Ту-95

Всичко за военната военната авиация по света
Потребителски аватар
Марко Марков
Мнения: 2191
Регистриран: съб мар 29, 2008 11:27 am
Контакти:

Ту-95

Непрочетено мнение от Марко Марков » пет окт 01, 2010 1:58 pm

Договора за модернизация на "В-52" е факт и работа, която започна, ще продължи 8 години. Срока на експлоатация ще бъде удължен с 20 години. Мисля, че е време да отворим тема и за "Ту-95МС". Според стратегията на Русия през 2020 година в нейните въоръжени сили трябва да има три полка модернизирани бомбардировачи или общо 60 самолета.
http://mail.dir.bg/~marko07/RA20.pdf
В момента за изправни във ВВС се водят 58 машини, но такива самолети има и флота. Не знам от спрените колко подлежат на възстановяване, но 60 самолета през 2020 година според мен са реална цифра.
С копи пейс ще приложа една статия за самолета, която да даде основа за темата. Моля за извинение, но нямам време да пиша мой материал или да приведа този.

Возвращение летающего медведя
Герой "холодной войны" Ту-95 вышел из тени
Продолжающееся ухудшение отношений между Россией и странами НАТО возрождает стереотипы поведения времен "холодной войны" и выводит на первые полосы газет и экраны ТВ ее главных героев. Одним из таких героев, впервые продемонстрированных широкой публике более 50 лет назад - в июле 1955 года на воздушном параде в Тушино, является стратегический бомбардировщик Ту-95. В течение последних трех месяцев Ту-95 стал героем двух инцидентов, связанных с приближением самолетов этого типа к границам Великобритании.
Силуэт этой турбовинтовой машины с четырьмя парами воздушных винтов на стреловидных крыльях запечатлен на тысячах фотографий 50-90-х годов. Последний в мире серийный винтовой бомбардировщик благодаря высоким характеристикам и большому модернизационному потенциалу производился в СССР во множестве различных модификаций с середины 50-х по 1992 год, поставив рекорд продолжительности серийного производства. Кроме того, он стал прототипом первого советского межконтинентального пассажирского самолета Ту-114.
В настоящее время самолеты этого типа используются стратегической авиацией (в варианте ракетоносца Ту-95МС) и авиацией ВМФ России (противолодочные самолеты Ту-142 и самолеты разведки и целеуказания Ту-95РЦ).
Разработка Ту-95 началась в конце 40-х годов, когда перед Андреем Туполевым и несколькими другими конструкторами была поставлена задача создать бомбардировщик, способный, взлетев с территории СССР, достичь США и вернуться обратно. КБ Туполева, уже имевшее опыт успешного копирования американского бомбардировщика B-29 и разработки опытных самолетов Ту-80 и Ту-85, предложило оснастить новую машину турбовинтовыми двигателями, имевшими большую экономичность по сравнению с реактивными. Такими двигателями до сих пор оснащаются, например, военно-транспортные самолеты С-130 Hercules. Первый полет новой машины состоялся 12 ноября 1952 года.
Конкурентом Ту-95 стал бомбардировщик КБ Мясищева М-4, поднявшийся в воздух 20 января 1953 года. Однако эта машина, оснащенная реактивными двигателями, оказалась слишком неэкономичной, и впоследствии большинство М-4 (и созданных на их основе 3М) были переоборудованы в летающие танкеры.

С самого начала серийного производства Ту-95 началась разработка усовершенствованных модификаций этого самолета, оснащенных более совершенным оборудованием и управляемым вооружением, позволяющим поражать цели без захода в зону ПВО противника. Первым ракетоносцем в семействе Ту-95 стал Ту-95К, запущенный в серию в 1958 году. Главным вооружением новой модификации "Медведя" (Bear - такое наименование Ту-95 получил на Западе) стала ракета Х-20 с ядерной боевой частью, способная поражать цели на расстоянии до 600 километров. Ракета наводилась на цель по лучу радара. Несмотря на большие габариты Х-20 (самолет мог нести только одну ракету) и невысокую точность этого вида оружия, произведенные в 1958-62 году машины, оставались на вооружении до конца 80-х годов, пройдя несколько модернизаций.
В 60-х годах на основе Ту-95 были разработаны несколько самолетов специального назначения - океанский разведчик Ту-95РЦ, самолет ДРЛО Ту-126 и дальний противолодочный самолет Ту-142. На основе Ту-142 впоследствии началась разработка основного стратегического бомбардировщика ВВС России - Ту-95МС.

Основным оружием нового "стратега" стали дальнобойные крылатые ракеты Х-55 с дальностью полета 2500 километров. Ту-95МС-6 оснащен револьверной пусковой установкой на шесть ракет, размещенной в фюзеляже. Вариант самолета, получивший обозначение Ту-95МС-16, может также нести 10 ракет на внешней подвеске, однако, согласно договору об СНВ, количество ракет на стратегических бомбардировщиках не может превышать шести на каждом самолете.
В дальнейшем Ту-95 получили на вооружение ракеты Х-55СМ и Х-555, дальность полета которых возросла до 3 и 3,5 тысяч километров соответственно.
Как во времена СССР, так и сейчас Ту-95 различных модификаций являются наиболее частыми представителями Вооруженных сил в нейтральном воздушном пространстве. Будучи относительно многочисленными и довольно экономичными, они использовались и используются для демонстрации силы на стратегически важных направлениях и слежения за боевыми кораблями и базами вероятного противника в стратегически важных районах.
На счету Ту-95 немало выходов на дистанцию визуального контакта с авианосными ударными группами ВМС США, в том числе и внезапных, когда экипажи вероятного противника узнавали о присутствии этих крупных машин вблизи от соединения только после их появления в нескольких километрах от авианосца.
За счет простоты в эксплуатации и надежности Ту-95 остался в строю даже после принятия на вооружение значительно более совершенного сверхзвукового ракетоносца Ту-160, требующего, однако, создания дорогостоящей специальной инфраструктуры обслуживания. По имеющейся в настоящее время информации, Ту-95МС сохранятся в составе ВВС России до 40-х годов XXI века, получив новое вооружение и оборудование.

Бомбардировщик Ту-95МС
размах крыла - 50,05 метров
длина - 47,09 метра
высота - 13,2 метра
площадь крыла - 295 м2
вес пустого самолета - 94,4 тонны
максимальный взлетный вес - 187,7 тонн
силовая установка - 4 ТВД НК-12МВ мощностью по 15 тысяч лошадиных сил
максимальная скорость на высоте 11 километров/у земли - 830/650 км/ч
крейсерская скорость - 710 км/ч
радиус действия 4-7 тысяч километров в зависимости от нагрузки
практический потолок - 12-13.000 метров
экипаж - 7 человек
вооружение - две пушки ГШ-23 в кормовой огневой установке. Подвесное: крылатые ракеты большой дальности Х-55, Х-55СМ, Х-555.

Потребителски аватар
Марко Марков
Мнения: 2191
Регистриран: съб мар 29, 2008 11:27 am
Контакти:

Re: Ту-95МС

Непрочетено мнение от Марко Марков » пет окт 01, 2010 4:59 pm

Интересно, от къде е самолета?

На интернет-аукционе ebay продают самолет Ту-95
£10 млн. просит продавец из Великобритании за самолет советского производства ТУ-95.
Интернет-аукцион ebay напоминает, что его не интересует имя покупателя, только его персональный счет и подтверждение того, что у него достаточно финансовых возможностей совершить покупку.
"Медведь" (название ТУ-95 по кодификации НАТО) - самый быстрый винтовой бомбардировщик-ракетоносец, ставший одним из символов холодной войны. ТУ-95 - единственный в мире принятый на вооружение и серийно производившийся турбовинтовой бомбардировщик. Его производство запущено в 1956 году.
На территории советской Украины было 2 самолета ТУ-95 и 25 бомбардировщиков Ту-95МС. После того, как Украина приняли на себя обязательство присоединиться к Договору о нераспространении ядерного оружия в качестве неядерных государств, часть бомбардировщиков была передана России, другая часть ликвидирована.

Потребителски аватар
Марко Марков
Мнения: 2191
Регистриран: съб мар 29, 2008 11:27 am
Контакти:

Re: Ту-95МС

Непрочетено мнение от Марко Марков » пон окт 04, 2010 2:08 am

Една статия привлече вниманието ми тези дни. Явно разработката е за самолетите А400М, но е възможно да се разработва паралелно и нова версия на НК-93 с цел модернизация на Ту-95МС.

Испытания биротативного винтовентилятора в ЦАГИ (ЦАГИ)
23/09/2010 | ATO.ru
В ЦАГИ успешно завершен второй этап испытаний в аэродинамических трубах биротативного винтовентилятора (открытого ротора) для авиационных двигателей нового поколения. Данные испытания проводятся в рамках проекта DREAM 7-й Европейской рамочной программы, а разработчиком биротативного вентиляторя является французская компания Snecma. Кроме ЦАГИ в разработке нового вентилятора принимает участие и Центральный институт авиационного моторостроения им. П. И. Баранова (ЦИАМ).
Целью проведенных испытаний стало измерение аэродинамических, тяговых, прочностных и акустических характеристик модели открытого ротора. Как известно, в биротативной модели применяются два вентилятора, вращающиеся в противоположные стороны, что позволяет повысить эффективность двигателя и снизить уровень шума. Это достигается, в частности, за счет использования специально рассчитанных профилей лопаток, а также снижения скорости вращения вентиляторов. Поэтому в ходе нынешних испытаний особое внимание уделялось поиску рациональной аэродинамической формы винтовентилятора, которая могла бы обеспечить снижение шума при сохранении высоких тягово-экономических характеристик двигателя.
"Сейчас мы провели тестирование различных способов измерения шума винтов для повышения качества, достоверности и информативности акустических испытаний. Это очень важно — научиться измерять шум моделей двигателя во время их испытаний в аэродинамических трубах на этапах предварительных исследований, не дожидаясь финальных летных испытаний реальных изделий", –– заявил начальник отделения аэродинамики силовых установок ЦАГИ Александр Чевагин.
Данная методика, к примеру, позволила оценить влияние на шум открытого ротора внешних возмущений и вихрей, генерируемых элементами планера. В результате испытаний определено, что взаимодействие этих вихрей с вращающимися лопатками открытого ротора является заметным источником дополнительного шума на местности. Успешно апробирована новейшая технология снижения этого шума, которая может быть использована в дальнейшем для самолетов нового поколения. Не случайно, что в испытаниях приняли участие и специалисты европейского авиапроизводителя Airbus.


Първият и последен полет на самолет с двигател НК-93 станал факт на 15 декември 2008 година. Теоретичната разработка на който започва през 1985 година. През 1987 година е произведен първият образец.

Victor Nasr
Мнения: 55
Регистриран: пон яну 04, 2010 3:15 pm

Re: Ту-95МС

Непрочетено мнение от Victor Nasr » пон окт 04, 2010 10:40 am

Има идея този двигател да се сложи на Ту-95МС?

Потребителски аватар
Марко Марков
Мнения: 2191
Регистриран: съб мар 29, 2008 11:27 am
Контакти:

Re: Ту-95МС

Непрочетено мнение от Марко Марков » пон окт 04, 2010 10:56 am

Victor Nasr написа:Има идея този двигател да се сложи на Ту-95МС?
Предполагам, че след като американците ще модернизират "В-52", които ще има нови двигатели, руснаците ще направят същото с "Ту-95МС".

Потребителски аватар
tu-134
Мнения: 948
Регистриран: чет юли 17, 2008 7:28 am

Re: Ту-95МС

Непрочетено мнение от tu-134 » пон окт 04, 2010 11:15 am

Марко Марков написа:
Victor Nasr написа:Има идея този двигател да се сложи на Ту-95МС?
Предполагам, че след като американците ще модернизират "В-52", които ще има нови двигатели ...
Това не е вярно

Victor Nasr
Мнения: 55
Регистриран: пон яну 04, 2010 3:15 pm

Re: Ту-95МС

Непрочетено мнение от Victor Nasr » пон окт 04, 2010 11:48 am

Аз малко трудно си представям на Ту-95 да се сложи НК-93. Това ще изискава голяма реконструкция, която според мен няма да има икономическа обосновка.

Iskander_ss
Мнения: 528
Регистриран: вт мар 31, 2009 1:00 pm
Местоположение: Все още на Земята

Re: Ту-95МС

Непрочетено мнение от Iskander_ss » пон окт 04, 2010 1:11 pm

То и B-52 е замислян с витлови двигатели, които дори приличат малко на тези на Ту-95. Но след толкова години да сложат реактивни двиатели на Ту-95 е невъзможно. Най-амлкото това е доста сложно..пример:къде ще прибират основнит колесници при едни реактивани двигатели....
Последна промяна от Iskander_ss на пон окт 04, 2010 3:07 pm, променено общо 1 път.
229 Член на форума

Moss
Мнения: 1328
Регистриран: пон окт 08, 2007 5:24 pm

Re: Ту-95МС

Непрочетено мнение от Moss » пон окт 04, 2010 2:10 pm

Не мисля че някой е смятал да слага на B-52 витлови двигатели.

Iskander_ss
Мнения: 528
Регистриран: вт мар 31, 2009 1:00 pm
Местоположение: Все още на Земята

Re: Ту-95МС

Непрочетено мнение от Iskander_ss » пон окт 04, 2010 3:01 pm

Оригиналния замисъл е бил с по-рaзлична кабина и витлови двигатели, но бързо се отказват http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... tion_1.png , a носът изглежда така http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... Ground.jpg
229 Член на форума

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Ту-95МС

Непрочетено мнение от Грозев » вт окт 05, 2010 2:30 am

За B-52 смятаха, мъдруваха и накрая се отказаха да му сменят двигателите. Явно сметката не е излязла, защото ако излизаше щяха да ми дадат нови двигатели (и по-малко на брой).
А въобще идеята да се сменят двигателите на Ту-95 с реактивни е просто абсурдна. По самолета ще има толкова конструктивни изменения, че може да е по-евтино да пришпорят работата по ПАК-ДА.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Марко Марков
Мнения: 2191
Регистриран: съб мар 29, 2008 11:27 am
Контакти:

Re: Ту-95МС

Непрочетено мнение от Марко Марков » вт окт 05, 2010 3:01 am

Iskander_ss написа: Но след толкова години да сложат реактивни двиатели на Ту-95 е невъзможно. Най-малкото това е доста сложно..пример:къде ще прибират основните колесници при едни реактивани двигатели....
Извинявай, Iskander_ss, но къде видя това за реактивните двигатели. На всякъде в темата се споменава за витлови и техният вариант вентилаторният двигател. Главното достойнство, да се избере навремето за самолета, витлов двигател е неговата икономичност.
Последна промяна от Марко Марков на вт окт 05, 2010 9:47 am, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
Марко Марков
Мнения: 2191
Регистриран: съб мар 29, 2008 11:27 am
Контакти:

Re: Ту-95МС

Непрочетено мнение от Марко Марков » вт окт 05, 2010 3:10 am

Victor Nasr написа:Аз малко трудно си представям на Ту-95 да се сложи НК-93. Това ще изискава голяма реконструкция, която според мен няма да има икономическа обосновка.
По принцип разликите между "НК-93" и "НК-12" са много малки. Единият има по-голям диаметър на винта/"НК-12" е 5,6 м, за "НК-12" е 3,2 м/ , но другият има повече лопатки и като цяло теглата са почти еднакви. Ако ще слагат, то ще е някаква модификация на "НК-93", защото и той доста остаря, замислен е преди 25 години.

Потребителски аватар
Марко Марков
Мнения: 2191
Регистриран: съб мар 29, 2008 11:27 am
Контакти:

Re: Ту-95МС

Непрочетено мнение от Марко Марков » вт окт 05, 2010 3:15 am

tu-134 написа:
Марко Марков написа:
Victor Nasr написа:Има идея този двигател да се сложи на Ту-95МС?
Предполагам, че след като американците ще модернизират "В-52", които ще има нови двигатели ...
Това не е вярно
А виждал ли си някъде в какво ще се състои модернизацията и точно за какво ще се израходят тези около 160 милиона на самолет?
Според източници в момента има 67 самолета и още 9 резерв.

Iskander_ss
Мнения: 528
Регистриран: вт мар 31, 2009 1:00 pm
Местоположение: Все още на Земята

Re: Ту-95МС

Непрочетено мнение от Iskander_ss » вт окт 05, 2010 9:59 am

Марко Марков написа:
Iskander_ss написа: Но след толкова години да сложат реактивни двиатели на Ту-95 е невъзможно. Най-малкото това е доста сложно..пример:къде ще прибират основните колесници при едни реактивани двигатели....
Извинявай, Iskander_ss, но къде видя това за реактивните двигатели. На всякъде в темата се споменава за витлови и техният вариант вентилаторният двигател. Главното достойнство, да се избере навремето за самолета, витлов двигател е неговата икономичност.
Гледах клипчето и ми заприличаха на такива...чак сега видях, че ств въпрос за турбовентилаторни двигатели, а не за реактивни, но пак смятам, че няма как да стане. По скоро парите ще отидат за стягане на самолетите и нови системи и оръжия....
229 Член на форума

Потребителски аватар
Марко Марков
Мнения: 2191
Регистриран: съб мар 29, 2008 11:27 am
Контакти:

Re: Ту-95МС

Непрочетено мнение от Марко Марков » вт окт 05, 2010 10:35 am

Интересно, от къде е самолета?
На интернет-аукционе ebay продают самолет Ту-95
£10 млн. просит продавец из Великобритании за самолет советского производства ТУ-95.
Интернет-аукцион ebay напоминает, что его не интересует имя покупателя, только его персональный счет и подтверждение того, что у него достаточно финансовых возможностей совершить покупку.
"Медведь" (название ТУ-95 по кодификации НАТО) - самый быстрый винтовой бомбардировщик-ракетоносец, ставший одним из символов холодной войны. ТУ-95 - единственный в мире принятый на вооружение и серийно производившийся турбовинтовой бомбардировщик. Его производство запущено в 1956 году.
На территории советской Украины было 2 самолета ТУ-95 и 25 бомбардировщиков Ту-95МС. После того, как Украина приняли на себя обязательство присоединиться к Договору о нераспространении ядерного оружия в качестве неядерных государств, часть бомбардировщиков была передана России, другая часть ликвидирована.
Страница, където до скоро бяха обявявани за продажба украински самолети
http://www.uazakon.com/documents/date_3 ... /index.htm

Потребителски аватар
verigite
Мнения: 181
Регистриран: ср фев 03, 2010 4:15 pm

Re: Ту-95МС

Непрочетено мнение от verigite » вт окт 05, 2010 2:57 pm

Да си бяха напазарували Миг-29 и Су-25 допълнителни бройки втора ръка от украйна нашите вместо да купуваме нови многоцелеви самолети. Като гледам списъка има какво да си харесаме за родните ВВС.
Нищо чудно цените да се много ниски. За милярд и половина евро ще си закупим всичко необходимо за 5-6 ескадрили....та и модернизация по стандартите на НАТО ще им завъртиме.
Изображение

Victor Nasr
Мнения: 55
Регистриран: пон яну 04, 2010 3:15 pm

Re: Ту-95МС

Непрочетено мнение от Victor Nasr » ср окт 06, 2010 10:19 am

verigite написа:Да си бяха напазарували Миг-29 и Су-25 допълнителни бройки втора ръка от украйна нашите вместо да купуваме нови многоцелеви самолети. Като гледам списъка има какво да си харесаме за родните ВВС.
Нищо чудно цените да се много ниски. За милярд и половина евро ще си закупим всичко необходимо за 5-6 ескадрили....та и модернизация по стандартите на НАТО ще им завъртиме.
Това със сугурност няма как да стане, но дори и да има шанс, не мисля че самолети от Украйна е добра идея. Състоянието им би било доста лошо. Прочети в Аеро за българските самолети в Тексас, и ще прочетеш мнението на американците за самолети купени от Украйна сравнени с тези купени от България.

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Ту-95МС

Непрочетено мнение от Грозев » чет окт 07, 2010 1:37 am

Марко Марков написа:
tu-134 написа:
Марко Марков написа:
Victor Nasr написа:Има идея този двигател да се сложи на Ту-95МС?
Предполагам, че след като американците ще модернизират "В-52", които ще има нови двигатели ...
Това не е вярно
А виждал ли си някъде в какво ще се състои модернизацията и точно за какво ще се израходят тези около 160 милиона на самолет?
Според източници в момента има 67 самолета и още 9 резерв.
Никой, нищо не е виждал, защото това е рамков договор, който за сега само чертае някакви намерения.
Няма точни поръчки, няма количества, няма цени, просто се казва, че цялата дяволия може и да достигне $11,9 млрд.
Предвид, че този договор ще покрива и техническата поддръжка на самолета за десетилетия напред, то сумата въобще не е толкова фрапираща.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Yavor
Мнения: 140
Регистриран: пон юли 19, 2010 5:25 pm
Местоположение: SOF

Re: Ту-95МС

Непрочетено мнение от Yavor » чет окт 07, 2010 11:50 am

Поправете ме ако греша - но по спора за двигателите на "мечока"... те не са ли всъщност турбовитлови(турбо-вентилаторни/реактивни - или както се наричаха подобен род реактивни двигатели ползващи витла за предаване мощността)? ...или аз бъркам понятията :roll:
Реконструктор написа: Тоя Хариер що се пльосна така брутално? Че и с пълен боекомплект. Пилота сигурно се е насрал.

Отговори