Q&A - тема за кратки въпроси

Всичко за военната военната авиация по света
mel
Мнения: 2
Регистриран: нед ное 14, 2010 3:25 pm

Q&A - тема за кратки въпроси

Непрочетено мнение от mel » нед ное 14, 2010 3:37 pm

Здравейте ,обръщам се към вас защото мисля че сте компетентни!
Искам да знам съществуват ли самолети ,които летят на нормална височина /за прелитащи самолети,т.е. не са току що излетели, не летят на ниско/
и не оставят след себе си никаква следа.

Потребителски аватар
Lion King
Мнения: 84
Регистриран: чет фев 12, 2009 1:34 pm
Местоположение: гр. Провадия/ гр. Долна Митрополия

Re: Новини - Военна Авиация

Непрочетено мнение от Lion King » вт ное 16, 2010 3:55 pm

Зависи за каква следа питаш. Според мен питаш за следата която понякога се вижда след самолета. Аз лично не мога да ти отговоря. Иначе всеки самолет (ВС) оставя спътна следа.

П.П. Да ти го кажа аз, че иначе друг ще го направи - "Новини - Военна Авиация" не е най-точното място на което да зададеш този въпрос. :lol:
Аватар: Огнян Стефанов

Потребителски аватар
Airbuster
Мнения: 882
Регистриран: чет окт 18, 2007 8:14 am
Местоположение: Back in BG
Контакти:

Re: Новини - Военна Авиация

Непрочетено мнение от Airbuster » вт ное 16, 2010 4:11 pm

Не съм някакъв специалист по-въпроса, но до колкото ми е известно тези следи са получава от някакъв конденз следствие на температурната разлика на големи височини. Затова тези следи които оставят пътническите самолети са на височина от 11000м. и обикновенно при студено време. Лятото май не се забелязват. Затова на ниски височини не би трябвало да оставят следи, освен ако не са Б-52, Миг-29, или някой друг самолет от зората на студената война, на който яко му пушат двигателите :D

todor vidolov
Мнения: 97
Регистриран: чет авг 05, 2010 6:41 pm

Re: Новини - Военна Авиация

Непрочетено мнение от todor vidolov » вт ное 16, 2010 6:44 pm

Интересно сравнение!
Защо не сравнявате Миг-29 с Трабант, например? Може би единият ще "пуши" повече?
По света съществуват и двигатели на МиГ-29 , които не "пушат".
От известно време наблюдавам, че и двигателите на МиГ-21 пушат. На какво ли се дължи това явление?

Потребителски аватар
tu-134
Мнения: 954
Регистриран: чет юли 17, 2008 7:28 am

Re: Новини - Военна Авиация

Непрочетено мнение от tu-134 » вт ное 16, 2010 7:03 pm

Оставянето на пътна следа която се вижда е независимо дали е лято или зима понеже на 11,000 метра винаги е много студено. Зависи доста и от влажността. Продуктите на изгарянето са въглероден двуокис и водна пара. Ако влажността е висока тогава тази водна пара причинява локално нарастване на влажността над 100% а остатъка образува конденз. Понеже е много студено тези кондензирали водни капки бързо стават на ледени частици и образуват диря. По принцип утайването започва по неизгорелите частици от горивото който минават през двигателя(понеже не се изгаря 100% от керосина) а замръзналите водни капки се "лепят" по тях и се струпват. Не е задължително да си на 11,000 метра за да стане това. Ето два примера когато може да се види и на земята, даже и от хеликоптер! Ако ти се живее в Сибир може да си гледаш такива чуднотии от близо :D

http://www.airliners.net/photo/UTair-Av ... 1684711/L/

http://www.airliners.net/photo/Angara/A ... 1618140/L/

Колкото до това защо МиГ-29 пуши а други не, най голямата причина е непълно изгаряне на керосин. А Б-52(най старите версии) пушат много поече защото са имали система за водно впръскване.

Потребителски аватар
Airbuster
Мнения: 882
Регистриран: чет окт 18, 2007 8:14 am
Местоположение: Back in BG
Контакти:

Re: Новини - Военна Авиация

Непрочетено мнение от Airbuster » вт ное 16, 2010 7:57 pm

^ Като гледам от аватара ти си личи че и Ту-134 яко пуши ;) :D

Иначе и новите версии B-52H си пушат доволно, лично съм наблюдавал един ниско прелитащ над бреговата ивицата на Ню Джързи и направо отрови природата :)

Тодоре, да не се каже нещо против руската техника, че веднага се намира някой обиден защитник, да брани гордостта на източният блок. Не правя никакви сравнения, просто давам за пример машини които пушат и това е. Без hard feelings ;)

Потребителски аватар
tu-134
Мнения: 954
Регистриран: чет юли 17, 2008 7:28 am

Re: Новини - Военна Авиация

Непрочетено мнение от tu-134 » вт ное 16, 2010 8:17 pm

Прави си B-52H пуши доста но е нищо в сравнение с старите версии с водно впръскване 8)

Изображение

На мен винаги ми е било чудно защо когато са правили МиГ-29(модерен за времето си че и сега) не са отделили малко внимание на този проблем. Наричам го проблем защото при въздушен бой не е трудно да се види дирята от пушек водеща до самолета. Също така винаги ми е било интересно че на Ил-62 и по-старите версии Ту-154 двигателите НК-8 не оставят пушек а "новите" Ил-62М и Ту-154М с Д-30КУ си пушат доволно.

Потребителски аватар
Airfan
Мнения: 1825
Регистриран: ср окт 03, 2007 4:26 pm
Местоположение: LBPD/PDV
Контакти:

Re: Новини - Военна Авиация

Непрочетено мнение от Airfan » вт ное 16, 2010 10:41 pm

tu-134 написа:На мен винаги ми е било чудно защо когато са правили МиГ-29(модерен за времето си че и сега) не са отделили малко внимание на този проблем. Наричам го проблем защото при въздушен бой не е трудно да се види дирята от пушек водеща до самолета. Също така винаги ми е било интересно че на Ил-62 и по-старите версии Ту-154 двигателите НК-8 не оставят пушек а "новите" Ил-62М и Ту-154М с Д-30КУ си пушат доволно.
Ще си позволя да се намеся, макар че не съм чак толкова образован. От това, което съм чел и си спомням, при следващите версии на МиГ-29, пушенето е отстранено. Под следващи да се разбира след изд.9-12. Освен това при въздушен бой май предимно на форсажи се лети, но за това да кажат специалистите, аз не ги разбирам. 8)
http://www.airforce-bg.com - първият изцяло български авиационен сайт!
http://www.gpetkov.com - авиационна фотография.
Моите снимки в airplane-pictures.net
Моите снимки в airliners.net

mel
Мнения: 2
Регистриран: нед ное 14, 2010 3:25 pm

Re: Новини - Военна Авиация

Непрочетено мнение от mel » ср ное 17, 2010 9:24 am

Благодаря, на tu-134 за отговора.

todor vidolov
Мнения: 97
Регистриран: чет авг 05, 2010 6:41 pm

Re: Новини - Военна Авиация

Непрочетено мнение от todor vidolov » ср ное 17, 2010 10:16 pm

Руска, тайванска, германска, американска и прочие няма никакво значение. Техниката си е техника. Процесът на окисление си е химичен процес.
Аз пак казвам, че и МиГ-21 и Ф-16 пушат. Говоря това , което съм видял с очите си.
Тук не говоря за форсажните режими.

Moss
Мнения: 1328
Регистриран: пон окт 08, 2007 5:24 pm

Re: Новини - Военна Авиация

Непрочетено мнение от Moss » ср ное 17, 2010 10:27 pm

Е да, но МиГ-29 и F-4 пушат благородно!

Потребителски аватар
Байко
Мнения: 395
Регистриран: вт окт 09, 2007 7:40 pm

Re: Новини - Военна Авиация

Непрочетено мнение от Байко » ср ное 17, 2010 11:25 pm

РД-33 не е, нека да го наречем бездимен, само на форсажни режими. Реално и на обороти на компресора до около 82-85% пак не пуши (стойността естествено варира, в зависимост от конкретните настройки за всеки един двигател, а също и в зависимост от температурата и влажността на въздуха). Голямата чернилка се получава при даване на РУД-овете, обикновено от около 85% нагоре до максимал. Руснаците имат решение - двигатели с така наречените бездимни (удължени) горивни камери. Тук обаче има една особеност, за която обикновено никой не се досеща и тя е, че по време на учебни полети и съответно боеве двигателите на МиГ-29 са настроени на "учебен" режим, при който температурата Т4 (температурата на газовете след турбината) се намалява с 25 градуса по Целзий. В една реална, да я наречем бойна, ситуация, когато се налага използване на пълните бойни, маневрени и технически характеристики на машината, двигателите се настройват на т.нар. режим "РПТ" (повишена температура), при който Т4 се увеличава с 25 градуса. Следователно разликата в температурата Т4 от режим "учебен" (на който американските пилоти и спотърите в Графа са свикнали да виждат примерно българските МиГ-29 по време на съвместни тренировки и учения) до режим "РПТ" е 50 градуса. При това положение и изгарянето е по-пълно и пушекът по-малко видим.

Иначе има много други самолети с техните двигатели (били те американски или руски), които си пушат доволно. Определено не е само МиГ-29 и съответно РД-33 от съответната серия (която в никакъв случай не става "бездимна" веднага след 9-12).

На мен например F-16C/D Block 50 ми се стори доста по "пушлив" от предните модификации.


П.С. Този разговор съвсем излезе от темата за новините, тъй че ако е нужно, нека се премести на по-подходящо местенце във форума.
... И днес, когато бурята бушува
над дългата и пуста полоса,
тя пее песента на Вевесаря
със вятъра отишъл на война.
Изображение

Потребителски аватар
Airfan
Мнения: 1825
Регистриран: ср окт 03, 2007 4:26 pm
Местоположение: LBPD/PDV
Контакти:

Re: Новини - Военна Авиация

Непрочетено мнение от Airfan » ср ное 17, 2010 11:34 pm

Байко написа:РД-33 не е, нека да го наречем бездимен, само на форсажни режими. Реално и на обороти на компресора до около 82-85% пак не пуши (стойността естествено варира, в зависимост от конкретните настройки за всеки един двигател, а също и в зависимост от температурата и влажността на въздуха). Голямата чернилка се получава при даване на РУД-овете, обикновено от около 85% нагоре до максимал. Руснаците имат решение - двигатели с така наречените бездимни (удължени) горивни камери. Тук обаче има една особеност, за която обикновено никой не се досеща и тя е, че по време на учебни полети и съответно боеве двигателите на МиГ-29 са настроени на "учебен" режим, при който температурата Т4 (температурата на газовете след турбината) се намалява с 25 градуса по Целзий. В една реална, да я наречем бойна, ситуация, когато се налага използване на пълните бойни, маневрени и технически характеристики на машината, двигателите се настройват на т.нар. режим "РПТ" (повишена температура), при който Т4 се увеличава с 25 градуса. Следователно разликата в температурата Т4 от режим "учебен" (на който американските пилоти и спотърите в Графа са свикнали да виждат примерно българските МиГ-29 по време на съвместни тренировки и учения) до режим "РПТ" е 50 градуса. При това положение и изгарянето е по-пълно и пушекът по-малко видим.

Иначе има много други самолети с техните двигатели (били те американски или руски), които си пушат доволно. Определено не е само МиГ-29 и съответно РД-33 от съответната серия (която в никакъв случай не става "бездимна" веднага след 9-12).

На мен например F-16C/D Block 50 ми се стори доста по "пушлив" от предните модификации.


П.С. Този разговор съвсем излезе от темата за новините, тъй че ако е нужно, нека се премести на по-подходящо местенце във форума.
А така, това беше хубав отговор! Благодаря! А какви са шансовете да се види наш МиГ-29 в "РПТ" режим в невоенно време?
И наистина добре би било да се мръднат няколко мнения в друга по-подходяща тема.
http://www.airforce-bg.com - първият изцяло български авиационен сайт!
http://www.gpetkov.com - авиационна фотография.
Моите снимки в airplane-pictures.net
Моите снимки в airliners.net

Потребителски аватар
Airbuster
Мнения: 882
Регистриран: чет окт 18, 2007 8:14 am
Местоположение: Back in BG
Контакти:

Re: Новини - Военна Авиация

Непрочетено мнение от Airbuster » ср ное 17, 2010 11:41 pm

Благодарско на Байко и от мен за изчерпателното обяснение.

Потребителски аватар
Байко
Мнения: 395
Регистриран: вт окт 09, 2007 7:40 pm

Re: Новини - Военна Авиация

Непрочетено мнение от Байко » ср ное 17, 2010 11:53 pm

Наш МиГ-29, в невоенно (не дай Боже) време, може да се види на "РПТ" примерно при реално излитане по бойно дежурство.
... И днес, когато бурята бушува
над дългата и пуста полоса,
тя пее песента на Вевесаря
със вятъра отишъл на война.
Изображение

Потребителски аватар
tu-134
Мнения: 954
Регистриран: чет юли 17, 2008 7:28 am

Re: Новини - Военна Авиация

Непрочетено мнение от tu-134 » чет ное 18, 2010 4:52 am

Абе значителен пушек съм виждал и на Бойнг 777. Понякога както казва Байко си зависи от всеки двигател че даже и от качеството на горивото и опеределни настройки. Но все пак си има модели двигатели който редовно пушат и такива който редовно не пушат.

Потребителски аватар
verigite
Мнения: 181
Регистриран: ср фев 03, 2010 4:15 pm

Re: Новини - Военна Авиация

Непрочетено мнение от verigite » чет ное 18, 2010 10:47 am

Може спокоино да ги разделим на "Пушачи" и "Не пушачи". :wink:
Графа е литище за пушачи :lol: А на пистата пише "Място за пушене" :D
Изображение

octagon
Мнения: 354
Регистриран: пет окт 03, 2008 8:48 am

Re: Новини - Военна Авиация

Непрочетено мнение от octagon » чет ное 18, 2010 3:44 pm

Ако си спомням правилно постове на Ал. Гарнаев в авиа.ру, той твърдеше, че проблемът бил от конструкцията на форсунките, но имало произведени значителни партиди и решили да ги сложат, тъй като това не влияело много на възможностите на самолета. Следващите серии с подобрени форсунки не димели. Може, разбира се, да не помня точно думите му, но смисълът беше такъв.
Fighters make show. Bombers make history.

Кало
Мнения: 2187
Регистриран: пон окт 08, 2007 11:20 pm
Местоположение: София

Re: Q&A - тема за кратки въпроси

Непрочетено мнение от Кало » чет ное 18, 2010 11:40 pm

Гарнаев - "В камерах сгорания первых РД-33 стояли форсунки старой редакции, «без аэрации», – на режимах, когда включалась «предельная настройка», у них резко падала эффективность распыла топлива внутри камеры сгорания, чем и обусловливалось повышенное дымление (как на автомобиле, когда из-за переобогащенной смеси бензин в движке сгорает не полностью). Этими форсунками было снабжено немереное количество ремкомплектов ... но так как на ТТХ движков и самолетов это практически не влияет, то не выкидывать же!"

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Q&A - тема за кратки въпроси

Непрочетено мнение от Грозев » пет ное 19, 2010 7:12 pm

mel написа:Искам да знам съществуват ли самолети ,които летят на нормална височина /за прелитащи самолети,т.е. не са току що излетели, не летят на ниско/ и не оставят след себе си никаква следа.
Едно време, когато са разработвали B-2 са дали луди пари да направят някакъв химикал, който се впръсква в соплата и предотвратява създаването на пътна следа. Само, че този химикал бил толкова токсичен, че било самоубийство (в буквалния смисъл на думата) да се експлоатира самолета с него.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Отговори