F-15 (изтребителни и ударни варианти)

Всичко за военната военната авиация по света
Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: F-15 (изтребителни и ударни варианти)

Непрочетено мнение от Грозев » ср окт 14, 2009 11:27 pm

Въздушната национална гвардия на САЩ е извела от въоръжение последния F-15A.
:arrow: http://www.ng.mil/news/archives/2009/10 ... Final.aspx
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
tu-134
Мнения: 965
Регистриран: чет юли 17, 2008 7:28 am

Re: F-15 (изтребителни и ударни варианти)

Непрочетено мнение от tu-134 » чет окт 15, 2009 1:06 am

Да, края закъсня но от доста време се канят да го махнат. Преди 3 седмици официално пенсионираха и KC-135E но мисля че няколко бройки все пак останаха.

Потребителски аватар
Pitbull
Мнения: 130
Регистриран: чет юли 24, 2008 5:02 pm

Re: F-15 (изтребителни и ударни варианти)

Непрочетено мнение от Pitbull » чет окт 15, 2009 7:45 am

Грозев написа:Въздушната национална гвардия на САЩ е извела от въоръжение последния F-15A.
:arrow: http://www.ng.mil/news/archives/2009/10 ... Final.aspx
Това същите самолети ли са,които водиха въздушни боеве :D в Графа на учението Sentry Lion

Потребителски аватар
tu-134
Мнения: 965
Регистриран: чет юли 17, 2008 7:28 am

Re: F-15 (изтребителни и ударни варианти)

Непрочетено мнение от tu-134 » чет окт 15, 2009 8:28 am

Pitbull написа:
Грозев написа:Въздушната национална гвардия на САЩ е извела от въоръжение последния F-15A.
:arrow: http://www.ng.mil/news/archives/2009/10 ... Final.aspx
Това същите самолети ли са,които водиха въздушни боеве :D в Графа на учението Sentry Lion
Не, онези бяха F-15C от авиобаза Кламат Фоулс. Въпреки че някой от тях са едни от първите серийни F-15C още от 1978-а година. Тоя F-15А e от авиобаза Портланд.

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: F-15 (изтребителни и ударни варианти)

Непрочетено мнение от Грозев » нед яну 17, 2010 6:41 pm

Приключили са изпитанията на F-15SE в радарната камера. Първият полет се очаква през юли.
Явно най-сериозните усилия са насочени към Южна Корея.

Boeing Looks To First Silent Eagle Flight
Jan 17, 2010
By Amy Butler


With radar-cross-section (RCS) trials for Boeing’s Silent Eagle semi-stealthy F-15 prototype complete, company officials are now focusing on South Korea as a possible first customer.

The RCS testing took place during a two-week period last August and September, although Boeing has only just acknowledged it because of proprietary issues, says Mark Bass, vice president of F-15 programs.

The company is eyeing South Korea’s forthcoming F-X3 competition for 60 fighters as the first sales opportunity for the Silent Eagle. The South Korean parliament’s recent hesitancy about investing in all-stealth aircraft “validates our approach” with the aircraft, says Bass. The company is considering potential international co-development partners for a Silent Eagle conformal fuel tank, although no announcements have been made.

Boeing is developing the variant for international customers that already operate F-15s and are seeking additional aircraft. The system is a possible alternative for nations interested in the Lockheed Martin F-35 Joint Strike Fighter. The Silent Eagle is not as stealthy as the JSF, but it could provide flexibility for countries trying to stretch their defense dollars.

In the early days of an air campaign, the Silent Eagle can be outfitted with weapon bays suitable for carrying air-to-air and air-to-ground weapons that would be tucked inside conformal fuel tanks, thus reducing the aircraft’s front-quadrant RCS. The aircraft could then be reconfigured in hours to handle the F-15’s characteristic heavy load of weapons once early threats are removed and sustainment operations begin.

The RCS tests on F-15E1, an Air Force test asset leased to Boeing, took place at the company’s anechoic chamber in St. Louis. Various coatings were evaluated and a final candidate has been selected and applied to the appropriate portions of the airframe. Testing produced the desired results, he said. Bass declined to provide details on the coating or the precise RCS numbers.

The RCS testing took place with the standard vertical fins on the F-15, not the 15-deg. canted structures unveiled last year by Boeing (AW&ST Mar. 23, 2009, p. 29). Data needed about an optional canted tail can be gathered mathematically, Bass says.

The RCS testing is a step leading toward first flight, which is slated for late July. Boeing had planned first flight for the first quarter of 2010, but slipped the milestone to allow for the inclusion of suggestions from prospective customers regarding upfront design work.

Following first flight, the focus will shift to demonstrating the ability of the conformal tank to safely deploy an Advanced Medium-Range Air-to-Air Missile. The test is slated to be conducted at roughly 20,000 ft. at Mach 0.6, a benign scenario for the first shot. This demonstration will likely occur in July or early August, says Bass.

In the meantime, Boeing has applied for an export license and expects a ruling this spring.

Following the weapons demo, the team will turn its attention toward marketing and sales. Bass says the company has not tempered its hope of selling 190 Silent Eagles despite lackluster support from Israel, which is aggressively pursuing the F-35.

South Korea is expected to issue a request for proposals by early 2011 for new fighters. At a later date, Saudi Arabia may accept solicitations to replace up to 80 early model F-15s, says Bass. Singapore is also a possible customer.

Boeing has cited a rough cost for Silent Eagle of $100 million per aircraft, although that would depend on factors such as co-development plans that have not yet been established.


http://www.aviationweek.com/aw/generic/ ... e%20Flight
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: F-15 (изтребителни и ударни варианти)

Непрочетено мнение от Грозев » пон мар 15, 2010 11:50 pm

Саудитска арабия е заинтересувана да купи поне две ескадрили F-15 (най-вероятно от подобрения вариант Silent Eagle).

Saudi Arabia wants to buy “at least two squadrons” of F-15 fighters.
Gary Parsons - 15-Mar-2010


March 15: Middle East news agencies are reporting that Saudi Arabia wants to buy “at least two squadrons” of F-15 fighters at a cost of approximately $5 billion.

The reports suggest that the Saudi leadership is looking at Boeing’s new F-15SE ‘Silent Eagle’ update as “the Royal Saudi Air Force (RSAF) requires a platform that it is comfortable with, yet much more advanced than those it now operates”.

The RSAF operates 70 F-15Ss, a variant of the F-15E Strike Eagle and about 75 older F-15C/D fighters, the latter purchased in the 1970s.


http://www.key.aero/view_news.asp?ID=17 ... n=military
Anyone who fights for the future, lives in it today

stoian377
Мнения: 528
Регистриран: вт окт 20, 2009 7:19 pm

Re: F-15 (изтребителни и ударни варианти)

Непрочетено мнение от stoian377 » вт мар 16, 2010 12:17 am

Грозев написа:Саудитска арабия е заинтересувана да купи поне две ескадрили F-15 (най-вероятно от подобрения вариант Silent Eagle).
Интересно какво ще кажат/ревнат в Израел по въпроса?

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: F-15 (изтребителни и ударни варианти)

Непрочетено мнение от Грозев » ср мар 17, 2010 6:23 pm

stoian377 написа:
Грозев написа:Саудитска арабия е заинтересувана да купи поне две ескадрили F-15 (най-вероятно от подобрения вариант Silent Eagle).
Интересно какво ще кажат/ревнат в Израел по въпроса?
Ще искат отстъпка от цената на F-35 8) :lol:
Anyone who fights for the future, lives in it today

stoian377
Мнения: 528
Регистриран: вт окт 20, 2009 7:19 pm

Re: F-15 (изтребителни и ударни варианти)

Непрочетено мнение от stoian377 » ср мар 17, 2010 6:44 pm

Грозев написа:
stoian377 написа:
Грозев написа:Саудитска арабия е заинтересувана да купи поне две ескадрили F-15 (най-вероятно от подобрения вариант Silent Eagle).
Интересно какво ще кажат/ревнат в Израел по въпроса?
Ще искат отстъпка от цената на F-35 8) :lol:
То евреин да не се пазари има ли !? :lol:

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: F-15 (изтребителни и ударни варианти)

Непрочетено мнение от Грозев » чет апр 15, 2010 5:50 pm

Ултра интересно материалче за потенциалното бойно използване на модернизираните F-15 с новите AESA радари.

Upgraded F-15Cs to protect F-22s
Posted by David A. Fulghum at 4/14/2010 9:07 AM CDT


F-22 stealth fighter production is capped, so USAF officials are upgrading their best F-15C with advanced, long-range radars to beef up the air dominance force.

Because of the larger size of the F-15s radar and the aircraft’s greater flight endurance, they also will serve as “stand-in” electronic warfare jamming and attack aircraft as part of the Air Force’s composite air dominance force that also includes stealthy F-22s stationed at Langley Air Force Base, Va.

Each fighter type will shoulder 50% of the air dominance mission now that the F-22 force has been capped at 187 aircraft. The upgraded F-15Cs will carry the larger APG-63(V)3 active, electronically scanned array (AESA) radar. The radar's long range and small target detection capability will allow F-22s to operate in electronic silence with their low observability uncompromised by electronic emissions.

The first F-15C modified with the Raytheon radar was declared operational with the Florida Air National Guard’s 125th Fighter Wing last week.

“Our objective is to fly in front [of any strike force] with the F-22s, and have the persistence [because of larger fuel loads] to stay there while the [stealthy fighters] are conducting their LO attack,” says Maj. Todd Giggy, the wing’s chief of weapons and tactics. Giggy was formerly with the chief of weapons and tactics for the 1st Air Dominance Wing at Langley. “That persistence is something we can add that no one else can in the air dominance world.”

The Florida, Louisiana and Oregon ANG will field the first 48 V3 radar-equipped F-15Cs. Massachusetts and Montana ANG units will follow so that the East, West and Gulf coasts have a cruise missile defense capability.

“We’re embracing an air-launched concept for theater ballistic missile defense as a deterrent and as a tactical capability to protect our forces in theater and for homeland defense,” Giggy says.

One of the missiles in consideration for the theater ballistic missile mission is Raytheon’s NCADE variant of the AIM-120 AMRAAM.

“We’re talking to the ANG about a demonstration of an air-launched, hit-to-kill system, says Ramon Estrada, Raytheon’s F-15 AESA program manager. “It takes the AMRAAM body and extends the range to support a ballistic missile mission.” The AIM-120C-6 and AIM-120D AMRAAM models were optimized in part to attack small-signature cruise missiles.

The Air Force will deliver up to six AESA radars this summer for installation on F-15Cs at the Weapons School and 442 Sgdn. at Nellis AFB, Nev. The fleet will eventually grow to 176 Golden Eagles that are slated to serve until 2030.

The F-15Cs also will provide electronic jamming and attack capability, self-protect the force against enemy missiles and aircraft, shoot their beyond visual range missiles to supplement limited numbers carried by the F-22s and use the radar to create situational awareness for everyone else.

“Weapons effects are the priority, and we are carrying so few weapons that BVR fighting is going to be distributed among all the platforms out there,” Giggy says. “So we distribute the targets and weapons management.”

The F-15C’s electronic surveillance capability also can identify and precisely locate electronic emitters – communications and radars in the air and on the ground – to direct the attacks of other aircraft carrying conventional missiles or non-kinetic, electronic or cyber weapons. Examples of the latter are Raytheon’s Miniature Air Launched Decoy – Jammer (Mald-J) and the CHAMP high power microwave (HPM) generator for cruise missiles being developed by the Air Force Research Laboratory at Kirtland AFB, N.M.

There are also more modifications to come, say aerospace industry officials.

“The simple answer is yes,” says Jim Means, Boeing’s director of proprietary programs for global strike systems. “We are looking in all the right places for the future and that includes the radar and modification to the [AESA] antenna.”

The APG-82(V)4 radar and a new radome planned for the Air Force’s fleet of about 220 F-15Es “we may retrofit to the F-15Cs,” Means says. “There’s also a new computer, a larger cockpit display and enhanced bandwidth datalinks that can send more data to other aircraft faster.”

“Our goal is to break the [enemy’s] kill chain,” Giggy says. “The AESA is a critical component. We can’t stand-in against the current threats unless we can build that [electronic and radar] picture of the battlefield. The V3 allows us to pick and chose where we can go to deliver the [weapons’] effect. And some of those EW and non-kinetic warfare effects are very important.”

But they are expected to be only a few of the upgrades considered through the end of the F-15C’s operational life in 2030.

“With the capability gap that the Air Force is trying to address through the air dominance category with the F-15C, we looked at a lot technologies,” says Robert Martin, a Boeing business development official for the F-15 program.” The Air Force is going to look across platforms for effects to enhance warfighter capability.”

Technologies already in consideration include advanced processing, electronic warfare, multi-spectral sensors, high volume, low probability of intercept datalinks and interoperability with unmanned platforms, he says.


http://www.aviationweek.com/aw/blogs/de ... d=blogDest
Anyone who fights for the future, lives in it today

Iskander_ss
Мнения: 528
Регистриран: вт мар 31, 2009 1:00 pm
Местоположение: Все още на Земята

Re: F-15 (изтребителни и ударни варианти)

Непрочетено мнение от Iskander_ss » чет апр 15, 2010 6:37 pm

Явно хората по вискоите етажи в САЩ са рабрали, че F-35 няма да е въпросната манна небесна, за която се изкарваше и се вземат необходимите мерки.
Последна промяна от Iskander_ss на пон авг 30, 2010 12:26 pm, променено общо 1 път.
229 Член на форума

Iskander_ss
Мнения: 528
Регистриран: вт мар 31, 2009 1:00 pm
Местоположение: Все още на Земята

Re: F-15 (изтребителни и ударни варианти)

Непрочетено мнение от Iskander_ss » съб авг 28, 2010 7:00 pm

Днес си чета новия брой на АЕРО и на статията за Boeing видях снимката, която сте поставили, с тестовета за пускове на AIM-120 AMRAAM за F-15SE и ми направи впечатление, че при пуск струята от двигателя на ракетата обгаря хоризонталния стабилизатор. Това няма ли да се отрази негативно на покритето, с което "боядиставт" стабилизаторите и като цяло да доведе до проблеми по поддръжката?
Последна промяна от Iskander_ss на пон авг 30, 2010 12:26 pm, променено общо 1 път.
229 Член на форума

Кало
Мнения: 2260
Регистриран: пон окт 08, 2007 11:20 pm
Местоположение: София

Re: F-15 (изтребителни и ударни варианти)

Непрочетено мнение от Кало » съб авг 28, 2010 7:28 pm

Тестовите пускове май не са от SE, а от доработен с отсеците нормален E.

Iskander_ss
Мнения: 528
Регистриран: вт мар 31, 2009 1:00 pm
Местоположение: Все още на Земята

Re: F-15 (изтребителни и ударни варианти)

Непрочетено мнение от Iskander_ss » съб авг 28, 2010 7:39 pm

Добре де, няма значение каква е точно версията, но от мястото от където се изстрелва ракетата, струята от двигателят й обгаря хоризонталния стабилизатор.
Последна промяна от Iskander_ss на пон авг 30, 2010 12:25 pm, променено общо 1 път.
229 Член на форума

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: F-15 (изтребителни и ударни варианти)

Непрочетено мнение от Грозев » пон авг 30, 2010 2:26 am

Дори ако трябва да издребняване тестовете са правени от първия сериен F-15E, който днес се ползва от Boeing, че даже само единия му конформен резервоар е сменен с оръжеен отсек.
А иначе, едно не мисля, че ще има някакви покрития на опашното оперение, но ако има ще го мислят здраво в Boeing този проблем, който си забелязал.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: F-15 (изтребителни и ударни варианти)

Непрочетено мнение от Грозев » вт сеп 14, 2010 11:00 pm

Изтребителите F-15 получават нов радар
Написано от Списание АЕРО
Вторник, 14 Септември 2010 16:54


След серия успешни летателни изпитания, първия изтребител F-15C от състава на ВВС на САЩ е получил нов радар AN/AGP-63(V)3. Модерният радар е снабден с фазирана антенна решетка и се произвежда от компанията Raytheon.
В момента Raytheon има договор за модернизиране на 14 F-15C/D от състава на Въздушната национална гвардия на САЩ и 10 изтребителя от ВВС. Работата трябва да се извърши до края на годината. AN/AGP-63(V)3 представлява дълбока модернизация на стандартния AN/AGP-63(V)1, който е стандартен за всички американски F-15C/D. При него се използва софтуера на AN/AGP-63(V)2 (вариант с активна фазирана решетка поставен на 18 американски F-15), но антената е взета от друг радар на Raytheon – AN/AGP-79 (радара на Super Hornet). Новият радар значително ще повиши способностите на F-15 при изпълнение на задачи „въздух-въздух”.
Модернизираните машини ще бъдат разположени в авиобаза Кадена, Япония и авиобаза Нелис, Невада. Ако войсковите изпитания преминат успешно, вероятно всички изтребители F-15 на САЩ ще преминат през тази модернизация.


http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... radar.html
Anyone who fights for the future, lives in it today

octagon
Мнения: 366
Регистриран: пет окт 03, 2008 8:48 am

Re: F-15 (изтребителни и ударни варианти)

Непрочетено мнение от octagon » чет сеп 16, 2010 7:56 pm

Тази машина колко още се планира да лети, че да минава толкова скъпа модернизация?
Fighters make show. Bombers make history.

Сашо
[Site Admin]
Мнения: 1751
Регистриран: ср окт 03, 2007 12:42 pm
Местоположение: София

Re: F-15 (изтребителни и ударни варианти)

Непрочетено мнение от Сашо » чет сеп 16, 2010 8:52 pm

Докато не почне да се разпада - този филм вече са го играли с F-15А - чак тогава сядат, правят изследвания, спират едни самолети, а на другите в по-добро състояние разрешават да продължат, и така до следващаujd случка, или общо 35-40 години, пък може и повече.

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: F-15 (изтребителни и ударни варианти)

Непрочетено мнение от Грозев » пет сеп 17, 2010 1:54 am

F-15C/D, както и F-15E твърдо остават на въоръжение до 2030 г. Поне сегашните планове са такива и затова се планират сериозни мероприятия по тяхната модернизация.
По това време някои машини ще са на половин век, но ако са строени качествено и здраво (а F-15 е точно такъв пример) едва ли ще е съществен проблем.
Anyone who fights for the future, lives in it today

octagon
Мнения: 366
Регистриран: пет окт 03, 2008 8:48 am

Re: F-15 (изтребителни и ударни варианти)

Непрочетено мнение от octagon » пет сеп 17, 2010 12:54 pm

Сериозни хора... Интересно ми е колко ли е усредненият нальот на снетите от въоръжение Ф-15А.
Fighters make show. Bombers make history.

Отговори