Мога ли да стана пилот в ГА? Как през 2017?

Всички аспекти на съвременната гражданска авиация
cros
Мнения: 3
Регистриран: съб авг 12, 2017 6:58 pm

Мога ли да стана пилот в ГА? Как през 2017?

Непрочетено мнениеот cros » съб авг 12, 2017 8:26 pm

Здравейте на всички.
От няколко дни преглеждам някои неща, които са свързани с пилотската професия, а най-вече: Как се става пилот в гражданската авиация и се чудя подходящо ли е за мен...
Първо малко за мен:
На 16 години съм. Смятам, че вече ми е време да се ориентирам кариерно до някаква степен. Уча в езикова гимназия (английски език) . Относно нещата, които умея - определено имам интерес към нещата, свързани с web, имам и няколко сайта (просто за удоволствие, нямам някакви големи доходи от тях, просто ми е интересно да се занимавам с тези неща). С езика съм повече от добре, както и с повечето езици, но не това е моята работа - просто не си се представям в офис, ама изобщо. Пътувам доста, включително и със самолет - работата като пилот ми се струва повече от привлекателна. Летене до интересни дестинации (може и да е просто да летището, но все пак до колкото знам понякога се спи), перфектно заплащане, хубава кола и къща като следствие...със зрението съм добре, но с математиката и физиката....хмм, не мога да кажа. Имам петици с нормални усилия, но не ми е особено интересно, и на уроци ходя по математика.

Първият ми въпрос към Вас е: Трябват ли тези науки наистина в практиката на един пилот? Тоест, ако имам базови познания по двете науки, не са ми особено интересни и съм на стандартното ниво имам ли шанс? В тема от преди 10 години в този форум прочетох, че тези науки ти трябват точно толкова, колкото да разнасяш канцеларски материали с кола...

Вторият въпрос: Има ли някаква вероятност с нормални финансови възможности да се постигне такова обучение извън България, след това да се работи съответно извън България? Дори и да не бях попаднал на няколко такива теми на 10 години ми е ясно, че тук всичко е дъщери, синове и подмазвачи, а аз определено не държа да правя всичко с връзки и то за български заплати. Четох за кадетски програми на Wizz Air, Луфтханза (където изискват немски, но надали би ми било проблем да добавя трети език).

Третият въпрос: Колко пъти в седмицата горе-долу се лети? Наистина ли заплатите дори в нискотарифните компании са по 10,000 паунда? Толкова ли е сложна и напрегната работата или повечето е рутина - научава се и след това е лесно, изключвайки критичните ситуации? Какви са основните рискове на професията? Препоръчва ли се първо да се поработи като стюард и подобни длъжности, за да се опознае професията или е също толкова нужно, колкото висшата математика (според мнения на хора от форума)?



Благодаря.

su27
Мнения: 18
Регистриран: чет яну 13, 2011 7:00 pm

Re: Мога ли да стана пилот в ГА? Как през 2017?

Непрочетено мнениеот su27 » нед авг 13, 2017 5:31 pm

През 2017 начините за ставане на пилот са си същите какво и в предишните години.

Първият ми въпрос към Вас е: Трябват ли тези науки наистина в практиката на един пилот?

Не
Вторият въпрос: Има ли някаква вероятност с нормални финансови възможности да се постигне такова обучение извън България, след това да се работи съответно извън България? Дори и да не бях попаднал на няколко такива теми на 10 години ми е ясно, че тук всичко е дъщери, синове и подмазвачи, а аз определено не държа да правя всичко с връзки и то за български заплати. Четох за кадетски програми на Wizz Air, Луфтханза (където изискват немски, но надали би ми било проблем да добавя трети език).


Кадетската програма я забрави. Изключително трудно е да влезеш в такава. Цената на обучението не се е изменила, та ще трябва да формулираш номралните финансови възможности... Със сигурност ще ти трябват мин 45000 евро да не кажа около 60, за type rating или paytofly.
Третият въпрос: Колко пъти в седмицата горе-долу се лети? Наистина ли заплатите дори в нискотарифните компании са по 10,000 паунда? Толкова ли е сложна и напрегната работата или повечето е рутина - научава се и след това е лесно, изключвайки критичните ситуации? Какви са основните рискове на професията? Препоръчва ли се първо да се поработи като стюард и подобни длъжности, за да се опознае професията или е също толкова нужно, колкото висшата математика (според мнения на хора от форума)?

Летенето е според компанията, но горната граница е стрикно дефинирана.
Заплатата зависи от много неща, но като новобранец няма да е 10к паунда.
Рисковете са свързани най-вече с неработоспособност по здравословни причини.
Ако искаш да станеш пилот наистина, нямаш нужда да опознаваш професията като стюард. Това обаче може да е начин да създадеш контакти и да изкараш пари за обучение и реализация, ако родителите ти не могат да те финансират.

cros
Мнения: 3
Регистриран: съб авг 12, 2017 6:58 pm

Re: Мога ли да стана пилот в ГА? Как през 2017?

Непрочетено мнениеот cros » нед авг 13, 2017 6:34 pm

Добре, а какъв е другият начин?
Това, което знам до този момент е:
- За да влезеш в кадетска програма минаваш през нещо като изпит по математика и физика + се гледа дипломата от средното + тест по английски + личностен тест + медицинския сертификат. Плащаш въпросната сума и ако завършиш започваш да работиш директно там - УизЕър, Луфтханза, Смалпланет или каквато програма си избрал...пише, че може да станеш втори пилот на самолет в рамките на година, но преди това какво правиш на борда на самолета не се знае (или просто само аз не знам). Другото нещо, което определено ме изненадва - на страницата на програмите задължително пише, че математиката и физиката са key skills, а никой по форумите не мисли така....дори като съм чел интервюта с пилоти и те казват, че се изчислява само колко гориво да се поръча, кога да се започне кацане и с каква скорост.
- За да започнеш всичко сам си кандидатстваш в подходящото училище, а след като го завършиш си търсиш с 250-те летателни часа работа за жълти стотинки някъде/плащаш си, за да натрупаш тези часове, за да натрупаш летателни часове и да вземеш лицензи и евентуално да се добереш до голяма авиокомпания. Като до колкото чета това е много по-скъпо, несигурно и непрепоръчително.

А иначе не поема ли АК TR и след това да го удържа от заплатата?

Благодаря отново.

su27
Мнения: 18
Регистриран: чет яну 13, 2011 7:00 pm

Re: Мога ли да стана пилот в ГА? Как през 2017?

Непрочетено мнениеот su27 » нед авг 13, 2017 10:59 pm

Писано е много по темата и в този и други БГ форуми. Вариантите:
1. В кадетските програми влизат хора с истински и задълбочение познания, лесно може да провериш твоите дали съответстват като кандидатсваш в тях. Това дали ги ползваш тези знания после в практиката няма много общо. Целта е отсяване на посредствените.

2. Плащаш си за всичко "като поп", така правят останалите 80%. Минаваш медицина, теория и налиташ часовете, изпити за ATPL. Търсиш работа, плащаш си type rating, а може и часовете на типа после в някоя компания. Теглят се кредити, родата помага и така няколко години докато успееш да стигнеш до мечтаната работа.
TR се плаща по няколко начина, предпочитания е предварително, защото може да се издъниш на него. Описания от теб също го има. Публична тайна е обаче, че компаниите имат определен брой безплатни TR в центровете за обучение като редовни клиенти.

3. Ставаш военен пилот и след време граждански. Колко е вариант това в БГ е друг въпрос.

Последната 1г. търсенето на кадри бе голямо и хора които бяха без работа доста време започнаха с минимум часове, но това е на периоди, преди 4г. например беше мъртвило.
Без да поемаш никакви рискове, лични жертви и да се трудиш отдадено за някаква цел - няма успех.

cros
Мнения: 3
Регистриран: съб авг 12, 2017 6:58 pm

Re: Мога ли да стана пилот в ГА? Как през 2017?

Непрочетено мнениеот cros » пон авг 14, 2017 10:47 am

Ясно..аз гледах, че тестовете за влизане в тези програми въобще не са сложни, явно после има други неща, които са "скрити". Има ли някой, който може да даде съвет относно кадетските програми или всички са избрали втория начин?


Върни се в “Гражданска авиация”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 3 госта