Производители

Всички аспекти на съвременната гражданска авиация
Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1688
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Производители

Непрочетено мнение от Almasy » вт юни 05, 2018 9:38 am

Е2

Първите E190E2 вече летят с норвежката регионална Wideroe



Изображение

Embraer се надява на силни продажби на Farnborough.

http://atwonline.com/iata-agm-2018/embr ... arnborough

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1688
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Производители

Непрочетено мнение от Almasy » ср юли 18, 2018 11:57 am

Фънбъроу – поръчките до в момента към Ербъс


Republic Airways 200 х E175 (100 твърди поръчки плюс 100 опции). Значително по-ниската цена от С-серията (още не мога си обърна езика да я наричам А220, ама ще трябва, че инак става объркване) си казва думата.
Поръчката на всичко отгоре е за Е1, като в клраузата на договора е предвидено евентуално превключване на Е2 за определена бройка машини, ако превозвача счете това за необходимо и информира своевременно производителя.
Изображение


Sichuan Airlines (Китай) – 10 x A359
Изображение

Starlux (Тайван) – 5 х A359 и 12 х А35К
Изображение


Wataniya Airways (Кувейт) – 25 х A320neo
Изображение


Vistara (Индия) – 50 х A320neo
Изображение


Лизингодателя Goshawk Aviation - 20 х A320neo


Лизингодател, пожелал да остане анонимен на настоящият етап (според Ройтерс обаче това е China's ICBC Leasing) - 80 х A32Хneo


Macquarie AirFinance - 20 х A320neo


SalamAir (Оман) - 6 х A320neo
Изображение


Пожелала да остане аноминка АК – 8 х А359


Отново анонимен купувач - 100 :shock: х A32Хneo (25 х А321neo и 75 х А320neo)


Peach Aviation – 2 х А321neoLR
Изображение


IAG (АК, която ще получи самолетите е Level) – 2 x 330ceo


Future U.S. airline (напълно нова АК от САЩ, инвеститора е David Neeleman, бизнесмена, създал JetBlueq купил значитеилна част от акциите на TAP Portugal, както и контролният пакет на бразилската Azul) - 60 х A220-300
Изображение


Анонимен купувач (слуховете са, че иде реч за TAP Portugal или МЕА) – 6 х А330neo

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1688
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Производители

Непрочетено мнение от Almasy » ср юли 18, 2018 3:06 pm

Фънбъроу – поръчките до в момента към Боинг


Лизингодателя Jackson Square Aviation – 30 х 7М8


United – 4 x 789
Изображение


Tarom – 5 x 7M8
Изображение


Лизингодателя Goshawk – 20 x 7M8


Gol (Бразилия) – 30 х 7МК и 15 х 7М8
Изображение


Jet Airways (Индия) – 75 х 737 МАХ (не е уточнено кои версии и колко бройки от всяка)
Изображение


Belavia (Белорусия) – 4 х 7М8 плюс 2 опции
Изображение


Лизингодателя ALC - 3 х 789 и 75 х 737 MAX (не е уточнено кои версии и колко бройки от всяка)


Лизингодателя Aviation Capital Group – 20 х 7М8


Vistara (Индия) – 6 х 789 плюс 4 опции
Изображение


VietJet – 100 х 737 MAX (варианти 8 и 10)
Изображение


P.S.: Пропуснал съм поръчките за 77F и 748F (има такива), тъй като карго авиациата ми е доста по в периферията.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1688
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Производители

Непрочетено мнение от Almasy » чет юли 19, 2018 11:44 am

ATR на Farnborough Air Show 2018

EWA Air: 2 x ATR 72-600
Drukair: 1 x ATR42-600
Aurigny: 3 x ATR72-600
Air Saint-Pierre: 1 x ATR42-600
Air Botswana: 2 x ATR72-600
Italy Guardia di Finanza: 1 x ATR72-600MP
Air Europa: 3 х ATR72-600 плюс 2 опции
Hokkaido Air System: 2 х ATR42-600 плюс 1 опция
EasyFly - 5 n ATR-72-600

Още за други производители:

Loong Air и CFM са подписали $500 million договор за поддръжка на CFM Leap-1A и CFM56-5B. Същото е направил и Comair за $160 million.

Azul: 21 х E195E2
Mauritania: 2 х E175
Wataniya Airways: 10 х E195E2 плюс 10 опции
Helvetic: 12 х E190E2 плюс 12 опции
Nordic Aviation Capital: 3 х E190E1

Анонимен купувач – 4 х CRJ900

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1688
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Производители

Непрочетено мнение от Almasy » чет юли 19, 2018 3:02 pm

Мтака.
Поръчките продължават и днес

Неназован купувач – 6 х 330neo (вероятно 339)
Viva Aerobus – 25 х A321neo и 16 х A321neo
Uganda Airlines – 2 х A330neo
Неназован купувач – 93 х 7М8 (тъй като Боинг уточнява че това не е твърда поръчка, а MoU за висококапацитетна версия, най-вероятно това е Ryanair с 737MAX200, който е подвариант на 7М8)
Hawaian – 10 x 789 плюс още толкова опции

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1688
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Производители

Непрочетено мнение от Almasy » вт авг 21, 2018 9:24 am

Интересно четиво по въпроса със свръхзвуковите

https://www.dropbox.com/s/wrciuampgl456 ... 5.pdf?dl=0

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1688
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Производители

Непрочетено мнение от Almasy » пет авг 24, 2018 10:43 am

Bombardier (BBD)

Актуален статус на производство:
- Mirabel: CRJ и A220
- Downsview: Q400s и Global
- Wichita: Learjet

CRJ: за версии 100

Изображение

и 200

Изображение

отдавна вече няма поръчки, тоест липсват и в продуктовата листа. Произведени са общо 1021 машини (превес на версия 200), като най-голям оператор в миналото е бил Delta Connection, а в днешно време - SkyWest Airlines, която все още оперира с 173 машини.

Що се отнася до версии 700

Изображение

705

Изображение

900

Изображение

и 1000

Изображение

те все още са на тезгяха. За 705 (явяващ се подверсия на 700) и чиято вътрешна конфигурация може да се нарече бутикова, поръчки също няма, то и продадените до момента машини са много малко (едва 16). За другите обаче все още се намират мющерии, въпреки появата на С-серията (А220): за 700 – 8 нови зявки (при изпълнени 328), за 900 – 70, заедно с опциите (при изпълнени 444) и за 1000 (най-голямокапациетната версия) – пак 8 (при изпълнени 60). Вижда се, че най-оборотният вариант е 900, за който наскоро направиха поръчки CityJet, American Airlines, Delta Air Lines, Air Canada Jazz и Uganda Airlines.
CRJ се смята за най-икономичният регинален самолет за своето поколение. За недостатък се смятат сравнително тесния фюзеляж (определено клаустрофобичен и за мен), както и по-високата цена от алтернативите (причина и за феноменалния успех на Emraer`ите първа серия).

A220 (бивша С-серия)

Изображение

Изображение

Изображение

или канонизираният в последните години като върха на сладоледа самолет, що се отнася до регионална авиация. Разработката на модела, заедно със слабите продажби на CRJ (в сравнение с конкурентните Embraer`и) и Q400 (пак в сравнение с конкурентните ATR`и) бяха на път да съсипят Bombardier, който отчаяно се нуждаеше от свежи финансови постъпления. Richard Aboulafia, вселенски известното гуру на Боинг и яростен критик на С-серията още при стартирането на проекта, дори прогнозираше канцелиране на програмата и фалит на BBD.
Общо взето избора не беше голям – или задлъжняване към банковия сектор (което щеше да бъде много трудно – упорито тиражираните слухове за провал на програмата наплашиха банкерите) или частична продажба (което и де факто се случи). Явно обаче, и канадци, и европейци са пазили в дълбока тайна преговорите, защото слуховете бяха за продажба на акции на китайците, с които BBD изгради много тесни връзки още при разработката на ARJ-21, продължило и при С-919. Затова и закупуването на мажоритарния дял от С-серията от Ербъс дойде като гръм от ясно небе за авиационната общност, включително за Боинг, колкото и добро да е разузнаването му.
Недостатъци – един единствен и безкрайно много пъти споменаван – прекалено скъп. Но дори да е единствен, той е много сериозен и страхотен коз за Е2 серията, която макар и да харчи повече гориво, се продава на значително по-ниски цени. Затова и основната задача, която са си поставили Airbus/BBD е снижаване на себестойността/цената с около 10-20% (20% поне на мен ми се струва твърде нереалистична амбиция поне в краткосрочен план), като основна надежда е откриването на втора линия в Мобайл (Алабама), където е и централата на Ербъс в САЩ.
Но в края на краищата Airbus/BBD други кахъри почти нямат, защото с влизането в експлоатация самолета би рекорда, като показа далеч по-добри характеристики дори от планираните (което рядко се случва).
Засега едва 38 самолета са в експлоатация (превозвачи – Swiss, airBaltic и Korean), което не е много. След като самолета успя обаче да акумулира 402 нетни поръчки, съмненията за провал на програмата се поразсеяха, още повече, че сред ангажиралите се са и „лични” превозвачи като Луфти и Делта, а airBaltic, която в началото поръча 10 бройки, след по-малко от година експлоатация заяви нови, вече 50 броя (пак твърда поръчка).
Рано е обаче още за фанфари. Защото Е2, чийто ЕIS беше доста по-късно от А220, вече е успяла да акумулира 274 твърди поръчки – 100 за Е175-Е2, 75 за Е190-Е2 и 99 за Е195-Е2. И въпреки, че някои АК мърморят относно теглото Е175-Е2, вижда се, че варианта е с най-много поръчки (100), тоест цената понякога прави чудеса.
Според мен преди да минат 5 пълни години от експлоатацията и на двата модела ще е много трудно да се прогнозира, кой ще е окончателен победител.

Q400:

Dash 8 измина дълъг път. Писал съм достатъчно в съответната тема защо ATR победи, въпреки по-добрите (чисто технически) характеристики на Q400.
От всички варианти на осмицата в днешно време се харчи единствено 400, макар, че теоретично, могат да се поръчат и по-малките модели (100, 200 и 300). Общо поръчаните самолети до момента са 1289, а общо доставените 1244.
Което означава, че настоящите поръчки за Q400 са едва 45. В това отношение листата с поръчките на двата нови варианта на АTR - 42-600 и 72-600 е буквално зашеметяваща, а и на всичко отгоре тръгнаха и карго версиите – FeDex тутакси поръча 50 х ATR-72F.
BBD опитват всевъзможни магии (за които пак съм писал и няма да повтарям едни и същи неща), но засега резултатите не са особено обнадеждаващи. Продажбите на Q400 Cargo-Combi са много слаби, засега единствено базирана в Окинава Ryukyu Air Commuter се ангажира с варианта, като твърдите поръчки са едва 5.

Изображение

Изображение

Най-новата надежда е ъпдейт с вместимост 90 човека (това е 15% нарастване в сравнение с сегашните модификации, чиято вместимост е 78 човека), за което BBD вече получи канадска сертификация (https://airwaysmag.com/manufacturer/bom ... seat-q400/).


Изображение

Изображение

ATR обаче не е изкарал нищо по „хай” с новите си версии, самолетите му се продават много повече заради факта, че заложи на тотално различна концепция, която се оказа по-печеливша, а не защото пласира много по-съвременен, clean sheet самолет – платформата си остава една и съща.

Global и Learjet са обект на бизнес авиацията и по тази причина са ми малко извън сферата на интерес, а така или иначе, основната печалба за концерна идва от изброените по-горе модели.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1688
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Производители

Непрочетено мнение от Almasy » вт сеп 11, 2018 12:29 pm

Коментар към следната статия няма да дам - то няма и нужда:

ВОРОНЕЖСКИЙ АВИАЗАВОД НАЧАЛ СБОРКУ ПЕРВОГО ИЛ-96-400М.
Невозможное вчера становится возможным сегодня. На Воронежском авиазаводе (ВАСО) началась сборка первого опытного Ил-96-400М, представляющего собой модернизированный вариант старого доброго Ил-96-300, оснащенного, естественно, не менее добрыми пермскими двигателями ПС-90. Проект и раньше был, и сейчас остается планово-убыточным, но кто его знает, до чего дойдут американские санкции?
И в "Суперджете", и в МС-21 есть импортные комплектующие, а Ил-96 (и двигатели ПС-90, разумеется) - полностью отечественный. Пока тотальные запреты в области авиации выглядят как страшный сон, но российское руководство, по всей видимости, решило, что у нашей страны должно быть лекарство и от такого кошмара. На всякий случай.
Вопрос решался именно на таком уровне, потому что в последние годы ПАО "ВАСО" выпускало новые широкофюзеляжные самолеты исключительно в интересах государственных заказчиков. Однако еще в мае 2016 года параллельно с проектом российско-китайского широкофюзеляжника было принято принципиальное решение о разработке и запуске в серийное производство модернизированного пассажирского самолета Ил-96-400М для российских авиакомпаний. Тогда многие недоумевали, зачем России два однотипных самолета, но теперь многое становится понятным.
Хорошо забытое старое
От базового Ил-96 новая модификация будет отличаться удлиненным на 9,65 метра фюзеляжем, применением более мощных двигателей ПС-90А1 и модернизированного комплекса авионики, а также полностью новым интерьером пассажирского салона, увеличенного до 350 пассажиров.
Как говорится, вы будете смеяться, но именно в этом варианте самолет приближается к первоначальной задумке, потому что в свое время генеральный конструктор Генрих Новожилов "укоротил" планер из-за слишком малой тяги пермского двигателя, уехавшего на ступеньке последнего вагона госфинансирования от печально поникшего на перроне самарского двигателя НК-93. Так и оставшегося в советском прошлом. Сейчас про былую конкуренцию между пермским КБ Соловьева и самарским КБ Кузнецова никто и не вспоминает, теперь у пермяков другой главный враг. "Пратт-Уитни" называется, и жителям Пермского края это название хорошо знакомо.
Но вернемся к Ил-96-400М, по которому в декабре 2016 года с ПАО "Ил" был заключен контракт на опытно-конструкторские работы, предусматривающие разработку и постройку в Воронеже первого опытного образца. Согласно материалам, опубликованным на официальном сайте госзакупок, стоимость контракта на опытно-конструкторские работы по самолету составляет более 10 миллиардов рублей, из которых собственно на постройку опытного образца отводятся 7,55 миллиарда. Около 6 миллиардов уже получено из госбюджета в 2016-2017 годах, а оставшиеся 4 миллиарда будут получены до конца этого года.
В типовой двухклассной компоновке Ил-96-400М будет вмещать 326 пассажиров в трех салонах экономического класса и 24 пассажира в бизнес-классе. Максимальная взлетная масса самолета повышена до 270 тонн, максимальная масса коммерческой нагрузки составит 58 тонн, а дальность полета с нагрузкой в 40 тонн и аэронавигационным резервом топлива - 8100 километров.
Недавно, в июле, Правительство РФ выделило средства в размере 1,32 миллиарда рублей госинвестиций, которые поступят в уставный капитал ВАСО и будут использованы для реконструкции и технического перевооружения производства для выпуска Ил-96-400М. Стоимость всего проекта реконструкции, который должен быть завершен в 2020 году, составляет 1,467 миллиарда рублей. То есть планы вполне серьезные, назад дороги нет.
Резервный вариант?
Весной этого года на ВАСО началось изготовление первых деталей для опытного образца Ил-96-400М, тогда же был освобожден стапель для сборки его фюзеляжа, который до этого занимал фюзеляж недостроенного пятого Ил-96-400Т. Согласно контракту, изготовление опытного образца Ил-96-400М должно завершиться до конца 2019 года, а его предварительные летные испытания должны быть проведены в период с ноября 2019-го по январь 2020-го. Сертификационные испытания лайнера должны завершиться к июню 2020 года выдачей дополнения к сертификату типа - одобрения главного изменения конструкции. Примерно в это же время пойдет в серию и МС-21, в том числе и с новыми пермскими двигателями ПД-14. Таким образом, Ил-96-400М - откровенно резервный вариант.
Разумеется, приказывать "Аэрофлоту" покупать пусть и модернизированный Ил-96, но все равно с четырьмя двигателями, никто не будет, наиболее вероятный потенциальный покупатель - специальный летный отряд "Россия". Напомним, что руководство страны летает на полностью отечественных самолетах с пермскими двигателями, и никак иначе.
Однако кто сейчас может сказать, что будет с санкциями через три года? Американцы регулярно вводят новые ограничения, и конца-края этому не видно. Возможен и вариант введения моратория на продажу нам новых американских самолетов, авионики, авиадвигателей и прекращения обслуживания имеющихся самолетов американского производства. Точно так же, как это уже было с Ираном, например.
А так как и европейские самолеты, и новые российские содержат в себе долю американских комплектующих и технологий, то их покупка и введение в эксплуатацию также могут быть сопряжены с существенными трудностями и значительно затянуться во времени. Россия как раз и страхуется на этот пиковый случай, чтобы у нас были отработанные проекты в гражданском авиастроении, которые осуществляются без участия наших "зарубежных партнеров". От слова "совсем".
Тут уже не до экономической эффективности, речь идет о стратегической безопасности страны. И пермский двигатель ПС-90, как опытный ветеран, всегда готов подстраховать новичка ПД-14, у которого еще все впереди.
Хотя ситуация меняется так быстро, в том числе и курс рубля, что Ил-96-400М уже может поспорить с "боингами" и "эрбасами", принадлежащими зарубежным авиакомпаниям. Они-то будут заправляться за валюту, а наши самолеты - за рубли. Конечно, на внутренних рейсах новый Ил все равно не конкурент западным самолетам, пока они летают.
Но давайте лучше думать, что санкции в авиации - это всего лишь страшный сон.

https://www.aviaport.ru/digest/2018/08/29/552831.html

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1688
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Производители

Непрочетено мнение от Almasy » ср сеп 12, 2018 2:16 pm

Оскъдни новини за CR-929:

- прототипа трябва да е готов 2021-ва
- китайците са се наложили за унификация на системите със С-919. В превод това означава, че самолета ще е евтин за експлоатация за китайските АК (опериращи и с С-919) и не особено за руските (опериращи с МС-21)
- въпреки съобщенията на руснаците, че са се разбрали с китайците за моторизацията и тя ще е ПД-14, COMAC за сетен път твърдят, че избора ще е между GE, RR, PW (акцента е върху GE и RR), като добавят, че е възможно на по-късен етап и руско-китайска, китайска или руска алтернатива (без изобщо да споменават ПД-14). По-скоро и двете страни не лъжат, просто спестяват част от истината. Самолета най-вероятно ще се сертифицира с два двигателя – единият ще е ПД-14, с който ще летят руските машини, а другия – това което си изберат китайците (това не изключва пак да е ПД-14, но до края на 2019-та решение няма да е взето)
- в крайна сметка самолета може и да не се окаже само китайско-руски – китайците освен за двигател, са пуснали покана за предложения (RFP) и към европейски производители за „определена част от системите и елементите – не се споменава обаче, точно кои, с изключение на шасито). Тук отново има разминаване с руснаците, които като производител отсега сочат "Авиаагрегат" – част от холдинга "Технодинамика" (що се отнася до шасито)
- руснаците са фаворизирали размер идентичен с този на А330-200, но китайците са предпочели този на А330-900 (дори с метър-два по-голям), което разбира се и налагат

Информацията открих в руски форуми, в западната официална преса няма нищо, което отдавна не се знае.
Общо взето, след всичко прочетено (сега и преди), все повече се налага мнението, че самолета ще бъде много повече китайски, отколкото руски (той вероятно и затова не е особено долюбван от руснаците). Показателна е и следната реплика:

„...Удалось посмотреть несколько слайдов со структурами управления по проекту....
- нет ни одного нашего представителя на уровнях от N-2 до N-5. Т.е. наши люди либо большие боссы, либо руководители групп безо всяких прав - всеми техническими направлениями руководят исключительно китайцы.
- в технических группах всегда большинство за китайцами (пример по шасси - в техническом комитете 5 китайцев и три наших, в коммерческом - 6 китайцев, два наших)
- процедура решения - простое большинство (т.е. решают китайцы)......”

С една дума – парада се командва изцяло от китайците.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1688
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Производители

Непрочетено мнение от Almasy » пет сеп 14, 2018 9:34 am

Първи снимки на прототипа на 77Х (779)

Изображение

Изображение

Крилато определено е ново, като в случая не иде реч единствено за folding wingtips



779 ще се предлага в 4 разновидности по отношение на изходите и типа им, релативно свързано с максималния брой пасажери:

1) Four Type A (for an Exit Limit of 440 seats)
2) Three Type A and One Type C (for an Exit Limit of 385 seats)
3) Three Type A and Two Type C (for an Exit Limit of 440 seats)
4) Four Type A and One Type C (for an Exit Limit of 475 seats)

В случая иде реч за врати на страна, така че тотала е х 2.

Отговори