Любопитно

Всички аспекти на съвременната гражданска авиация
filip
Мнения: 70
Регистриран: съб мар 01, 2008 10:13 pm

Re: Любопитно

Непрочетено мнение от filip » вт апр 17, 2018 9:58 am

Mожем да прибавим и сегашните украски на всички нашенски авиокомпании. Крещящо безлични....

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1627
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Любопитно

Непрочетено мнение от Almasy » вт апр 17, 2018 3:52 pm

filip написа:
вт апр 17, 2018 9:58 am
Mожем да прибавим и сегашните украски на всички нашенски авиокомпании. Крещящо безлични....
Съгласен.
Bulgaria Air (FB), ако махнат надписа и сменят зеленото със синьо на опашката, спокойно могат да минат за Аeroflot.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1627
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Любопитно

Непрочетено мнение от Almasy » чет май 10, 2018 1:24 pm

АК с най-голям процент жени-пилоти

Изображение

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1627
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Любопитно

Непрочетено мнение от Almasy » чет май 10, 2018 2:12 pm

Преди 20 години 777 беше канонизиран като най-доброто предлагано на пазара, що се отнася до WB машини.
Но в днешно време, единствено 77W (777-300ER) може да намери купувачи втора ръка.

Списък на 772 (777-200), 77Е (777-200ER) и 773 (777-300), които вече са отишли или се предлагат за скрап, както за продажба (консервирани), но не могат да намерят купувачи:

JAL (all for scrap):
772 JA8981 (scrapped)
772 JA8982 (scrapped)
772 JA8983 (permanently wfu 2015, scrapped?)
773 JA8941 (scrapped)
773 JA8942 (scrapped)
773 JA8943 (scrapped)

ANA (all for scrap):
772 JA8197 (permanently wfu 2016)
772 JA8198 (permanently wfu 2017)
772 JA8199 (permanently wfu 2016)
772 JA8968 (permanently wfu 2017)

Air China (most if ot all for scrap):
772 B-2059 (permanently wfu 2016)
772 B-2060 (wfu 2017)
772 B-2061 (permanently wfu 2017)
772 B-2063 (permanently wfu 2016)
772 B-2064 (scrapped)
772 B-2065 (permanently wfu 2017)
772 B-2066 (permanently wfu 2016)

China Southern (all for scrap):
772 B-2052 (permanently wfu 2017)
772 B-2054 (permanently wfu 2017)
77E B-2055 (scrapped)
77E B-2056 (scrapped)
77E B-2057 (scrapped)
77E B-2058 (permanently wfu 2014)

Emirates:
772 A6-EMD (scrapped)
772 A6-EME (scrapped)
772 A6-EMF (scrapped)
77E A6-EMH (stored 2016)
77E A6-EMG (stored 2016)
773 A6-EMM (stored 2017)
773 A6-EMN (stored 2017)
773 A6-EMO (scrapped)
773 A6-EMP (stored 2017)
773 A6-EMW (crashed)

SQ:
77E 9V-SQE (scrapped)
77E 9V-SQF (scrapped)
77E 9V-SQG (scrapped)
77E 9V-SRI (stored 2013)
77E 9V-SVA (stored 2014)
773 9V-SYG (stored 2017)
77E 9V-SVK (stored 2015)
773 9V-SYK (permanently wfu 2015)
77E 9M-MRP stored in SZB. Readied for Air Zimbabwe but deal not completed.
77E 9M-MRQ stored in SZB. Readied for Air Zimbabwe but deal not completed.

Scoot:
77E 9V-OTA (scrapped)
77E 9V-OTB (scrapped)
77E 9V-OTC (permanently wfu 2015)
77E 9V-OTD (permanently wfu 2015)

Malaysia:
77E 9M-MRA (stored 2016)
77E 9M-MRB (scrapped)
77E 9M-MRD (crashed)
77E 9M-MRE (stored 2016)
77E 9M-MRG (scrapped)
77E 9M-MRH (scrapped)
77E 9M-MRI (scrapped)
77E 9M-MRK (scrapped)
77E 9M-MRL (stored 2016)
77E 9M-MRM (stored 2016)
77E 9M-MRN (stored 2016)
77E 9M-MRO (crashed)
77E 9M-MRP (stored, Zimbabwe c/s, ntu?)

Thai (more 772s soon to follow into retirement):
772 HS-TJE (scrapped)
772 HS-TJF (scrapped)

Omni Air:
77E N918AX (scrapped)
77E N927AX (scrapped)

Egyptair (SU-GBS only doing backup flights):
77E SU-GBP (burned, w/o and scrapped)
77E SU-GBR (permanently wfu 2015)

Transaero (all likely for scrap):
772 EI-UNY (scrapped)
772 EI-UNZ (permanently wfu 2015)
77E EI-UNT (stored 2015, permanently wfu?)
77E EI-UNV (stored 2015, permanently wfu?)
77E EI-UNX (stored 2015, permanently wfu?)
77E EI-UNR (stored 2015, permanently wfu?)
77E EI-UNW (permanently wfu 2015)

Orenair/Rossiya:
77E VP-BHB (stored 2016)
77E VQ-BNU (stored 2016)

Nordwind:
77E VP-BJB (stored 2017)

Vim Airlines (50/50 chance at best):
77E VP-BLI (stored 2017)
77E VP-BDX (stored 2017)
77E VP-BIC (stored 2017)
77E VP-BVA (stored 2017)
77E VP-BVX (stored 2017)
77E VP-BMR (stored 2017)
77E VP-BDW (stored 2017)
77E VP-BVY (stored 2017)
77E VP-BDQ (stored 2017)
77E VP-BDR (stored 2017)
773 VP-BIN (stored 2017)
(a single 77W is also stored but will surely return to the skies)

Kuwait (old, very little chance):
77E 9K-AOA (stored 2017)
77E 9K-AOB (stored 2017)

Saudia (mixed chances, few may fly again, most won´t):
77E HZ-AKA (stored 2017)
77E HZ-AKB (stored 2017)
77E HZ-AKC (stored 2016)
77E HZ-AKD (stored 2017)
77E HZ-AKE (stored 2017)
77E HZ-AKF (stored 2017)
77E HZ-AKG (stored 2017)
77E HZ-AKH (stored 2017)
77E HZ-AKI (stored 2017)
77E HZ-AKJ (stored 2017)
77E HZ-AKK (stored 2017)
77E HZ-AKL (stored 2017)
77E HZ-AKO (stored 2017)
77E HZ-AKP (stored 2017)
77E HZ-AKS (stored 2017)
+ 9 more in coming months

Then there are the following which due to their young age should have a good chance to fly again:

Vietnam:
77E VN-A143 (stored 2017)
77E VN-A144 (stored 2017)
77E VN-A145 (stored 2017)
77E VN-A146 (stored 2017)

Kenya:
77E 5Y-KQS (stored 2017)

Оказва се и, че конверсията на стари граждански 777 в карго такива е доста скъпа (нещо което не знаех досега). Причината е композитния под, който трябва изцяло да бъде подменен, за да издържи на натоварването.
Това означава, че дори и от 77W, много малка бройка ще претърпят един ден карго конверсия и болшинството ще отидат директно за скрап.
Стойността на конверсията би имала смисъл за карго превозвача, само ако около максимум 7-8 годишен 77W им бъде „подарен” (тоест продаден почти без пари).
Това прави старите А330 много по-предпочитани за конверсия, като същото се отнася и до 747-400

filip
Мнения: 70
Регистриран: съб мар 01, 2008 10:13 pm

Re: Любопитно

Непрочетено мнение от filip » чет май 10, 2018 8:34 pm

Мамка му как лети времето, все едно вчера беше 94-та....Най-вероятно оскъпяването идва от нещо друго, пода едва ли е причина за това. Понеже си дал за пример 747-400 (самолети за конверсия с лопата да ги ринеш, при това на безценица), при него освен една купчина модификации и изрязване на отвор за нова голяма карго врата, подовата конструкция също се подменя с изцяло нова, която се поставя на мястото на старата. Това отнема няколко месеца тежка физическа работа. Лошото е че тези конверсии се изпълняват не от производителя на самолета, а от фирми които имат обаче лиценз за това. Качеството на извършената работа по-добре да не я описвам. При последващ чек, ако не е направен само формално, обикновенно собственика се чуди как да плати и дали въобще си заслужава да плаща за ремонт, или да остави самолета за скрап...
Последна промяна от filip на чет май 10, 2018 9:06 pm, променено общо 1 път.

filip
Мнения: 70
Регистриран: съб мар 01, 2008 10:13 pm

Re: Любопитно

Непрочетено мнение от filip » чет май 10, 2018 8:48 pm

А и нещо интересно което се сещам. 777 е последния модел на Боинг, при който предлагат самолета по дифолт с двигатели на Pratt (другите винаги са били опция).

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1627
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Любопитно

Непрочетено мнение от Almasy » пет май 11, 2018 2:52 pm

filip написа:
чет май 10, 2018 8:48 pm
А и нещо интересно което се сещам. 777 е последния модел на Боинг, при който предлагат самолета по дифолт с двигатели на Pratt (другите винаги са били опция).
Преобладават обаче GE и RR моторизираните по простата причина, че двигателя на PW в случая е маааалко слабичък

Rolls-Royce Trent 895 - 93,400 lb
General Electric 90-94B - 93,700 lb
PW4090 - 90,000lbs

Това за 777-200ER

Инак P&W предлагат и по-мощния PW4098 (99,000lb), но с него е сертифициран единствено 777-300

Но дори и за 777-200ER редица компании като All Nippon, United, Korean и Egypt Air предпочитат PW4090.

За съжаление 77X ще е само с GE-9Х......
Последна промяна от Almasy на пет май 11, 2018 3:02 pm, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1627
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Любопитно

Непрочетено мнение от Almasy » пет май 11, 2018 2:56 pm

filip написа:
чет май 10, 2018 8:34 pm
Мамка му как лети времето
Нали..... :(
filip написа:
чет май 10, 2018 8:34 pm
Най-вероятно оскъпяването идва от нещо друго, пода едва ли е причина за това. Понеже си дал за пример 747-400 (самолети за конверсия с лопата да ги ринеш, при това на безценица), при него освен една купчина модификации и изрязване на отвор за нова голяма карго врата, подовата конструкция също се подменя с изцяло нова, която се поставя на мястото на старата. Това отнема няколко месеца тежка физическа работа. Лошото е че тези конверсии се изпълняват не от производителя на самолета, а от фирми които имат обаче лиценз за това. Качеството на извършената работа по-добре да не я описвам. При последващ чек, ако не е направен само формално, обикновенно собственика се чуди как да плати и дали въобще си заслужава да плаща за ремонт, или да остави самолета за скрап...
Ми не знам, така пишеше - че 744 излиза много по-изгоден за конверсия от 777.
Както и 330.
С това обясняваха и огромното количество 777, които, макар и не чак ужасно стари (в края на краищата някои машини са на по 16-17 години, далеч по-стари 744/763 летят все още), които просто отиват директно за скрап.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1627
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Любопитно

Непрочетено мнение от Almasy » вт юни 05, 2018 5:59 pm

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1627
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Любопитно

Непрочетено мнение от Almasy » вт юни 12, 2018 6:52 pm

Как може да изглежда един А340-300 отвътре

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Снимките са от 2 самолета. Единият е принадлежал на Кадафи, а преди него на саудитският принц Alwaleed bin Talal. Думат, че другият е на краля на Свазиленд.....

Потребителски аватар
Fighterland
Мнения: 669
Регистриран: вт ное 27, 2007 6:34 pm

Re: Любопитно

Непрочетено мнение от Fighterland » ср юни 13, 2018 4:21 pm

Семпло и неангажиращо - почти като в премиум икономична класа...
На десет мили от Монтана
в посока Дунавският бряг...

filip
Мнения: 70
Регистриран: съб мар 01, 2008 10:13 pm

Re: Любопитно

Непрочетено мнение от filip » ср юни 13, 2018 5:09 pm

Главатаря на Свазиленд ли беше човекоядец ? Или пък да беше на друга африканска държава...

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1627
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Любопитно

Непрочетено мнение от Almasy » чет юни 14, 2018 4:16 pm



:mrgreen:

Отговори