Авиокомпании

Всички аспекти на съвременната гражданска авиация
Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1431
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » ср юни 07, 2017 8:04 pm

След спешната (и поредна) финансова инжекция - Alitalia - 10-ти живот.
Нов мениджмънт, нов план за реконструктуриране и икономии. Рестартира Лос Анжелийз и Делхи, стратира Малдивите, увеличава полетите до Сау Паулу.
Longhaul експанзия не е нелогична, защото това са единствените полети, носещи пари на АК. Въпроса е какво ще се направи с късите полети, че да почнат и те да припечелват нещичко или поне да не са с вечен баланс в червено.
Налятите пари би трябвало да стигнат до зимата. От там нататък не се знае (ако АК не се изправи окончателно на крака).

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1431
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » пон юли 17, 2017 2:53 pm

- Qatar Airways предлага на American да купи 10% от акциите й за $ 800 милиона (https://finance.yahoo.com/news/american ... 47660.html)
- Иранците не изпълниха обещанието си и отказаха да купят 4-те B748i, поръчани от фалирата Transaero. Два от самолетите бяха вече произведени (етап на финално асемблиране). Няма официална информация какво ще стане с машините, но по отношение на финасовата част, след като Iran Air се фръцна, почти няма съмнение, че Rossya Airlines, като субдивизия на Aeroflot (наследник на Transaero), ще пие една студена вода, тоест внесеният депозит няма да бъде върнат от Boeing. Ако Aeroflot не беше канцелирал цялата си поръчка от 787, имаше шанс парите да отидат към нея, но сриването на пътникопотока накара превозвача тотално да преразгледа плановете си за авиопарка от широкофюзеляжни машини. Съществува и трети вариант – резервни части за наличните в момента 737/777, но това е опция, зависеща изцяло от Боинг
- AAL (QR CEO) отново се изгаври с американските АК – стюардесите им били баби (https://www.economist.com/blogs/gullive ... /te/bl/ed/). В случая AAL прекали – вярно е, че кабинният състав на QR е изключително млад и е много трудно да намериш някой минал Христова възраст (знам го от опит), но възрастта не може да бъде критерий за назначаване или уволяване на персонал. Предполага се, че кабинният състав има и други задължения, освен да изглежда секси.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1431
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » пон юли 24, 2017 11:44 am

Almasy написа:
Almasy написа:......Запознати обаче считат, че този път Etihad няма да си мръдне и пръста, защото до гуша му е дошло от „социализъм”......
Потвърдено официално от самия Etihad:
http://www.luchtzak.be/airlines/etihad- ... istration/
Окончателно (от страна на Etihad) - Или я купуваме цялата (за в момента имат 49%, които не са достатъчно за пълен контрол) или да върви по дяволите.

http://www.arabianbusiness.com/content/ ... r-alitalia

Пред перспективата да бъде купена от Ryanair, това може би е по-добрия вариант.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1431
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » чет авг 10, 2017 11:52 am

- ANA и JAL вероятно ще купят 49% от силно закъсалата SriLankan (UL) - https://www.ch-aviation.com/portal/news ... -srilankan. UL отдавна отдаде част от WB самолетите си (лизинг) на други АК , префасонира поръчките си за нови (по-малки на брой и по-малки), но явно това не помага достатъчно. UL е и вероятно най-силно пострадалата чуждестранна АК от срива на пътникопотока от/за Русия
- South African – поредното заемче (https://www.ch-aviation.com/portal/news ... nment-loan). Нещата до голяма степен наподобяват случващото се с Alitalia
- Saudia въвежда дрес-код (http://www.bbc.com/news/blogs-trending-40862235). На прицел са не само жените, на мъжете се забранява да показват „голи крака” :lol: , което означава, че западняците на борда на SV трябва да се простят с късите панталони. Потресаващата идиотщина разбира се, не заслужава коментар. Едва ли пътниците до Рияд/Джеда ще намалеят (те така или иначе, влизайки на територията на СА, са длъжни да спазват същия дрес код). Но трансферите на SV (доколкото ги има), определено ще пострадат

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1431
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » вт авг 15, 2017 3:37 pm

Brussels Airlines (SN) ще запази името си след интеграцията с Eurowings

https://www.ch-aviation.com/portal/news ... ntegration

Бледото копие (и наследник) на SABENA все повече започва да придобива облика на НТА, а за белези на някогашното величие и дума да не става.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1431
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » чет авг 17, 2017 9:04 am

TAROM (RO) – финализирана сделката за B738 - NG поколението обаче, а не MAX (http://mt.gov.ro/web14/spatiul-media/co ... 05052017-2). Първият вече е доставен.

Изображение

Освен тона RO, които след пенсионирането на А310 останаха без самолет за дълги дестинации, обяви конкурс за лизинг на 3 машини (http://tarom.ro/en/aircraft-lease-announcement-0) и вече води преговори със Singapore Airlines за старите им В777 (http://aeronews.ro/doua-boeing-uri-777- ... ota-tarom/), най-вероятно във варианта 200ER (Singapore имат и 200LR и 300ER)

Изображение

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1431
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » нед авг 20, 2017 8:38 pm

Quo vadis Cubana

Cubana (CU) e на път да остане без собствени самолети.
За далечните дестинации АК утилизираше основно Ил-96, но авиопарка отдавна е кажи-речи приземен.
Борд CU-T1250 отлетя за основен ремонт още през Януари, но продължава да е на стоянката във Воронеж като закотвен вече 8-ми месец. CUT1254 пък изобщо не е летял от 2012-та и представлява тъжна гледка 5 години на Хосе Марти. Същата съдба последва и CU-T1717 от месец Май.
Излиза, че активен е единствено CU-1251, който се води VIP транспорт, Той заедно с взетия на лизинг A340-300 (регистрация EC-MFA) са единствените машини които сноват по дългите дестинации като Париж, докато дойде и втория лизингов А340-600.
Целия флот от 6 машини Ан-158 също е приземен поради липсата на резервни части.
Като прибавим, че и от 4-те Ту-204 последно е летял един на 12 Май, картинката става тотално мизирабъл, що се касае до активни машини с регистрация CU.
Положението спасяват единствено А319/А320 и B737-300/400, както и едничкия АTR-72-500 (също спешно лизинговани).
Това означава, че единствена собствена машина, с която CU лети е правителственият (VIP) CU-1251. Едва ли някой е предполагал, че машината ще бъде използвана стандартно за граждански полети, ама като няма с какво друго (днес – 20.08.2017 с нея е извършен полет CU444 HAVORY).
А и всакакви надежди, че 4-тият поръчан (CU вече има 4 машини от типа, но единият е бивш Аерофлот`ски, като нови са доставени 3) Ил-96-300 изобщо някога ще бъде кацне в Хавана, могат да бъдат тотално отписани.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1431
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » пон авг 28, 2017 3:50 pm

Примката около Северна Корея се затяга здраво и в гражданската авиация.
Не, че за такава изобщо можеше да се говори при 1.8 полета на ден, но все пак…..Все пак бяха 1.8 на ден.
От предната седмица всички сайтове/търсачки/контрактори са преустановили продажбата на билети на Air Koryo (JS).
Air China (CA) от своя страна също е канцелирала всякакви JV с JS, като продава единствено своите полети – СА121/СА122 (които както вече казахме, останаха само 2 пъти седмично – понеделник и петък и то с малките 737). Освен това CA е премахнала окончателно бизнес класата.
JS никога не е имала своя собствена работещ сайт за онлайн продажби. Дори съществуващата навремето само под формата на рекламна страница такава (букиране не беше възможно – при подобен опит следваше насочване към контрактори) вече не съществува.
Това означава, че купуване на билет на JS е възможно единствено на място, лично, в офисите в Пхенян или Пекин (ако изобщо този в Пекин все още е отворен), нещо което е просто несериозно, дори за края на 20-ти век, камо ли за 21-ви.
На практика, това означа, че Пхенян (FNJ) e свързан само 2 пъти седмично със света (през Пекин), като в случая се конкурира по изолираност кажи-речи само с Фолклендските острови (където живеят грубо 2-ма цивилни на кръст).

P.S.: В контекста на това, царевичният чипс Made in DPRK, който в eBay е бил продаден за USD40, сега предложен може да стигне и USD100 :lol:

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1431
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » пет сеп 01, 2017 9:23 am

China Eastern (MU) – ултраамбициозен план – 191 нови самолета до 2019-та (https://www.flightglobal.com/news/artic ... 000000taAf). Ултраамбициозен, защото в периода АК възнамерява да пенсионира едва около 21 самолета, което означава 170 машини за експанзия

Изображение

Това включва самолети от сериите 320 / 330 / 350 на Airbus и 737 / 767 (вероятно обаче само карго вариант, тоест 76F) / 777 / 787 на Boeing. И дума не се споменава за машини китайско п-во, тоест ARJ-21 или С-919.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1431
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » чет сеп 14, 2017 2:21 pm

Юнайтид (UA) модифицира заявката си за А350XWB – вместо за 35 х А350-1000 (35К), става за 45 х А350-900 (359)
Тоест – 10 бройки отгоре, но за по-малкият вариант (каквато е и световната тенденция).
UA добавя, че поръчаните самолети са за замяна на авиопарка от 77Е (777-200ER)
http://www.airbus.com/newsroom/press-re ... -to-4.html

Изображение

UA в момента оперира с 55 броя 77Е, така че ново увеличение на бройката не е изключено, като си оставят вратичка то да е за 35К (ако бъдещето покаже съответен деманд).
BTW, на каталожна цена предишните 35 броя 35К ценово се равняваj на 39 броя 359, което означава, че Ербъс е на печалба.
Шампанско ще пият и в RR (двигателите).

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1431
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » пет сеп 15, 2017 12:03 pm

- Air Canada (AC) анонсира, че ще започне ТАТL (transatlantic) полети със B737MAX8 (7M8) веднага щом получи машините. Отнася се за преки линии от Торонто (YYZ) и Монреал (YUL) до Дъблин (DUB). Повтаря се историята със B757-200 (752), по времето когато Aer Lingus и Iceland Air го ползваха за ТАТL полети. Разбира се, Дъблин ще е единствената ТАТL дестинация – за останалитите европейски градове са им къси крачката и на 752 и на 7M8. Доколко начинанието ще е успешно предстои да се види – и при 7M8 няма как да се инсталира бизнес класа продукта, който е стандартен за широкофюзеляжните машини на AC. Последното предполага или само конфигурация в икономична класа, или ниско затоварване на бизнес класата, тъй като известна част от свикналите на лукс клиенти ще предпочетат трансфери през Лондон
- На полската LOT отново не и достигат самолети – пореден лизинг на машини от серията 737 (при положение, че LOT вече взе на лизинг четири)
- На словенската Adria също, но последната търси машини с малък капацитет ATR-и и SAAB-и. АК, чието финасово състояние не е цветущо, продаде бранда си на пазен в тайна купувач, като моментално след това го взе под „аренда”
- Отново се заговори, че Turkish (TK) е в преговори с Боинг относно няколко машини 747-8i (https://www.ch-aviation.com/portal/news ... 47-8-order). Това вече толкова пъти е обявявано, че почти никой не вярва да се превърне в реалност
- Cathay Paсific за първи път в историята си на загуба (USD255.8 million само за първото шестмесечие). Китайците не си поплюват и моментално орязаха с 10% заплатите на персонала
- Не е настроена особено филанстропски и IAG (в частност Iberia), която съкрати 955 работни места – 715 наземен персонал, 170 кабинен и 70 пилота. Полетите обаче не се намаляват, по договорка с профсъюзите ще се лети повече часове със съответният бонус като заплащане

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1431
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » ср окт 11, 2017 3:08 pm

- Aer Lingus (EI) – TATL полети с А321NeoLR (https://www.ch-aviation.com/portal/news ... -us-market)
- Emirates и flyDubai – максимална кооперация (https://www.emirates.com/media-centre/e ... -agreement#). Налагащи се изводи: 1.Emirates просто ще превърне flyDubai в собствено нискотарифно подразделение. 2.Малко вероятно е превозвача (Emirates) и от тук нататък да поръча NB (тяснофюзеляжни) самолети 3. Едва ли има шанс Emirates да открие собствена линия до София, flyDubai така или иначе лети DXBSOFDXB, а и пазара в БГ е в много малък процент премиум ориентиран
- Qatar Airways (QR) финализира сделката за Meridiana (вече притежава 49%). QR очевидно не си правят илюзии за катастрофалното състояние на флотилията на Meridiana (към която спада и подопечната AirItaly), щом моментално прехвърля по наколко броя 737MAX, 787 и 330. Дълга от 600 милиона $ също не е за пренебрегване
- индийската НТА SpiceJet поръча 50 броя Q400 (https://m.timesofindia.com/business/ind ... 885327.cms). Много, ама мноооого добра новина за BBD, които отчаяно се нуждаеха от захранване на линията на DHC-8
- нещичко и за мизерната листа на поръчките за 748 - Qatar Airways (карго филиала) – още 2 броя 748F
- IAG, чиийто главни играчи са British Airways и Iberia

Изображение

вероятно засега се оказва най-големия фен на А321NeoLR. Конгломерата вече поръча модела за AerLingus, а сега води преговори с Airbus за недоуточнена бройка, предназначени за новата и нискотарифна субдивизия LEVEL. Макар че, IAG отказаха какъвто и да е коментар относно събитията в Каталуня (база на LEVEL е именно BCN), публична тайна е, че консорциума не е настроен никак сепаратистки. От състресенията пострада и друга НТА, собственост на IAG – Vueling.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1431
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » вт окт 31, 2017 7:24 pm

Новата първа класа (suites) на Singapore (SQ)

Изображение

Изображение

Изображение

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1431
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » пон ное 06, 2017 11:31 am

Виетнамците са си поставили за задача номер едно нон-стоп полети до САЩ. Двете държави, които някога се бяха хванали гуша за гуша, днес са в парадоксално добри отношения.
Не са за пренебрегване нито трафика на американски туристи, които влачат със себе си и доста пари, нито преките американски инвестиции, нито множеството виетнамски емигранти.
Vietnam Airlines (VN) вече е подала молба към FAA за стартиране на полети SGNLAX (Сайгон-Лос Анжелис) през летния сезон 2018-та:

https://www.vietnambreakingnews.com/201 ... ssessment/

Плановете обаче не спират до тук – VN вече обяви, че следващите дестинации са San Francisco, New York, Seattle, Dallas и Washington що се отнася до територията на САЩ, а за Канада - Vancouver, Montreal и Toronto.
Превозвача дори обяви честотите за SGNLAX – всекидневно, с разписание

SGN-LAX 2030-2130
LAX-SGN 2350-0615

Самолета ще е 359

Изображение

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1431
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » пон ное 06, 2017 7:46 pm

- QR (Qatar Airways) купи и част от CX (Cathay Pacfic) - https://www.reuters.com/article/us-cath ... SKBN1D601T.

Изображение

- след като Slovak Airlines фалира през 2007-ма, страната остана без национален превозвач, въпреки множеството краткотрайни опити. Правителството отново мъдри нов

Изображение

- Austrian пенсионира окончателно Fokker 70/100. Същото направи и KLM

Изображение

- UTair с нова ливерия. Тя, че старата беше за смяна, вярно, ама и новата…..

Изображение

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1431
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » нед ное 12, 2017 9:56 pm

ЕК поръча 787

Изображение

- варианта е 787-10
- предназначени за поетапна замяна на настоящите А330 (след пенсионирането им)
- де факто ще бъде най-малкият самолет във флотилията на ЕК, предназначен за „тънки” маршрути (дестинации с минимален пасажерски деманд)
- ЕК е включил в контракта опция да превключи за евентуално част от машините (или дори всички) на още по-малкия вариант – 787-9
- решението относно самолета на Boeing e взето и предвид предстоящата замяна на 77L (777-200LR), който ще бъде заместен от по-новото си ULR издание – 778 (777-8). ЕК обаче още не е сигурен в бройката – замяна 1 към 1, или увеличение или намялане на настоящите ULR машини
- ЕК вече заяви, че и 787 ще бъдат в типичната за превозвача FCY конфигурация (обикновено превозвачите не инсталират първа класа на по-малките машини и те са основно в конфигурация бизнес/икономична класа)

Отговори