Q&A - тема за кратки въпроси

Всичко за военната военната авиация по света
Потребителски аватар
Amazon
Мнения: 220
Регистриран: пон фев 03, 2014 8:28 pm

Re: Q&A - тема за кратки въпроси

Непрочетено мнение от Amazon » чет сеп 28, 2017 12:00 am

Знам че звучи неконвенционално, но някой пробвал ли е да прави изтребител със свободно крило? Нещо като естествено изменение на среловидността на крилото. Много грубо казано, полукрилото е свързано към тялото с подвижен шарнир, като при неподвижен самолет, "пружина" го държи в положение 90 градуса спрямо тялото.

Така при увеличние на скоростта на въздушният поток, съпротивлението бута назад крилото и увеличава стреловидността. Може даже по крилото да има специални въдуховоди, под определен ъгъл, коит да правят процеса по-плавен. Обратното - при намаляване на скоростта, налягането върху атакуващият ръб намалява, пружината "издърпва" крилото напред и подемната сила се увеличава.

Така може да се постигне идеалната стреловидност и съотношение подемна сила / челно съпротивление при всякакви скорости и ъгли на атака. И то без никаква механизация.

Ясно че щом никой не го е направил, вероятно пиша глупости. Обаче не мога да намеря очвидни недостатъци на концепцията. :)

Стоян
Мнения: 787
Регистриран: пон яну 03, 2011 7:24 pm

Re: Q&A - тема за кратки въпроси

Непрочетено мнение от Стоян » чет сеп 28, 2017 11:40 am

Amazon идеята изглежда добра само на пръв поглед. :roll: :roll: :roll:
Някои елементарни проблеми могат да се избегнат с подобряване на мисловния експеримент. Други не.
Първо несериозно. Например добавянето на амортисьор. Остави един автомобил само на пружини и ще се сетиш за какво говоря.
И сега сериозно. IMHO някои недостатъци няма как да се изчистят при чисто механична система. А добавим ли някаква автоматика по-добре да е изцяло автоматично от началото.
Конкретен проблем - различен ъгъл на стреловидност за двете конзоли в определен момент. Поради различните маневри или поради нееднаквост на двете пружини. Страх ме е да си представя как ще изглежда едно обикновено тоно с подобна система. Да не говорим за излизане и от най-прост свредел. Различните характеристики на пружините няма как да ги избегнем при чисто механична система. Ако ще и техническия състав да извършва регулиране преди всеки полет. (понеже пружините ще са достатъчно яки и кълненето ще е здраво)
Отделно с механична система реално ще е трудно да реализираме повече от една зависимост на стреловидността. ( и дали ще е правилната зависимост между еластичност и необходими аеродинамични характеристики това ти трябва да го докажеш ) Мисловно има начини за всичко - сложна гърбична система с превключване на гърбиците за различните диапазони/закони на регулиране. :shock: :shock: :shock:
Докато с автоматичните системи това е постигнато отдавна. Конкретен пример - F-14. Автоматичният му режим има два варианта. За постигане на максимална подемна сила или за максимално аеродинамично качество. И всичко това е обвързано с датчици и сложни изчисления. Докато при чисто механична система няма такова нещо.
И остава да споменем най-простата система. Набор от някокло фиксирани ъгъла на стреловидност. :wink: Запазена марка на самолетите без изчислители на аеродинамичните параметри. (практическите примери са с цифрови, не аналогови)
Peace!

Потребителски аватар
Amazon
Мнения: 220
Регистриран: пон фев 03, 2014 8:28 pm

Re: Q&A - тема за кратки въпроси

Непрочетено мнение от Amazon » чет сеп 28, 2017 5:19 pm

Благодаря! Изобщо не бях помислил, че при сложни маневри крилата ще са подложени на различно челно съпротивление.

octagon
Мнения: 319
Регистриран: пет окт 03, 2008 8:48 am

Re: Q&A - тема за кратки въпроси

Непрочетено мнение от octagon » съб окт 14, 2017 11:05 pm

Въпрос по F-4. В отделни източници намирам, че първата модификация за ВВС, F-4C, поради бързането е била максимално унифицирана с палубния F-4B и поради това е със сгъващо се крило. Втората модификация за ВВС, F-4D, общо-взето се описва като развитие на F-4C с усъвършенствано оборудване. Там крилото сгъва ли се?
Fighters make show. Bombers make history.

Стоян
Мнения: 787
Регистриран: пон яну 03, 2011 7:24 pm

Re: Q&A - тема за кратки въпроси

Непрочетено мнение от Стоян » нед окт 15, 2017 3:05 pm

octagon написа:Въпрос по F-4. В отделни източници намирам, че първата модификация за ВВС, F-4C, поради бързането е била максимално унифицирана с палубния F-4B и поради това е със сгъващо се крило. Втората модификация за ВВС, F-4D, общо-взето се описва като развитие на F-4C с усъвършенствано оборудване. Там крилото сгъва ли се?
Снимки в интернет показват, че се сгъва.
https://www.flickr.com/photos/av8pix/3469936864
https://www.jetphotos.com/photo/8485545

Потребителски аватар
Blackhawk
Мнения: 758
Регистриран: пон ное 22, 2010 5:48 pm

Re: Q&A - тема за кратки въпроси

Непрочетено мнение от Blackhawk » чет яну 11, 2018 12:43 pm

Ту-16 и/или Ту-22 някога кацали ли са у нас по време на учения на ОВД?

Потребителски аватар
Blackhawk
Мнения: 758
Регистриран: пон ное 22, 2010 5:48 pm

Re: Q&A - тема за кратки въпроси

Непрочетено мнение от Blackhawk » вт яну 23, 2018 7:41 pm

Каква е разликата в теглото между класически Су-27С и новия Су-35С ?

Стоян
Мнения: 787
Регистриран: пон яну 03, 2011 7:24 pm

Re: Q&A - тема за кратки въпроси

Непрочетено мнение от Стоян » ср яну 24, 2018 10:01 am

http://airwar.ru/enc/fighter/su35bm.html
http://airwar.ru/enc/fighter/su27.html

Гледай в таблиците! И да се надяваме, че всичко там е точно! :wink:

Потребителски аватар
Blackhawk
Мнения: 758
Регистриран: пон ное 22, 2010 5:48 pm

Re: Q&A - тема за кратки въпроси

Непрочетено мнение от Blackhawk » ср яну 24, 2018 2:57 pm

Интересно, и се зачудих от къде идва тая разлика :roll: , айде горивото е с 2 тона повече, двигателите ли са по тежки, електронните системи не би ли трябвало да са по леки в сравнение с оригиналните ?

Sharana
Мнения: 19
Регистриран: пет сеп 15, 2017 2:52 am

Re: Q&A - тема за кратки въпроси

Непрочетено мнение от Sharana » чет яну 25, 2018 7:03 am

Blackhawk написа:
ср яну 24, 2018 2:57 pm
Интересно, и се зачудих от къде идва тая разлика :roll: , айде горивото е с 2 тона повече, двигателите ли са по тежки, електронните системи не би ли трябвало да са по леки в сравнение с оригиналните ?
А електронните системи дали са като оригиналните или все пак малко повечеко електроника има? Ресурса на планера също е несравним и едва ли това се връзва с по-лек планер, бойния товар и той е увеличен. При двигателя има УВТ и увеличен диаметър на компресорите. Шасито е усилено и предвидено за до 38 тонна машина и тн и тн. Потежеляването си е нормален процес, първите Ф-16ки са 7400 празни, последните вече 8700. Ф-15ките също потежеляват и не е като електрониката да не става по-лека :)

Потребителски аватар
фен27
Мнения: 363
Регистриран: чет сеп 23, 2010 10:54 pm

Re: Q&A - тема за кратки въпроси

Непрочетено мнение от фен27 » чет яну 25, 2018 6:06 pm

Това че може да носи 12 РВВ-СД едновременно дето го пише в таблицата означава, че може да закачат и на най-крайните пилони или по-вероятно може да носи сдвоени ПУ между и под мотогондолите и на вътрешнте подкрилни?

Потребителски аватар
Amazon
Мнения: 220
Регистриран: пон фев 03, 2014 8:28 pm

Re: Q&A - тема за кратки въпроси

Непрочетено мнение от Amazon » чет яну 25, 2018 7:31 pm

Сдвоени ПУ.

Потребителски аватар
фен27
Мнения: 363
Регистриран: чет сеп 23, 2010 10:54 pm

Re: Q&A - тема за кратки въпроси

Непрочетено мнение от фен27 » пет яну 26, 2018 5:43 pm

После видях схемата на въоръжението, която са сложили отдолу. По нея сдвоени ПУ може да носи само между мотогондолите като на МАКС-а. Ако може и на другите точки ще стане страшно :)

Отговори