A-10

Всичко за военната военната авиация по света
Потребителски аватар
Blue Marble
Мнения: 110
Регистриран: вт окт 09, 2007 11:16 pm

A-10

Непрочетено мнение от Blue Marble » пон ное 12, 2007 5:50 pm

Първата ескадрила въоражена с A-10C вече се пребазира в Ирак. Възможно ли е някой да постне снимки на това чудо (наи-вече кабината ме интересува). По-запознатите ще коментират ли нововъведенията по А-10?

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: A-10

Непрочетено мнение от Грозев » пон ное 12, 2007 9:11 pm

Blue Marble написа:Възможно ли е някой да постне снимки на това чудо (наи-вече кабината ме интересува).
Изображение

Изображение
На външен вид машината си е същата..

:arrow: http://www.defense-update.com/products/a/A10C.htm
:arrow: http://www.globalsecurity.org/military/ ... /a-10c.htm

Потребителски аватар
Blue Marble
Мнения: 110
Регистриран: вт окт 09, 2007 11:16 pm

Непрочетено мнение от Blue Marble » пон ное 12, 2007 11:16 pm

Мерси за снимките и линковете!

Потребителски аватар
Blue Marble
Мнения: 110
Регистриран: вт окт 09, 2007 11:16 pm

Re: A-10

Непрочетено мнение от Blue Marble » пон ное 12, 2007 11:26 pm

Floyd написа:
На външен вид машината си е същата..
На външен вид може, но явно ъпгрейда е доста сериозен:

Upgraded A-10s prove worth in Iraq

Въобще тенденциите са ясни- всичкото оръжи по суша, въздух и вода да се навърже в обща система.

Iskander_ss
Мнения: 528
Регистриран: вт мар 31, 2009 1:00 pm
Местоположение: Все още на Земята

Re: F-35 JSF

Непрочетено мнение от Iskander_ss » съб яну 16, 2010 7:19 pm

На практика във ВВС на САЩ към един перид в близкото бъдеще(ще излъжа за годината) трябва да останат само с F-22 и F-35, което означава, че по един или друг начин, начинът за водене на война трябва да се промени. Няма да го има А-10, което доста трябва да промени начина на водени на войната, защото сам по себе си А-10 е един уникален самолет с уникални качесва, които просто не могат да бъдат изпъпнавани толкова добре от F-35(по редица причини), а от F-22 е направо самоубииство. Така че или САЩ ще започнат да излползват безпилотни самолети за ролята на А-10, или ще създадат подобен на А-10 самолет, но второто ме съмнява.
229 Член на форума

Кало
Мнения: 2204
Регистриран: пон окт 08, 2007 11:20 pm
Местоположение: София

Re: F-35 JSF

Непрочетено мнение от Кало » съб яну 16, 2010 7:30 pm

Няма да го има А-10
ОТ- но това няма да се случи никак скоро.

Iskander_ss
Мнения: 528
Регистриран: вт мар 31, 2009 1:00 pm
Местоположение: Все още на Земята

Re: F-35 JSF

Непрочетено мнение от Iskander_ss » съб яну 16, 2010 8:44 pm

Преди няколко години приеха последната модификация(за сега) на самолета-A-10C, в която са подобрили самолета значително, но ако не бъркам извеждането от въожение за А-10 е около 2024-25, което е хем далеко, хем не.
229 Член на форума

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: F-35 JSF

Непрочетено мнение от Грозев » нед яну 17, 2010 7:48 pm

А-10С са удължени до 50 години или 16 000 часа нальот. Предвид, че последните са произведени през 1984 г. всеки сам да смята, колко живот има пред тия летящи комбайни :)

Изображение
:mrgreen:
Anyone who fights for the future, lives in it today

Iskander_ss
Мнения: 528
Регистриран: вт мар 31, 2009 1:00 pm
Местоположение: Все още на Земята

Re: A-10

Непрочетено мнение от Iskander_ss » нед яну 17, 2010 11:06 pm

Blue Marble написа:Първата ескадрила въоражена с A-10C вече се пребазира в Ирак. Възможно ли е някой да постне снимки на това чудо (наи-вече кабината ме интересува). По-запознатите ще коментират ли нововъведенията по А-10?
Ами вътре в кабината на А-10С е така. http://www.planespotters.nl/joomla/imag ... %20A10.jpg
229 Член на форума

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: A-10

Непрочетено мнение от Грозев » пон окт 25, 2010 1:25 pm

Видео от състезанието "Hogsmoke" за точна стрелба с бордното оръдие на А-10.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Airbuster
Мнения: 882
Регистриран: чет окт 18, 2007 8:14 am
Местоположение: Back in BG
Контакти:

Re: A-10

Непрочетено мнение от Airbuster » пон окт 25, 2010 3:24 pm

Малко инфо и снимки от горното събитие:

I just had the opportunity to spend a couple of days covering Hawgsmoke 2010 at Gowen Field in Boise, Idaho. Hawgsmoke 2010 was hosted by the Idaho Air National Guards 190th Fighter Squadron, who were the winners of the 2008 competition and thus became the hosts of this years. Since the 190th won again this time, the second place winners will host Hawgsmoke 2012. On Wednesday Oct. 13 I spent a good part of the day on the ramp at Gowen taking shots of ramp activity and arriving A-10 teams. It was pretty much heaven for a Warthog fan!! It was a very busy place, with aircraft being serviced, readied for the following days competition, landing, taxiing, parking, running up engines, etc. There was only a very small contingent of media covering the event, and we were allowed to shoot pretty much anything we wanted on the ramp. I talked to a few of the maintainers a bit but they were extremely busy....the Idaho ANG crews were trying to take care of all the visiting planes to get them ready to go the next day.

The next day, Thursday October 14, I traveled to the Saylor Creek Range and spent about 4 hours watching A-10's bomb and strafe. Much has been said about the sound of the GAU-8/A cannon...I have heard it compared to a chainsaw in sound. I can tell you that words cannot really describe it, and video does not really capture the essence of the sound either. It is LOUD and very distinctive. When the aircraft fired from longer ranges, you would hear a popping or crackling sound much like a string of firecrackers...this was the sound of the supersonic rounds passing overhead...then a second or so later you would hear the actual ripping, roaring sound of the gun. Had you been on the receiving end, you wouldn't have heard anything, you would have dead before the sound got there!

There were 18 teams and 40+ A-10's at the competition. The overseas teams did not fly thier own A-10's, thier pilots flew in commercial and used "borrowed" A-10's for the event. Most teams brought 4 planes, a few brought a spare and a few brought less and used one or two borrowed birds.

At the range, the teams first performed a high altitide bomb drop using BDU-33 practice bombs. The A-10's flew the approach at about 17K feet and released at about 7K feet. From the ground, the A-10 is impossible to see at 17000 feet and even when they got down to 7000, you had to be looking in the right spot to get a visual on them. They then made a Maverick pass, no missle was fired, but they had to get a lock with thier Maverick. All aircraft were carrying two CATM-65 missles, one EO and one IR. In one case, I heard the pilot advise the range controller his missle would not activate in TRAIN mode and ask permission to make his pass in ARM, the range controllers denied the request. I am not sure if that was purely a safety issue as the CATM-65 has no actual motor and can't leave the rail, or if it was just protocol for the contest. The planes third pass was a low altitude bombing run with BDU-33 25 lb. practice bombs again. Thier fourth pass was a 30mm gun run at a strafing target. If they missed, they had to make another strafing run from a longer distance. After all the gun runs were complete, the planes had about three minutes to join back up in formation and make a formation pass over the range, and that ended their time.

A few things I found interesting....all the A-10's I saw were C models....as evidenced by the cockpit coaming and/or the presence of Sniper pods, or Litening pods on 2/10. All the planes arrived with the two CATM-65 Mavericks, two TER's, and usually two baggage pods. Some had the AIM-9 rails, some did not. The only difference was the Davis Monthan birds that arrived with ALQ-131 pods on station 11 and one CATM-9 on station 1.

The teams used a "degraded" gunsight reticule and bombing mode for the event. At one point I heard the statement they were bombing in HARS mode. I presume this means they were using the older electronics and not the IFFCC of the C model. Even at that, they were usually very accurate. We were probably 500 to 600 yards from the bomb target, but only 200 yards or so from the strafing pit. We were just slightly to the left of the gun line for the strafing pits, so we were very close...I was very surprised we were able to be that close, but its a testament to the confidence the Air Force has in the accuracy of the weapons system.

I hope you enjoy the pics! They are possible due to the hospitality of the 124th Fighter Wing Public Affairs Officer, Capt. Tony Vincelli, and his staff!


Изображение
A 190th Fighter Squadron A-10 taxies in during Hawgsmoke 2010. Mavericks on 3 & 9, TER's on 5 & 7, and an AN/AAQ-28 Litening pod on station 10.

Изображение
An Idaho ANG A-10C taxies past with the Boise foothills in the background.





Изображение
The nose of a very dirty A-10C out of Nellis. The entire plane was sooty from gun residue, obviously this one gets shot a lot!!



Изображение
Another Idaho A-10C taxis past the Boise Air Terminal.

Изображение
A "Warthog" A-10C from Barksdale, tailcode "BD".

Изображение
An A-10C from the Michigan "Red Devils" 107th Fighter Squadron with the speedbrakes open.

Изображение
Michigan ANG A-10's taxi to thier spots on the ramp.


Изображение
An enthusiastic A-10 pilot from the 23rd Operations Support Squadron, Moody AFB.



Изображение
The Flying Tigers have arrived!!!



Изображение
The much cleaner of the two Nellis birds. Some planes still carry the AN/AAS-35V Pave Penny laser spot tracker along with the Sniper or Litening pods, and some do not.



Изображение
A Blackhawk puts in an appearance. Blackhawks and Apaches are also stationed at Gowen Field. Most of us tried unsuccessfully to wrangle a ride in a Blackhawk, or better yet, an Apache!! We can dream can't we??

Изображение
BDU-33's on a TER ready to go.

Изображение
Another Idaho A-10 on the runway.

Изображение
Warthog nose art on the Barksdale A-10C's of the 47th Fighter Squadron. This is my favorite Warthog nose art.



Изображение
A Nellis A-10 pulls off after a pass over the Saylor Creek range.



Изображение
A-10C aircraft from the Idaho ANG 190th Fighter Squadron in a tight four ship over the Saylor Creek range. I was not at all surprised to find out the 190th won again...thier flying and shooting was excellent.

Изображение
An A-10 from the 303rd Fighter Squadron out of Whiteman AFB at Hawgsmoke.

Изображение
A 190th FS A-10 pulls off target over the Saylor Creek range.

Изображение
30mm rounds from the A-10's GAU-8/A Avenger cannon rip through the left panel of the strafe target at Saylor Creek range.

Изображение
An A-10C from the 45th Fighter Squadron at Davis-Monthan AFB makes a strafing run during Hawgsmoke 2010.

Потребителски аватар
tu-134
Мнения: 957
Регистриран: чет юли 17, 2008 7:28 am

Re: A-10

Непрочетено мнение от tu-134 » пон окт 25, 2010 3:58 pm

За съжаление не можах да отида на това събитие но нищо...след две години може би :-).

Потребителски аватар
Airbuster
Мнения: 882
Регистриран: чет окт 18, 2007 8:14 am
Местоположение: Back in BG
Контакти:

Re: A-10

Непрочетено мнение от Airbuster » пон окт 25, 2010 7:04 pm

Кога от Безмер ще ни спретнат едно подобно шоу, да порадват окото на данъкоплатеца?

Потребителски аватар
techo
Мнения: 401
Регистриран: ср апр 21, 2010 9:20 pm

Re: A-10

Непрочетено мнение от techo » пон окт 25, 2010 7:48 pm

Много и тича на тая машина името :D !Точно като шопар рови земята! :D За срока на службата на А 10, зная ,че много отдавна се опитваха да го пенсионират(говореше за сметка на бройки F-16)-обаче пред фактите май в САЩ и лобитата мълчат(иска ми се и в Бг да стане така със Су 25(ааах мечтии)) :D -а фактите са ,че няма по-издръжливо на противниково въздеиствие добиче! :shock:Спомням си по време на войната в Косово само на А 10 му беше позволено да лети под 5000м :D И най-накрая му направиха подобаваща модернизация! А като гледам снимките по-горе със стрелбата с оръдието(е тва е яко),се сещам ,че имаше ограничение при стрелба с оръдието в секунди(заради огромния откат да не вземе да 'спре' във въздуха),знаете ли колко беше тва време?

stoian377
Мнения: 528
Регистриран: вт окт 20, 2009 7:19 pm

Re: A-10

Непрочетено мнение от stoian377 » пон окт 25, 2010 8:53 pm

Някъде бях чел, че дава два изстрела по 2 секунди и после следвала минута пауза.

Потребителски аватар
Airfan
Мнения: 1827
Регистриран: ср окт 03, 2007 4:26 pm
Местоположение: LBPD/PDV
Контакти:

Re: A-10

Непрочетено мнение от Airfan » пон окт 25, 2010 9:23 pm

А прави ли ви впечатление предния нос на 229 колко е смачкан?
http://www.airforce-bg.com - първият изцяло български авиационен сайт!
http://www.gpetkov.com - авиационна фотография.
Моите снимки в airplane-pictures.net
Моите снимки в airliners.net

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: A-10

Непрочетено мнение от Грозев » пон окт 25, 2010 9:46 pm

techo написа:А като гледам снимките по-горе със стрелбата с оръдието(е тва е яко),се сещам ,че имаше ограничение при стрелба с оръдието в секунди(заради огромния откат да не вземе да 'спре' във въздуха),знаете ли колко беше тва време?
Това е градска легенда - готина, но легенда.
Макар, че силата на отката му е почти равен на тягата на единия двигател (45 и 41 kN), просто няма как самолета да спре във въздуха. Усещало се във въздуха, че самолета леко започва да забавя, но за секунда, две, къде ти да спре.
Реално ограничението за едно или дву секунден залп идва от други по-прозаични фактори - прегряване на оръдието, пестене на снаряди, пазене на ресурса на цевите и избягване опасността от помпаж на двигателите (в началото на експлоатацията е имало такива случаи, тъй като двигателите се "нагълтват" с барутни газове ).
Airbuster написа:Кога от Безмер ще ни спретнат едно подобно шоу, да порадват окото на данъкоплатеца?
С този керосин, който им се дава - точно никога!
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
techo
Мнения: 401
Регистриран: ср апр 21, 2010 9:20 pm

Re: A-10

Непрочетено мнение от techo » вт окт 26, 2010 9:07 pm

Даа,наистина последните 3 от изредените причини изглеждат най-логични :D !Ама пък как изглежда тва оръдиеее :shock: :) И пак идва противоречието-за какво им е на янките толкова усложнено оръдие (при все,че няма стрелково 'нещо' да ми хваща окото,повече от картечница-оръдие 'гатлингов' тип)-слагат нещо супер сложно(и оттам скъпо),с огромна скорострелност,която първо почти никога(даже никога) не се постига,второ чак и се оказва ,че оръдието трябва да се 'гали'...а като балистика това оръдие не е по-добро от такова с неподвижна цев :D На мен случая с тия 6 или 7 цевни оръдия на изтребители ми прилича на този с реактивен двигател на мотоциклет- журналистите питат: 'Защо сложихте реактивен двигател на мотор?',а конструктора отговаря: 'Защото можем!!!'

Iskander_ss
Мнения: 528
Регистриран: вт мар 31, 2009 1:00 pm
Местоположение: Все още на Земята

Re: A-10

Непрочетено мнение от Iskander_ss » вт окт 26, 2010 10:05 pm

Барабана на оръдието събира 1350 снаряда(30мм). Скорострелността му е okolo 4000изстр./мин., но и там е цялата идея на оръдието. То се ползва срещу танкове (един-два 30мм. не биха направили нищо, но 80-90 ще изпарят, образно казано, танка, БТР, БМП и т.н.) До колкото знам всяка година има изпити/учения за пилотите на А-10 точно за стрелба с оръдието (нещо от сорта на 3 захода, стреля се между две линии на земята като целта е около 80% от снарядите да са между линиите общо от заходите). Ако не бъркам се стреля на кратки серии от около 2сек., но за това време се изстрелват поне 120 снаряда. Някои беше казъл , че оръдието е най-важното оръжие на А-10.
229 Член на форума

Кало
Мнения: 2204
Регистриран: пон окт 08, 2007 11:20 pm
Местоположение: София

Re: A-10

Непрочетено мнение от Кало » ср окт 27, 2010 10:05 am

ИМХО, при съвременен конфликт със съвременно въоръжена армия, ако А-10 разчита на оръдието си, би бил единствено тренировъчна цел от не много сложните, за частите на войсковото ПВО.
За туземци с Т-55 на по 50 години и ДШК - става.

Отговори