27 am
Контакти:

Re: Видео

Непрочетено мнение от Марко Марков » съб авг 14, 2010 2:58 pm

stambe_mig написа:Ако имаш източник дай го да прочетем и ние.
Eто и малко инфомация за искащите да прочетат.
http://worldweapon.ru/sam/mig31bm.php

Забележете датите и фактите, за които се говори.

Изображение
Първият модернизиран "МиГ-31БМ"

Потребителски аватар
Марко Марков
Мнения: 2191
Регистриран: съб мар 29, 2008 11:27 am
Контакти:

Re: Видео

Непрочетено мнение от Марко Марков » съб авг 14, 2010 3:20 pm

Явно има интерес към този уникален самолет.
Моля, още веднъж да бъде отделени постовете в отделна тема.

Тактико-технические характеристики
Год принятия на вооружение - 1999
Размах крыла - 13,46 м
Длина - 22,67 м
Высота - 6,1 м
Площадь крыла - 61,6 м2
Масса, кг
- пустого самолета - 21825
- нормальная взлетная - 42400
- максимальная взлетная - 48200
Тип двигателя - 2 х ДТРДФ Д-30Ф-6М
Тяга форсажная - 2 х 16500 кгс
Максимальная скорость , км/ч
- на высоте - 3000
- на малой высоте - 1500
Крейсерская скорость - 2450 км/ч
Практическая дальность с ПТБ - 3300 км
Боевой радиус действия, км
- на сверхзвуковой скорости (М=2.35) без ПТБ - 720
- на дозвуковой скорости (М=0.85) без ПТБ - 1200
- на дозвуковой скорости (М=0.85) с ПТБ - 1400
- на дозвуковой скорости с ПТБ и одной дозаправкой - 2200
Практический потолок - 20000 м
Экипаж - 2 чел.

Вооружение
1 23-мм шестиствольная пушка ГШ-23-6 (260 патронов, скорострельность - 8000 выстр./мин); Боевая нагрузка - 9000 кг До 6 УР большой дальности Р-33С или Р-37,
До 4 УР средней дальности Р-77 или РВВ-АЕ, 2 УР Р-40ТД, 3 УР воздух-поверхность Х-59 и Х-29Т или 2 Х-59М 6 ПКР X-31А До 6 противорадиолокационная УР Х-31П, Х-25МП или Х-25МПУ до 6 корректируемых авиабомб КАБ-1500 или до 8 КАБ-500 с телевизионным или лазерным наведением

Модификации
Предполагаемо име МиГ-31БМ2/започна разработка 2005/2006 година/
На въоръжение от 2008 година
Изработени тренажори и предадени в центровете за обучение 2009 година.

Потребителски аватар
Марко Марков
Мнения: 2191
Регистриран: съб мар 29, 2008 11:27 am
Контакти:

Re: Видео

Непрочетено мнение от Марко Марков » съб авг 14, 2010 3:51 pm

Понеже имаше дискусия около поколенията.
"МиГ-31" се води за първият руски самолет от 4-то поколение.
"МиГ-31БМ" е поколение 4+
"МиГ-31БМ" е поколение 4++ или както предпочитам да го наричам съвместим със "Су-35С".
Не знам всичко около модернизацията на самолета. Тепърва ще излизат данни за това, но като се вземе в предвид, че модернизираната БРЛС е много по-добра от тази на "Су-35С" възможно е той да го превъзхожда в много отношения.

Кало
Мнения: 2204
Регистриран: пон окт 08, 2007 11:20 pm
Местоположение: София

Re: Руска военна авиация

Непрочетено мнение от Кало » съб авг 14, 2010 4:23 pm

Военно-воздушные силы РФ успешно завершают модернизацию тяжелых истребителей-перехватчиков МиГ-31 в вариант МиГ-31БМ, сообщил в пятницу в главном штабе ВВС (поселок Заря) главнокомандующий войсками генерал-полковник Александр Зелин.

"ВВС сейчас решают важную задачу глубокой модернизации самолетов МиГ-31 в вариант МиГ-31БМ. Эта задача решается успешно", - сказал главком на торжественном собрании, посвященном Дню ВВС.

Он также сообщил, что в рамках реформы российской армии ВВС получают новую авиационную технику. "К нам на вооружение поступают Су-34, планируются Су-35, уже поступают Як-130, вертолеты Ка-52, Ми-28", - сказал Зелин.

Он подчеркнул, что в настоящее время проходят заводские испытания самолеты пятого поколения Т-50.

Зелин напомнил, что за первые полгода ВВС провели пять тактических учений с боевой стрельбой, 40 тактических учений, 120 тактических учений с применением сил и средств. Кроме того, во время оперативно-стратегических учений "Восток-2010" ВВС успешно решили задачи мобильности. С запада на восток были переброшены две эскадрильи Су-24, полет которых занял шесть часов с четырьмя дозаправками в воздухе.


Вероятно се има предвид изпитанията на БМ-варианта. Досега през модернизация са минали не повече от 12 самолета.

Потребителски аватар
Марко Марков
Мнения: 2191
Регистриран: съб мар 29, 2008 11:27 am
Контакти:

Re: Руска военна авиация

Непрочетено мнение от Марко Марков » съб авг 14, 2010 4:26 pm

Кало написа:Военно-воздушные силы РФ успешно завершают модернизацию тяжелых истребителей-перехватчиков МиГ-31 в вариант МиГ-31БМ, сообщил в пятницу в главном штабе ВВС (поселок Заря) главнокомандующий войсками генерал-полковник Александр Зелин.

"ВВС сейчас решают важную задачу глубокой модернизации самолетов МиГ-31 в вариант МиГ-31БМ. Эта задача решается успешно", - сказал главком на торжественном собрании, посвященном Дню ВВС.

Он также сообщил, что в рамках реформы российской армии ВВС получают новую авиационную технику. "К нам на вооружение поступают Су-34, планируются Су-35, уже поступают Як-130, вертолеты Ка-52, Ми-28", - сказал Зелин.

Он подчеркнул, что в настоящее время проходят заводские испытания самолеты пятого поколения Т-50.

Зелин напомнил, что за первые полгода ВВС провели пять тактических учений с боевой стрельбой, 40 тактических учений, 120 тактических учений с применением сил и средств. Кроме того, во время оперативно-стратегических учений "Восток-2010" ВВС успешно решили задачи мобильности. С запада на восток были переброшены две эскадрильи Су-24, полет которых занял шесть часов с четырьмя дозаправками в воздухе.


Вероятно се има предвид изпитанията на БМ-варианта. Досега през модернизация са минали не повече от 12 самолета.
Този информация я има вече във форума. Беше пусната от "stambe_mig" след моите писания вчера за МиГ...

Потребителски аватар
stambe_mig
Мнения: 231
Регистриран: пет окт 17, 2008 9:18 pm
Местоположение: uk

Re: Видео

Непрочетено мнение от stambe_mig » съб авг 14, 2010 4:31 pm

Марко Марков написа:..
Предполагаемо име МиГ-31БМ2/започна разработка 2005/2006 година/
На въоръжение от 2008 година
Изработени тренажори и предадени в центровете за обучение 2009 година.
Продължавам да твърдя , че модификация МиГ-31БМ2 съществува единствено в твоето въобръжение.Ако имаш поне едно доказателство (не казано от приятел) а линк дай да го прочетем всички.

Потребителски аватар
Марко Марков
Мнения: 2191
Регистриран: съб мар 29, 2008 11:27 am
Контакти:

Re: Видео

Непрочетено мнение от Марко Марков » съб авг 14, 2010 4:47 pm

stambe_mig написа:
Марко Марков написа:..
Предполагаемо име МиГ-31БМ2/започна разработка 2005/2006 година/
На въоръжение от 2008 година
Изработени тренажори и предадени в центровете за обучение 2009 година.
Продължавам да твърдя , че модификация МиГ-31БМ2 съществува единствено в твоето въобръжение.Ако имаш поне едно доказателство (не казано от приятел) а линк дай да го прочетем всички.
Нямам нищо лично против вас персонално. Ценя много усилията ви да информирате авиационната общност в България.
Всичко около този самолет е забулено в тайни. Много неща от технологията му са тайна. Ще кажа само, че сравнение с базовата версия "РЛС" възможности са нараснали от 8-10 пъти.
Според изказване на шефпилотът на МиГ "това не е модификация, а нов самолет"
Няма нужда да издребнявате и аз не знам много неща в авиацията. Това, че сте пропуснали нещо, не значи, че не сте един от най-информираните българи за новостите в авиацията.
Поздрави
Б.Р. Ще искам снимката с новата кабина, но не знам, дали ще ми я дадат.

Потребителски аватар
Марко Марков
Мнения: 2191
Регистриран: съб мар 29, 2008 11:27 am
Контакти:

Re: МиГ-31

Непрочетено мнение от Марко Марков » съб авг 14, 2010 5:53 pm

Д-30Ф (ПС-30Ф)
Технические характеристики
Габариты, мм:
длина - 8000
диаметр-1436?!
Масса сухая, кг 2416
Степень двухконтурности 0,57
Расход воздуха через компрессор, кг/с 150
Степень повышения давления в компрессоре 21,15
Температура газа перед турбиной, °C 1387
Тяга, кгс:
на форсаже-15500
на лётном режиме -9500
Удельный расход топлива, кг/кгс·ч.:
на лётном режиме-0,72
на форсаже-1,90
Частота вращения ротора, об/мин.
-
Разработчик: «Авиадвигатель»
Изготовитель: ПМЗ
Год освоения: 1977
Применение: МиГ-31
Ремонт: ПМЗ, 218 АРЗ
Двухвальный ТРДДФ тягой 15 500 кгс с пятиступенчатым осевым КНД, 10-ступенчатым КВД, трубчато-кольцевой КС, двухступенчатыми ТВД и ТНД, ФК и сверхзвуковым регулируемым РС. Система управления – гидро-электронная с цифровым регулятором-ограничителем. Д-30Ф-6 (изд. 48) тягой 15 500 кгс создан на базе опытного Д-30Ф (изд. 38, 1969 г., тяга 12 000 кгс). Стендовые испытания начаты в 1971 г., полеты на ЛЛ Ту-16 №501 – в 1974 г., на прототипе МиГ-31 (Е-155МП, «83-1») – в 1975 г., доводка на ЛЛ МиГ-25РБ «изд. 99» – в 1976 г. Серийное производство начато в 1977 г. ГИ прошел в 1979 г., принят на вооружение в составе самолета МиГ-31 в 1981 г. Устанавливается наистребителях-перехватчиках МиГ-31, МиГ-31Б, МиГ-31БС, МиГ-31БМ. В конце 70-х – 80-е г. на базе Д-30Ф-6 прорабатывались проекты ТРДДФ Д-30Ф-9 и Д-30Ф-8 с увеличенной тягой и меньшей длиной (реализованы не были).

Модификации
Д-30Ф-6М (изд. 64, 1986 г.) – вариант с увеличенной тягой на высоте (взлетная тяга повышена до 16 500 кгс) для модернизированного перехватчика МиГ-31М. В конце 80-х гг. выпущена опытная партия. Самолеты МиГ-31Мс такими двигателями проходили летные испыта-ния с 1986 г.
Д-30Ф-11 (изд. 70, 1997 г.) – ТРДДФ с увеличенной тягой, уменьшенной длиной ФК и РС для экспериментального самолета С37-1(Су-47) «Беркут». Самолет Су-47 с двумя такими двигателями проходит летные испытания с 1997 г.
ПС-30В-12 (изд. 75, 1988 г.) – бесфорсажная высотная модификация Д-30Ф-6 взлетной тягой 5000 кгс для высотного самолета М-55.В конце 80-х гг. – начале 90-х гг. выпущена опытная партия. С 1988 г. двигатели эксплуатируются на самолетах М-55.
Последна промяна от Марко Марков на съб сеп 25, 2010 12:32 pm, променено общо 2 пъти.

Потребителски аватар
M-4
Мнения: 570
Регистриран: вт мар 17, 2009 11:01 am
Местоположение: София
Контакти:

Re: МиГ-31

Непрочетено мнение от M-4 » съб авг 14, 2010 6:50 pm

Маркооооо, сега ми лепнаха и Тема на мое име заради твоите писания :lol: Що трябваше да се обаждаш пак... А сериозно - не беше лошо да има тема и за тоя самолет - заслужава си! 8) Между другото- в руската терминология е единствения изтребител, на който не казват "самолет" , а "корабель".
НАПРЕД И НАГОРЕ!
Моите снимки в bgspotters.net

Потребителски аватар
stambe_mig
Мнения: 231
Регистриран: пет окт 17, 2008 9:18 pm
Местоположение: uk

Re: МиГ-31

Непрочетено мнение от stambe_mig » съб авг 14, 2010 7:09 pm


Потребителски аватар
Марко Марков
Мнения: 2191
Регистриран: съб мар 29, 2008 11:27 am
Контакти:

Re: МиГ-31

Непрочетено мнение от Марко Марков » съб авг 14, 2010 8:06 pm

Една стара версия на щурманската кабина. Не знам, дали има още по-стара?

Изображение

Потребителски аватар
M-4
Мнения: 570
Регистриран: вт мар 17, 2009 11:01 am
Местоположение: София
Контакти:

Re: МиГ-31

Непрочетено мнение от M-4 » съб авг 14, 2010 8:09 pm

stambe_mig написа:Миг-31
Да, пак 458-ми ГвИАП, както и другия клип със спарката МиГ-25 ПУ, в темата "Видео"...
НАПРЕД И НАГОРЕ!
Моите снимки в bgspotters.net

Потребителски аватар
stambe_mig
Мнения: 231
Регистриран: пет окт 17, 2008 9:18 pm
Местоположение: uk

Re: МиГ-31

Непрочетено мнение от stambe_mig » съб авг 14, 2010 8:56 pm

Изображение

Потребителски аватар
Марко Марков
Мнения: 2191
Регистриран: съб мар 29, 2008 11:27 am
Контакти:

Re: МиГ-31

Непрочетено мнение от Марко Марков » съб авг 14, 2010 9:41 pm

Едно съобщение в печата......

Российские ВВС получили на вооружение два модернизированных истребителя МиГ-31БМ
Источник: газета «Гудок»
Опубликовано: 20.03.2008

На вооружение Липецкого центра боевого применения и переучивания летного состава в четверг поступили два модернизированных истребителя МиГ-31БМ.
"В результате модернизации самолеты были оснащены бортовой системой дальнего обнаружения и системой спутниковой навигации, что позволяет с высокой точностью определять координаты воздушных и наземных целей, успешно бороться с ракетами в том числе малоразмерными крылатыми и гиперзвуковыми летательными аппаратами противника", - сказал помощник главкома ВВС полковник Александр Дробышевский.
Он сообщил, что модернизация самолета была выполнена на Нижегородском авиационном заводе "Сокол".
"В Липецком авиацентре будут проводится исследования боевых возможностей МиГ-31БМ, а также переучивание летного и инженерно- технического состава на этот модернизированный самолет", - сказал А.Дробышевский.



През март 2009 година беше изработен и в Липецк получиха нов тренажор за модифицираният самолет.
Последна промяна от Марко Марков на съб авг 14, 2010 10:22 pm, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
Марко Марков
Мнения: 2191
Регистриран: съб мар 29, 2008 11:27 am
Контакти:

Re: МиГ-31

Непрочетено мнение от Марко Марков » съб авг 14, 2010 10:16 pm

На нов договор, който да бъде сключен през тази година разчита........

Нижегородский авиазавод "Сокол" рассчитывает в 2010 году подписать новый контракт с Минобороны РФ на модернизацию МиГ-31
НИЖНИЙ НОВГОРОД
28 мая 2010

Нижегородский авиазавод "Сокол" рассчитывает в 2010 г. подписать новый контракт с Минобороны РФ на модернизацию истребителей МиГ-31, сообщил первый вице-президент по координации программ и боевой авиации Объединенной авиастроительной корпорации (ОАК) Михаил Погосян.
"Завод в полном объеме выполнил госзаказ 2009 года по модернизации и ремонту МиГ-31, - сказал он. - Думаю, что на базе успешного завершения этого контракта будет еще один контракт с министерством обороны РФ, который обеспечит загрузку предприятия".


На база на договора подписан през 2006 или 2007 година, Погосян разчита на нов договор през следващите години.
Според един от вариантите ще останат около 200 модернизирани самолета в 16 ескадрили по до 12 самолета, а в другият вариант ще останат 9 ескадрили по до 12 самолета или около 120 самолета.

Отговори