Amazon идеята изглежда добра само на пръв поглед.
Някои елементарни проблеми могат да се избегнат с подобряване на мисловния експеримент. Други не.
Първо несериозно. Например добавянето на амортисьор. Остави един автомобил само на пружини и ще се сетиш за какво говоря.
И сега сериозно. IMHO някои недостатъци няма как да се изчистят при чисто механична система. А добавим ли някаква автоматика по-добре да е изцяло автоматично от началото.
Конкретен проблем - различен ъгъл на стреловидност за двете конзоли в определен момент. Поради различните маневри или поради нееднаквост на двете пружини. Страх ме е да си представя как ще изглежда едно обикновено тоно с подобна система. Да не говорим за излизане и от най-прост свредел. Различните характеристики на пружините няма как да ги избегнем при чисто механична система. Ако ще и техническия състав да извършва регулиране преди всеки полет. (понеже пружините ще са достатъчно яки и кълненето ще е здраво)
Отделно с механична система реално ще е трудно да реализираме повече от една зависимост на стреловидността. (
и дали ще е правилната зависимост между еластичност и необходими аеродинамични характеристики това ти трябва да го докажеш ) Мисловно има начини за всичко - сложна гърбична система с превключване на гърбиците за различните диапазони/закони на регулиране.
Докато с автоматичните системи това е постигнато отдавна. Конкретен пример - F-14. Автоматичният му режим има два варианта. За постигане на максимална подемна сила или за максимално аеродинамично качество. И всичко това е обвързано с датчици и сложни изчисления. Докато при чисто механична система няма такова нещо.
И остава да споменем най-простата система. Набор от някокло фиксирани ъгъла на стреловидност.

Запазена марка на самолетите без изчислители на аеродинамичните параметри. (практическите примери са с цифрови, не аналогови)
Peace!