Sukhoi Superjet 100 / Сухой Суперджет 100/

Всички аспекти на съвременната гражданска авиация
Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1627
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Sukhoi Superjet 100 / Сухой Суперджет 100/

Непрочетено мнение от Almasy » пет апр 27, 2018 6:08 am

Най-после – 40 х SSJ за иранците

Изображение

Самолетите обаче няма да бъдат за Iran Air, а за Iran Aseman и Iran Air Tours.
Въпреки, че сделката е на ниво MoU, все пак е нещо конкретно, а не само общи приказки.

Междувременно, броя на приземените SSJ в Interjet се увеличава

XA-PBA - Out of service for 2 years 6 months
XA-MRM - Out of service for 6 weeks
XA-JLV - Out of service for 8 months
XA-JLP - Out of service for 6 weeks
XA-JLG - Out of service for 11 months
XA-VAS Out of Service for 6 weeks

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1627
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Sukhoi Superjet 100 / Сухой Суперджет 100/

Непрочетено мнение от Almasy » чет май 03, 2018 9:53 am

Aero Mongolia - MoU за 2 броя SSJ
В момента АК оперира с 3 броя антични F-50

Изображение

Siberia (S7) пък с MoU за 50х от планираната 75 местна версия (както и се предполагаше, след като Embraer спря производството на малки машини).
S7 имаше MoU и за 100 броя от сегашната 100 местна (дори беше един от първите подписали съглашение), но не го превърна в твърда поръчка и купи самолети на Embraer.

Изображение

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1627
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Sukhoi Superjet 100 / Сухой Суперджет 100/

Непрочетено мнение от Almasy » вт май 08, 2018 5:34 pm

6 милиарда рубли за SSJ 75

https://vpk.name/news/214117_pravitelst ... ssj75.html

Според мен - като начало.
За SSJ 100 бяха наколко транша, все милиарди.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1627
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Sukhoi Superjet 100 / Сухой Суперджет 100/

Непрочетено мнение от Almasy » ср май 16, 2018 10:37 am

Almasy написа:
чет май 03, 2018 9:53 am
Aero Mongolia - MoU за 2 броя SSJ
Отпада - купиха Embraer.

matrix
Мнения: 9
Регистриран: съб май 12, 2018 8:32 pm

Re: Sukhoi Superjet 100 / Сухой Суперджет 100/

Непрочетено мнение от matrix » съб май 19, 2018 7:56 pm

Almasy написа:
ср май 16, 2018 10:37 am
Almasy написа:
чет май 03, 2018 9:53 am
Aero Mongolia - MoU за 2 броя SSJ
Отпада - купиха Embraer.
Избрали са 50 местен Е145. Явно Aero Mongolia нямат нужда от по-голям самолет, като SSJ. Заменят Fokker50 с E145, което си е крачка напред за авиокомпанията. В момента има доста консервирани Е145, така че вярвам са ги взели доста изгодно.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1627
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Sukhoi Superjet 100 / Сухой Суперджет 100/

Непрочетено мнение от Almasy » пон май 21, 2018 5:18 am

matrix написа:
съб май 19, 2018 7:56 pm
В момента има доста консервирани Е145, така че вярвам са ги взели доста изгодно.
Чисто нови SSJ нямаше да им излязат по-скъпо, отколкото втора употреба от по-малките Е145, ако не и по-евтино.
Но си прав. АК не прилича да е от тия, дето ще се разраснат за година двойно. За замяна на F50 е идеално.
Да не говорим пък и че обслужването на Embraer ще им се струва приказка с това на SSJ

matrix
Мнения: 9
Регистриран: съб май 12, 2018 8:32 pm

Re: Sukhoi Superjet 100 / Сухой Суперджет 100/

Непрочетено мнение от matrix » пон май 21, 2018 1:50 pm

[/quote]
Да не говорим пък и че обслужването на Embraer ще им се струва приказка с това на SSJ
[/quote]

Обслужването на Ембраер далеч не е приказка що се касае до цени на резервни части и като среден нальот на отказ, но те имат добра логистична мрежа.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1627
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Sukhoi Superjet 100 / Сухой Суперджет 100/

Непрочетено мнение от Almasy » пон май 21, 2018 4:15 pm

matrix написа:
пон май 21, 2018 1:50 pm
Обслужването на Ембраер далеч не е приказка що се касае до цени на резервни части и като среден нальот на отказ, но те имат добра логистична мрежа.
Аз за цени за обслужване не съм споменавал. Дори предполагам, че като цени обслужването на SSJ е смешно с това на Embraer (публична тайна е за колко продават самолетите си, договора за обслужването се предполага, че не е по-различен).
Ама го няма.
А и Еmbraer не дефектира след 2 и половина полета.

matrix
Мнения: 9
Регистриран: съб май 12, 2018 8:32 pm

Re: Sukhoi Superjet 100 / Сухой Суперджет 100/

Непрочетено мнение от matrix » пон май 21, 2018 6:07 pm

Almasy написа:
пон май 21, 2018 4:15 pm
matrix написа:
пон май 21, 2018 1:50 pm
Обслужването на Ембраер далеч не е приказка що се касае до цени на резервни части и като среден нальот на отказ, но те имат добра логистична мрежа.
Аз за цени за обслужване не съм споменавал. Дори предполагам, че като цени обслужването на SSJ е смешно с това на Embraer (публична тайна е за колко продават самолетите си, договора за обслужването се предполага, че не е по-различен).
Ама го няма.
А и Еmbraer не дефектира след 2 и половина полета.
Не знам от къде имате тази статистика за 2 и половина полета.По принцип на всеки самолет след 2-3 години експлоатация вече са заменени не малък брой части поради дефекти и това дали ще има повтаряемост на дефектите зависи от качеството на новопоставените части.Някои са след ремонт, други след основен преглед...Основните производдители на оборудване на двата типа самолета са западни, ако мога така да кажа,
и според мен няма съществена разлика в качеството. Много важно е и какви са допуските за извършване на полети с появили се откази.Понякога с даден отказ е позволено извършването на полети примерно за 3 дни, но при друг тип самолет със същия отказ си остава на земя.
Нещата с отказите са комплексни и най-важно е превантивното обслужване.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1627
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Sukhoi Superjet 100 / Сухой Суперджет 100/

Непрочетено мнение от Almasy » пон май 21, 2018 6:43 pm

matrix написа:
пон май 21, 2018 6:07 pm
Не знам от къде имате тази статистика за 2 и половина полета.По принцип на всеки самолет след 2-3 години експлоатация вече са заменени не малък брой части поради дефекти и това дали ще има повтаряемост на дефектите зависи от качеството на новопоставените части.Някои са след ремонт, други след основен преглед...Основните производдители на оборудване на двата типа самолета са западни, ако мога така да кажа,
и според мен няма съществена разлика в качеството. Много важно е и какви са допуските за извършване на полети с появили се откази.Понякога с даден отказ е позволено извършването на полети примерно за 3 дни, но при друг тип самолет със същия отказ си остава на земя.
Нещата с отказите са комплексни и най-важно е превантивното обслужване.
За двата и половина, вярно, беше си жива ирония.
Инак за отказите - върни се доста страници назад. Има и линкове.
Съответните цитирани бордни номера и откога са на земята, е било проследено във FR, който е по-точен в това отношение, защото много самолети не са се вдигали във въздуха от месеци и въпрeки това се водят active в airfleet.
Подобна информация може да се изкопае и от ерлайнс`а.
От руските форуми - също.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1627
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Sukhoi Superjet 100 / Сухой Суперджет 100/

Непрочетено мнение от Almasy » пет юни 15, 2018 9:39 am

Още за Aertoflot и Сухой.

https://www.bbc.com/russian/features-43629115

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1627
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Sukhoi Superjet 100 / Сухой Суперджет 100/

Непрочетено мнение от Almasy » съб юни 16, 2018 8:31 am

Сухой с масивна атака на Западните Балкани.
Приоритетно се ухажват:
Adria Airways
Изображение
Croatia Аirlines
Изображение
и Air Serbia
Изображение
Adria Airways засега продължава да залага на CRJ и там по-скоро усилията да бъде пласиран SSJ ще ударят на камък.
В Хървтаия лобиста на Сухой беше генералният директор Крешимир Кучко и там нещата изглеждаха доста вероятни. Най-неочаквано обаче той напусна поста си в Croatia Аirlines и прие офертата на близкоизточната Gulf Air. След напускането му, дори и медиите спряха да спекулират относно поръчка за SSJ и вече никой май не знае какво точно се случва.
Най-голям шанс Сухой имат в Сърбия. Правителството е твърдо зад сделката и освен гражданска версия, руснаците се канят да продадат на сърбите и VIP, предназначена за президента, както и „Medevac” за въоръжените сили или по-точно за местното „МЧС”. Пречка обаче засега се оказва Etihad, която макар и да не владее контролния пакет на Air Serbia, фактически се явява финансовия благодетел на превозвача и сърбите не смеят да влязат в пряка конфронтация (без парите налети от Etihad, Air Serbia отдавна щеше да е минала в небитието). Напоследък обаче все по-често циркулират слуховете, че Etihad е разочарован и от тази си инвестиция и вероятността да продаде всичките си акции от сръбската АК не никак малка. При подобно развитие на нещата е твърде вероятно Сухой да има изцяло зелен семафор.

matrix
Мнения: 9
Регистриран: съб май 12, 2018 8:32 pm

Re: Sukhoi Superjet 100 / Сухой Суперджет 100/

Непрочетено мнение от matrix » нед юни 17, 2018 11:31 pm

Almasy написа:
пет юни 15, 2018 9:39 am
Още за Aertoflot и Сухой.

https://www.bbc.com/russian/features-43629115
Ето и друга гледна точка за Сухой в Азимут:
http://superjet.wikidot.com/news:2353

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1627
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Sukhoi Superjet 100 / Сухой Суперджет 100/

Непрочетено мнение от Almasy » пон юни 18, 2018 2:13 pm

matrix написа:
нед юни 17, 2018 11:31 pm
Ето и друга гледна точка за Сухой в Азимут:
http://superjet.wikidot.com/news:2353
Да, ама тази друга гледна точка, точно в сайта, който от самото стартиране на проекта друга работа няма, освен да хвали и пропагандира самолета.
Самия сайт уж няма нищо с ОАК или ГСС.
Ама като погледнеш създателите и пишещите:
- инженерите по проекта
- главния конструктор
- зам.главния конструктор, директор на общото проектиране
- началник отдела външни натоварвания
- началник отдела горпивна система
- технолога на КнААПО
- ръководител отдел сглобяване
- инженерите на Сатурн
- началник отдел сглобяване на SaM-146
и т.н, нещо много „семейно” го раздават в този сайт.
Няма проблем всъщност – ситуацията си е ОК.
Просто всеки вярва на когото вярва.
Но можеше поне тоз банер на титулната страница да пропуснат.
Прикачени файлове
SSJ.png
SSJ.png (67.46 KиБ) Видяна 125 пъти

matrix
Мнения: 9
Регистриран: съб май 12, 2018 8:32 pm

Re: Sukhoi Superjet 100 / Сухой Суперджет 100/

Непрочетено мнение от matrix » вт юни 19, 2018 7:20 pm

Almasy написа:
пон юни 18, 2018 2:13 pm
matrix написа:
нед юни 17, 2018 11:31 pm
Ето и друга гледна точка за Сухой в Азимут:
http://superjet.wikidot.com/news:2353
Да, ама тази друга гледна точка, точно в сайта, който от самото стартиране на проекта друга работа няма, освен да хвали и пропагандира самолета.
Самия сайт уж няма нищо с ОАК или ГСС.
...
Цитирали сме различни източници с различни интереси.Исках да покажа, че няма само черно или само бяло.
SSJ100 се държи прилично за самолет създаден от нулата. Проблемите там са по-скоро организационни идващи от дългото отсъствие на руснаците от световния пазар.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1627
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Sukhoi Superjet 100 / Сухой Суперджет 100/

Непрочетено мнение от Almasy » ср юни 20, 2018 3:45 pm

matrix написа:
вт юни 19, 2018 7:20 pm
Цитирали сме различни източници с различни интереси. Исках да покажа, че няма само черно или само бяло.
Вярно е.
Все пак спомвената от теб медия трудно може да се нарече „независима”, тя си е буквално фирмена. Знам я от създаването и. Общо-взето единственото което прави е да хвалчоти самолета, чак до изприщване.
Инак и аз следя руски форуми. Ако ги следиш и ти, сигурно си забелязал, че докато доверието в МС-21 е традиционно високо (поне засега), то същото не може да се каже и за SSJ. Мненията са крайно поляризирани, критиките са повсевместни.
CR-929 също е недолюбван (пак за разлика от МС-21), но там работата е малко по-друга (а и е ОТ за темата)
matrix написа:
вт юни 19, 2018 7:20 pm
SSJ100 се държи прилично за самолет създаден от нулата.
Ми не съм съгласен. Изобщо не е прилично.
То инак и Embraer са тръгнали от нулата....
Самолета аварира прекалено често, ремонтите са кошмар за техниците, организацията на обслужването куца.
Да не говорим, че е закъснял проект – дори и без чисто технически проблеми, параметрите му са в класа на старата генерация регионални самолети като CRJ и Е1.
Е.....нещата при всички случаи са по-добре от при ARJ-21, от който до днешна дата има произведени едва 6 самолета.
matrix написа:
вт юни 19, 2018 7:20 pm
Проблемите там са по-скоро организационни идващи от дългото отсъствие на руснаците от световния пазар.
Тук съм по-съгласен, като изключим втората част на изречението.
По простата причина, че руснаците никога не са били на световния пазар.
Кой руски/съветски самолет е бил масово купуван (защото наистина пазара е критерий).
Дори и най-успешните образци летяха единствено в строго контролираната военно, политически и икономически зона наречена „съветски блок”.
За да не бъда голословен – айде да споменем наистина най-успешните образци.
Почваме с Ту-154 – с него наистина оперираха и китаците, и иранците (за много кратко време обаче). Но общо взето толкова. А не може да се каже , че нямаше АК, които да не се пробват – опитаха и Egypt Air, PIA Pakistan, Aeronica, Ariana. Ама всичките от ден до пладне. Ако не ме лъже паметта Egypt Air не изтрая и 3 месеца, разтроагвайки договора и връщайки самолетите на руснаците.
Ил-62 – опитаха индийците, дори ОАЕ пробваха. И двете АК дадоха твърдо назад без да изкарат и година
Ил-86 – едни китайци, с 2 броя машини. И то за да огледат самолета, дали има нещо да се крадне като технология. Инак, после не пощяха дори и Ил-96 да вземат (ако ще да са пак само 2 бройки), макар, че втората машина е доста по-адекватна поне като рейндж от първата.
Ил-96 – едни кубинци от острова на „свободата”. Толкоз.
Ту-204 – катайците купиха пак само 2 броя и то вариант Т (товарен). И докато Кремъл тръбеше за пробива в Китай (с което стана и зае смях), жълтурковците моментално разпарчетосаха машините до последното болтче, та да видят има к`во да краднат като технология (те за друго не им и трябваха - самолетите не летяха и седмица).
И с Як-40 опитаха разни малки АК, дори за една корпоративна италианска се сещам. Всички до една върнаха самолетите.
Та ако ще отиват руснаците световния пазар, ще им е за сефте.
Там те никога не са били (ако са продавали някоя и друга машина извън съветския блок, то това е било пак чисто политическа сделка, като в случая с Иран).
Това не ти е военна авиация.

matrix
Мнения: 9
Регистриран: съб май 12, 2018 8:32 pm

Re: Sukhoi Superjet 100 / Сухой Суперджет 100/

Непрочетено мнение от matrix » ср юни 20, 2018 5:20 pm

EMBRAER имат дълъг опит в самолетостроенето. Преди Е170/190 има и Е145. Различни самолети са, но се използва вече създадената структура, кадри,опит, логистика...
За техническите проблеми няма смисъл да преекспонираме нещата, защото такива имше и има при новия на времето А380 и сега с Б787.
От кои техници знаете, че ремонтите на SSJ100 са кошмар за тях.

filip
Мнения: 70
Регистриран: съб мар 01, 2008 10:13 pm

Re: Sukhoi Superjet 100 / Сухой Суперджет 100/

Непрочетено мнение от filip » ср юни 20, 2018 5:32 pm

A някой от вас летял ли е на SSJ100 ? Разглеждал ли го е от близо ? То и продажбите си показват що за самолет е това чудо.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1627
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Sukhoi Superjet 100 / Сухой Суперджет 100/

Непрочетено мнение от Almasy » ср юни 20, 2018 5:46 pm

matrix написа:
ср юни 20, 2018 5:20 pm
EMBRAER имат дълъг опит в самолетостроенето. Преди Е170/190 има и Е145.
Смяташ, че не знам ли?
matrix написа:
ср юни 20, 2018 5:20 pm
За техническите проблеми няма смисъл да преекспонираме нещата, защото такива имаше и има при новия на времето А380 и сега с Б787.
В рамките на допустимия период за "детски болести" - да.
При SSJ този период отдавна отмина.
matrix написа:
ср юни 20, 2018 5:20 pm
От кои техници знаете, че ремонтите на SSJ100 са кошмар за тях.
От на Аерофлот примерно (писано е на толкова много места).
Май ти споменах - разрови се дори и в този сайт, със сигурност има линкове.
Или в руските авиационни форуми.
И виж....вече ти казах - всеки вярва на този, на когото вярва. Ти си пиши твоите виждания.
Аз - моите.
Няма лошо и в двете.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1627
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Sukhoi Superjet 100 / Сухой Суперджет 100/

Непрочетено мнение от Almasy » ср юни 20, 2018 6:50 pm

filip написа:
ср юни 20, 2018 5:32 pm
A някой от вас летял ли е на SSJ100 ? Разглеждал ли го е от близо ? То и продажбите си показват що за самолет е това чудо.
Не - нито съм летял, нито съм го виждал на живо.
Чел съм обаче доста трип репорт`и. Повечето са Аерофлотски, един два Ситиджет`ски (в случая лизингованите самолети на SN Brussels Airlines).
Вътрешно очевидно не се различава от който и да е самолет западно п-во. Дори аз самия съм убеден, че е по-широчко от например CRJ, в който не малко пъти съм се возил и буквално получавам клаустрофобия. Е1 като че ли са по-добре в това отношение.
Като слаби места се посочват шума и вибрациите (в сравнение с CRJ и Е1).
Най-вероятно и самолетите на Aeroflot са в по-луксозно изпълнение (тапицерия седалки и така нататък) от тези на Cityjet, поне с такова впечатление останах от прочетеното, но това са нормални неща - то и Cityjet се води АК, която гравитира към нискотарифния модел и не е с особено добър имидж, докато Aeroflot си е реномиран legacy превозвач.
Това знам от пасажерска гледна точка.

Отговори