F-15 (изтребителни и ударни варианти)

Всичко за военната военната авиация по света
Moss
Мнения: 1328
Регистриран: пон окт 08, 2007 5:24 pm

Re: F-15 (изтребителни варианти)

Непрочетено мнение от Moss » ср яну 16, 2008 9:50 pm

И аз мисля че малко се пресилват. Още повече че и в краткосрочен план е изгодно за ВВС, щото са спестили някой друг пробит долар.

борден
Мнения: 1422
Регистриран: съб окт 06, 2007 10:26 pm
Местоположение: София

Re: F-15 (изтребителни варианти)

Непрочетено мнение от борден » ср яну 16, 2008 11:50 pm

И аз това си го мисля от известно време насам...

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: F-15 (изтребителни варианти)

Непрочетено мнение от Грозев » съб яну 19, 2008 8:26 pm

Аз въобще не се съмнявам, че американците са царе на преиграването (все пак им е в народопсихологията заложено). Не са и съмнявам, че има хора във ВВС на САЩ, които биха направили всичко за да си изпросят допълнителни Раптори.
И все пак за американските стандарти ситуацията си беше кризистна. Почти всичките им истински пилоти изтребители (тези на F-16 не ги броим) прекъснаха подготовката си. А сега летят само 60% от изтребителите F-15, като е доста възможно част от останалите 40% никога повече да не полетят.
Дали беше изкуствено засилена кризата или не е друг въпрос...
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: F-15 (изтребителни варианти)

Непрочетено мнение от Грозев » нед яну 27, 2008 7:28 pm

Не му върви нещо на самолета тия дни.
АПУ се е разхлабило в полет и е повредило полукрилото на F-15C.

Loose missile rail makes F-15 land at Nellis
By Bruce Rolfsen - Staff writer
Posted : Friday Jan 25, 2008 14:33:58 EST

An F-15C Eagle made an emergency landing Thursday at Nellis Air Force Base, Nev., after a missile launch rail came loose and punched a hole in the fighter’s left wing, according to Air Force reports.

The jet, assigned to Nellis’ 57th Wing, was on a late afternoon mission when a missile rail holding a practice AIM-9X Sidewinder missile came loose under the left wing.

While the rail and missile stayed attached to the jet, the fluttering rail and AIM-9X banged into the wing’s leading edge, resulting in a fuel leak.

The pilot safely landed the jet at Nellis, a report said. An investigation board is looking into what led to the rail becoming loose.


http://www.airforcetimes.com/news/2008/ ... s_080125w/
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: F-15 (изтребителни варианти)

Непрочетено мнение от Грозев » пон фев 04, 2008 2:06 pm

Нов F-15D на Хавайската национална гвардия се е разбил при тренировъчен полет. Екипажа се е катапултирал успешно. Инцидента се разследва.

Hawaii ANG F-15 crashes, pilot ejects safely
2/2/2008 - HICKAM AIR FORCE BASE, Hawaii (AFPN) -- A Hawaii Air National Guard pilot safely ejected from his F-15D model aircraft over the Pacific Ocean at approximately 1:37 p.m. about 60 miles south of the Honolulu International Airport.

The pilot was picked up by the U. S. Coast Guard at 2:15 p.m.

The pilot was conducting routine training. The F-15 belongs to the 199th Fighter Squadron, 154th Wing of the Hawaii Air National Guard. The accident will be under investigation.


http://www.af.mil/news/story.asp?id=123084771
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: F-15 (изтребителни варианти)

Непрочетено мнение от Грозев » ср фев 06, 2008 8:49 pm

Изображение
Ето така изглежда новопроизведен надлъжник за F-15. Точно този елемент се е скъсал при аварията от 2 ноември.
По-интересно е друго.
Според тази статия (цък) въпросния чаркалък се произвежда от ВВС на САЩ, а не от Boeing... Интересно!
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: F-15 (изтребителни варианти)

Непрочетено мнение от Грозев » ср фев 20, 2008 10:52 pm

Разрешени са полетите с напрактика всички налични F-15 от състава на ВВС на САЩ.
Преди месец и половина към полети бяха върнати около 60% от наличните изтребители, като останалите се нуждаеха от допълнителни огледи и ремонтни работи.

ACC Officials Issue Latest Release from Stand Down for F-15s
(Source: US Air Force; issued Feb. 19, 2008)

LANGLEY AIR FORCE BASE, Va. --- Gen. John D.W. Corley, Air Combat Command commander, returned 149 grounded F-15s to flight Feb. 15 contingent upon the completion of customized inspections on each of the aircraft's longerons.

This "stand-down release" order brings the total number of cleared A, B, C and D-model F-15 aircraft to 429. Nine aircraft, however, will remain grounded due to cracked longerons, the critical support structures that run along the length and side of the aircraft.

The ACC release directly applies to ACC F-15 A-D aircraft. ACC also recommends the release and return to flying status of F-15 A-D aircraft assigned to the Air National Guard, Pacific Air Forces, United States Air Forces in Europe, Air Education and Training Command and Air Force Materiel Command.

The F-15s are cleared after the completion of any necessary and previously ordered inspections, follow-on engineering technical reviews on each aircraft longeron and any associated repair actions.

The recommendation to return these aircraft to flying status is based on assessments performed by the engineering staff at Warner Robins Air Logistics Center with technical assistance provided by industry partners and the Air Force Research Laboratories.

Warner Robins ALC F-15 systems program manager created the time compliance technical order inspections that each F-15 A-D aircraft have to complete before returning to flight. In addition to the TCTOs, additional inspections are required via an engineering technical assistance request process.

The purpose of the ETAR inspections is to validate unique discrepancies at specific locations on any given aircraft longeron among those aircraft recommended for release.

These are tailored inspections, which are tail-number unique, and are directed via the ETAR process. Once the ETAR inspections are complete, and TCTOs have been completed, the aircraft may return to flying status.

On Feb. 12, General Bruce Carlson, AFMC commander, approved the report of an Independent Review Team, which endorsed WR-ALC plans for releasing aircraft after an extensive analytical investigation. Subsequently, Maj. Gen. Thomas J. Owen, WR-ALC commander, recommended that F-15s with longerons not meeting specifications but, which have passed all previous published TCTOs and do not have cracks, be returned to flight. The Warner Robins ALC F-15 SPM has developed additional fleet-wide recurring inspection requirements for the F-15 A-D model longerons, which will account for individual aircraft usage severity, part thickness variations and other factors as required.

"The priority in returning these F-15s to flight is to provide combat power for the defense of our nation and, particularly, as an essential component to our nation's alert force," said General Corley. "After careful review of engineering data and upon the recommendation from both military and industry experts, I believe we can release and return our F-15s to their important air superiority mission."

The F-15s were first grounded after a Nov. 2 mishap when an F-15 C assigned to the Missouri Air National Guard broke in half due to the failure of the upper right longeron. Based on data recovered by the accident investigation board investigating that mishap, and from engineers at the WR-ALC, aircraft were found to have cracks in their longerons, which resulted in the grounding of the entire fleet until appropriate inspections and evaluations could be accomplished.

On Jan. 9, ACC cleared approximately 60 percent of its F-15 A-D model aircraft for flight and recommended a limited return to flight for Air Force units worldwide. This decision followed engineering risk assessments and data received from multiple fleet-wide inspections. At that time, it was determined that 40 percent of the F-15 A-D model fleet's longerons did not meet manufacturing specifications.

-ends-
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
=RvE=Tito
Мнения: 692
Регистриран: пон окт 08, 2007 2:29 pm
Контакти:

Re: Аварийност по света

Непрочетено мнение от =RvE=Tito » чет фев 21, 2008 1:31 am

Два F-15C са се сблъскали днес над мексиканския залив при учение, бреговата охрана търси пилотите: http://www.cnn.com/2008/US/02/20/jetcra ... topstories
"See, to me that's a stupid instrument. It tells what your angle of attack is. If you don't know you shouldn't be flying." - Chuck Yeager, from the back seat of F-15D at age 89.
=RvE=

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: F-15 (изтребителни варианти)

Непрочетено мнение от Грозев » чет фев 21, 2008 5:55 pm

Много разходен материал започнах да стават тези F-15...
За съжаление единият пилот е загинал.

Eglin F-15 pilot dies

2/21/2008 - EGLIN AIR FORCE BASE, Fla. (AFPN) -- An Eglin Air Force Base pilot involved in a Feb. 20 crash of two F-15 Eagles over the Gulf of Mexico has died.

The other Eglin AFB F-15 pilot is listed in good condition at the base hospital.

At approximately 5 p.m., Coast Guard crews located and rescued the 58th Fighter Squadron pilots after they were reported missing over the Gulf of Mexico at approximately 2 p.m.

The names of the two pilots are being withheld pending notification of next of kin.

A board of officers will investigate the accident. Additional details will be provided as soon as they become available.

"The 33rd Fighter Wing and Team Eglin have suffered a great loss today and my heart goes out to the family and friends of our fallen Airman," said Col. Todd Harmer, the 33rd FW commander. "We will continue to do everything we can to assist our families and Airmen at this tragic time."


http://www.af.mil/news/story.asp?id=123087166
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Blue Marble
Мнения: 110
Регистриран: вт окт 09, 2007 11:16 pm

Re: F-15 (изтребителни варианти)

Непрочетено мнение от Blue Marble » пет фев 22, 2008 8:53 pm

Абе хора, имам тука една снимка на един F-15C с опашен код "SP" от 52-ро авиокрило, дето е базирано в Spangdahlem (Германия). Скоро, обаче, си дръпнах от сайта на USAF едно документче, в което има раздел "Aircraft Tail Marking", а там срещу "SP" има само A/OA-10 и F-16CJ/DJ, и никви орли. Може ли някой да рече кога и къде са пребазирани изтребителите, ако знае?

И въобще много нестиковки ми се получиха с тоя "Aircraft Tail Marking" :? Аз ли нещо криво гледам в него...

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: F-15 (изтребителни варианти)

Непрочетено мнение от Грозев » пет фев 22, 2008 9:06 pm

Между 1994 г. и 1999 г. част от 52-ро изтребително авиокрило е била и 53-та изтребителна ескадрила. Те са били въоръжени с F-15 и логично тогава са имали опашен код SP.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Blue Marble
Мнения: 110
Регистриран: вт окт 09, 2007 11:16 pm

Re: F-15 (изтребителни варианти)

Непрочетено мнение от Blue Marble » пет фев 22, 2008 9:38 pm

Да, така станало то. Аз сега погледнах за справка в У-педията и там намерих следното :
As the squadron prepared for its inactivation in March 1999, all of the F-15s were transferred to the 1st FW at Langley AFB, Virginia, or to the 48th FW at RAF Lakenheath, United Kingdom.
Значи машините в Англия сега са с код LN, служат заедно с D/E-модификации, както и HH-60G Pave Hawk. А тея във Вирджиния летят заедно с раптори! Кода е FF, мале колко снимки имам на самолети с тоя код.

И още нещо любопитно:
The 52d made history in 1997 with its first-ever deployment to a former Warsaw Pact nation. In September the 52d participated in EAGLE’S TALON-97, the first bilateral exercise involving US and Polish Air Forces. Units from the 52d deployed under the air expeditionary force (AEF) doctrine and formed the 52d Combined Air and Space Expeditionary Wing, operating out of Powidz AB, Krzesiny AB, and Poznan, Poland.

Потребителски аватар
Blue Marble
Мнения: 110
Регистриран: вт окт 09, 2007 11:16 pm

Re: F-15 (изтребителни варианти)

Непрочетено мнение от Blue Marble » пет фев 22, 2008 9:55 pm

И въобще, аз поразпитвам така, щото покрай тая снимка, за която вече споменах. Това е от една брошурка от преди 10 години, писана от Максим Генов и Сашо Младенов. Баш на средата е тая снимка на орела, обаче сериения номер е в сянка и не се вижда, кода едва.
Видях в У-педията,че машина със сериен номер 80-052 се разбила през 2005 някъде около база Нелис. И какво е правил в Невада тоя самолет? Там има Ф-15С, ама нали Spangdahlem-ските са отишли по други бази? Абе тотално се обърках!

И въобще, дали няма да е хубаво да има една отделна тема само за USAF - това което се случва там, организация и т.н. Не знам що толкова ми е интересна тая иначе любителска организация, този кръжок по авиомоделизъм :mrgreen:

Кало
Мнения: 2187
Регистриран: пон окт 08, 2007 11:20 pm
Местоположение: София

F-15

Непрочетено мнение от Кало » вт мар 17, 2009 10:37 pm

Я, няма тема за може би най-якия боец.

Иначе - нова концепция - Silent Eagle - http://www.aviationweek.com/aw/generic/ ... thy%20F-15

Admin
[Site Admin]
Мнения: 118
Регистриран: пон окт 01, 2007 7:23 pm

Re: F-15

Непрочетено мнение от Admin » ср мар 18, 2009 12:26 am

Кало написа:Я, няма тема за може би най-якия боец.
Има, има!

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: F-15 (изтребителни и ударни варианти)

Непрочетено мнение от Грозев » ср мар 18, 2009 1:04 am

Има още хляб в старите кучета!
Самият факт, че от Boeing се изказват, че това не е анти-F-35 проект, ме кара да си мисля, че е точно нещо такова.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Iskander_ss
Мнения: 528
Регистриран: вт мар 31, 2009 1:00 pm
Местоположение: Все още на Земята

Re: F-15

Непрочетено мнение от Iskander_ss » пон апр 06, 2009 10:20 am

Кало написа: Иначе - нова концепция - Silent Eagle - http://www.aviationweek.com/aw/generic/ ... thy%20F-15
За мен Ф-15 е най-добрия, самолет създаван за САЩ. Такива концепции могат само да ме радват, НО те, най-вероятно, ще си останат само на макети, което е кофти, но това е реалността. "Тихия орел" далеч не покрива характеристиките за стелт изтребител и новата "боя" няма да го доближи до Ф-22 или Ф-35. Оределено ще е по-маневрен от предишните изделия, поне така твърдят от Боинг, но и това няма да спаси работата. Най-голямата пречна, според мен, е че новите вътрешни отсеци за оръжие са набутани точно там където са конформните резвоари и това неименно ще доведе до намаляване на обсега, според една статия около 370км. за въздух-земя и около 330км. въздух-въздух. Като вариянт за реализация на проекта е това, че промените не са толкова радикални и могат да се извършат и на съществуващите Ф-15, а цената по сделката ще е много по-ниска от тази за Ф-22 и Ф-35. Едиствения начин тази концепция да види бял свят е Боинг да са целяли да предизвикат внимания е с -цената.
229 Член на форума

Кало
Мнения: 2187
Регистриран: пон окт 08, 2007 11:20 pm
Местоположение: София

Re: F-15 (изтребителни и ударни варианти)

Непрочетено мнение от Кало » пон апр 06, 2009 11:41 am

Интересно е с каква РЛС планират да бъде. По признания на ЛМ/Б F-22 i AN/APG-77 например отстъпва по далечина на откриване на въздушна цел пред F-15 с APG-63(V)3...

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: F-15

Непрочетено мнение от Грозев » пон апр 06, 2009 1:55 pm

Iskander_ss написа:....според една статия около 370км. за въздух-земя и около 330км. въздух-въздух.
Интересна статия ще да е било. Всъщност това в оригинал го казва Брат Джоунс, програмен мениджър, цитиран от AW & ST, който говори за 180 - 200 nm намалявана далечината на полет (не радиуса на действие или обсега). Което обаче звучи странно, защото оръжейните отсеци в бившите конформи резервоари изяждан по-голямата част от 5800-те литра керосин намиращи се там. Използването на новата и по-компактна система за самозащита обаче обещава да спечели обратно някакво количество гориво. Друг благоприятен фактор е това, че ако F-15SE лети без оръжия на външно окачване, той има доста по-добра аеродинамика и това не само би намалило челното съпротивление, но и би позволило излитане без използване на форсаж (стандартна практика при тежко натоварените F-15E). Всичко това пести гориво, но реалният радиус на действие на F-15SE предстои да се уточни според мен.
Наклонените вертикални стабилизатори ще бъдат тествани само ако клиент има интерес към тях (малко вероятно).
Като цяло Silent Eagle ще еволюира в една модернизационна програма за F-15E с добавянето възможността за ползване на оръжейните конформни резервоари, нанасяне на разни абсорбиращи радарните вълни покрития и нова авионика.
Иначе за F-15SE гласят APG-63(V)3.
Anyone who fights for the future, lives in it today

octagon
Мнения: 354
Регистриран: пет окт 03, 2008 8:48 am

Re: F-15 (изтребителни и ударни варианти)

Непрочетено мнение от octagon » ср апр 15, 2009 11:40 am

Ето и на руски за тихия орел. Бошлаф работа ми изглежда...
http://nvo.ng.ru/armament/2009-04-03/1_eagle.html
Fighters make show. Bombers make history.

Отговори