Q&A - тема за кратки въпроси

Всичко за военната военната авиация по света
Потребителски аватар
Airfan
Мнения: 1825
Регистриран: ср окт 03, 2007 4:26 pm
Местоположение: LBPD/PDV
Контакти:

Re: Q&A - тема за кратки въпроси

Непрочетено мнение от Airfan » пон дек 29, 2014 3:25 pm

Ветеринарния летец написа:кой с..-съ-..с-..с-....посоли форума?
братушките прецакаха всички phpbb форуми по света, както обикновено
http://www.airforce-bg.com - първият изцяло български авиационен сайт!
http://www.gpetkov.com - авиационна фотография.
Моите снимки в airplane-pictures.net
Моите снимки в airliners.net

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1687
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Q&A - тема за кратки въпроси

Непрочетено мнение от Almasy » пон дек 14, 2015 12:50 pm

В събота се случи нящу което ме остави в пълно недоумение.
Към 13.00 от летище Бургас излетя Ил-76, който не спази каквито и да е коридори (шумови изисквания) и цепи директно през центъра на града (курс грубо югоизток).
Как не закачи някой 20-етажник не ми е ясно – толкова ниско прелетя, че със сигурност бая джамеци са дрънчали в несвяст, еле пък при особено „тихите” двигатели на конкретния самолет.
До тук нищо кой знае какво изумително – все пак и друг път е случвало самолет да не спази коридор, а почти пикиращия полет не би трябвало да е изненада при не особено впечатляващата вертикална скорост на Ил-76.
Именно поради ултра ниското прелитане, съвсем ясно различих регистрацията, чиито първи символи бяха 4Х.
И те това е загадката, защото съответната регистрация принадлежи на Израел.
Знам, че Израел разработи система за AEW за индийските ВВС, но самолета нито беше със съответния камуфлаж, нито пък обременен от каквито и да е радарни установки и пак потарям – не беше със индийска регистрация.
Що дири тоз Ил-76 при израелците?
Някой знае ли нещо по въпроса?

Потребителски аватар
tu-134
Мнения: 957
Регистриран: чет юли 17, 2008 7:28 am

Re: Q&A - тема за кратки въпроси

Непрочетено мнение от tu-134 » пон дек 14, 2015 7:18 pm

Как изглеждаше този Ил-76? Имаше ли синя боя по него? Според мен най вероятно си видял Ил-76 от Азербайджан. Те имат регистрация 4К-*** което е доста близо до 4Х.

http://www.airliners.net/photo/Silk-Way ... 223073de47

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1687
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Q&A - тема за кратки въпроси

Непрочетено мнение от Almasy » вт дек 15, 2015 5:21 am

Абе аз, че съм кьорав (вече) и на близо не виждам нищо без цаки е вярно, ама надалеч уж все още неам проблеми. Не мога да се закълна, но на около 70% съм сигурен, че беше 4Х. Ливерията на азерите а такъв турлю-гювеч, че може и да не съм я пропуснал, особено ако е във варианта Silk Way Airlines където на вертикалния стабилизатор има една такава цвъчка, че почти се не види.
Гледах отдолу и синята линия на фюзеляжа наистина може да съм я пропуснал в случая. Не можах да намеря в нета снимки на азерски Ил-76, сниман при същите условия – ако имат регистрация с доста големи букви на самите крила, твърде вероятно е да си прав и да е било 4К. Те тогава пак ще се оди на очен дофтор.
Ако чете некой от летище Бургас, нека ни светне, че да не гадаем.

Стоян
Мнения: 807
Регистриран: пон яну 03, 2011 7:24 pm

Re: Q&A - тема за кратки въпроси

Непрочетено мнение от Стоян » пет яну 29, 2016 11:33 am

Изображение

Картинката поражда два кратки въпроса: Вярно ли е и ако е, какво им хлопа на германците?

борден
Мнения: 1422
Регистриран: съб окт 06, 2007 10:26 pm
Местоположение: София

Re: Q&A - тема за кратки въпроси

Непрочетено мнение от борден » съб яну 30, 2016 1:25 pm

Това явно е нормално за НАТО?! :lol:
То нашите ВВС може да имат по-голям процент изправна техника (добре, че е съветска).

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Q&A - тема за кратки въпроси

Непрочетено мнение от Грозев » вт фев 02, 2016 12:40 am

Стоян написа:Изображение

Картинката поражда два кратки въпроса: Вярно ли е и ако е, какво им хлопа на германците?
То си пише кой е източникът на информацията... И ако нямаме вяра на Комисията по отбрана в Бундестага, на къде отива този свят?!

Това са кофтия процент изправна техника е проблем, който Германия има от много години. Принципно поддържат сравнително голяма армия при доста скромен бюджет.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Стоян
Мнения: 807
Регистриран: пон яну 03, 2011 7:24 pm

Re: Q&A - тема за кратки въпроси

Непрочетено мнение от Стоян » вт фев 02, 2016 10:33 am

Грозев написа:.........
То си пише кой е източникът на информацията... И ако нямаме вяра на Комисията по отбрана в Бундестага, на къде отива този свят?!
Моите въпроси бяха риторични. Мислех, че е очевидно. :roll:

Потребителски аватар
Blackhawk
Мнения: 786
Регистриран: пон ное 22, 2010 5:48 pm

Re: Q&A - тема за кратки въпроси

Непрочетено мнение от Blackhawk » съб апр 09, 2016 12:47 pm

Каква е причината при Ми-35М да изберат неприбераем колесник?

Потребителски аватар
=RvE=Tito
Мнения: 692
Регистриран: пон окт 08, 2007 2:29 pm
Контакти:

Re: Q&A - тема за кратки въпроси

Непрочетено мнение от =RvE=Tito » съб апр 09, 2016 2:32 pm

Макар Ми-24/35 да е един от най-бързите вертолети в света все пак има такъв скоростен диапазон, че намаляването на челното съпротивление при високи постъпателни скорости от прибрания колесник не е толкова съществено. А и като цяло вертолетите рядко летят с максималната си скорост поради влошените характеристики на носещия винт там. В случая жертват малко аеродинамиката в името на надеждността, опростяването и олекотяването на конструкцията.

Между другото чел съм "интересни" истории от зората на експлоатацията на Ми-24 в СССР. Предимно опитни пилоти, но летяли само на машини с неприбираем колесник (Ми-4/8) се е случвало да кацат по корем, забравяйки да пуснат колесника. Докато по-младите, на които Ми-24 е бил първата машина след учебната не са имали този проблем. Както се казва - навикът е втора природа. Доколкото знам след няколко такива "полягания" е въведена предупредителна звукова и светлинна сигнализация. И явно неслучайно пултът за индикация положението на стойките с ръчката за пускане/прибиране е с такива сериозни размери в на фона на другите пултове/уреди в пилотската кабина на Ми-24Д/В.
"See, to me that's a stupid instrument. It tells what your angle of attack is. If you don't know you shouldn't be flying." - Chuck Yeager, from the back seat of F-15D at age 89.
=RvE=

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1687
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Q&A - тема за кратки въпроси

Непрочетено мнение от Almasy » вт юли 19, 2016 2:00 pm

Преди около 15 мин., сравнително нисичко (заход към летището) над Бургас прелетя А400М - едва ли съм сбъркал. Адски съм впечатлен от едно - че той много тих бре :o Ми то едно Ан-че жужи 3 пъти по-силно.
Чий е?
И що ще тук?

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Q&A - тема за кратки въпроси

Непрочетено мнение от Грозев » вт юли 19, 2016 8:37 pm

Almasy написа:Преди около 15 мин., сравнително нисичко (заход към летището) над Бургас прелетя А400М - едва ли съм сбъркал. Адски съм впечатлен от едно - че той много тих бре :o Ми то едно Ан-че жужи 3 пъти по-силно.
Чий е?
И що ще тук?
Британски.
Ето тук има снимки във фейса:
:arrow: https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Blackhawk
Мнения: 786
Регистриран: пон ное 22, 2010 5:48 pm

Re: Руска военна авиация

Непрочетено мнение от Blackhawk » ср авг 10, 2016 5:49 pm

Су-30 и Су-35 могат ли да носят външни ДГР ( най вероятно могат, но до сега снимка не съм мяркал ).
Ако да какви и колко.

Су-34 често е сниман само с един ДГР, но на едно клипче видях как на леталелни изпитания изхвърля два ДГР от крилата.

Също така има ли примерни конфигурации например, Су-34 с 3х ДГР и еди какво си въоръжение какъв обсег има?

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Руска военна авиация

Непрочетено мнение от Грозев » чет авг 11, 2016 12:44 am

Blackhawk написа:Су-30 и Су-35 могат ли да носят външни ДГР ( най вероятно могат, но до сега снимка не съм мяркал ).
Ако да какви и колко.

Су-34 често е сниман само с един ДГР, но на едно клипче видях как на леталелни изпитания изхвърля два ДГР от крилата.

Също така има ли примерни конфигурации например, Су-34 с 3х ДГР и еди какво си въоръжение какъв обсег има?
Семейството Су-27 (респективно и Су-30) не може да носи допълнителни резервоари. Просто не са му нужни, защото пълната му зарядка на вътрешните баки е към 12 000 литра. Реално, това почти никога не се прави и в практиката "пълната" му зарядка е 6600 литра за Су-27 и 7800 литра за Су-30.

Су-35 по фирмени брошури може да носи две баки по 2000 литра. Снимки не съм виждал

Су-34 може да носи до три баки - 3000 литра между мотогондолите и 2000 литра под полукрилата. С толкова нафта го дават, че ще направи 7000 km...
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Draken
Мнения: 18
Регистриран: вт юли 05, 2016 10:10 am

Re: Руска военна авиация

Непрочетено мнение от Draken » чет авг 11, 2016 1:30 pm

Грозев написа:
Blackhawk написа:Су-34 може да носи до три баки - 3000 литра между мотогондолите и 2000 литра под полукрилата. С толкова нафта го дават, че ще направи 7000 km...
Това последното е крайно невероятно. Доста по-реалистична фигура ми се струват често цитираните 4500 км, които се връзват добре с 3900-те на "Страйк Ийгъл", например (конформни + дгр).

На практика няма как да вземем Су-27, да добавим 6 тона мъртво тегло, да влошим аеродинамиката, после да добавим още 9-10 тона гориво, и да очакваме линейно, 2x повишение на максималната далечина на полета.

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Руска военна авиация

Непрочетено мнение от Грозев » чет авг 11, 2016 3:00 pm

Draken написа:
Грозев написа:Су-34 може да носи до три баки - 3000 литра между мотогондолите и 2000 литра под полукрилата. С толкова нафта го дават, че ще направи 7000 km...
Това последното е крайно невероятно. Доста по-реалистична фигура ми се струват често цитираните 4500 км, които се връзват добре с 3900-те на "Страйк Ийгъл", например (конформни + дгр).

На практика няма как да вземем Су-27, да добавим 6 тона мъртво тегло, да влошим аеродинамиката, после да добавим още 9-10 тона гориво, и да очакваме линейно, 2x повишение на максималната далечина на полета.
Толкова го дава производителят:
:arrow: http://www.sukhoi.org/news/smi/?id=685
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Blackhawk
Мнения: 786
Регистриран: пон ное 22, 2010 5:48 pm

Re: Q&A - тема за кратки въпроси

Непрочетено мнение от Blackhawk » чет авг 11, 2016 5:21 pm

И в двата случая ако някои по малки държави го приемат на въоръжение тоя самолет ще се явява нещо като стратегически бомбандировач.
С 3х ДГР и 2х Х-59 от най новите дори и без презарядка ще може да удря мноого надълбоко.

stoian377
Мнения: 528
Регистриран: вт окт 20, 2009 7:19 pm

Re: Q&A - тема за кратки въпроси

Непрочетено мнение от stoian377 » пет авг 12, 2016 12:03 am

Almasy написа:В събота се случи нящу което ме остави в пълно недоумение.
Към 13.00 от летище Бургас излетя Ил-76, който не спази каквито и да е коридори (шумови изисквания) и цепи директно през центъра на града (курс грубо югоизток).
Как не закачи някой 20-етажник не ми е ясно – толкова ниско прелетя, че със сигурност бая джамеци са дрънчали в несвяст, еле пък при особено „тихите” двигатели на конкретния самолет.
Практиката на същия екземпляр продължава по същия начин без промяна на начина на излитане и последващ коридор.Идиотите си цепят през града и туй то.

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Руска военна авиация

Непрочетено мнение от Грозев » пет авг 12, 2016 1:08 am

Грозев написа:
Draken написа:
Грозев написа:Су-34 може да носи до три баки - 3000 литра между мотогондолите и 2000 литра под полукрилата. С толкова нафта го дават, че ще направи 7000 km...
Това последното е крайно невероятно. Доста по-реалистична фигура ми се струват често цитираните 4500 км, които се връзват добре с 3900-те на "Страйк Ийгъл", например (конформни + дгр).

На практика няма как да вземем Су-27, да добавим 6 тона мъртво тегло, да влошим аеродинамиката, после да добавим още 9-10 тона гориво, и да очакваме линейно, 2x повишение на максималната далечина на полета.
Толкова го дава производителят:
:arrow: http://www.sukhoi.org/news/smi/?id=685
Тия 7000 km, каквото и да пишат на сайта на Сухой, няма как да станат...

На повечето места дават, че максималната далечина на полет е 4000 km, за което съм склонен да се съглася. При Су-27 е около 3600 km.
Ta тия 4000 km се правят с вътрешния запас от 14 500 литра нафта. Със 7000 литра отгоре и плюс скочилото челно съпротивление от резервоарите няма как да се изстискат още 3000 km. Сигурно цифрата е около 5500 - 6000 km.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1687
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Q&A - тема за кратки въпроси

Непрочетено мнение от Almasy » пет авг 12, 2016 1:06 pm

stoian377 написа:Практиката на същия екземпляр продължава по същия начин без промяна на начина на излитане и последващ коридор.Идиотите си цепят през града и туй то.
Градски, аз имам вече закалка :lol:
Живея в Славейков, тоест над мен прелитат дори когато са в коридора си (заход).
Но цепенето през центъра, особено на излитане......па не моат ли да го глобят?

Отговори