Производители

Всички аспекти на съвременната гражданска авиация
Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1355
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Производители

Непрочетено мнениеот Almasy » чет апр 06, 2017 9:40 am

То нема лошаво, ама ме гони скептиката.
Те София-Дубай не са пуснали (ЕК, инак нискотарифната flydubai лети до София), камо ли София-Сидни....
Тоз 778 трее и да се напълни.
Пък и 500 евро София-Сидни.....чак таквизи промоции нема.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1355
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Производители

Непрочетено мнениеот Almasy » чет апр 20, 2017 8:36 pm

Боинг беше обещал 18 инча ширина на съвсем новите, олекотени седалки за 77Х (-8 и -9) при конфигурация 10-abreast (Y class, разбира се)
Сега обаче, излеезе, че ще са 17.4 инча. Това, както и побликуваната снимка на вече готовите седалки с анорексични облегалки/подлакътници
Изображение
накара някои превозвачи да се повкиснат :mrgreen:

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1355
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Производители

Непрочетено мнениеот Almasy » пон май 01, 2017 9:28 am

Almasy написа:Новини по отношение на 77Х............

........Клиентелата:

Emirates (EK) заявиха, че поддържат интереса си и е твърде вероятно да увеличат поръчката си, още повече, че 778 ще може да взеуме разстоянието ATHSYD (Атина-Сидни) нон-стоп (последното изречение пък говори за ултрамегаломанските амбиции на ЕК). Qatar Airways (QR) са много по-предпазливи – превозвача има също отдавна поръчка и за двата субварианта (-8 и -9), но ако поръча още, по-скоро ще е само от -9 варианта. Луфтханза и ОлНипон останаха безмълвни, същото се отнася и до Бритиш (IAG Group), които все още са голяма надежда на Боинг за крупна поръчка. Последното обаче става все по-малко вероятно с времето – IAG вече се ангажираха твърдо с А350-1000, а освен това съвсем наскоро съобщиха, че най-вероятно ще се възползват от опцията си за 4 чисто нови А380, като ги превърнат в твърда поръчка и това при положение, че отдавна заявиха, че приемат оферти и за А380 втора употреба.


Вече е ясна и позицията на Луфтханза (LH), която определено дава назад по отношение на В779. АК има поръчка за 39 броя от модела (направена по едно и също време с тази и за 25 броя А359). На последното събрание „Offen gesagt” (може да се преведе като „да си го кажем направо”), Carsten Spohr (LH CEO) е изразил мнение, че LH се е ангажирала с твърде много бройки от машина с толкова голям капацитет, при наличните вече (и доста нови) В748i и А380. Разбира се, подчертано е, че превозвача не се отказва от самолета, но определено по-разумно би било, поръчката да беше 39 х А359 и 25 х В779. Във всеки случай LH няма много опции. Вярно е, че за такъв важен клиент Боинг би направил компромис, като намали бройката за твърдо поръчаните В779, ако депозита обаче отиде за друг модел на производителя (като например В787). В случая с А359….вероятността е нулева - Боинг в края на краищата не е майчица. Не е ясно, какво точно ще стане, но във всеки случай шанса за В787 във флотилиите на подопечните на LH превозвачи като Swiss, Austrian, EuroWings и Brussels Airlines се увеличава – обновяването на авиопарка им (избор на машина) е решение, което LH бави от доста време и предвид ситуацията (в която Боинг определено държи козовете – иде реч за много пари), Луфтханза няма много накъде да шава. Това се връзва и с факта, че на същото събрание Spohr е обявил и че А330Neo не е най-подходящата опция за LH Group. Кой знае колко време за договорки няма, защото MSN002 e първият В779 за LH и Боинг няма да изпадне в луд възторг, ако трябва да търси спешно нов клиент (навити за съответният EIS) за доста големите машини.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1355
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Производители

Непрочетено мнениеот Almasy » чет май 04, 2017 9:03 am

И NEO-то на А330 както всички останали нови модели по света (само с NEO-то на А320 май това не се случи) - забавяне.

https://www.ch-aviation.com/portal/news ... ed-to-2018

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1355
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Производители

Непрочетено мнениеот Almasy » ср май 10, 2017 10:32 pm

Boeing се охълца.

Броени дни оставаха до доставката на първия MAX8 на Malindo Air.

Изображение

Тъмън всичко досега с MAX`а вървеше по мед и масло и изведнъж засечка. И то не с друго, а с двигателя LEAP-1B, за проблем с който спешна депеша е пуснал производителя CFMI (JV между GE и Snecma/Safran)

Изображение

Дори проблема да е малък, излагацията е голяма и то не заради друго, а защото самия Boeing пускаше злобнички забележки за проблемите на PW с техния PW1000G

Изображение

който е една от опциите за моторизация на Airbus 320NEO. Една от опциите, защото NEO-то, по избор на клиента може да бъде с PW1000G или с LEAP-1А, докато американците предпочетоха да сключат ексклузивен контракт със CFMI и MAX`а няма друга алтернатива за моторизация.

Акциите на Боинг се сринаха моментално с 2,1%, а тези на GE – с 0,8%

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1355
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Производители

Непрочетено мнениеот Almasy » съб май 13, 2017 11:05 pm

Дизайна на Beluga XL дефиниран. EIS - 2019-та

Изображение

http://www.airbus.com/newsevents/news-e ... xls-face/#

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1355
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Производители

Непрочетено мнениеот Almasy » чет май 18, 2017 12:02 pm

Boeing все пак достави първия 737MAX8 на Malindo Air, която тутакси се ребрандира като Batik и се фръцна с нова ливерия

Изображение

Пръвият редовен полет е планиран за 22 Май по линията KULSIN (Куала Лумпур – Синагпур).
Оказа се, че проблема с LEAP-1B се дължи на елемент, произвеждан от двама поддоставчика, като само по отношение на продукцията на единия има забележки в качеството на изработката. Сответно доставеният самолет е комплектован с елементната база на „читавия” поддоставчик.
Не е ясно до каква степен ще бъде засегната поетапната доставка на други машини.

Междувременно, официално се публикуваха и кодовете на MAX серията, които са:

ICAO:

B37M
B38M
B39M

IATA:

7M7
7M8
7M9


Стандартно, по-голяма гражданственост (разписания на АК, авиофоруми) добиват IATA кодовете

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1355
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Производители

Непрочетено мнениеот Almasy » вт юни 06, 2017 9:14 pm

COMAC и Bombardier - все по-гъсти.

https://www.theglobeandmail.com/report- ... e35043525/

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1355
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Производители

Непрочетено мнениеот Almasy » чет юни 08, 2017 3:32 pm

Стартирана е сертификацията на GE9X

Изображение

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1355
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Производители

Непрочетено мнениеот Almasy » вт юни 20, 2017 12:37 pm

Нарастването на вместимостта на Е2 серията в сравнение със старото поколение

Изображение

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1355
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Производители

Непрочетено мнениеот Almasy » чет юни 22, 2017 5:19 pm

Докато очакванията бяха, че евентуално ATR би тръгнал към бъдещето с разработка за 100+ pax машина, концерна най-неочаквано излезе с концепция за ATR-42-600S (STOL вариант на ATR-42-600).
Според производителя, това ше позволи оперирането на машината (с пълно затоварване) от писти дълги едва 800м.

http://www.atraircraft.com/newsroom/pre ... 52-en.html

За сравнение, при MTOW на машината понастоящем са и необходими 1165 м.
Всъщност, ако чиляк размисли, има доста логика. 100+ е вече нишата на регионалните джетове, а ATR победи Q400 не на база обхват, скорост или вместимост, а икономичност.
Сега, явно се целят в противоположна страна – сегмента на най, най-малките регионални машини, като съответно предложат и имагинерна за тях (съществуващите на пазара до момента модели) вместимост.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1355
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Производители

Непрочетено мнениеот Almasy » чет авг 24, 2017 12:34 pm

Новина, която е и добра, и лоша за Ербъс.
Qantas (QF) има поръчка за общо 20 броя А380 и вече оперира с доставените 12 от тях. Отдавна се говори обаче, че превозвача, макар и доволен от настоящите, просто няма нужда от повече машини с толкова голям капацитет. Тоест останалите 8 (които обаче не са опции, а твърда поръчка) се явяват излишни.
Затова и нямаше изненади, че QF води преговори с Airbus, депозита за 8-те A380-800 (388) да отиде за дългообхватният вариант на A350, а имено A350-900LR (35L), на когото Singapore се явява launch customer за оперирането до Лос Анжелийз и Ню Йорк. QF също обави, че първата дестинация за новите самолети ще бъде JFK (Ню Йорк).
Новината е лоша за Ербъс, защото още един превозвач дава заден по отношение на A380-800 (а те и без това не са много).
И едновременно с това добра, защого пък QF още миналата година беаше обавил, че се колебае между A350-900LR и единственият му конкурент в това отношение – B777-8.
В крайна сметка за Airbus е по-изгодно парите да останат в собствения му концерн, дори и ангажимента да е за друг модел, отколкото да се примири само с депозита. Не може да се каже обаче, че производителя е съвсем без козове. По последни информации A350-900LR ще е с по-голям обсег от B777-8. Да не говорим, че е чисто нова платформа. Airbus може и да се примири с прехвърлянето на депозита, но в случая едва ли ще е склонен на каквито и да е отстъпки от каталожната цена. А свърши времето (тоест схватката А340 срещу B777) , когато WB (широкофюзеяжните) машини на европейския производител бяха значително по-евтини от тези на Boeing. В ерата на 787/350 (и 330NEO/77X), е налице абсолютен паритет, като в някои случаи Airbus дори си позволява за задмине Boeing.
В крайна сметка обаче сделката не е финализирана. IAG (British Airways & Iberia & Vueling) също се надлъгваха с Bombardier с месеци, като през дългото време на преговори един друг се ухажваха безкрайно пред СМИ (ма колко бил читав и хай самолета, съответно – колко важен клиент били IAG) . След като стана окончателно ясно обаче, че канадците са непреклонни по отношение на каквито и да е мераци на конгломерата от превозвачи за съществен рабат, цялата раута отиде на кино.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1355
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Производители

Непрочетено мнениеот Almasy » вт сеп 05, 2017 9:53 pm

P&W "заплашват" почти с революция в една малко позабравена сфера - тази на турбопропа, с новия си Next Generation Regional Turboprop" (NGRT) двигател

Изображение

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1355
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Производители

Непрочетено мнениеот Almasy » пон сеп 11, 2017 10:34 pm

Новото поколение на 777

С общо 316 (твърди, без MoU) поръчки, 77Х е горе-долу на нивото на 388.
Големият въпрос, който тормози разбира се, най-много Boeing, доколко успешна ще е програмата.
Че разходите за развой ще се избият, е почти сигурно - 77Х се явява „претопляне” и няма нищо общо с колосалните разходи за нова разработка като европейският джъмбо. Макар, че сигурност никога няма - 748 също е претопляне (поредното) на добрия стар 747, а се оказа пълно фиаско и ако не беше F (карго) варианта, Boeing директно щеше да се нагълта яко с вода (то и сега финансово нещата са си резил).
Още на чертожната маса, АК нарекоха 779 „емирския 777”. Причината – Boeing скрои изцяло модела по изискванията на EK, пренебрегвайки вижданията на други, вкл. на един от най-верните си клиенти, що се отнася до WB машини, а именно BA. Затова и не е чудно, че BA се фръцна и за първи път изневери, поръчвайки 35К. Втория голям удар беше JL (също 35К).
Не е радващо и, че американските АК, чийто WB гръбнак са категорично старите версии на 777 (и най-вече 77W) йезуитстват вече повече от 5 години. Светата троица (Делта, Ъмерикън, Юнайтид) ръсят мозък по въпроса, с изявления по масмедиите от рода на „Следим с интерес развитието на програмата, но виждаме бъдещето на WB флотилиите си основно като смесица от 787/350). Баш като „може, ама надали”.
LH груп (която BTW има поръчка и за 359) се смята за най-големия успех, но за ужас на Boeing, последната взе да го усуква, опитвайки се да намали драстично бройката на твърдо поръчаните 779 (шефа на LH груп без заобикалки заяви, че заявката е била грешка и е трябвало да бъде даден превес на бройката поръчани 359).
Най-сериозен процент от заявките общо се дължи на ME3, но и там нещата вече не са с толкова розова перспектива, предвид настъпилата политическа криза – QR призна, че допълнителна бройка 778 е изключена, а за 779 – малко вероятна. А и поръчката (първоначалната) на ЕY почти под въпрос.
Най-големите машини очевидно са в криза. Boeing се принуди да смъкне значително цената и на 77W, модела с феноменален успех (от цялата серия 777). Но и 77W остаря, както всичко на света, а чисто новия (и по-малък) 359 изяде останалото. Ако някой иска нещо по-голямо – пак чисто новия 35К. Бедата на 779 може да се окаже двойна – твърде голям (779 е по-голям от 35К и първи след 388 по вместимост) и на всичко отгоре „старчок с ботокс”.
778 е разбира се по-малък, но той е ULR машина, наследник на не особено успешния 77L. Нишата на тези модели по принцип е малка (пък и на всичко отгоре винаги са много скъпи), а по последни данни 778 ще е с по-малък обсег от прекия конкурент 35L – още една причина в Сиатъл да не танцуват степ.
Голяма надежда е Далечният Изток, в частност Китай, където се предполага ще е нужен капацитет. Твърдите поръчки от региона има (графиката по-долу) но се очакваше повече.

Изображение

Boeing дори лансираха идеята за 77К, машина почти с вместимостта на 388, но двумоторна, която да се продава като допълнение към 779, така че да бъде изцяло обхванат пазара на VLA. Старт не е даден, а и доста хора смятат идеята за безумна, още повече, че компромиса ще е голям, най-вече по отношение на обхвата.
Не, че няма никакво време, голяма част от 77W по света са все още млади. Има вероятност доста от превозвачите опериращи с тях, един ден да ги заменят с по-големия 779. Но дори така да е, две неща са сигурни – успеха на 77W няма да бъде стигнат – нито като обем продажби, нито като цена. Първото, защото вече си видя – 359 и 35К се оказаха по-зъбати от очакваното, а второто – още отсега Boeing предлага 779 на „народна” цена, за разлика от времената когато 77W нямаше алтернатива и производителя му буквално дереше кожи.

Ползвани съкращения:

77Х – Boeing 777 Next Generation
778 - Boeing 777-8
779 - Boeing 777-9
77К - Boeing 777-10
77W - Boeing 777-300ER
77L - Boeing 777-200LR
748 - Boeing 747-8i
388 – Airbus 380-800
359 – Airbus 350-900
35К – Airbus 350-1000
35L - Airbus 350-900LR
EK –Emirates
QR - Qatar Airways
ЕY - Etihad
BA – British Airways
JL – Japan Air Lines
LH – Lufthansa
ME3 – голямата близкоизточна тройка, i.e. Emirates, Etihad и Qatar Airways
WB – wide body
ULR – ultra rong range
VLA – very large aircraft
MoU – memorandum of understanding


Върни се в “Гражданска авиация”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта