JAS-39 Gripen

Всичко за военната военната авиация по света
NEO
Мнения: 107
Регистриран: съб окт 20, 2007 12:00 pm
Местоположение: Велинград

JAS-39 Gripen

Непрочетено мнение от NEO » пон ное 12, 2007 1:00 pm

Здравеейте уважаеми съфорумци,
Тъй като до сега тема за Грипен не е открита,реших аз да пусна такава. Смятам,че Грипен е един забележителен и модерен боен самолет и не крия надеждата си той да стане нашия самолет от ново поколение. Ако искате тук можем да дискутираме перспективите на самолета и какви шансове има Графа да стане негов дом.
http://www.youtube.com/watch?v=W3VnwJcPYE0

борден
Мнения: 1422
Регистриран: съб окт 06, 2007 10:26 pm
Местоположение: София

Непрочетено мнение от борден » пон ное 12, 2007 1:58 pm

Да се надяваме - минимални шансове. :roll:

NEO
Мнения: 107
Регистриран: съб окт 20, 2007 12:00 pm
Местоположение: Велинград

Непрочетено мнение от NEO » пон ное 12, 2007 4:12 pm

Ти вероятно предпочиташ Суперхорнет??!
Ще кажеш ли какво не харесваш на Грипен?Количество и вид оръжие ,което носи,това че е еднодвигателен....?Би ли конкретизирал и ще изтъкнеш ли предимствата на твоя фаворит(който и да е той)

борден
Мнения: 1422
Регистриран: съб окт 06, 2007 10:26 pm
Местоположение: София

Непрочетено мнение от борден » вт ное 13, 2007 6:58 pm

Грипен-а почти в нищо не се връзва с това, което влагам като смисъл в думата "изтребител".
Признавам, че и Суперхорнет-а не е самолета, който мечтая да видя в българските ВВС, но от кандидатите с реални шансове - той ми е фаворит.

NEO
Мнения: 107
Регистриран: съб окт 20, 2007 12:00 pm
Местоположение: Велинград

Непрочетено мнение от NEO » вт ное 13, 2007 7:53 pm

:) Грипен е:
1.Високотехнологичен продукт,идващ от високо културна в инженерно и всяко друго отношение нация.
2.Бих го оприличил на един съвременен МиГ21.Отличен еднодвигателен лек изтребител с модерна РЛС,модерно въоръжение,боен товар от порядъка на 5000 кг.(отлично постижение предвид малките габарити на самолета))
3.Повече от прилична гама интегрирани оръжия вкл. ПКР..Можеш да му "качиш" почти всички модерни ракети ВВ.Притежава отлично оръдие(Маузер)
4.В реален въздушен бой мисля ,че с добър пилот на борда може да срази всеки противник(притежава необходимите "инструменти" за това)
5.Не на последно място може да излита и каца на пътни участъци.
Ако това е кофти изтребител.....здраве му кажи :)

Потребителски аватар
Jack Bauer
Мнения: 319
Регистриран: ср окт 03, 2007 9:25 pm

Непрочетено мнение от Jack Bauer » вт ное 13, 2007 9:50 pm

Интересен е въпросът защо на една и съща или по-ниска цена да взимаме по-слабия изтребител - защото е очевидно, че Грипен изостава от Ф-18Е.

Moss
Мнения: 1324
Регистриран: пон окт 08, 2007 5:24 pm

Непрочетено мнение от Moss » вт ное 13, 2007 10:25 pm

Оптималния според мен вариант е, нищо да не се купува през следващите 10 години, а да си литкаме с МиГ-29.
Ама най-вероятно ще се намери предприемчив човек, който ще обясни по подходящ начин на правилните хора, че именно сега е момента да се дадат 5 млрд, за да си останем равностойни партьнори в евроатлантическия алианс... Убеден съм, че има кой да разбере аргументите му... ;-)

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Непрочетено мнение от Грозев » вт ное 13, 2007 11:05 pm

Moss написа:Оптималния според мен вариант е, нищо да не се купува през следващите 10 години, а да си литкаме с МиГ-29.
Амин!

Потребителски аватар
Airbuster
Мнения: 882
Регистриран: чет окт 18, 2007 8:14 am
Местоположение: Back in BG
Контакти:

Непрочетено мнение от Airbuster » вт ное 13, 2007 11:38 pm

При моето посещение в "Графа" тази година успях да си поговоря с един от техниците в базата и една от темите които засегнахме беше бъдещия изтребител за нашите ВВС. Та той каза нещо много интересно и неочаквано за мен - на много от нашите пилотите им харесва Грипен, заради малките му размери, което го прави трудно откривема цел.
Иначе от негова гледна точка като техник, най-лесен за потдържане бил Суперхорнета.

Moss
Мнения: 1324
Регистриран: пон окт 08, 2007 5:24 pm

Непрочетено мнение от Moss » ср ное 14, 2007 1:00 am

Aз съм убеден, че България е изключително богата държава, ама да си фърляме самолетите, преди да им изтекъл и ресурса ми се струва прекалено.
Колко самолета в USAF са бракувани преди да направят 1000 часа? Какви задачи ще решава новият изтрибител, дето МиГ-29 не може?
Аз знам само едни - финансови...

NEO
Мнения: 107
Регистриран: съб окт 20, 2007 12:00 pm
Местоположение: Велинград

Непрочетено мнение от NEO » ср ное 14, 2007 8:04 pm

Аз също съм фен на МиГ29 и го смятам за чудесен самолет.Той трябва да остане на въоръжение максимално дълго,а новия изтребител трябва да замени МиГ21.Мисля,че МиГ29 и Грипен ще са отлична комбинация.Грипен ще е "уникален" и за Балканите.Това, че съседите ни са въоръжени с други машини тогава ще ни е от полза,ако имаме Грипен.Той ще е скрития ни коз....

Потребителски аватар
Airbuster
Мнения: 882
Регистриран: чет окт 18, 2007 8:14 am
Местоположение: Back in BG
Контакти:

Непрочетено мнение от Airbuster » чет ное 15, 2007 8:39 am

Едва ли ще има пари за два типа изтребители. Говори се, че след придобиването на многоцелеви изтребител Миг-29 и Су-25 си заминават.

NEO
Мнения: 107
Регистриран: съб окт 20, 2007 12:00 pm
Местоположение: Велинград

Непрочетено мнение от NEO » чет ное 15, 2007 9:34 pm

Надявам се това да не се случи.Конкретно Су25 си е уникален като предназначение и възможности.Освен него и донякъде А10,други такива самолети няма.(не мисля,че щурмовите хеликоптери могат да ги заменят успешно)Мисля,че МиГ29 и Грипен могат да съжителстват,въпрос на добра воля е да се заделят пари,а предвид качествата на нашия инженерно-технически състав не мисля че който и да е самолет би ги затруднил(било то Грипен,Суперхорнет или Тайфун)

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: JAS-39 Gripen

Непрочетено мнение от Грозев » чет яну 31, 2008 6:12 pm

100 000 часа общ нальот за многоцелевият изтребител Gripen.

100,000 flying hours………and counting!

1/30/2008 | With Saab test pilot Mats Thorbiörnson and South African Air Force (SAAF) Colonel Mike Edwards at the controls, South Africa’s second Gripen fighter (SA02) made history when during a scheduled flight test sortie, it passed the cumulative 100,000 flying hour mark for the Gripen fleet of new generation fighters.
Saab test pilot Mats Thorbiornson and South African Air Force Colonel Mike Edwards


Изображение
Saab test pilot Mats Thorbiörnson and South African Air Force Colonel Mike Edwards piloted Gripen D (SA02) to log the 100,000th Gripen fleet flying. Photo: Janne Gustafsson. Condesign.

Since the maiden flight of Gripen, the Saab Test team have kept a record of every flight hour logged during Gripen’s development programme at Saab, and also all the in-service hours logged by the Swedish Air Force and Gripen’s export customers Hungary, the Czech Republic, the UK’s Empire Test Pilots’ School and South Africa.

So it was that at 09.15 on 28 January 2008, a Gripen D (two-seat) fighter in South African Air Force markings, took to the skies over Saab in Linköping, Sweden to takes its place in the ongoing Gripen story.

After a one and a half hour flight, which included a 10 minute hot re-fuelling short turn around and take-off, Mats Thorbiörnson and Mike Edwards were delighted with the success of the sortie, and recognized the significance of reaching the 100,000 milestone.

Thorbiörnson commented “I’m feeling very proud today and I think everybody at Saab should be feeling proud today - this a great milestone for the Gripen programme. We are still very busy developing Gripen and it feels very good”

Col. Mike Edwards, from the SAAF Gripen Project Team, who was also the 1,000th member of the Gripen Order of pilots who have flown the Gripen, said “Yes, we were very fortunate that the 100,000th flying hour was flown in a South African Gripen fighter. I was very honoured to participate in this 100,000th hour flight but of course the honour and the tribute should go to all the pilots from the Gripen Order that have contributed to the hours flown”
Gripen D (SA02) takes-off from Saab, Linköping


Изображение
Gripen D (SA02) takes-off from Saab, Linköping to log the 100,000th Gripen fleet flying hour. Photo: Janne Gustafsson. Condesign.

2008 sees the delivery into service of South Africa’s first Gripen fighters and Mike Edwards was happy with the way the South African flight test programme has been progressing. “The South Africa flight test programme has proceeded very well. The aircraft serviceability has been astounding and the test programme has largely been on schedule. The SAAF is eagerly anticipating the arrival of Gripen there has been some changes made in the SAAF environment in preparation to accepting the first Gripen, which will be arriving in March this year”.

During the scheduled sortie, Gripen SA02 performed a hot re-fuelling short turn around. Commenting on the Gripen’s short turn around capability, Mats Thorbiörnson emphasized once again the operational benefits the Gripen offers. “It’s one of the fantastic features of the Gripen. We can actually perform a hot re-fuelling, with the engine running and with the minimum of ground crew, and get airborne again in under ten minutes. Gripen is designed to meet these operational requirements, including the ability to change an engine less than one hour”.


http://www.gripen.com/en/MediaRelations ... khours.htm
Anyone who fights for the future, lives in it today

NEO
Мнения: 107
Регистриран: съб окт 20, 2007 12:00 pm
Местоположение: Велинград

Re: JAS-39 Gripen

Непрочетено мнение от NEO » съб фев 02, 2008 11:24 am

:) Честито на всички оператори на Грипен,още много по 100 000 безаварийни часове.Пожелавам си Грипен да стане нашето "смъртоносно оръжие",крило до крило с МиГ29

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: JAS-39 Gripen

Непрочетено мнение от Грозев » нед мар 16, 2008 5:48 pm

Шведски многоцелеви изтребители Gripen може да ходят на мисия в Афганистан.

Fighter planes to be sent to Afghanistan
Published: 15 Mar 08 11:30 CET

The Swedish force in Afghanistan is set to be reinforced by 130 troops. The force could be in the country for up to 15 years.

The Swedish defence command also wants to send JAS-39 Gripen fighter aircraft to war-torn Afghanistan, according to Sveriges Radio.

"If we look only at Europe then we have often been stationed 10, 15 years in the Balkans," said lieutenant general Anders Lindström.

Lindström is currently inspecting the Swedish garrison in Afghanistan. He believes that Swedish forces will be stationed in the country a minimum of five and maximum of 15 years.

There are currently 350 Swedish soldiers stationed in the country and within a year the force is expected to have been increased to 500. The government has not yet approved the reinforcements but Lindström is counting on them doing so.


http://www.thelocal.se/10494/20080315/
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: JAS-39 Gripen

Непрочетено мнение от Грозев » нед мар 30, 2008 4:09 pm

Хърватска е изпратила официално запитване за информация до шведското правителство относно условията за продобиването на Gripen.

Sweden says Croatia eyeing Gripen fighter deal
Thu Mar 27, 2008 8:14am EDT

STOCKHOLM, March 27 (Reuters) - Sweden's Defence Material Administration (FMV) said on Thursday it had answered a request for information from Croatia regarding a potential deal for 12 Saab-made (SAABb.ST: Quote, Profile, Research) Gripen fighter jets.

The agency said in a statement that the request for information was the first step in a potential deal and added that the exchange contained no binding price information.

The deal would consist of a leasing agreement and possible later purchase of the aircraft which had originally been ordered by the Swedish airforce.

(Reporting by Stockholm Newsroom)


http://www.reuters.com/article/rbssIndu ... 8120080327
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: JAS-39 Gripen

Непрочетено мнение от Грозев » ср апр 16, 2008 4:03 pm

След една седмица, на 23 април, Gripen International ще представи технологичния демонстратор на по-нататъчното развитие на шведския многоцелев изтребите.
Повече потробности тук
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: JAS-39 Gripen

Непрочетено мнение от Грозев » ср апр 23, 2008 5:13 pm

Честит ни Gripen Demo.

„Грипен демонстратор – бъдещето е при нас!

Днес в шведския град Линчопинг СААБ и нейните компании, които са сред водещи в областта на въздухоплаването и авиацията, с гордост представиха първия от следващо поколение изтребители – „Грипен демонтратор”.


Изображение

4/23/2008 | „Грипен Демонстратор” (Демо) дефилира пред повече от 700 гости от цял свят и представителите на всички световни медии, които бяха поканени на блестяща церемония. Събитието беше предавано на живо по целия свят.

Програмата „Грипен демонстратор” ще проправи пътя за цяло ново поколение от технологии и възможности, които ще гарантират, че изтребителите „Грипен” ще запазят водещата си позиция и след 2040 година. Програмата предвижда разработването на нова платформа за тестване на „Грипен” – „Грипен Демо”, както и на нова авионика. „Грипен Демо” включва нови елементи като двигателя с увеличена тяга „Дженеръл Електрик F414G”, нов радар с активно електронно сканиране (AESA) на СААБ/Талес, възможности за поемане на по-голямо количество гориво за увеличаване на обсега, подобрен механизъм за приземяване, по-големи способности за носене на въоръжение и подобрена товароносимост, модерна комуникационна система и система за отбрана, както и най-добрата в света авиоконструкция.
Оке Свенсон, главен изпълнителен директор и президент на СААБ, който беше домакин на церемонията по представянето на „Грипен Демо”, каза:

„Това е забележително събитие за СААБ и за нашите международни индустриални партньори, и изключителен момент в развитието на технологиите за изтребители. Много съм горд от това, което постигнахме, и съм сигурен, че следващото поколение изтребители „Грипен” ще бележи ярки следи в небето за много години напред.”

Според управляващия директор на „Грипен интернешънъл” Йохан Лехандер, чийто екип отговаря за маркетинга, продажбите и поддръжката на изтребителите „Грипен” по света, сигурно е, че изтребителят „Грипен Демо” е началото на историята на „Грипен” през следващите 40 години.

„Ние сме на прага на нова ера. Програмата „Грипен демонстратор” не е просто стъпка към производството на нов изтребител, това е разработване на цяла нова технология, която ще бъде на разположение на настоящите и бъдещите клиенти на „Грипен”. Ние сме съсредоточили нашите усилия върху разработването на стратегическото представяне и зоните, от които зависят възможностите на изтребителя, като например: сензорите, комуникационното оборудване, товароносимостта по отношение на оръжията, системите за самозащита, двигателите и обхвата. Разбира се, цялата система трябва да е на разумна цена. През следващите години „Грипен” ще се окаже сам в своята лига що се отнася до разходите през целия жизнен цикъл на самолета.
Ние вече доставяме системи и възможности, каквито нашите конкуренти могат само да обещават. През идните години „Грипен” ще напредне дори още повече във всяко едно отношение, но ще остане на разумна цена, какъвто е и сега”, заяви Йохан Лехандер.

„Бихме искали, както клиентите ни, така и екипът ни да се гордеят, че са част от тази програма. Ние сме надежден и независим партньор, който винаги доставя това, което е обещал – както по отношение на самия самолет, така и по отношение на индустриалното сътрудничество и офсетните програми. През следващите 40 години можете сте спокойни и сигурни в както във взаимоотношенията си със СААБ, така с отношенията си с Швеция”, посочи още Лехандер.

Инвестиции в програмата „Грипен демонстратор” са направили СААБ и нейните международни партньори, както и бъдещи клиенти. През април 2007 година Норвегия подписа Меморандум за разбирателство, отнасящ се до бъдещото развитие на „Грипен”, на приблизителна стойност 25 милиона щатски долара, а през октомври същата година шведското правителство сключи договор със СААБ за програмата „Грипен Демонстратор”. Тези две събития са доказателство за инвестициите и ангажимента към бъдещето на „Грипен” на национално и междуправителствено равнище.
„Дженеръл Електрик” (General Electric) заедно с „Волво Аеро” (Volvo Aero), „Талес” (Thales), „Хъниуел” (Honeywell), „Рокуел Колинс” (Rockwell Collins), „Ей Пи Пи Ейч” (APPH), „Мартин Бейкър” (Martin-Baker), „Терма” (Terma) и „Мегит” (Meggit) са част от водещите световни фирми в областта на авиацията и въздухоплаването, които също са инвестирали в „Грипен Демо” заедно със СААБ. Комбинацията от международно корпоративно партньорство и ангажимент на национално и международно равнище, чрез правителствена инвестиционна програма, е много стабилна основа за бъдещето на „Грипен”.


http://www.gripen.com/bg/MediaRelations ... rrived.htm
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: JAS-39 Gripen

Непрочетено мнение от Грозев » пет май 09, 2008 8:19 pm

Първият „Грипен” за Република Южна Африка е доставен

На 30 април ВВС на Република Южна Африка получиха и одобриха първия си нов изтребител „Грипен”, с което отвориха нова глава в тяхната модернизация и трансформация


Изображение
Изтребителят „Грипен” (SA01) на парламента (Union Buildings), Претория, Република Южна Африка.
Фотограф: Frans Dely/AvPix Publishing


5/9/2008 | Като част от обявеното през 1999 г. решение за стратегически отбранителни доставки, Република Южна Африка поръча 26 модерни изтребителя „Грипен”, за да изпълни критериите си за изтребител, действащ на предната линия на противовъздушната отбрана. Новите мултифункционални изтребители заменят флотилията от самолети „Чита” (Cheetah) на южноафриканските ВВС. Република Южна Африка ще получи 26 изтребители от ново поколение „Грипен” - 17 едноместни и 9 двуместни.

Доставката на първия „Грипен” беше предшествана от двегодишна изпитателна програма в Република Южна Африка, чиято цел беше да интегрира местните системи за авиониката, отбранителните и бойни системи. Пред да „мигрира” в Изпитателния център за полети на Република Южна Африка близо до град Бредасдорп, първоначалната работа по самолета беше извършена в Швеция.

„Доставката на първия самолет „Грипен” е изключително важен етап в изпълнението на една вълнуваща програма, пълна с предизвикателства. Република Южна Африка беше първият чуждестранен клиент на „Грипен”. Нейното признание за качествата на изтребителите и вярата в СААБ вдъхновиха и други нови за „Грипен” клиенти, в това число Чехия, Унгария, британското Кралско училище за летци-изпитатели и Тайланд. Обсъждаме подобни възможности и с няколко други държави, всяка една от които отблизо следи представянето на изтребителите и на СААБ в Република Южна Африка, каза президентът и главен изпълнителен директор на СААБ Оке Свенсон.

Първият изтребител „Грипен” (SA01) за Република Южна Африка летя за първи път през ноември 2005 г. в Линчопинг, Швеция. Той беше транспортиран до Република Южна Африка през юли 2006 г . и включен в програма за летателни изпитания, която приключи през януари 2008 г. Доставките на самолети за Република Южна Африка ще продължат прогресивно от сега до 2012 г.

Майк О’Калахан, изпълнителен директор на "Би Ей И системс Саут Африка" (BAE Systems South Africa) каза: „В допълнение на модернизацията на южноафриканските военновъздушни сили, доставката на „Грипен” и „Хоук” за Република Южна Африка даде началото на променяща статуквото програма за индустриално сътрудничество (офсет). Това е катализатор за обновяване на аерокосмическата и отбранителна индустрия на страна, поставяйки я категорично на световната сцена”.

"Би Ей И системс” и нейният партньор СААБ съвместно реализират комбинираното задължение за доставка на 8,7 милиарда щатски долара в ползи от индустриалната програма за Република Южна Африка чрез инвестиции и други стимули на минния и производствения сектор на страната. Компаниите са напред с графика и остават решени да отговорят на това изискване напълно и навреме.


Изображение
Ръководителят на групата на „Армскор” Тревор Раман (вдясно) подписва сертификата за приемане на SA01 в присъствието на програмния директор на СААБ Янкер Ахлквист и на „Армскор” Бонгани Ндлову.
Фотограф: Janne Gustafsson, Condesign


http://www.gripen.com/bg/MediaRelations ... ivered.htm
Anyone who fights for the future, lives in it today

Отговори