Авиокомпании

Всички аспекти на съвременната гражданска авиация
Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1700
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » вт яну 23, 2018 10:53 am

Air India (AI) – приватизация до Юни. 49% от превозвача могат да закупят чуждестранни инвеститори (вкл. АК).
https://scroll.in/latest/864373/governm ... uggestions
Изображение


British Airways (BA) в преговори с Ербъс за още А380.
https://www.ch-aviation.com/portal/news ... der-report
Очевидно Уили Уолш (BA CEO) е променил мнението си – години последният каканижеше, че превозвача търси А380 втора ръка, стига последните да са с двигатели на RR, защото цената на чисто новите е прекалено висока. Сега запя обаче друга песен – поддръжката на старите машини, щяла да излезе не по-малко.
Анонса за second hand е било по-скоро тактика за искане на отстъпки, тъй като въпреки тригодишното мрънкане, АК не сключи договор със Singapore, на когото предстои замяната на старите машини с нови.
Изображение


Alaska (AS) която купи Virgin America (VX) започна етапна промяна на ливериите на VX от старата
Изображение
на вече новата
Изображение
Това би трябвало да отхвърли всякакви спекулации, че AS възнамерява да се освободи от флотилията на VX (състояща се само от сериите 320) и да я замени със сериите 737, тъй като АS лети единствено с тях (тоест със самолети п-во само на Боинг).
https://airlinegeeks.com/2017/12/29/sou ... d-january/
Същевременно, за да отпразнува обединението, АS изтипоса нова ливерия и на собствените си самолети (почти отвратна IMHO).
Изображение

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1700
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » пет фев 02, 2018 4:44 am

Изтече информация за гласената нова ливерия на Луфти, в случая тапосана на 748i

Изображение

Изображение

Ам....доста отегчително, старата, класическата, дето логото е жълтичко, дори по ме кефи :?

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1700
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » пет фев 02, 2018 5:27 am

На 14-ти Януари Иран финализира сделка с Bombardier за 10 броя CRJ900

Изображение

За това съобщават дори руснаците, които очевидно са наясно, че щансовете им да пласират SSJ в Иран намаляват още повече

https://www.aviapanorama.ru/2018/01/ira ... -v-kanade/

Донякъде е странно, че Иран купува не особено актуално издание на регионална машина (а не чисто новата С-серия или пък прясно претоплената Е2). Вероятно това е свързано с ненапълно отпадналите санкции. CRJ900 е моторизиран със GE CF34-8C5 (сравнително стара технология), докато С-серията е със state of art GTF двигатели PW1000G

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1700
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » пон фев 05, 2018 9:16 am

Lufthansa с намерение да уволни шефовете на Brussels Аirlines - CEO Bernard Gustin и номер две в йерархията – финансовият мениджър Jan De Raeymaeker. Двамата вече са уведомени, че след изтичането им, контрактите им няма да бъдат подновени.
Неразбирателствата с Carsten Spohr (Lufthansa CEO) не са от вчера. На последното събрание (борд на директорите) Spohr грубо прекъсна Bernard Gustin, когато последният се опита да обясни стратегията на подопечната АК.
Кой е прав и кой крив е много трудно да се прецени. От една страна е абсолютно вярно, че Brussels Аirlines
Изображение
е бледо копие на някогашната SABENA
Изображение
световен играч, с чието величие трудно се бореше дори Lufthansa. Прераждането на последната след фалита й (като Brussels Аirlines) не оправда надеждите. АК поне последната година не е на загуба, но и трудно може да се нарече печелившо звено. А е известно, че активите се държат от SN Airholding NV, белгийско дружество, което е 100% собственост на Lufthansa обаче.
Spohr, който много пъти е заявявал, че е назначен с една единствена цел – да пази интересите на акционерите в Lufthansa Group, очевидно е изгубил търпение. Според вижданията му, няма смисъл да се наливат повече пари в Brussels Аirlines, която е доказала, че е бита карта, поне като legacy carrier. Дори хибридната стратегия, прилагана от няколко години не дава желаните резултати (според Spohr). Като пример се прави сравнение с печелившата Eurowings (също собственост на Lufthansa Group), при която хибридната стратегия работи идеално – параметри на НТА при късите полети и предлагане на бизнес продукт при дългите, не по различен от този на самата Lufthansa
Изображение
Нещо, с което Brussels Аirlines не може да се похвали. Затова биг мама шефа е решил да превърне Brussels Аirlines изцяло в НТА, което пък от своя страна ужасява гордите белгийци. Това би означавало имидж на Унгария номер 2, където печелившата WIZZ командва парада, но никой не я смята за национален превозвач. Както и край на дългите полети до Африка (запазен периметър на SABENA), че и до Северна Америка. Може би не е чудно, че Spohr съвсем наскоро и в съвсем друг контекст заяви, че Африка е континента с предстоящо най-бързо разрастване на мрежата на самата Lufthansa.
http://www.airliners.de/kranich-konzern-afrika/43578
Изображение

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1700
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » пет мар 02, 2018 5:09 pm

Въпреки, че някои АК драстично намялат обема на F класата (а до някои дестинации спират да я предлагат изобщо), други, като Shanghai Airlines я въвеждат – новополучените 787 ще бъдат конфигурирани F/C/Y, не както досега – само C/Y. F класата ще има само 4 места, а бизнес – 26. И двете класи ще са тип suites, като С- suites до голяма степен са копирани от презентираните наскоро от Delta.
Изображение
Последното не би трябвало да е изненада като се има предвид, че американската АК държи голяма част от акциите на China Eastern, на която субдивизия се явява Shanghai Airlines. Въвеждането на F класа точно в Shanghai Airlines, чийто хъб е PVG (Шанхай) е логично - града все повече се превръща във втори ХонгКонг. Последната обаче срещна много критики, защото за разлика от Malaysian, Thai, All Nippon или Еtihad, твърде малко се различава от бизнес класата, а цената е драстично по-висока.

Еtihad (EY) се провали с купуването на част от миналата вече в небитието AirBerlin, сега същото го грози и с индийската Jet Airways (9W)
Изображение
от която EY също придоби навремето 24% за 379 million USD. Q4 на 2017-та беше много лошо във финансов аспект за АК, а плановете за 2018-та предвиждат все повече гравитиране към AirFrance/KLM и Delta що се отнася до JV полети, отколкото към EY, чийто хъб AUH (АбуДаби) напоследък изпитва сериозна нужда от трансферни пътници. Въпреки, че засега EY отрича продажбата на дяловете си, Delta вече заяви интерес към придобиването им, още повече, че за няколко години те загубиха значителна част от пазарната си стойност и на американците няма да им се наложи да се изръсят сериозно.

След като придоби 777 (само, че втора ръка, мисля че продавача беше Singapore Airlines) Ukraine International обмилсля обновявяне на авиопарка с чисто нови самолети, в случая 787

още повече, през 2019-та АК ще пенсионира два броя 767, а през 2020-та и другите два.

Lufthansa пък, която се „нарадва” на унищожителни критики (съвсем заслужено) относно новата си ливерия, вече мисли за смяната и само 3 седмици след като я презентира
(https://www.businesstraveller.com/busin ... ree-weeks/).

Alitalia (AZ), която е доста търсена за трансфери до GIG (Rio) ще увеличи двойно директните полети от Рим. На АК обаче не и върви много до Пекин и Мексико и затова последните ще станат сезонни дестинации. Съответно освободените самолети (332 и 772) ще бъдат утилизирани до Бразилия. Все пак далечните дестинации нe са най-голямата болка на AZ – деманда си остава сравнително висок, особено до Буенос Айрес, Токио и Ню-Йорк. Европейската мрежа е доста по-закъсала. Все пак се постигна споразумение с профсъюзите относно съкращенията – една наболяла тема в Италия. Последните са много силни, а според много финансови анализатори – една от основните причини за лошото финансово състояние на АК. При последният опит превозвача да бъде продаден, инвеститорите буквално си го казаха в прав текст – „Няма да дадем и цент за превозвача, докато същите хора, подкрепяни за щяло и нещяло от напълно безотговорните профсъюзи, работят там”. Всъщност AZ е за пореден път на тезгяха (за продажба) - http://aviationweek.com/awincommercial/ ... ithin-days. По последна информация на 30 Април купувач ще бъде официално оповестен.
Изображение
Последна промяна от Almasy на чет май 17, 2018 2:01 pm, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1700
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » чет мар 29, 2018 8:47 am

Иран:

Според Iran Aseman CEO, Boeing се е съгласил със кредитирането на сделката за 30 броя 737MAX8
Със доставката на 777 нещата обаче не са толкова ясни и вече е сигурно че това няма да стане преди Q4 2018-та (първият самолет вече трябваше да е доставен)
Иранците сравнително спешно се нуждаят от WB - машини - липсата на технически изправни такива доведе до спирането на полетите до Куала Лумпур, а и тези до Пекин и Токио едва кретат.
Що се отнася до поръчаните 8 броя А330-200, 28 х А330-900 и 16 х А350-1000 липсва каквато и да е актуална информация - явно иранците са още в преговори с Ербъс относно финансирането.
Последна промяна от Almasy на вт апр 10, 2018 10:15 am, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1700
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » вт апр 10, 2018 10:15 am

ЗАРАДИ СТАЧКА: „Луфтханза” отменя 800 полета във вторник

https://nova.bg/news/view/2018/04/10/21 ... %B8%D0%BA/

Кофти...И странно. LH CEO (Carsten Spohr) уж се беше разбрал със синдикатите при последното договаряне да няма каквито и да е стачки поне за няколко години.
И какъвто е крив....Малко ме съмнява, че стачкуващите ще постигнат особен успех.
Ще видим.
И късмет, че аз се разминах с по-малко от две седмици :) Моеха ни оставят тримката на леталото в Канарско се чудим ко да праим, че да се приберем (то ясно - хотели и после еднопосочни билети с други АК, съответно финансов банкрут за неопределено време).

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1700
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » ср апр 11, 2018 2:17 pm

SK (Scandinavian) – 50 x А320neo (https://www.sasgroup.net/en/sas-places- ... ype-fleet/). Бройката означава, че SK приключва с 737 (настоящият флот е микс от А320/B737)
Изображение



Lion Air пък – 50 х 737MAX10 (http://boeing.mediaroom.com/2018-04-10- ... 130174-117). АК вече има поръчка и за MAX9
Изображение



На Ербъс му върви с Делта и Юнайтид, но не и с Ъмерикън (АА), поне що се отнася до WB машините. АК реши да поръча още 47 броя 787 (22 х 788 и 25 х 789), като съответно канцелира поръчката си за А350 (самата поръчка всъщност беше направена не от Ameriсan, а от US Airways, преди първата да погълне втората). Всъщност нещата са логични и Ербъс няма какво да се сърди – АА така или иначе има отдавна поръчка за 787, унифицираността на парка ще смъкне разходите. Това между другото важи и за Делта (която също има поръчка за 787), но в последно време бизнеса на Делта върви много добре и последната просто има нужда от по-големи машини (А350), затова играе и с двата производителя. В случая с АА, 359 (350-900) просто идва малко голям за замяната на 767. Така или иначе, АА става втората във света АК с най-голям брой самолети от фамилията 787 (89), след ОлНипон (NH), която ще има общо 103 (има още 20 недоставени)
Изображение



Alitalia (AZ) започва 5th freedom полети FCOATHTLV (Рим-Атина-ТелАвив). Това означа пряка конкуренция по отсечката ATHTLV с Aegean (A3) и ElAl (LY). Борбата очевидно ще е безмилостна жестока, тъй като AZ тръгва с рогата напред (изключително ниска цена)

Light тарифи (без чекиран багаж):

AZ - € 114
A3 - € 157
LY- € 194
Изображение

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1700
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » ср апр 11, 2018 8:31 pm

Новата специална ливерия на Qantas с намек за гущерова кожа

Изображение

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1700
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » чет апр 12, 2018 4:57 pm

АС (Air Canada) започва TRANSCON полети YHZLHR (Халифакс-Лондон) със MAX8. За отсечката, рейнджа е достатъчен. До в момента АС е летяла по линията с 767-300 при не чак блестящо затоварване (Халифакс все пак не е толкова голям град). Затова е решено да се превключи на малката тяснофюзеляжна машина, като АС благоразумно е решила изобщо да не предлага бизнес класа в самолета, а само Y и Y+ (икономична и премиум икономична). Бизнес потока ще не ще , ще трябва да трансферира през YUL, YOW или YYZ (Монреал, Отава, Торонто).
Изображение


KL (KLM) пък въвежда нова бизнес класа, като първия самолет оборудван с нея, ще бъде 787-10 (не и обаче на в момента доставяните 787-9). Продукта с наименованието JAMCO 'Venture' предизвика смесени отзиви. По подобие на Луфтханза, освен дежурно добрите, се чуха и мнения, че се е очаквало много повече, особено от KL – превозвач, изключително много разчитащ (и печелещ) от бизнес продуктите си. Поднесеният нов такъв до голяма степен изглежда твърде евтин и е много далеч от нивото на други, не толкова реномирани АК.
Изображение
Междувременно въведената Y+ (премиум икономична) класа при партньора ЕрФранс, не оправда напълно очакванията. Коментарите са, че ъпгрейда е малък в сравнение с Y класата, а цената клони повече към бизнес продукта.


Malaysian среща трудности да пласира флотилията си от 777-200ER от които реши да се отърве. За в момента единствено Air Zimbabwe купи 4 бройки на нечувано ниската до днес цена от 15 милиона на самолет (особено като се има в предвид, че машините нямат и 14 години – далеч по-стари образци са се продавали за над 25 млн.). 777-300ER все още държат по-солидна остатъчна цена, но случващото се с 200ER е индикация, че старото поколение на 777 малко по-малко безвъзвратно си отива
Изображение

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1700
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » ср апр 18, 2018 11:52 am

AirAsiaX два пъти едно и също не казват. Само преди година АК префасонира поръчката си за част от 330Neo към 359. Тогава, изявлението беше, че поради бързото развитие на превозвача и откриването на множество нови дестинации, обсега на 330Neo (във вариант 339) вече не е достатъчен за част от тях. Това налага поръчката да е комбо (AirAsiaX така или иначе си остана със заявка за 66 броя 339).
Сега обаче AK СЕО (Fernandes) заявява, че е силно впечатлен от надминали очакванията параметри на 339 и предвид това, че 359 е доста по-скъп (точните дучи на Fernandes са „прекалено скъп”), е взето решение за изцяло унифиран флот, тоест само 339. Пък е и публична тайна, че докато за 330Neo Ербъс е склонен да прави някакви рабати, то за 350 е циция на цициите. Междувременно стана ясно, че и Боинг е предложил значителна отстъпка на превозвача, ако се откаже от Ербъс и превключи изцяло на 787 (варианти 9 и 10), още повече, че дори официално цената на 787 е намалена грубо с около 10 милиона от времето на EIS. Представители на чикагският производител явно пътека са направили до Куала Лумпур, щом персонала масово се обзавежда със фланелки и сувенири с логото 787
Решение би трябвало да бъде взето до края на годината, когато изтича срока на MoU-то (със Ербъс).
Изображение

Юнайтид (UA) ще прехвърли слотовете си на Рипъблик (полетите ще бъдат JV), що се отнася до полетите EWRHAV (НюЙорк-Хавана) след края на Август Причината е, че 737-800 на UA летят полупразни
Изображение
а Рипъблик (под бранда American Eagle) ще утилизира по-малките Е175.
Изображение
Изобщо първоначалната еуфория „Куба” отдавна отмина. Авиокомпаниите си бяха наточили зъбите за урожай след либерализацията на отношенията САЩ/Куба, като се надяваха на повече от тлъсти печалби. Сметките както излиза са били правени без кръчмаря.
Първо пропищя Делта, чийто самолети от Атланта летят полупразни. В последствие АК сама си призна, че много е надценила пазара. Други превозвачи (вкл. нискотарифни) директно се отказаха.
Изображение
Възобновяването на туристическият поток, такъв, какъвто е бил по времето на Батиста се оказа имагинерно.
Причините са множествени.
Първо - плачевната инфраструктура. Болшинството от хотелите са много стари, а дори и състоянието на новите е далеч от западните стандарти. Същото се отнася до ресторантите и всякакъв друг род увеселителни заведения.
Второ – за разлика от време оно, днес страни като Мексико, Белиз, Доминикана, Ямайка, Хондурас, Коста Рика предлагат прекрасни курорти на изключително конкурентни цени. Качеството на туристическата услуга е несравнимо с тази на кубинците, а средният американски турист е вече достатъчно взискателен. Празните рафтове в магазините също утежняват положението.
Трето – твърде закостенялата система, която трудно търпи ъпгрейд, също се оказва проблем. Като пример може да се дадат кредитните карти, които в Куба почти никъде не вървят. Е как да обясниш на човек, свикнал да излиза с 5-10 долара в джоба си, а понякога и без цент, че е необходимо да изтегли и обмени цялата сума за джобни за престоя си предварително и да мъкне кеша непрекъснато със себе си (или да държи част от него на каса в хотела).
Четвърто, на АК им се налага да разчитат единствено на американските туристи. Захранване с местен (кубински) пътникопоток няма как да има – фактора визи, а и кубинците нямат пари да пътуват. При среден месечен доход от 30.87 $ на месец, това просто няма как да стане. Ситуацията е съвсем различна от например полетите на Qatar Airways (Доа-София) където load фактора е в над 95% българи.
Така или иначе, практиката показа, че единствено полетите от MIA (Майеми) и FLL (Форт Лодърдейл) са що-годе печеливши. И то защото освен с туристи, полетите се пълнят и с кубински емигранти, които са дислоцирани основно на територията на Флорида. Но дори и в този случай нещата могат да бъдат на кантар – TPA (Тампа) също е в Флорида, но нискотарифната WN (SouthWest) успява да напълни самолетите си, основно на базата на изключително ниските цени, които предлага.
Полетите на канадските АК засега са стабилни. Не бива да се забравя обаче и факта, че канадците нямат провинция като Флорида и Калифорния и си живеят на вечен студ.
От Европа не само, че се поддържа добър пътникопоток, но и последният се увеличава. Iberia и Air France винаги са имали полети до Хавана, но вече се включиха и доста други АК като Air Europa, Alitalia, KLM, Turkish Airlines, Virgin Atlantic и макар и сезонно – Austrian и Finnair. Не остават по-назад и много чартърни/хибридни като Edelweiss, Air Condor и Eurowings.
Европейците пътуват до Куба не толкова заради климата или плажовете (такива, че и по-добри има навсякъде по света, а билет Европа-Малдивите например излиза много по-евтино), колкото заради екзотиката, наречена „комунистическа Куба” , включваща и неща като изобилие от над 60 годишни (винтидж) автомобили по улиците.
Изображение
Последните са далеч по-малко чувствителни (критични) към ниския стандарт и обслужване като цяло. Друго, на което залагат се оказва фактора сигурност. В Куба, такава или онакава, той е по-висок, отколкото например в Ямайка или дори Мексико, където излизането извън рамките на 5 звездният курорт не е желателно в някои области, а определени квартали дори в бъкания с полиция Акапулко се смятат направо за опасни.

Руската карго групировка Volga-Dnepr е изпратила уведомително писмо до EC, че възнамерява да прекрати контракта Strategic Airlift Interim Solution (SALIS), чрез който се осъществяват хуманитарни помощи в засегнати страни. В SALIS учавстват 17 европейски страни, както и Канада. Депеша за терминирането на контракта е била изпратена и до НАТО, макар и алианса да не учавства пряко в SALIS.
За в момента, във връзка с този контракт, датиращ от 2006-та, два Antonov 124-100
Изображение
са постоянно позиционирани на летище LEJ (Leipzig/Halle), където беше изградена и база за подръжка на модела.
Новината беше потвърдена и от германският военен минисктър. Макар и потърсени за коментар, от Volga-Dnepr за в момента не са направили такъв.
Почти е сигурно, че нещата са изцяло политически и поради факта, че самия карго превозвач се опита да регистрира флотилията си от Ан-124 в EC като част от CargoLogicAir offshoot. Собствениците са правили и опити да бъдат прехвърлени на немки карго оператор (http://www.airliners.de/volga-dnepr-leipzig-halle/44527).
Случващото се без съмнение ще затрудни SALIS – С-17 е твърде малък (товароподемност 130,000lbs срещу 240,000lbs), а дори и да се купят нови специализирани 748F, това ще отнеме много време, а и ще струва скъпо.

На Singapore (SQ) която изгуби 4 години и баснословни суми за дизайна на новата си първа класа (Suites) може да и се наложи и редизайн. АК печели здраво от класата, но и този род пътници са изключително претенциозни. Имало оплаквания от недостатъчна шумоизолираност, както и липса на приватност, когато вратите на апартаментите са отворени (http://www.straitstimes.com/singapore/t ... passengers). Последните в края на краищата няма как да останат затворени при многокомпонентният сървиз, да не говорим при сервиранията, включващи от първо до пето.
Изображение
С една дума – богопомазаните да летят в класата искат SQ да префасонира така разположението, че да не се гледат един друг изобщо дори и при храненето (https://www.reddit.com/r/singapore/comm ... il_to_wow/)
Липсва изявление от SQ по въпроса дали е взела решение редизайн. Във всеки случай, АК ще направи всичко възможно да задоволи пасажерите летящи в Beyond First класата, чиято цена надхвърла десетократно тази в икономичната (от 12 до 15 пъти за линията Лондон-Сингапур, като разликата се определя от часовете на излитане/кацане). За разлика от други превозвачи SQ може да се похвали и с много добро затоварване на последната (рядко остават свободни места)

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1700
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » пон май 07, 2018 9:09 am

Aerolineas Argentinas (AR) ще премахне бизнес класата на своите 31 броя 738 и ще предлага по вътрешните линии само икономична класа.
Изображение
Причините е острата конкуренция от Norwegian, Andes и FlyBondi, чиито самолети за вътрешни полети (отново 738) са в конфигурация high density, тоест побират 186-189 човека.
Счетоводителите на AR са изчислили, че много малко аржентинци плащат за бизнес класа по вътрешните линии, а и половината от заетите места са не от платили full fare пасажери, а от FF членове, плащащи за ъпгрейда с точки.
Всъщност, AR възнамерява въвеждането на така наречената light бизнес класа по вътрешните линии, с цена по ниска на стандартната, като средното място ще бъде празно (по подобие на много европейски АК).
Изображение
Ако няма желаещи обаче да платят дори и за тази класа, всички места просто ще бъдат продавани на Y тарифа.
Ембраер`ите (старите серии) няма да бъдат модифицирани, тъй като и без това предстои скорошно пенсиониране. Поръчаните MAX8 също се си бъдат с бизнес класа, защото AR ще осъществява с тях не само вътрешни полети, а и международни в рамките на Южна и Централна Америка, включителон доста отдалечената PUJ (Пунта Кана), яваващо се и най-отдалечената засега дестинация за MAX8.

Финансовата ситуация в емблематичната Etihad (EY) продължава да се влошава. Само за 2017-та загубата е $2 billion.
Изображение
За разлика от другите двама членове на ME3 (Emirates и Qatar Airways), EY възприеха друг подход – вместо агресивна експанзия със собствени полети – купуване на дялове от други АК. Така за сравнително кратко време превозвача изпазари от 30 до 50% от немската Air Berlin (AB)
Изображение
италианската Alitalia (AZ)
Изображение
сръбската Air Serbia
Изображение
индийската Jet Airways
Изображение
австрийската Niki
Изображение
и Air Seychelles
Изображение
за което изпотроши буквално милиарди. Най-голям фал се оказа купуването на Air Berlin – въпреки многократното налятите солидни суми, превозвача не можа да се справи с конкурентната Lufthansa, което доведе и до фалита и. Почти същите главоболия Etihad си има и с италианското правителство и профсъюзи, които продължиха политиката си на популизъм и не преструктурираха достатъчно ефективно Alitalia, за да я направят печеливша – и там продължават да изтичат пари. Jet Airways се оказаха скрита лимонка и далеч не толкова послушна, като например Air Serbia - вместо да пълнят самолетите на Etihad с пасажери от Индия, сключиха JV с Delta и Air France (EY нямаше как да им попречи в случая, тъй като не притежава контролния пакет от акции, тоест над 51%), та в крайна сметка захлебиха французи и американци. Със сърбите и сейшелците нещата звучат по-добре, но това са сравнително малки АК и не могат да компенсират огромните загуби натресени от останалите крупни превозвачи (като се имат в предвид похарчените пари - танто за кукуригу). В случая не говорим и само за загуби понесени от наляти вече пари – Etihad отчаяно се нуждае основно от фийдъри за TRANSCON полетите си (те и затова купуваха толкова охотно чужди АК), а нито Air Serbia, нито Air Seychelles могат да им докарат кой-знае колко пътници.
Та на вездесъщият Etihad, предлагащ най-луксозните летящи апартаменти в историята на гражданската авиация за първи път ще му се наложи да канцелира поръчани самолети. Последното вече беше официално обявено, макар и да не се спомена модела и бройката. Като се има в предвид, че понастоящем поръчките на EY са за:
26 x A321neo
62 x A350 (40 x A359, 22 x A35K)
52 x B787 (22 x B789, 30 x B78J)
25 x B777Х (8 x B778, 17 x B779)
най-вероятно ще увяхнат 779, тъй като са най-големите машини, но не изключено да пострада и 350, тъй като 62 бройки са твърде много.

IAG (British Airways, Iberia, Aer Lingus, Level, Vueling) в преговори с Boeing за WB машини. В това няма нищо странно, ако слуховете не бяха за „прибавяне към флотилията на липсващ досега модел”. Едва ли иде реч за увеличаване на бройката на 787, за които IAG така или иначе има не-малка поръчка, а и British Airways много отдавна експлоатира. Остава 77Х, най-вече 779
Изображение
което не е особено логично, като се има в предвид, че IAG има твърда поръчка за
359/35К комбо, а два различни по философия самолета само биха вдигнали разходите – нещо което УУ (Уили Уолш – IAG СЕО) винаги се е стремял за избегне. Явно крушката има опашка, защото разни медии вече започнаха да публикуват схеми на 77Х във флотилията на British Airways.
Изображение
779 е и вярно по-голям от 35К, но кой знае колко не, пък и British Airways вече има А380 и по всичко личи, че иска още (тоест VLA – голямокапацитетна машина вече има).
Като се има предвид манталитета на УУ (скръндза на скръндзите), крънкането за сериозни отстъпки е най-вероятното обяснение (стига Боинг, разбира се, да кандиса). УУ цепи пенито на две и се скара жестоко с канадците за самолет (CS) от който IAG отчаяно се нуждае (за опериране от LCY – Лондон Сити Ерпорт). Търговските мениджъри на Bombardier се усмихвали и търпяли дълго време при преговорите, но когато УУ се тръшнал, че не дава нито цент повече на самолет, отколкото е платила Lufthansa Group (тоест launch customer`а, на когото по неписан закон си се полагат 30%), нервите им не издържали и го пратили да си купи самолетите от другаде (Сухой, предполага се) :lol:
Последна промяна от Almasy на чет май 17, 2018 2:34 pm, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1700
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » чет май 10, 2018 12:40 pm

Air France CEO (Jean-Marc Janaillac) – „Напускам с облекчение”

Изображение

Janaillac подаде оставката си, след като профсъюзите за пореден път отказаха споразумение. Janaillac предлагаше плавно увеличение на заплатите с 7% в рамките на 5 години, като за 2018-та увеличението да е 2%.
Профсъюзите обаче поискаха увеличение 6% само за 2018-та.
След като 45% от персонала подкрепиха Janaillac (55% - обратно – профсъюзите), той без колебание обяви, че напуска.
Janaillac беше едва около 2 години на поста, след като беше избран за CEO през 2016-та. Мандата му (като и на предния президент) беше белязан от множество стачки, донесли огромни загуби на AF/KL, въпреки че ръководствоно направи множество отстъпки (включително по плана за преструктуриране, като планираните съкращения не бяха осъществени).
По собствените му думи, това е била най-неблагодарната длъжност която е заемал през живота си и подаването на оставката е свързано с огромно чувство на облекчение „Убедих се, че всякакви опитите да се водят преговори с хора, които просто не искат да работят, са обречени на неуспех”.
Air France е известна като превозвач с най-голямо количество персонал (на брой превозени пасажери), както и най-големите разходи на единица персонал. Едновременно с това, последния има и най-малко количество часове във въздуха в сравнения с конкуретни АК. Обратна е ситуацията с множеството социални придобивки, които при други превозвачи никога не са съществували, с изключение може би на Alitalia (която също не е цъфнала и вързала и е конкурент по броя на стачките).
Janaillac е бизнесмен с изключително добро реноме и може би затова, новината за оставката му моментално смъкна акциите на AF/KL с цели 12,5%.
В интерес на истината, ситуацията с КLM е съвсем различна, но Air France е по-големият превозвач в конгломерата AF/KL, дърпайки по този начин и КLM надолу.

Изображение

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1700
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » ср май 16, 2018 9:41 pm

Carsten Spohr (Lufthansa Group CEO) подпука и Austrian – „10% от самолетите на групировката са базирани в Австрия, а едва 4% от приходите идват от Austrian” (http://atwonline.com/airframes/spohr-au ... et-renewal). С това той обясни решението си, да отложи обновяването на long haul флотилията на превозвача. На общите събрания Spohr е стигал много по-далеч, като в прав текст е казвал, че няма да търпи готованци, но на мушката досега беше основно Brussels Airlines. Очевидно вече не е доволен и от австрийците.
Изображение


ОАG даде на airBaltic престижното първо място що се отнася до пунктуалност (https://www.airbaltic.com/en/bot). Похвалите обаче май спират дотук, защото в Skytrax коментарите на пасажерите са унищожителни. airBaltic е въдприела стила на Ryanair, като дере пасажерите си с невъзможни такси, като една от тях е тази за свръхтегло на кабинен багаж. Копоите на превозвача прибират EUR60 дори за 100 грама над позволеното, а скандалите са многобройни, защото АК е възприела тактиката, ако полетите са свързани (трансфер), да прибира още EUR60, защото таксата била само за единият полет (нещо нечувано за редовен превозвач). Чашата преля, когато airBaltic въведе второ теглене, вече на самия гейт, така че излъгалите се да купят нещо от Duty Free на самото летище ги чака неприятна изненада. Отношението на кабинният състав също ще да не е от най-добрите. Общото мнение е, че АК трудно вече може да се нарече legacy carrier и съветите са да се избягва по всякакъв начин, защото уж доста по-високите тарифи на LOT и Lufthansa (два от малкото редовни превозвачи, опериращи с няколко полета на ден от/за Рига) де факто се оказват много по-добрата алтернатива.
Изображение


PIA (Pakistan) – 24 пилота и 67 кабинен състав хванати, че че са постъпили на работа с фалшиви дипломи…… :shock: ( https://timesofislamabad.com/11-May-201 ... ium=direct)
Изображение

filip
Мнения: 81
Регистриран: съб мар 01, 2008 10:13 pm

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от filip » ср май 16, 2018 11:44 pm

Карстен Шпор ми е изключително антипатичен. Типичната немска арогантност. Много ми е интересно как ще отложи обновяването на флотилията с големи самолети ? 777X и А350 вече са заявени !

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1700
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » чет май 17, 2018 12:58 pm

filip написа:
ср май 16, 2018 11:44 pm
Карстен Шпор ми е изключително антипатичен. Типичната немска арогантност.

Си го кажем направо - сън няма да спи таз вечер Spohr, че ти и аз (примерно) не го далюбваме :)
filip написа:
ср май 16, 2018 11:44 pm
Много ми е интересно как ще отложи обновяването на флотилията с големи самолети ? 777X и А350 вече са заявени !
Всъщност може.
Поръчките се правят от името на LH Груп, а той е шеф диригента. Може да пренасочва самолетите където реши. Същото се случва и в IAG, където Уили Уолш командва парада във всички подопечни АК.
Освен това 77Х не става за Austrian. 779 е твърде голям, а за превозвача ULR модел като 778 просто не им е необходим - те нямат толкова отдалечени дестинации (то всъщност поръчката е и само за 779). 77Х не става и за Scandinavian и Brussels Airlines, той по-скоро е за флотилиите на самата Lufthansa и Swiss, най-много за хибридната Eurowings, ако последната продължи да се разраства или открие и чартърно звено.
350 в случая е по-подходящ, но също и 787, защото на АК по-добре биха и дошли разнокалибрени по-големина и рейндж самолети с оглед различните мисии (дестинации).
В случая Боинг може да предложи три варианта 787-8, 787-9 и 787-10.
А и 35К идва кажи-речи в горна граница за Austrian (OS), но отново голям за Scandinavian и Brussels Airlines.
Всъщност за обновяването на флота на OS много отдавна се говори, но още миналата година беше обявено, че решение не е взето и че групировката в момента има по-сериозни грижи (основно Brussels Airlines). Пък и Air Berlin все още не беше фалирала (макар и на смъртен одър), а битката с нея и поддържащата я Etihad, бяха много по-важни за LH Груп, отколкото флотилията на OS.
Аз подозирам, че се водят скрити преговори с Боинг – Spohr отдавна призна, че поръчката за 779 поне в обема в който е направена е грешка и LH Груп иска да я намали, като в замяна поръча още 359.
Говорим за твърд контракт обаче. Колкото и в прекрасни отношения да е Spohr с Боинг, тези 20% депозит са милиони, и то много милиони (не ми се смята сега). Боинг едва ли ще си остави магарето ептен в калта и ей така, от едно добро сърце - им ги опрости.
Друга работа е, ако се договорят, този депозит да отиде за друг модел. Тогава общо взето и вълка сит, и агнето цяло.
MAX е изключено – Spohr обяви, че предпочита унифициран флот от NB машини, а вече е и повече от твърдо ангажиран с NEO.
Остава 787. Който пък е доста удачен и за Austrian, и за Scandinavian и за Brussels Airlines (ако Spohr не изпълни заканата си и не превърне последната в изцяло НТА).
Но това са само мои предположения.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1700
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » съб май 26, 2018 7:50 am

Delta (DL) окончателно спира полетите си от Ню-Йорк до Хавана, след като не можеше вече да напълни самолетите си и при полет веднъж седмично (при стартирането те бяха 6 дни в седмицата). Полетите от Атланта и Майеми засега остават, но цените ще се повишат, а честотите редуцират. DL ще се върне и на пазара в Индия, който изостави преди 2 години. Директните ULR полети от Атланта до Мумбай тогава бяха губещи – 77L (777-200LR) харчеха много гориво, а затоварването беше незадоволително. След като сключи JV с изневерилата на Etihad индийска JetAirways обаче, превозвача се надява на адекватно затоварване.
Изображение


Междувременно Cubana най-после има още един оперативен Ил-96, след като „отлежалата” повече от година във Воронеж машина се върна във флотилията след ремонт. Въпреки това обаче, тя е недостатъчна, за да бъдат възобновени във предишният обем международните полети – до Европа ще се лети вече само до Париж (ORY) и Мадрид (MAD). Превозвача беше принуден да върне и цялата си флотилия от 320 на лизингодателите поради липса на пари за вноските, затова вече и сравнително късите маршрути HAVYYZ/YUL (Хавана-Торонто/Монреал) се изпълняват от ИЛ-96.
Изображение


Air Serbia (JU) редуцира честотите до Ню-Йорк на 2 пъти седмично. Налятите от Etihad пари изправиха на крака превозвача, но явно това не е достатъчно и дългата линия е губеща. Освободената от честотите широкофюзеляжна машина (една единствена, 332, рег. YU-ARA), ще бъде ползвана за друг опит – полети до Торонто.
Изображение


Частната виетнамска Bamboo Airlines е доста амбициозна: твърда поръчка за 15 х MAX9 и 5 х 77X. С първите ще осъществява вътрешни полети в самия Виетнам, а с вторите – такива до Европа и САЩ (Калифорния). Освен това превозвача е с MoU и за 24 х 321NeoLR, които пък са предвидени за полети в Азия.
Изображение

filip
Мнения: 81
Регистриран: съб мар 01, 2008 10:13 pm

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от filip » нед май 27, 2018 9:57 am

Eх тази екзотична Куба...
DSC_0251.JPG
DSC_0251.JPG (6.21 MиБ) Видяна 530 пъти
DSC_0261.JPG
DSC_0261.JPG (5.97 MиБ) Видяна 530 пъти
DSC_0260.JPG
DSC_0260.JPG (6.15 MиБ) Видяна 530 пъти

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1700
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » нед май 27, 2018 6:57 pm

Ми екзотична е, ами :D
Тя определено присъства с списъка с евентуални бъдещи дестинации (за разлика примерно от Малдивите или Дубай).
Лошото е, че обикновено полетите (добрите) са цифра или се налага преспиване някъде (което още повече оскъпява).
Последният път като гледах, най-ниската цена беше с Луфти/Ер Канада - 677 евро (което е много прилично). Обаче....8 часа във Франкфурт, май към 13 в Торонто.....На връщане същата раута. При пристигането първия ден го отпиши - просто ще си смазан, а очичките ти ще са като поморийски миди.
Aeroflot, горе-долу и те толкова, но престоите на Шереметиево са по 22-23 часа :o . Че и за да си наемеш хотели, трябва руска виза.
"Добрите" полети къртят към 900-1000, че дори да 2500 (за икономична класа).
Къдрил съм много пъти варианти, най-удачен ми се струва съчетаването с 2-3 дни в Мадрид (на отиване), откъдето има директни полети . На връщане има варианти за обратен полет за София, а на отиване - малко гит-гел в шпаньолско. Е то отива към 900 евро (директните полети плюс тези София-Мадрид), ама поне като бял човек почивка и съчетаване на 2 дестинации.
Другото е мъчение - по 8 плюс 13 часа по разни летища, а плащането на 4 хотела (и то за часове) може да ти излезе повече и от билета.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1700
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » чет май 31, 2018 12:17 pm

Singapore Airlines (SQ) възобновява директните полети SINEWR (Сингапур-НюЙорк), навремето изпълнявани от A340-500 на 18-ти Октомври. Разбира се, машината ще е вече A350-900LR (https://www.ausbt.com.au/singapore-airl ... ource=hero).
Изображение
Това е и най-дългият граждански полет, задминаващ този на Qatar Airways DOHAKL (Доа-Оуклънд), изпълняван от 77L (777-200LR).
359LR на SQ ще бъде оборудван само с С/J (бизнес) и Y+ (премиум икономична класа). Тоест, най-евтинатата (Y) класа се изключва, което не е изненадващо, предвид тнова, че и А340-500 летяха навремето до дестинацията оборудвани само в бизнес конфигурация. За разочарование на бизнес пътниците обаче, продукта на SQ, който се инсталира на А380, няма как да се въведе и на 359LR (поради съществената разлика в големината на самолетите). Затова бизнес класата на А380 ще си остане по-луксозна.
Разписание:
Flight From / To Aircraft Days
SQ22 SIN2335 – EWR0600* 359 Daily
SQ21 EWR1045 – SIN1730* 359 Daily
Полетното време ще е 18 часа и 25 мин.
Разбира се, SQ продължава и всекидневните си полети си до НюЙорк (само, че до летище JFK) през Франкфурт, които се изпълняват от А380.
За в момента SQ има 7 твърди поръчки за 359LR
Aircraft Status Delivery Date
9V-SGA In Final Assembly September 2018
9V-SGB In Final Assembly October 2018
9V-SGC Parts Arriving October 2018
9V-SGD Parts Arriving Late 2018
9V-SGE* Flight Testing Late 2018
9V-SGF TBC Early 2019
9V-SGG TBC Early 2019
Като следващите дестинации ще бъдат LAX (Лос Анжелийз) и GRU (Сау Саулу). LAX е избран, не защото за него е необходим ULR самолет, а защото машините наречени за дестинацията (779) ще бъдат доставени по-късно. След като това стане и 359LR бъдат освободени, те ще летят до нова ULR дестинация, като евентуални кандидати са YYZ (Торонто), YUL (Монреал) и GIG (Рио Де Жанейро).
Изображение
Цени все още не са обявени, но се очаква да бъдат доста височки. SQ винаги се е водил премиум превозвач и за разлика от QR не особено склонен на промоции.

Отговори