Ка-50/52

Всичко за военната военната авиация по света
Потребителски аватар
=RvE=Tito
Мнения: 692
Регистриран: пон окт 08, 2007 2:29 pm
Контакти:

Ка-50/52

Непрочетено мнение от =RvE=Tito » пет яну 25, 2008 7:44 pm

Плюс 10-ина кашки 50/52 за спецназ операции.
"See, to me that's a stupid instrument. It tells what your angle of attack is. If you don't know you shouldn't be flying." - Chuck Yeager, from the back seat of F-15D at age 89.
=RvE=

Кало
Мнения: 2255
Регистриран: пон окт 08, 2007 11:20 pm
Местоположение: София

Re: Руска военна авиация

Непрочетено мнение от Кало » пет яну 25, 2008 8:54 pm

Ка-50/52 до 2015-та - общо трябва да станат 25.

борден
Мнения: 1422
Регистриран: съб окт 06, 2007 10:26 pm
Местоположение: София

Re: Руска военна авиация

Непрочетено мнение от борден » съб яну 26, 2008 1:14 am

Това са някакви глупости - тия индивидуални бройки за специални операции. Няма да има такова нещо, защото в природата не съществуват подобни явления.

Потребителски аватар
=RvE=Tito
Мнения: 692
Регистриран: пон окт 08, 2007 2:29 pm
Контакти:

Re: Руска военна авиация

Непрочетено мнение от =RvE=Tito » съб яну 26, 2008 1:23 pm

Но затова пък в природата съществуват явления като плътност на въздуха, чието прогресивно намаляване във височина е сериозна бариера за всеки едновинтов вертолет, докато съосният "диша" по-леко там горе- факт, доказан в Чечня през 2000г. Също така и маневреността в "сложен" височинен терен, неща които са доказали предимствата на Ка-50 пред Ми-24/28.

Просто цитирам изказване на руския министър на отбраната, когато обявиха, че избират Ми-28Н за единен боен вертолет. Тогава той каза, че ще довършат заложените в серийно производство и след това приемат на въоражение Ка-50 и Ка-52 (общо четох за около 15 машини), с които да сформират звено за поддръжка на спецназа при антитерористични операции в Кавказ, поради отличните резултати показани от двата Ка-50 при бойното им използване в Чечня през 2000г. Ако е огласявана друга официална информация след това, то не съм запознат с нея.
"See, to me that's a stupid instrument. It tells what your angle of attack is. If you don't know you shouldn't be flying." - Chuck Yeager, from the back seat of F-15D at age 89.
=RvE=

Сашо
[Site Admin]
Мнения: 1751
Регистриран: ср окт 03, 2007 12:42 pm
Местоположение: София

Re: Руска военна авиация

Непрочетено мнение от Сашо » съб яну 26, 2008 2:20 pm

борден написа:Това са някакви глупости - тия индивидуални бройки за специални операции. Няма да има такова нещо, защото в природата не съществуват подобни явления.
Руската природа не е като другата - там съществуват паралени светове и типове.

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Руска военна авиация

Непрочетено мнение от Грозев » съб яну 26, 2008 8:29 pm

Принципно, солидарен с бордния.
Защо ли си мисля, че през 2015 г., не 25, не 10, ами в състава на въоръжените сили на РФ няма да има нито един Ка-50 или производните му.
Тия машини за "специални операции" звучат добре за пред медиите, но какво реално се има предвид с това даже генерал Михайлов не може да каже. Според мен това тогава е било просто замазване на очите на камовци. И въобще някой нещо да е чувал в последните 2 - 3 години за тези "анти-терористични" вертолети?!
=RvE=Tito написа:...поради отличните резултати показани от двата Ка-50 при бойното им използване в Чечня през 2000г.
Отидоха вертолите, погърмяха малко, не се справиха зле.
Но както казва един приятел - добре режисирана PR акция.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Сашо
[Site Admin]
Мнения: 1751
Регистриран: ср окт 03, 2007 12:42 pm
Местоположение: София

Re: Руска военна авиация

Непрочетено мнение от Сашо » съб яну 26, 2008 8:42 pm

Floyd написа:Принципно, солидарен с бордния.
Защо ли си мисля, че през 2015 г., не 25, не 10, ами в състава на въоръжените сили на РФ няма да има нито един Ка-50 или производните му.
Тия машини за "специални операции" звучат добре за пред медиите, но какво реално се има предвид с това даже генерал Михайлов не може да каже. Според мен това тогава е било просто замазване на очите на камовци. И въобще някой нещо да е чувал в последните 2 - 3 години за тези "анти-терористични" вертолети?!
Миналата година в завода в Арсениев произведоха един или два, възобновиха изпитанията на Ка-52, общо взето бутат програмата да не умре, но за повече - бъдещето ще покаже. С експорта са зле - никой не ще да купува Ка-то. За Ми-28НЭ - див напълн в момента да се продаде на наследника на Кастро в Латинска Америка - другаря Чавес, с прогноза да договор в средата на 2009 г.

Потребителски аватар
=RvE=Tito
Мнения: 692
Регистриран: пон окт 08, 2007 2:29 pm
Контакти:

Re: Руска военна авиация

Непрочетено мнение от =RvE=Tito » нед яну 27, 2008 12:19 pm

Floyd написа:Отидоха вертолите, погърмяха малко, не се справиха зле.
Но както казва един приятел - добре режисирана PR акция.
Поне са погърмяли, докато при Ми-28 имаме още по-добре режисирана PR акция, щом като спечели конкурса без даже да е избръмчал над реални бойни действия. Ка-50 е приет на въоръжение отдавна (10-ина машини в центъра в Торжок, някои от които са предсерийни), дори думите на министъра да са били само за замазване очите на Камовци, поне не казват, че ще извеждат от въоръжение съществуващия парк.

Но да не спамим темата повече, въпроса Ка-50 срещу Ми-28 е до болка банален и нокога не е намерил еднозначен отговор. Защото както знаем избора на военните, особено в Русия, е повече политически обоснован отколкото експертно.
"See, to me that's a stupid instrument. It tells what your angle of attack is. If you don't know you shouldn't be flying." - Chuck Yeager, from the back seat of F-15D at age 89.
=RvE=

борден
Мнения: 1422
Регистриран: съб окт 06, 2007 10:26 pm
Местоположение: София

Re: Руска военна авиация

Непрочетено мнение от борден » нед яну 27, 2008 1:58 pm

=RvE=Tito написа:Защото както знаем избора на военните, особено в Русия, е повече политически обоснован отколкото експертно.
Специално в случая - какво политическо има в избора? Два вертолета, и двата напълно и изцяло произведени в Русия.
ОКБ "Мил" имат наистина огромен опит в проектирането, производството и усъвършенстването на бойни вертолети. И Ми-28 е създаден използвайки резултатите от "работата" на Ми-24 в десетки конфликти по света, особено войната в Афганистан. Безценен опит. Такъв Камов-ци не са имали. Отделно, че в немалка степен концепцията по която е създаден Ка-50 е в голяма степен погрешна изначално.

Аз смятам, че областта на вертолетите за непосредствена огнева поддръжка не е място, където авангардните и революционни решения могат да доведат до положителни резултати. По-скоро еволюционно развитие е необходимо! Доказва го и избора на Ми-28. Доказва го и отхвърлянето на RAH-66.

Сашо
[Site Admin]
Мнения: 1751
Регистриран: ср окт 03, 2007 12:42 pm
Местоположение: София

Re: Руска военна авиация

Непрочетено мнение от Сашо » нед яну 27, 2008 2:14 pm

Донякъде е така.
Но има и политически фактор - да не се отхвърля нещо, за което което някога са дадени пари (Ка-50 и -52), и има недостроени образци в завода. И вълкът сит, и агнето цяло.
А колко е чисто военната полза от такова решение - съвсем друг въпрос.
И дали наистина с пет-шест ка-50 и/или Ка-52 (от десет-дванадесет поръчани) ще се формира част (звено, отряд, ескадрила), която да се тренира за поддръжка на сили за специални операции - въпрос на време и желание. Във всеки случай, в структурата на учебния център в Торжок може да се добави такава част. Ама поддръжката и обучението, за да е ефективна тази част (а не само на хартия) с "уникални" машини е мамата си трака.

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Руска военна авиация

Непрочетено мнение от Грозев » нед яну 27, 2008 7:52 pm

=RvE=Tito написа:Поне са погърмяли, докато при Ми-28 имаме още по-добре режисирана PR акция, щом като спечели конкурса без даже да е избръмчал над реални бойни действия.
Когато двата Ка-50 се поразходиха до Чечения идеята бе това да възобнови серийното производство на машината. Но уви, две години по-късно е дадена зелена светлина на Ми-28, а за Ка-50/52 останаха само трохите. От тази гледна точка даже може да кажем, че PR акцията е била неуспешна.
Пък и две машини за четири месеца не знам колко са допринесли за нещо в конфликта. Виж по същото време се оказа, че Ми-8МТ с инфрачервена обзорна система е къде, къде по-полезен боен вертолет.

Не мисля, че трябва да обясняваме успеха на Ми-28 само с политически интриги. Твърдо за мен това е по-доброто решение за бойната авиация на РФ.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
=RvE=Tito
Мнения: 692
Регистриран: пон окт 08, 2007 2:29 pm
Контакти:

Re: Руска военна авиация

Непрочетено мнение от =RvE=Tito » пон яну 28, 2008 9:34 am

Аха, чудно място за разходка в неделя следобед, няма що. Въпросните две машини са серийни, но никога не са били изпробвани в реални бойни действия. И да примем, че представянето им тенденциозно е оценено като успешно, то няма друг начин да се потвърдят качествата на машината и съответно- открият слабите страни освен когато стреляш по реални цели, които да им се не види стрелят обратно с идеята да те свалят. Поне доколкото съм чел въпросните изпитания са показали пътя за модернизация на Ка-50(концепция от Студената война), не толкова да го рекламират за масово серийно производство.

Ето още малко старо инфо по темата:
http://en.rian.ru/analysis/20070201/60066880.html
...However, the Mi-28N unexpectedly became more popular than the Ka-50. In December 2003, General Mikhailov said the Mi-28N will become Russia's main attack helicopter, and will be supplied to all helicopter units. Commenting on the future of Kamov helicopters, Mikhailov said Ka-50 models will only serve with special weapons and tactics (SWAT) units.
http://en.rian.ru/russia/20080122/97530653.html

В тази статия говорят, че серийните Ми-28 ще бъдат с двигатели ТВ3-117ВМА, докато първоначално военните са държали на ВК-2500. Изпитанията с новия двигател обаче показали ахилесовата пета на 28-цата- главния редуктор. Лятото на 2006 работих заедно с представител на ОКБ "Климов"(създатели на почти всички турбовални двигатели и вертолетни редуктори в Русия- Ми-2/8/14/17/24 и Ка-27/28/29/31/32/50/52) по удължението на редуктори ВР-252 и говорихме доста по темата. Та той ми спомена, че при изпитанията на Ми-28 с двигатели ВК-2500 главния редуктор хвърлял стружки след около...10ч наработка. Въпросният редуктор бил самостоятелна разработка на Мил, които нямат никакъв опит с това. Та с интерес ще следя как ще върви експлоатацията на новия вертолет и най-вече кога и дали ще получи новия двигател.
"See, to me that's a stupid instrument. It tells what your angle of attack is. If you don't know you shouldn't be flying." - Chuck Yeager, from the back seat of F-15D at age 89.
=RvE=

Сашо
[Site Admin]
Мнения: 1751
Регистриран: ср окт 03, 2007 12:42 pm
Местоположение: София

Re: Руска военна авиация

Непрочетено мнение от Сашо » пон яну 28, 2008 1:27 pm

Всичко е въпрос на предишен опит (хиляди произведени бойни и транспортни вертолети в последните 30 години с десетки варианти, огромен нальот), политика и влияние - при Мил плюс Роствертол е в пъти в сравнение с това на Камов,която си остава е нишова компания в областта на морските вертолети и производния на тях Ка-32.
В момента и Мили Камов са обединени (като самостоятелни конструкторски бюра) в обща фирма "Вертолети Росий", държавна собственост, с директор бившия директор на Мил, в която влизат и всички серийни заводи. Така, че за конкуренция между фирмите и моделите въпрос вече не може да става. Всичко това продължава да съществува в главите на феновете и някои журналисти.
Редуктора на Ми-28 - определено не е най-силната му част, и ги чака дълго време на доработка.
Това, че Мил нямал опит в редукторите - тинтири минтири - Ми-26 е най-яркия пример, след това по същата философия са разработени редукторите Ми-28 и Ми-38. Друг е въпросът колко от конструкторите от "време оно" са останали днес да работят. Например главния конструктор по Ми-28Н, едва ли не от началото се спомина миналата година.

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Руска военна авиация

Непрочетено мнение от Грозев » пон яну 28, 2008 5:47 pm

=RvE=Tito написа:Аха, чудно място за разходка в неделя следобед, няма що. Въпросните две машини са серийни, но никога не са били изпробвани в реални бойни действия. И да примем, че представянето им тенденциозно е оценено като успешно, то няма друг начин да се потвърдят качествата на машината и съответно- открият слабите страни освен когато стреляш по реални цели, които да им се не види стрелят обратно с идеята да те свалят.
Дори уикенд в Кандахар може да е приятен и спокоен, ако гледаш да не се пъхаш между шамарите.
От тази гледна точка до колкото съм чел коментари за разполагането на двойката Ка-50 в Чечения нещата са били сходни. Не са пускали машината в рискови райони. Общо 49 бойни полета и хайде обратно. Пък и Ка-50 самостоятелен боен полет не е направил, до колкото знам. Винаги едната машина е придружавана от Ми-24 или Ка-29.
Тоест, да Ка-50 е ходил на война, но да правим генерални изводи за качествата му на база това "бойно използване" е пресилено.
Да Ка-50 има своите качества, но и своите минуси. В крайна сметка, пак казва, Ми-28 е по-доброто решение за РФ.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
=RvE=Tito
Мнения: 692
Регистриран: пон окт 08, 2007 2:29 pm
Контакти:

Re: Руска военна авиация

Непрочетено мнение от =RvE=Tito » пон яну 28, 2008 8:23 pm

Като се замисля руснаците няма какво да ги мислим толкова- избират между Ферари и Астон Мартин. Дето се вика- да им имаме проблемите.
"See, to me that's a stupid instrument. It tells what your angle of attack is. If you don't know you shouldn't be flying." - Chuck Yeager, from the back seat of F-15D at age 89.
=RvE=

борден
Мнения: 1422
Регистриран: съб окт 06, 2007 10:26 pm
Местоположение: София

Re: Руска военна авиация

Непрочетено мнение от борден » пон яну 28, 2008 10:54 pm

Мдаа - и това е вярно.

Сашо
[Site Admin]
Мнения: 1751
Регистриран: ср окт 03, 2007 12:42 pm
Местоположение: София

Re: Ми-28 и Ка-50/52

Непрочетено мнение от Сашо » пет мар 21, 2008 1:50 am

Прогрес в програмата Ка-52 - завършва сглобяването на първата серийна машина. За тази година се планира производство на три вертолета - два за държавни изпитания в ОКБ Камов и един за военното ведомство на Русия.

Арсеньевская компания "Прогресс" начала завершающий этап сборки первого боевого вертолёта "Ка-52" "Аллигатор"
Арсеньевская компания "Прогресс" начала завершающий этап сборки первого боевого вертолёта "Ка-52" "Аллигатор".
Изготовленный фюзеляж передан в цех окончательной сборки, где ведутся подготовительные работы по прокладке в нём коммуникаций, оснащение приборами и оборудованием.
Всего же в 2008 году планируется выпустить три ударных вертолета, два из которых получит фирма "Камов" для проведения государственных испытаний, а третий отправится в адрес Министерства обороны России.

Потребителски аватар
Марко Марков
Мнения: 2191
Регистриран: съб мар 29, 2008 11:27 am
Контакти:

Re: Ми-28 и Ка-50/52

Непрочетено мнение от Марко Марков » вт юни 17, 2008 6:42 pm

Днес се навършват 26 години от първия полет на „ Черната акула“.

Изображение

Потребителски аватар
Марко Марков
Мнения: 2191
Регистриран: съб мар 29, 2008 11:27 am
Контакти:

Re: Ми-28 и Ка-50/52

Непрочетено мнение от Марко Марков » пет юни 27, 2008 3:50 pm

Успешно премина изпитателен полет на К-52 и започва серийно производство на машината.

Испытательный полет нового вертолета Ка-52 "Аллигатор" прошел успешно
МОСКВА, 27 июн - На аэродроме Арсеньевской авиационной компании "Прогресс" состоялся подъем в воздух нового боевого вертолета Ка-52 "Аллигатор", говорится в сообщении пресс-службы компании "Вертолеты России".
"Испытания Ка-52 "Аллигатор" признаны успешными по всем исследуемым параметрам. Вертолет передан КБ Камова для завершения опытно-конструкторских работ", - отмечается в документе.
По словам генерального директора ОАО "Вертолеты России" Андрея Шибитова, Ка-52 имеет приоритетное значение в модельном ряду вертолетостроительного холдинга "Вертолеты России" как машина, предназначенная для нужд Минобороны РФ.
Генеральный директор Арсеньевской авиационной компании "Прогресс" Юрий Денисенко, слова которого приводятся в пресс-релизе, сообщил, что предприятие начнет серийное производство Ка-52 уже в этом году.
"Официальный подъем первого серийного вертолета Ка-52 планируется осуществить после завершения опытно-конструкторских работ в сентябре текущего года в Арсеньеве", - сказал он.

Потребителски аватар
=RvE=Tito
Мнения: 692
Регистриран: пон окт 08, 2007 2:29 pm
Контакти:

Re: Ми-28 и Ка-50/52

Непрочетено мнение от =RvE=Tito » пет авг 01, 2008 12:16 am

Малко доклади от руски спотъри с фотоматериал по случая- http://admin.arscity.ru/2008/06/29/ohota-na-alligatora/

Както и от транспортирането на машината към изпитателната база- http://forums.eagle.ru/showpost.php?p=5 ... ostcount=1

Не знам точно какво са изпитвали на тази машина, но от снимките личи като да няма каквато и да е прицелно-обзорна система.
"See, to me that's a stupid instrument. It tells what your angle of attack is. If you don't know you shouldn't be flying." - Chuck Yeager, from the back seat of F-15D at age 89.
=RvE=

Отговори