Инциденти - Гражданска авиация

Всички аспекти на съвременната гражданска авиация
filip
Мнения: 93
Регистриран: съб мар 01, 2008 10:13 pm

Re: Инциденти - Гражданска авиация

Непрочетено мнение от filip » нед мар 10, 2019 10:48 am

Max-овете падат като круши....Този път самолет на Ethiopian.
https://www.bbc.com/news/world-africa-47513508

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1776
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Инциденти - Гражданска авиация

Непрочетено мнение от Almasy » нед мар 10, 2019 3:30 pm

ET302
ADDNBO
7М8
ET-AVJ


Изображение
Последна промяна от Almasy на вт мар 19, 2019 10:36 am, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1776
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Инциденти - Гражданска авиация

Непрочетено мнение от Almasy » нед мар 10, 2019 3:54 pm

https://pbs.twimg.com/media/D1SNEeMWkAA ... ame=medium

ET-AVJ е доставен November 2018

Изображение

Изображение

Изображение

32 passengers were Kenyan
18 Canada
9 Ethiopian
8 Chinese
8 Italian
8 US
7 British
7 France
6 Egypt
5 Netherlands
4 UN passport
4 Indian
3 Russian
2 Moroccan
2 Israeli
1 Belgian
1 Ugandan
1 Yemeni
1 Sudanese
1 Togo
1 Mozambican
1 Norwegian

След Lion Air…..и това….Предричам срив в цената на МАХ`а (оправдано или не).

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1776
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Инциденти - Гражданска авиация

Непрочетено мнение от Almasy » нед мар 10, 2019 7:31 pm

Какво още се знае:

Екипажа е поискал разрешение за връщане на летището (поради „трудности в управлението“) и такова му е било дадено.

Много висока скорост на удар със земята, индикациите са, че двигателите са били в ред и са функционирали нормално.

Формата на кратера предполага почти перпендикулярен удар.

Катастрофата е на едва 60 км от летището

Изображение

На пети Март е имало подобен инцидент, завършил благополучно:

„…..On March 5th, ET502 dropped 10,000ft and had to turn back to #AddisAbaba because of what @flyethiopian calls a minor technical issue (apology on their twitter feed). Five days later, ET302 crashes after taking off, causing 157 deaths……“

Сравнeние с Lion Air

Изображение

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1776
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Инциденти - Гражданска авиация

Непрочетено мнение от Almasy » нед мар 10, 2019 7:49 pm


filip
Мнения: 93
Регистриран: съб мар 01, 2008 10:13 pm

Re: Инциденти - Гражданска авиация

Непрочетено мнение от filip » нед мар 10, 2019 9:37 pm

Приключения в Африка и за А380 на Air France. Полет AF703 от Абиджан до Париж е претърпял сериозна повреда на един от двигателите в небето над Нигер. Изхвърлили са горивото и са се върнали обратно.
Предполагаема причина - compressor stall.
GP7200.jpg
GP7200.jpg (25.27 KиБ) Видяна 978 пъти

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1776
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Инциденти - Гражданска авиация

Непрочетено мнение от Almasy » пон мар 11, 2019 6:45 am

Още малко по темата:

Двете фатални катастрофи (инцидентите без жертви не са изброени):

29 Oct 2018 - B737-8 MAX (JT 610) crashed in Java sea off Indonesia shortly after takeoff
10 Mar 2019 - B737-8 MAX (ET 302) crashed in Ethiopia shortly after takeoff

По първоначално „незнаене“ нещага наподобяват на катастрофите с UA585 и US427

https://en.wikipedia.org/wiki/Boeing_737_rudder_issues

Ако Lion се смята за превозвач-смешка, със изключително ниски сатндартни, друга е работата с Ethiopean (ЕТ). Въпреки, че е от континент, известен със изключително ниското ниво на професионализъм / обслужване на самолетите, ЕТ се смята за изключително читав превозвач, като SkyTrax дори им даде 4 звезди (колкото и на Луфтханза).

Все повече като първопричина се споменава MCAS и тренинга на пилотите с новия софуер.

И информация от последния час: CAAC (Civil Aviation Authority of China) вече отне типовия сертификат на MAX на територията на Китай.

https://www.bloomberg.com/news/articles ... ijing-says
Последна промяна от Almasy на пон мар 11, 2019 7:00 am, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1776
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Инциденти - Гражданска авиация

Непрочетено мнение от Almasy » пон мар 11, 2019 6:53 am

В случай на отнемане на типовия сертификат на MAX най-засегнати в момента ще бъдат нискотарифната SouthWest (най-голям брой доставени машини), следвана от мегапревозвачи като Air Canada, Аmerican и China Southern.
Всъщност тези на China Southern са вече на земята……

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1776
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Инциденти - Гражданска авиация

Непрочетено мнение от Almasy » пон мар 11, 2019 7:25 am

Almasy написа:
пон мар 11, 2019 6:44 am
CAAC (Civil Aviation Authority of China) вече отне типовия сертификат на MAX на територията на Китай.
Cayman Airways също приземи своите.
От самата Ethiopean липсва подобен анонс, но тази сутрин два полета са изпълнени със 738, вместо с обявените в страницата и 7М8

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1776
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Инциденти - Гражданска авиация

Непрочетено мнение от Almasy » пон мар 11, 2019 3:36 pm


Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1776
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Инциденти - Гражданска авиация

Непрочетено мнение от Almasy » пон мар 11, 2019 3:39 pm

Намерени CVR/FDR

Изображение


BTW, Royal Air Maroc също приземи MAХ`а

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1776
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Инциденти - Гражданска авиация

Непрочетено мнение от Almasy » вт мар 12, 2019 9:29 am

39% от MAX по света - приземени.
На пръв поглед бройките са малко, но трябва да се има в предвид, че доставките на машините за повечето превозвачи едва сега започват (някои имат и по 100+ бройки като поръчка).

22 Grounded China Southern Airlines
15 Grounded Air China
11 Grounded Hainan Airlines
11 Grounded Shanghai Airlines
10 Grounded Xiamen Airlines
10 Grounded Lion Air
7 Grounded Shandong Airlines
7 Grounded GOL Airlines
6 Grounded Shenzhen Airlines
4 Grounded Ethiopian Airlines
4 Grounded China Eastern Airlines
3 Grounded Lucky Air
2 Grounded Cayman Airways
2 Grounded Fuzhou Airlines
2 Grounded Kunming Airlines
2 Grounded Okay Airways
1 Grounded 9 Air
1 Grounded Garuda Indonesia
1 Grounded Comair
6 Grounded Aeromexico
5 Grounded Aerolineas Argentinas
2 Grounded Eastar Jet
2 Grounded Royal Air Maroc
1 Grounded MIAT Mongolian Airlines

Превозвачи, които продължават да оперират с машините:

34 In use Southwest Airlines
24 In use Air Canada
24 In use American Airlines
18 In use Norwegian Air
15 In use TUI fly
13 In use SpiceJet
13 In use WestJet
11 In use FlyDubai
11 In use Turkish Airlines
7 In use Smartwings
5 In use Oman Air
4 In use Sunwing Airlines
3 In use Air Italy
3 In use Icelandair
2 In use Fiji Airways
2 In use S7 Airlines
1 In use SCAT

Неизвестен засега статус

9 Unknown Jet Airways
6 Unknown SilkAir
5 Unknown LOT
2 Unknown Enter Air
1 Unknown Mauritania Airlines
1 Unknown Corendon Airlines

Интересен казус се получава с Aerolineas Argentinas. Официално превозвача не е приземил самолетите. Те обаче не летят тъй като пилотите отказват да се качат на тях (подкрепени от доста силните на местна почва профсъюзи).
Almasy написа:
пон мар 11, 2019 6:44 am
И информация от последния час: CAAC (Civil Aviation Authority of China) вече отне типовия сертификат на MAX на територията на Китай.
Подхода на китайците обаче се оказва малко странен. Те са спрели от полети само MAX8 (на останалите MAX модели сертификата не е отнет).

P.S.: току що чекирах - китайците нямат нищо друго доставено освен MAX8. Така, че нещата на практика са логични.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1776
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Инциденти - Гражданска авиация

Непрочетено мнение от Almasy » вт мар 12, 2019 12:46 pm

FAA застана зад Boeing......

Изображение

Обаче последваха Сингапур и Австралия (с бан за полети на MAX над територията им). Което си е жив ефект на доминото.

Регулатора "спаси" лицето на Boeing.
Но факта, че редица превозвачи доброволно приземяват авиопарка си (от което губят адски много пари) не ще да е в полза на производителя с централа в Чикаго.

filip
Мнения: 93
Регистриран: съб мар 01, 2008 10:13 pm

Re: Инциденти - Гражданска авиация

Непрочетено мнение от filip » вт мар 12, 2019 2:58 pm

"FAA застана зад Boeing......"

Срамота....

Потребителски аватар
=RvE=Tito
Мнения: 693
Регистриран: пон окт 08, 2007 2:29 pm
Контакти:

Re: Инциденти - Гражданска авиация

Непрочетено мнение от =RvE=Tito » вт мар 12, 2019 11:05 pm

EASA обаче му дръпна ръчната на Макс-а до второ нареждане - ефективно от тази вечер се забраняват полети от, до и през европейското въздушно пространство на типа без значение от регистрацията.
"See, to me that's a stupid instrument. It tells what your angle of attack is. If you don't know you shouldn't be flying." - Chuck Yeager, from the back seat of F-15D at age 89.
=RvE=

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1776
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Инциденти - Гражданска авиация

Непрочетено мнение от Almasy » чет мар 14, 2019 10:49 am

Изображение
Изображение
Изображение

matrix
Мнения: 27
Регистриран: съб май 12, 2018 8:32 pm

Re: Инциденти - Гражданска авиация

Непрочетено мнение от matrix » чет мар 14, 2019 8:02 pm

Случайте с MAX са много интересни, ако не бяха загиналите хора. Всички системи са резервирани двойно и отделно всеки канал има мониторинг(това е друг паралелен канал който работи заедно с основноя за сравнение на резултатите).Не знам как точно е организирана тази система на MAX,но основните принципи на резервираност са едни и същи за всички по-нови самолети.Та ако има хардуерен проблем в един изчислителен канал, то каналът за мониторинг и останалия работоспособен ще засекът проблема и работата ще се поеме от здравия. Друга възможност, която е абсолютно невъзможна, е и двата датчика за ъгъл на атака да дават едновременно една и съща грешна информация.Ако пък има разминаване в измерените стойности между двата канала и системите им за мониторинг не хващат проблем, то тогава тази функция би трябвало да се изключи автоматично придружено с алармиране на пилотите и изобразяване на инструкция на някой дисплей как да процедират . Това което рабрах, че всичко си работи нормално, няма сигнализация към пилотите, но носът се спуска надолу, ако е така то проблема според мен се крие в програмата за изчисление. Така всичко си изглежда "нормално" за самолета, докато не се задейства някое предупреждение от EGPWS. Системите за управление на хоризонталния стабилизатор са сдвоени и е изключено по-грешен сигнал само по-една система да се задейства стабилизатора. Остава като верятност механичен проблем в у-ието на хор. стабилизатор(тогава ще има сигнализация в кабината) или най-вероятно според мен е заложен програмен дефект, който при определени условия се проявява.
Извинявам се ако съм се изказал неподредено.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1776
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Инциденти - Гражданска авиация

Непрочетено мнение от Almasy » пет мар 15, 2019 2:02 am

Изображение

ET-AVJ FDR

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1776
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Инциденти - Гражданска авиация

Непрочетено мнение от Almasy » вт мар 19, 2019 10:33 am

Данните от FDR на ET 302 сходни с тези на индонезийската машина

https://www.reuters.com/article/us-ethi ... SKCN1QZ1R9

Изображение

Изображение



Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1776
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Инциденти - Гражданска авиация

Непрочетено мнение от Almasy » пет мар 22, 2019 11:26 pm


Отговори